Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Grillsjef? Når ble jeg grillsjef?? :P Er ikke så verst flink til å surre rundt i kun forkle eller skinntopp og høyt hår, men grillings er jeg dårligere på, hehe. MEN det er fullt lovlig å komme stormende inn i hagen vår og okkupere grillen, så kan jeg heller bake litt og skravle litt, det er jeg bedre på. Og forresten, det er bare å ta med menn som trenger en oppstramming,det er mye rart man kan bruke grillspyd til :P

Jeg er uansett veldig med på å faktisk møte dere om det skulle bli aktuelt, altså. Selv om jeg ikke skriver så mye, og blander litt nick nå og da, så henger jeg på :)

Er vel en ukes tid til tanta kommer, og da blir det å ringe klinikken for å avtale oppstart på spray, så ja, et stykke ut i mai blir vel det. Passer kjempegodt med konfirmasjon på vestlandet og leirskole etterpå :P Blir nok en ekstremt rolig og avbalansert lærer den tiden :D

Dossa, jeg hjelper gjerne til med å jage tante Satan langt vekk fra deg!!! *setter opp kjærepære-sexy-look, den skremmer de fleste*.

NoN: Jeg kan ikke annet enn å sende masse varme og trøstende tanker!

Var koselig på jobb idag. Jeg spurte en gutt i klassen om han skulle noe spesielt i dag, og da skulle han først ha med kompisen hjem og deretter skulle han på Bieber-konsert! Jeg ønsket ham god reise og konsert, og jeg fikk DEN gode klemmen, han var så glad :D

Fortsetter under...

Åh, *sukk* henger ikke med lenger jeg dere:( Men veldig hyggelig å se at dere skravler ivei da! :) Med flere sider med innlegg som jeg har lest gjennom og min til stadig økende teflonhjerne her så får dere bare beklage det jeg ikke husker:(

Men... Supersnusken... er du gravid?!? :) :)

Dossa, utrolig kjipt med tanta på besøk hos deg IGJEN!!:( På en merkelig og rar måte så håper jeg nesten at blodprøven din viser lavt stoffskifte og at det går an å gjøre noe med det! Selv om jeg ikke vil det skal feile deg noe.

NoN.. utrolig trist å lese at mannen din ikke vil være med på nr. 3, men er du sååå skråsikker på at han ikke vil skifte mening da?! Jeg må si at jeg nesten hadde funnet det provoserende dersom mannen hoppet av i svingen jeg! Hvis jeg ville så gjerne ha baby og han ikke. Liksom å si "Ha! Der fikk jeg meg noe men ikke du!".. min mening det da. Jeg er redd jeg hadde begynt å furte skikkelig og blitt sex-nekter jeg. Huff:D

Det hørtes både slitsomt ut med en 3D-ul uten å få skikkelig utbytte Bumblebee. Så irriterende og trist for deg at barna ikke klarte å oppføre seg:( skjønner at du er skuffet nå. Fikk du med film? du får heller krype opp i sofaen med godis og filmen alene når ungene er lagt kanskje. Et bittelite plaster på såret?!;)

Fiemor.. ta det helt med ro. Dette ordner seg skal du se. Du blir ivertfall ikke noe bedre med hyperemesisen av å bekymre deg over ting og tang.. som du faktisk ikke får gjort noe med likevel! Slapp av og ta det pent nå:) Håper du kommer deg snart:).. men du vet.. spiren din er sterk nå vet du, og viser deg at "mamma, du har ingenting å bekymre deg over. Jeg blir her!" :)

Her begynner virkelig tålmodigheten min å tære på når det nærmer seg permisjon og fødsel her kjenner jeg;) Sover fortsatt like dårlig og er da sliten og har ryggvondt og stiv om dagen. Det er jammen ikke lett å være blid og trå til her hjemme nå kjenner jeg. Stakkars familien min;)

Ikke er det stell på noenting her hjemme enda. Tilbygget er ikke ferdig og jeg kan ikke da få satt opp hverken stellebord eller sprinkelseng.. og føler det ikke er noen vits i å vaske babyklær heller da enda. Jeg visste at hele huset ikke ville bli ferdig før i mai.. men jeg begynner å miste tålmodigheten likevel. Jaja.. et lite hjertesukk fra meg. Ikke så alvorlig, men. Gleder meg til å se frøkna i magen nå!

