Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Heisann , ladies!!

Nedtelling her. 2 dager igjen til vi forhåpentligvis får komme til på Føden og vi gjør forsøk på å settes i gang.

Er sliten no. Denne ene uka i permisjon har ikke akkurat vært avslappende slik som ønsket. Sovet dårlig på nettene,eldstemann har plutselig hatt tisseuhell på natta igjen etter ei lengre god periode, vasket sengeklær, dyner, madrasstrekk, kosedyr mv til den store gullmedalje .... I går sovnet jeg på sofaen og ramlet inn i senga 3 tima senere, er på tur til å sovne på sofaen igjen...prøver å være litt sosial med mannen...fortsatt har vi ikke funnet fram alt vi trenger til knøttet...vi har det ett sted....Jaja...det ordner seg vel :-) skal se at vi neste helg har fått knøttet i hus. Krysser fingre...nå vil jeg bli ferdig...!! Ha en fin lørdagskveld

Fortsetter under...

Stor, varm klem fra meg også, Tussemor! :wub: (Og til En til og Supersnusken, selv om dette var aaalt for tidlig å teste) :)

Kan trøste dere med at jeg også har sittet med gråten i halsen i kveld.. Mannen er bortreist, og jeg har flydd rundt som en jojo for å gjøre barna til lags, på tross av halsbetennelse og verkende kropp. Har attpåtil vært ute på sykkeltur med dem i kveld så de skulle bli trøtte og slitne.. Nå sitter jeg her med ei jente som ikke får sove, og som skulle ønske hun aldri hadde blitt født :( Lurer på om hun er deprimert. Er en del konflikter blant jentene i klassen, men synes hun tar det mye tyngre enn andre. Er mye lei seg for tiden. Hun er 8. Vi prater og prater men det hjelper ikke, så nå har vi kontaktet bup. Noen som har vært borti lignende? Blir ganske bekymret for framtiden :(

Endret av **Cayenne**

Tusen takk for gode klemmer damer...dere er bare best :wub: jeg overlevde festen. Ble faktisk ganske så koselig og magen har fått så mye kos at hutte meg tu ;) Nå skal jeg komme meg i seng og nyte at INGEN skal vekke meg i morgen tidlig :) igjen tusen takk for støtte og klemmer!!! Sender en stor, god og varm en til hver og en av dere!!

God morgen jenter!

Sitter her og føler meg litt dum for å bli så deppa over neg test dag 8...skjerpings! Det får da være måte på å konstruere problemer! I dag fortsetter jeg altså med godt mot, og lover meg selv å ikke gå i testefella igjen, venter til ikm den 17 jeg! Lover på tro og ære!

Cayenne: Så fryktelig trist å høre om datteren din! Jeg synes virkelig det er flott gjort av dere å kontakte bup. Mange er redde for dette tror jeg, men jeg tror det kan hjelpe godt på. Har selv vært en liten jente som ikke var så populær på barneskolen, skammet meg veldig over det og turte aldri innrømme det ovenfor mine foreldre selv om de nok skjønte endel. Har mange ganger som voksen tenkt på hvor fint det hadde vært å snakke med en nøytral voksenperson! Så her tror jeg dere har vært kloke, håper dere får snarlig og god hjelp! Barn, og kanskje særlig jentene med alle sine intriger, kan være riktig fæle med hverandre.

Rime: Godt å høre! Men tror jeg egentlig håper på pos test og bare en der inne altså ;) Trodde alle med to testet supertidlig positivt jeg, men så feil kan man ta! Husker ikke helt, har du barn fra før...?

Viiii: Lykke til! Blir spennende å høre hvordan det går!

tussemor5: Så bra festen gikk fint! Håper du ligger og sover søtt i dette øyeblikk, det fortjener du virkelig! ;)

Alltid vanskelig når det er nesten ny side, husker jo ikke helt hva jeg skal kommentere på.. Bortsett fra; Heier på deg En til,please! Og Dossa; har ikke mistet håpet på duoen vår altså! ;)

Annonse

Sender klemmer til alle som trenger det, eller bare har lyst på en. Ikke godt med alle følelsene før, under og etter et svangerskap!