Er forresten veldig spent på Viii. Nesten så jeg tror hun har fått babyen sin, siden hun ikke har skrevet noe innlegg på "en stund". Var det ikke igår du skulle inn og få satt igang fødsel? :)

Ønsker 3gull: Håper det! Testet positivt på ganske utvannet ettermiddagsurin dag 10dpo, men skal teste på ny i morgen som er ikm. Er livredd for kjemisk, så tør ikke helt slippe jublen løs enda!

Dossa: Argh, det kan ikke være mulig! Jeg var sikker på at troikaen vår skulle slå til! Eller kvartetten var det kanskje.. Du av alle fortjener virkelig en positiv test, det er virkelig stort av deg at du klarer å glede deg med alle oss andre! Du har sannnelig et herlig stå-på-mot, det må jeg si! Det MÅ bare bli en spire snart på deg altså! :)

NoN: føler meg deg, så trist når man har håpet så lenge... Kanskje bedre å innstille seg på at det ikke blir flere, og heller ta det som en positiv overraskelse om han ombestemmer seg. Og så lenge han ikke kutter strengen så er det jo ikke 100%...?

Tussemor: takk! Hører hormonene er topp ja, gleder meg til det der! Husker hvor utålmodig man er på slutten der.. Og har sett for meg den kalveferdige kua en stund nå, he,he ;)

En til please: Er du allerede igang med akjselegging igjen, når er neste ikm? Forsår godt at du får sånne tunge stunder inni mellom, denne prøvingen er en eneste lang berg og dalbane.

Sender deg en god klem og litt ekstra babystøv denne mnd (hvis jeg har noe da....), jeg vil ha med flere inn i 1.trim!

KJærepære: Endelig ny pp, det blir vel litt bra å komme igang igjen! Høres ikke lett å kobinere ivf med alle helligdager og slikt i mai, lykke til! Og kult å høre om en gutt som skal på bieber da!

Bumblebee: Takk, og ja det blir forhåpentligvis nr 2! Litt tidlig enda da, har jo ikke hatt ikm enda...

Fiemor: Ikke bekymre deg for sykemelding, det høres jo virkelig ut som det er det rette! Håper du kan klare å komme deg litt ovenpå og virkelig nyte graviditeten snart!

Sikkert mer jeg skulle kommentert, men nå er jeg alt for trett merker jeg...Tenker å ta en ny test i morgen på ikm, men er litt ambivalent, redd streken skal være borte eller svakere...kanskje jeg venter en dag til, så kan jeg i verste fall være "gravid" i en dag til. Hmm... Men har egentlig litt troen da, siden jeg testet så tidlig positivt, det har jeg ikke gjort tidligere når jeg var gravid. Akk, disse store beslutningene! ;) Tipper det blir en test i morgen jeg..

God natt snupper!

Til alle dere - takk for varmende svar. Henger gjerne litt til her inne jeg. Glad dere synes det er OK :)

Ønsker3gull: har ikke tenkt på det helt sånn, jeg. Blir nok han som sex-nekter om jeg kjiper på det, tror jeg :D Men tar gjerne i mot råd, altså :)

Bumlebee, sliter nok med gleden over lille trille. Det eneste jeg gleder meg til er å bli ferdig....er litt redd for å gå inn i en fødsels depresjon,men håper at det snur seg når luringen er ute ;) skal innrømme at jeg har mye dårlig samvittighet for dette. Sliter litt med følelsene for de 2 andre også, men jeg ser at det er slik også vet jeg at det snart MÅ komme bedre tider ;)

Annonse

Så lenge du er redd for fødselsdepresjon tror jeg ikke det vil skje. Dvs, du er er så obs på det at du vil vite å søke hjelp om du merker at tankene/følelsene blir vel mørke. Jeg har hatt litt angst til tider og kommer til å be om hjelp med en gang om det skulle dukke opp igjen.

Men det er klart, det kan nok komme en aldri så liten reaksjon etter alt du har vært igjennom.

Supersnusken i dag: :(

Testet i dag morges og forventet en knallsterk strek, men den gang ei. Er en tydelig strek, men dessverre helt klart svakere enn mandag ettermiddag. Så da forbereder jeg meg på tantebesøk og nok en kjemisk. Æsj!! At man aldri lærer, husker jo nå at det er jo for å unngå dette jeg ikke skal teste, bare vente på tanta. Sukk, dette blir en tung dag kjenner jeg. Mister jo ikke helt håpet enda, men forskjellen på strekene er helt tydelig, så det er nok egentlig ikke tvil. Særlig m tanke på at den svakeste var på morgenurin og den sterke på tynn ettermiddags to dager før.

Sukk...litt tom innvendig her :(

Supersnusken i dag: :(

Testet i dag morges og forventet en knallsterk strek, men den gang ei. Er en tydelig strek, men dessverre helt klart svakere enn mandag ettermiddag. Så da forbereder jeg meg på tantebesøk og nok en kjemisk. Æsj!! At man aldri lærer, husker jo nå at det er jo for å unngå dette jeg ikke skal teste, bare vente på tanta. Sukk, dette blir en tung dag kjenner jeg. Mister jo ikke helt håpet enda, men forskjellen på strekene er helt tydelig, så det er nok egentlig ikke tvil. Særlig m tanke på at den svakeste var på morgenurin og den sterke på tynn ettermiddags to dager før.

Sukk...litt tom innvendig her :(

Neida!!!! Noe så forbannet! It ain't over until the fat lady sings! Det kan være forskjell på strekene! En strek er tross alt en strek! Jeg krysser alt for at du slett ikke er tom innvending, men at det er din tur til å kaste opp snart ;)

Sender en varm klem, og håper virkelig på dine vegne...

Er litt dårlig på å kommentere her om dagen. Tussemor; tusen takk for klemmer og omtanke! Det er hverdag igjen her, og livet går videre. Nr.2 fyller 5 på lørdag, så her er det bare å brette opp armene og tenke kakebaking. Skulle ønske jeg var like huslig og flink som deg på kjøkkenet! Jeg prøver, men rekker virkelig ikke til om dagen. Vår eldste datter som nylig fylte 6, er lei... Da jeg stod og kastet opp i vasken i dag tidlig, sa hun med bekymring "mamma, håper vi aldri skal ha flere babyer..." Det skal vi jo heller ikke, da min halvdel allerede har bestilt time til "the big cut" :) Når det gjelder fødselsdepresjon, så støtter jeg Bumblebee der. Så lenge du er obs på dette, så kan du søke hjelp tidlig! Dessuten er det faktisk knallhardt å gå igjennom et brudd når man er full av hormoner og skal være mamma i tillegg. Du er også menneske, og må ha lov til å reagere på alt som skjer i livet ditt!

Angående hvor mange...

Non; jeg vet ikke helt hvordan du har det. Men nesten... Var sammen med en engelskmann i over 5 år... jeg tok master, og han klatrer karrierestigen. Alt skulle "skje" når jeg var ferdig. Men plutselig skulle han ha splitter ny sportsbil... toseter! Jeg spurte naivt hvor barnavogna skulle få plass... Han fortalte plutselig at han syntes livet vårt var perfekt! Fin leilighet i London, fester, ferier og "venner". Barn var viktigere for meg, så jeg pakket opp min "vellykkede" tilværelse og dro hjem til Norge! Har aldri angret på det! Elsker å være mamma... Har ikke mest penger mer, og karrieren har gått i vasken. Men jeg er "kjedelig lykkelig":) Jeg håper inderlig at mannen din snur, og at du får de barna du ønsker deg!