Her er dagene helt ok. Hjertet er fortsatt litt i ulage, så jeg får ikke gjort mye. Men ved å gjøre bittelitt i slengen har jeg faktisk fått montert og vasket en stor, ny kommode til den kommende skatten. Blir ko-ko av at mannen min ikke føler seg like stressa som meg på å få alt klart. Er jo umulig å bare sitte her og "ta vare på meg selv" når ting ikke er klare.

Cayenne, vi har en litt liknende situasjon her. Vår eldste er nettopp fylt sju, og går på en liten skole med bare jenter på småtrinnet. Vår datter er veldig flink på skolen, men ikke veldig jentete. Hun er tøff, sporty og ekstremt lærelysten, digger bon jovi, dinosaurer og snowboard, mens alle de andre er Justin bieberdiggende, litt enkle dramaqueens. Funker dårlig. Snuppa vår føler at hun hele tida må tilpasse seg de andre, mens de aldri vil gi hennes ting en sjanse. Dessuten gidder hun ikke intrigene deres og trekker seg derfor unna når de andre styrer med slikt. I det siste har noen begynt å putte tegnestifter i skoene hennes og slik og hun er skikkelig frustrert... Vanskelig å vite hva man skal gjøre, og spesielt når kontaktlærer ikke vil blande seg...

Supersnusken: så klart du og jeg skal teste positivt neste uke ;) Ingen tvil om det!!! Troa er tilstede som du skjønner :P

8 DPO er for tidlig vettu så godt å høre at det ikke tok motet fra deg :)

Cayenne: så leit å lese det du skriver om jenta di :( skjønner at mammahjerte ditt gjør vondt. Synes det er supert at dere benytter dere av bup og jeg håper de kan hjelpe dere i den situasjonen dere er i :wub: Sender deg en koseknuseklem :)

Viiii: åååå imorra er den store dagen :D Masse LYKKE til :) :) :) skal virkelig tenke på deg imorra!!

Tussemor: så bra at det ble en fin kveld :)

Beina på bordet idag og slappe av, la mannen dulle med deg ;)

Idag skal det være basar på skolen og ungene gleder seg :)

Er enn å noe timer att og de har masa siden de stå opp ved 7 tida :P hehe.

Mannen er på jobb idag også. Han lovet å komme hjem og bli med på basaren. Koselig om vi får til en familiedag :)

Jeg har konferansetimer de neste dagene og mannen må vel jobbe veldig seint.....hjemme før jeg legger meg kanskje.....da er det virkelig godt å få hjelp av foreldre og svigers :)

Må ha hjelp til å hente ungene, lage middag og passe dem. Mamma har vakt imorra og onsdag mens svigermor har på tirsdag og torsdag :)

Nei, jeg har to gedigne hauger med klær som må brettes og ryddes vekk *phu* Kom igjen Dossa, kan ikke ligge på lat sida :P

Bokormamma: fysj og fysj for en kontaktlærer som ikke vil ta tak i tingene :( slik skal det ikke være! Alt skal tas tak i uansett str!

Hvis det blir verre og jenta di ikke trives på skolen så be om et møte med læreren. Som lærer sjøl så veit jeg at jenter kan være grusomme mot hverandre, ser det ofte men jeg tar tak i alt med en gang!

Jeg lar ikke ting få utvikle seg :) Kan bli mange tlf samtaler, mailer og møter men det er det verdt så lenge elevene føler at læreren bryr seg og jeg ser at øynene deres lyser av glede :)

Bokormmamma...synes du skal ta tak i den saken med jenta di på skolen...vil ikke kontaktlærer blande seg så gå til rektor. Spesielt siden det er en liten skole er det viktig å jobbe for at elevene kommer overens, ettersom det kan være vanskeligere å finne likesinnede. Å tolerere andre, tross ulikhet bør alle barn lære idag! Les i opplæringsloven paragraf 9a hvis du er interessert, skolen har ikke lov til å ignorere det :) stå på!

Til dere som har jentetrøbbel i ungenes klasse: Merkelig at ikke kontaktlærer tar tak i det. Ofte kan det være vanskelig å snu klassens rangsystem og dårlige vaner helt, men en lærer skal da i alle fall forsøke! Om dette ikke fungerer, så gå til rektor, ja!! Syns selv det er vanskelig når det blir drama i klassen, men prøver i alle fall å gjøre noe med det. Og mine er pre-teens, så da forventer man jo litt krøll.. syns det er ille når så små som første-tredjeklassinger må oppleve ubehagelige ting i hverdagen. Har skolen sosiallærer?? Vi har faktisk ikke det, men det er et par stykker som er veldig flinke som kan hjelpe meg om jeg trenger råd. Vi har også et mobbeteam i ledelsen som kan støtte læreren og "ta over" mobbesaker. I tillegg har vi et lavterskeltilbud i kommunen. Da kommer det inn flinke folk som har møter med foreldre og hjelper både dem og elevene til å endre klassesituasjonen. Det er utrolig viktig å få bukt med ting på et tidlig tidspunkt og ikke vente til elevene er større. Det er dessverre vanlig at man er for treige med å sette inn hjelp, og forventer at problemene bare skal forsvinne, men de eskalerer jo som oftest bare. Så snakk med rektor, og prøv å få til møte med foreldrene, for mye kan fjernes ved at foreldre samarbeider godt!!

Si fra om dere trenger andre tips. Jeg er ingen superlærer, men har da lært ett og annet :P

Takk for gode råd, dere. Her har kontaktlærer i det minste tatt tak i saken, og både sosiallærer og helsesøster er involvert. Jentene har rollespill mm. under ledelse av spesialpedagoger, uten at det har hatt veldig stor effekt - enda i alle fall. Problemet er at det er flere sterke personligheter som samtidig er skikkelige dramaqueens i klassen, og det går mye i himling med øyne og ting det er vanskelig å fange opp. Spesielt en er nesten sjokkerende hensynsløs - hun har bl.a. sagt ting som 'jeg skal knuse deg' og 'jeg skulle ønske du ble overkjørt av en bil' til de andre.

Min datter begynte å ta igjen, og ble sett på som ett av problembarna. Nå har hun skjønt at det ikke lønner seg, men problemet er jo ikke borte.

Tror hun har begynt å ta alt veldig personlig, i tillegg til at hun alltid har veldig følsom. Håper virkelig en god psykolog kan få henne til å se ting litt i perspektiv...

Men nå er det visst middag her - mannen disker opp med deilig mat :)

Supersnusken, nei, jeg har ikke barn fra før! Så to nå er en lykke :wub:

Tussemor, så fint at det gikk bra i selskapet. :)

Bokormamma, jeg vil ha klem, hehe, for her er det ikke mange klemmer om dagene siden jeg er gressenke for tiden :( *savn*!

Det der med at unger har problemer på skolen er så forferdelig, og helt fælt om ikke kontaktlærere gjør noe med saken. Kusinen min ble banket på skolen, og sparket i hodet, hun gikk i 2 klasse og det samme gjorde guttene som gjorde det. Helt forferdelig. Men der så læreren hennes det og fikk satt en stopper for det, det hadde pågått over en lengre periode, men hun hadde ikke sagt noe. Uansett, denne læreren tok virkelig affære, og satte inn alle plugger for å få satt en stopper for det hele. No går kusinen min i 5 klasse og stortrives på skolen og blir ikke plaget lenger, så fint at det finnes flinke og dyktige lærere der ute også, som virkelig gjør noe når det trengs.