Unnskyld til alle jeg ikke har kommentert! Her skinner sola! Tuppene rusler rundt og koser seg med vår! Lurer på om jeg skal våge meg ut på en lekebutikk og handle presanger til den håpefulle i dag!

Sender også en klem til alle koselig på denne tråden! Jeg vet ihvertfall at jeg kommer til å følge dere også etter at jeg er i mål! :)

Happy day!!!

Supersnusken, jeg signerer lykkelig 4!!!!!!!!!! Opp med hodet, dette går veien, så lenge det er strek,er det strek!!!!!!!!!!!!!! Jeg har alltid testet på alt annet enn morgenurin og fått positive tester, så det trenger strengt tatt ikke ha noe å si!!!!!

Nå starter 1,5 uke med hektisk kjør for min del, men SÅ er det permisjon og da skal det koses fra ende til annen!!!!!!!!! (Håper jeg). Skal til legen på kontroll nå også barselbesøk å få avlevert årets første bleiekake ;)

Ha en strålende dag, nydelige, flotteste fruer!!!!!!!!!!!

Ikke gi opp enda, Supersnusken! Er ikke ikm i dag? Så lenge det ikke er noen tegn til tr er det jo håp. Har hørt om mange som har fått svakere streker før de har blitt sterkere igjen. :)

Her er vi i gang med babylaging fra mandag (dag 11, regner med det var tidsnok) og satser på en runde i høyet minst annenhver dag i et par uker ;) Med syklus fra 27-33 dager kan det jo være lenge til el... El-tester er kjøpt inn siden jeg ikke merket el forrige mnd. Nå SKAL denne spiren sitte! :D

Tussemor: Blir nok herlig med permisjon, høres ut som du trenger å roe ned litt nå! Viktig å være uthvilt til lille kommer, vet du! :)

Sola skinner i Oslo, og jeg har endelig begynt å sykle til jobben igjen - livet er herlig! Håper alle får en deilig dag! :D

Puhh... permisjon ja. Det er tre, fire uker til min permisjon begynner, men nå idag måtte jeg kaste inn håndkleet igjen etter bare 2 timers undervisning. Nå har jeg en avtale med rektor om tre timer i uka (de viktigste timene mine), og det SKAL jeg klare frem til permisjonen begynner!!!

Unner deg permisjon nå tussemor! :)

Juhuuu... ja, kast deg i høyet med mannen.. jo før jo bedre Cayenne. (gjerne nesten før tanta har reist!) Ha det gøy og overtal deg selv til at alt er bare moro og herlig og ikke stress eller plikt til å få spire i magen... SÅ tenker jeg spiren sitter om få måneder jeg! :)

Her har jeg nå dratt på meg joggebuksa og sitter i sofaen. Måtte liksom bare innom her en tur først da vet dere. Klarer nesten ikke å få i meg noe særlig næring om dagen. Det er så slitsomt å spise.. ja, etterpå ivertfall... når magen føles dobbelt så stor. Så jeg holder meg til frukt og vann stort sett nå;)

Men frøkna i magen har plutselig blitt litt aktiv igjen, virker som hun prøver å presse seg til større plass. Hun spenner føttene og rompa mot mageskinnet mitt, men stakkars lille... mamma kan ikke noe for at det er dårlig plass der inni nå. Hun får bli inne ivertfall 1 måned til, så er det ingen fare om hun vil ut etter det:)

Bomullsjakka venter på at jeg skal strikke litt her så får tylle i meg et stoort deilig iskaldt glass vann og et saftig og søtt gult eple her, og prøve å kose meg som best kan. Dessuten glipper øynene her, så jeg tror en liten høneblund kunne vært på sin plass også;)

Hurra supersnusken!!!! Gratulerer med positiv test!!! :):)

NoN: sender en stor klem til deg! Selv kunne jeg forsåvidt tenkt meg 4 tror jeg. Men mannen sier Max 3! I tillegg har jeg hatt store bekkenproblemer i 11/2 år nå. Jeg må jo ta meg av de jeg har også, så må nok slå meg til ro med tre.. Men vi får nr 3 nå, så jeg må prøve å innstille meg på at dette blir siste nå! Skjønner det må være veldig tungt når du har gått å håpet så lenge.