Håper det ordnes seg for deres barn også, for ingen unger fortjener å føle seg utrygge på eller utenfor skolen!

Annonse

Vi har allerede hatt møter med både kontaktlærer og rektor, men de gidder ikke gjøre noe. Kontaktlærer toer sine hender og sier hun ikke kan gjøre noe, rektor er ikke interessert, for hun har nettopp fått beskjed om at hun mister den jobben og blir overført til ungdomsskolen i stedet. Vi har hatt noen runder på problematikken i FAU, men foreldrene til trøbbelmakerne anerkjenner ikke problemet og da kommer vi ikke langt. Så for øyeblikket prøver vi å støtte snuppa så godt vi kan og få henne inn i andre miljø gjennom fritidsaktiviteter inntil ny rektor er på plass. Vi ser vel ikke for oss å bli her så lenge, heller, så forhåpentligvis ordner det seg. Jenta vår er i alle fall sterk nok til å reagere med sinne og å heve seg over dem, det er da noe.

Vi har allerede hatt møter med både kontaktlærer og rektor, men de gidder ikke gjøre noe. Kontaktlærer toer sine hender og sier hun ikke kan gjøre noe, rektor er ikke interessert, for hun har nettopp fått beskjed om at hun mister den jobben og blir overført til ungdomsskolen i stedet. Vi har hatt noen runder på problematikken i FAU, men foreldrene til trøbbelmakerne anerkjenner ikke problemet og da kommer vi ikke langt. Så for øyeblikket prøver vi å støtte snuppa så godt vi kan og få henne inn i andre miljø gjennom fritidsaktiviteter inntil ny rektor er på plass. Vi ser vel ikke for oss å bli her så lenge, heller, så forhåpentligvis ordner det seg. Jenta vår er i alle fall sterk nok til å reagere med sinne og å heve seg over dem, det er da noe.

Kjenner jeg blir sinna på dine vegne :angry:

Tafatt rektor og kontaktlærer!! Burde virkelig skamme seg *grrr*

Godt å høre at jenta di er ei sterk jente med herlig personlighet og som hever seg over drittsekkene :D

Og med deg som verdens beste mamma så har hun den beste støttespilleren hun trenger :)

Blir og rasande på datra di sine vegne bokormamma. Jobbar sjølv som lærar og veit kor viktig det er å ta tak og få sluttt på slikt kjapt. Det er ikkje elevane så får setja agendaen og bestemma kva som er greitt og ikkje!! Så sant de melder det som ei mobbesak er skulen pliktig til å gjera enkeltvedtak i saka - det er ein rett de har om de skriftliggjer det og leverer til skulen. Om dei då ikkje gjer noko har de lov til å gå til nivået over, skulesjef/rådmann eller liknande. Dei har ansvar i slikt dei og!! Når dei er så små er virkninga og ofte større ved korreksjon enn hjå eldre elevar, så det må ikkje få utvikla seg!!

(Prøvde ei stund å ikkje kommentera, for det er alltid lettare å sjå slikt får utsida...men vert jo engasjert..)

Syns de er flinke som prøver å få ho med i andre aktivitetar og treffa folk som ho kanskje har meir felles med :)

For det er ikkje lett når interesser sprikar så veldig i ei lita gruppe, men regelen eg er van med er at på skulen i skuletida skal alle som vil få vera med i aktivitet/leik og elles vera der dei vil. Alle treng ikkje lika kvarandre, men dei skal vera greie med kvarandre og respektera kvarandre.

Bare innom for å ønske Viii en strålende fødsel. Er så spent så spent og håper de får gang på det ved første forsøk.

Her er det planleggingsdag i bhg, så jeg tar med troppen på nye-joggesko-shopping, og så har jeg lovet at vi skal kjøpe litt til babyen. Er 30+1, så med tanke på at første kom ved 38 uker og andre ved 37, så nærmer det seg faktisk!