Annonse

Åh, dere er så søte alle sammen! Vi må bare holde denne tråden gående, selv etter at vi alle har født:-) Det er jo verdens beste ventil for frustrasjoner og følelser!

Her er det hektisk om dagen: Mannen min reiser nesten non stop hele denne mnd, for at han skal kunne være hjemme fra tiende mai i tilfelle fødsel. Det betyr dessverre litt for lite tid til hvile for mor, det er veldig vanskelig å være komfortabel om natta nå og på dagene går det jo i ett, og da blir ikke hjertet så fornøyd. Husker ikke hvem som spurte, men jeg har noe som heter POTS (Postural Orthostatic Tachycardia Syndrome). Hovedsaklig gir det meg mye takykardi, uten at noen vet helt hvorfor, og plutselige blodtrykksfall i hytt og pine. Jeg kan være helt symptomfri måneder, men så kommer plutselig en tung periode og da greier jeg ikke å gjøre så veldig mye uten å svime av eller få hjertetrøbbel. På slutten av svangerskapet, når alt er tungt (jeg har bikket 80 kilo, mot mine vanlige 62, selv om jeg bare har lagt på meg magen ser det ut til) sliter hjertet mitt litt, så jeg burde holdt meg i stolen min... men det går jo ikke så lett med tre små i huset.

I kveld må jeg kjøre til Værnes igjen for hente polarprinsessa mi, som kommer hjem fra en ukes eventyr hos pappa'n sin. Kunne godt vært uten den turen, men det må til. Skal i alle fall bli godt å få henne hjem igjen! Og tusen takk til dere alle for all støtten og alle innspillene rundt hennes situasjon! Det er vanskelig som mor å se at hun sliter med de andre jentene, og jeg reagerer kanskje ekstra sterkt fordi jeg ble mobbet selv gjennom hele barnehagen og grunnskolen. Men jeg gir meg ikke så lett og hun skal i alle fall aldri tvile på at vi har ryggen hennes. Så får vi ta utfordringene som de kommer.

NoN, jeg kan bare forestille meg hvordan du har det. Her i huset var det egentlig jeg som mente tre var nok og mannen min som desperat ønsket seg fire. Jeg var imidlertid ikke mer arrogant enn at jeg lovet å vurdere nummer fire når jeg fikk summet meg litt etter fødselen med nummer tre. Og jammen endret ikke ting seg. Det er rart, men selv om jeg elsker alle våre tre terrorister, var det som om en person manglet. Det følte både mannen min og jeg, og dermed var det bare å kjøre på. Vi blir jo ikke yngre, heller... Jeg aner ikke hva jeg ville gjort eller følt i din situasjon, men jeg vet at jeg ikke ville gitt meg. Med fare for å bli i overkant personlig, ville jeg kanskje tatt det som en personlig utfordring å få ham til å komme I MEG! Et eller annet må det da være som får ham til å miste hodet og glemme selvkontrollen noen små øyeblikk... på rett tid av måneden;-) Uansett: Stor klem og lykke til!

Tussemor: Ville ikke forundret meg om vi havnet på rom! Jm lokalt forbereder meg på at vi kanskje ikke rekker fram til Kr.sund denne gangen, heller, så jeg forsøker å holde en "open mind" om akkurat det. Hehe... Hadde blitt et koselig rom i alle fall:-) Men muligens de ansattes skrekk, kan jeg se for meg... To krevende tredje- og fjerdegangsmødre som vet hva de vil... hoho!

Nå har teflonen tatt helt over, så jeg husker ikke en ting mer av det jeg skulle skrive. Er nok litt mer sliten enn jeg trodde, for vi hadde toårsdag for minstemann i går. Heldigvis bare beste- og oldeforeldre + et søskenbarn. Perfekt for en sliten mor! Nå skal jeg slumre i stolen min noen timer og nyte magen, før jeg må kjøre til Værnes. Føler veldig på at fødselen kommer nærmere og nærmere, mens jeg egentlig ikke er klar for det. Vet det er siste gangen, og da vet jeg ikke helt om jeg vil gi slipp på magekosen, heller:-(

PS. Tussemor: Tror ikke det er noen fare for fødselsdepresjoner når du er bevisst det! Mor hadde det da hun fikk meg, så jeg har lest mye om det i ettertid og funnet ut at det nok har satt sine spor i vårt heller turbulente forhold, og nå lurer jeg på om lavtrykket har det samme, for hun viser skremmende mange tegn. Men felles for de to er en grunnleggende evne til IKKE å se seg selv klart eller be om hjelp, der er ikke du!

Endret av bokormamma

Supersnusken, leste etter å ha postet gratulasjonen at du er i tvil nå.. Men jeg henger meg på de andre og sier at teststreken ikke behøver å bli sterkere på to dager. Den er der fortsatt, og det er bra :) krysser fingre for sterkere test om noen dager! :)

Tussemor, du høres ut som ei skikkelig husmor :) håper mannen setter pris på bakinga og matlaginga di :) er foresten enig med de andre at du mest sannsynlig slipper noen depresjon i og med at du er klar over følelsene dine! Å anerkjenne tanker og følelser, og å klare å si de høyt er det beste middelet for å jage vekk depresjoner og angst :)

Bokormamma: håper det ordner seg med jenta di! Og at hjertet oppfører seg fint! Samt at prinsessen din kommer på et tidspunkt som passer både ifht deg, mannen, reisetid, jordmor og sykehus :)

Først en skikkelig gratulasjonsklem til Viii og prinsessa!! Det var en solid størrelse, babyer er så deilige når de er runde og gode. Men kanskje godt for mamma'n at hun ikke ble der inne en uke til ;)

Supersnusken: hvilken test bruker du? Jeg testet med mange (og da mener jeg mange) og opplever at ikke alle tester gir sterke streker. Billigtester feks fikk jeg aldri sterk strek på. Jeg velger å tro at det bor en spire inni der jeg. Alltid lettere å være optimist på andres vegne.

Nå må du kjøre forsiktig bokormamma. Ikke finne på noe blodtrykksfall på veien. Blir nok godt å få hjem snuppa igjen.

Her må vi sette oss ned og se på permisjonssøknad i kveld, arbeidsgiver etterlyser papirer...hadde ærlig talt glemt det ut jeg...

Bokormamma: Jeg ler...ser for meg oss 2 på samme rom...og ringe klokka er til for å brukes :) Tjihiiii...men du skal se at jeg kommer vaggende på besøk i stedet for å dele rom i og med at mine ALDRI kommer før tiden...

81mamma: Skinnet kan bedre ;) Jeg er nok ingen husmor, bare veldig glad i å lage mat (noe som vises). Mannen er nok ikke den som setter mest pris på det. Han skulle ønske jeg var mer av den typen som likte å holde det ryddig og reint rundt meg osv...Han får bare drømme, ei slik kjerring finner han ikke i meg ;)

Bumblebee: Jeg fikk svar på min søknad i går, tror du jeg stresset bare litte gran da jeg oppdaget at jeg måtte søke til Nav også...knis...alt går vist ikke på autopilot ;)

Ønsker3gull: Tusen takk!!!!!!! Du må da spise, kjære deg, selv om de gule eplene er aldri så gode, så er det jo ikke nok næring i de....Ikke push for hardt bare (kommer fra rette rauva, meeeeeen ;) )

Cayenne: Heia, heia, heia, heia, heia...nå blir det spire, spire,spire ;) Uthvilt??? Det kan jeg se lant etter, men det skal bli godt å bli litt mere mobil og få råderett over lungene igjen og blæra ;)

Kjærepære, mener da vitterligen at du nevnte noe en gang om grilling i hagen osv???? Så da tok jeg det forgitt at du var grillmester :D men vi får dele på jobben da vet du ;) Gleder meg sånn til å følge prosessen deres videre!!!!!!! Håper så inderlig det klaffer for dere denne gangen!!!!!!!! Jeg også synes det hadde vært strålende å fått til ett treff...guri for ett barselstreff det hadde blitt...tjihi!!!!!!

Legekontrollen gikk greit i dag. Legen kommenterte bare at jeg vokser :P Å det trengte han liksom ett måleband for å se :P ja, ja...mannfolk ;) Møtte en nydelig prins på ca 1 uke i dag, å det første han gjorde da jeg tok han opp, var at han la seg til puppen min og gapte av full hals...da måtte jeg le gitt :) Nå venter litt sjokkis og kaffe tror jeg, slik at jeg kanskje kan klare å holde meg oppe en stund til. En dusj hadde heller ikke vært å forakte. Åhhh, jeg sov så godt i natt, håper virkelig at jeg får en slik natt til!!!!!!

Klemmer på igjen jeg ;)

Krysser fingrene for deg, Supersnusken xxxxx

Bokormamma: Takk for tips :) Har både tenkt og prøvd, men han har f... så god kontroll!! Får se hva som skjer videre :) Kan jo prøve å se på det som en gøyal utfordring ;P

Bumblebee: har ikke sett noe fra Viii, jeg. Hva har skjedd?

Tror også supersnusken har en liten på vei....tanta har jo ikke kommet, og strek er strek!

Er nå 16+3, og har sovet i ett i hele natt for første gang på 11 uker....så tussemor, jeg kjenner følelsen av å sette pris på ei god natt.....man må vel venne seg til at de blir mangelvare fremover.....

Hvor tidlig søker dere om permisjon? Eller, siden dere har vært sent ute - når bør man søke? Tihi.....

Pga sprukne rør var vi inntill igår kveld fri for vann i huset i nesten et døgn......så idag har jeg virkelig satt pris på at utviklingen er kommet så langt at innlagt vann er en selvfølge i vår verden.... Sååå tungvint uten! Håper det aldri skjer igjen.....

Ellers er perioden med hormoner i fleng ankommet her i huset.....småhissig på mannfolkene på jobb igår (kan også være pga vannmangelen hjemme...) og på søndag når jeg så siste episode av HJEM på nrk1 ble det stortuting......

Skjønner at viii har fått jenta si!? Gratulerer! Ho var stor? Hvor stor?

Har fått dilla på babyer og fødselshistorier, så vil gjerne høre :)

Åååååå her var det masse herlig lesestoff :D :D :D

Har brukt tid til å lese meg gjennom alt, og tenkte at nå skal jeg være flink til å kommentere.....hahaha.....det går visst ikke :P

Denne husken blir visst noe svakere med alderen *knis*

Jeg skylder på det :P

Viiii :) gratulerer så masse med jenta ( huff håper jeg huska riktig nå...) Gleder meg til å høre om fødselen din!!!!!

Kos deg masse med gullet ditt!!!

Supersnusken :D dette skal ikke bety noe negativt!!!! Det har jeg bestemt! Din spire klorer seg godt fast :wub:

Bare vent så skal du se at streken blir tydeligere neste gang!!!

Tenker masse på deg :)

Ønske-spire: så leit å være uten vann. Merker godt hvor avhengig vi er av vann og strøm når de tinga blir litt borte.

Sure mannfolk kan gå å gjemme seg!! ;)

Jeg sitter på jobb ennå men skal straks gi meg.

Har fått gjort unna forberedelsene til samtalene imorra og neste uke er ferdig.....planlegginga og lekser *phu*

Heksa har virkelig åpnet slusene for fullt idag :angry:

Oppdaga idag tidlig at jeg verken hadde bind eller tampong i huset :o

Da må man bruke det man finner....hahaha....så gjett hva jeg fant i skapet som jeg ennå ikke har kasta.....hehe....bleier etter vesla.

Var bare å tre på seg en da i mangel på noe annet :P følte meg skikkelig fin da gitt *knis*

Må stikke hjemover!

Ha en fin kveld jenter :wub:

He he he Dossa, ser deg for meg med bleie på. Ikke så lenge siden jeg gjorde det samme selv faktisk, turde ikke annet da jeg lå med omgangssjuka, var livredd for å regelrett drite meg ut mens jeg sov *rødme*

Ang permisjon så leser jeg på nav sine sider at de anbefaler å søke 6 uker før permisjonsstart, dvs 9 uker før termin. Sånn sett har jeg jo fremdeles en uke på meg, men det er arbeidsgiver som maser. Har aldri søkt til arb.giver før jeg. Rart i grunnen. Ser ut som jeg skal ha perm fram til jul og deretter jobbe 9 uker før jeg tar resten av permisjonen. Dette pga at januar og februar er stille mnd på jobben til mannen, så han vil gjerne være hjemme da. Han vil ikke ha perm på våren for det har han ikke ro til når det fylles opp med arbeid...hørt så gale, snakk om samvittighet overfor jobben. Skal ærlig innrømme at det hadde jeg gitt blaffen i. Ville mye heller hatt permisjon på våren ;d

Nei, på tide å finne senga. Sover dårlig for tiden, urolig hjerte og dårlug lungekapasitet. Ligger faktisk i stabilt sideleie om natta har jeg funnet ut, med hodet bakover og greier. Føler jeg får mer luft da. He he. I morgen er det vekstestimering igjen, og kaffe med ei venninne etterpå. Hun har termin 15 dager før meg, så vi skal snike rundt på SUS og finne ut hvor føden er.

Hei jenter! Takk for all støtte! Her har dagen gått saaaakte, vært på toalettet kanskje 115 ganger og nervøst tittet etter det fryktede røde, men det har ikke kommet noe! Bumblebee, jeg bruker strimler fra billige-tester, jeg synes også det virker vanskelig å få en kraftig strek. Den første kraftige testen har ligget i skapet sikkert et halvt år, den fra i dag var ny, så nå prøver jeg å tro at det bare var testene selv som var ulike. Skal i alle fall vente litt med å teste igjen, så lenge ikke TR dukker opp da. Prøver å være positiv!

Viii: Gratulerer med jente! Gleder meg til du har tid til å fortelle hvordan det gikk! Håper dere nyter barseltiden (selvom jeg vet at det ikke alltid bare er rosenrødt altså).

Cayenne: Jeg er imponert over innsatsen! Mulig det er meg og mannen som er daffe altså, men hver annen dag i flere uker; du fortjener virkelig en spire!!

Dossa: Lo faktisk høyt da jeg hørte om problemet ditt i dagmorges! Vidt skjørt er tingen da eller? I alle fall ikke skinny jeans.. ;)

Hadde ambisjoner om å svare maaaange, men nå roper mannen så mye etter meg at jeg må gå! (for å bære ned noe fra loftet altså...hvis noen trodde det var noe mer amorøst! ;) )

Gratulerer med stor og deilig jente, Wiii! :D

Bokormamma: God tur, og ta det med ro! :)

Supersnusken: Dette går nok bra, skal du se! :) Og nei, det blir som regel ikke annenhver dag i praksis - plutselig går det tre dager, og så blir en eller annen i familien syk eller det er krise på jobben og det blir full stopp :P

Men har da fått det til på første forsøk to ganger før - med betydelig mindre aktivitet på den fronten enn nå, så tror ikke det er det det står på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...