Ha en flott dag jenter! Klem til alle som vil ha :)

Viiii :D masse lykke til idag og håper det blir en fin fødsel på deg :wub: gleder meg vanvittig til å høre fra deg :D

Bumblebeee :) jeg tar imot en god klem ;) Er klemme og kosete av natur jeg :)

Blir en lang dag på jobb idag.

Skal ha konferansetimer denne uka.

Gleder meg stort til fredag og helg!!! Kanskje jeg til og med får en positiv test på fredag ;) Jeg kan jo drømme *hehe*

Oj oj som dere skravler. Får ikke tid til å kommentere alle, for jeg brukte sånn tid på å lese alt ;-) men det er jo bare koselig!

Ønsker Viiii masse lykke til idag!!!!

Og lykke til dere i dpo som tester om dagen!! Heier på dere!!!

God mandagsklem til alle som vil ha :-)

Her starter vi uka med litt små pjuske gull...mor har ingen restriksjoner på tv titting og ds spill, til ungenes store forundring. Tror aldri det har skjedd før :P men måtte bare få bakt brød, frysern var kjemisk tom :P men nå liggerdet 12 brød og dufter på benken!!! Så skal jeg snart i gang med hjemmelaget grønnsaksuppe til ungenes fortvilelse :P

Vii, masse lykke til i dag!!

Dossa og supersnusken, heier på dere og regner med å få juble sammen med dere til helga!

Bokormmamma, jeg signerer de andre på sinne og frustrasjon. Håper dere får en oppegående rektor!! Jenta di er heldig som har deg til

mamma!!!

Håper alle har en strålende dag!! Klem til alle og enhver

Tussemor :) ååååå er det fra deg det lukter så utrolig godt ;)

Flink du er som står på og fyller fryseren :D

Hehe tipper ungene ble strålende fornøyd idag....hehe

Av og til når man har ting som må gjøres så er det lett å gi ungene akkurat det de vil :P

Jeg er på jobb ennå....har hatt 4 samtaler. Ferdig for idag men må gjøre en del forberedelser til samtalene imorra.

Ååå som jeg ser frem til helga!!

Og jaggu skal jeg teste positivt også, ikke sant Supersnusken :) du og jeg :D

Her ligger Baker Hansen i fryseren, hehe :P Satser på at ungene overlever selv om mor ikke har bakt et brød i sitt liv... Skal det bakes går det i skikkelig usunne saker her i gården ;)

Dossa og Supersnusken: Nå ER det deres tur altså!!! :D Og skulle tanta prøve seg skal jeg kaldkvele henne personlig!!!

Hei jenter! Vet jeg lovet på tro og ære og holde meg unna testing frem til ikm som er onsdag. Men har vært så sinnsykt svimmel siste dagene at jeg i ettermiddag tok en liten g-test likevel, på temmelig tynn urin...

...og den var søren meg positiv! Ganske svak altså, men en klar rosa strek innen fristen!

Er litt nummen jeg nå merker jeg... Ble først glad og kjente et par harde tunge hjerteslag og lykkevarme som spredte seg gjennom kroppen...og så etter et par sekunder slo angsten til. Så her sitter jeg altså, og vet ikke hva jeg skal tenke og føle. Er jo dette jeg har håpet på så lenge, men vet jo at det vil bli tøft! Har nemlig hatt 2 SA i uke 7 og 8, samt en MA i uke 11, og en kjemisk graviditet siste halvannet år. Prøver altså å ikke bli for glad, først må jeg tro på at det ikke er en kjemisk, får teste igjen om noen dager. Så får vi ta dag for dag..

Rart, har ikke engang fortalt mannen det, og her sitter jeg og legger ut for dere jenter..

Nå krysser jeg fingrene for deg Dossa, det hadde vært så gøy å være gravide sammen! Og En til please, du følger etter neste pp! Du har jo så kjappe sykluser at vi da kan kalle oss en trio!

Og spent på deg Viiii...forstår at det tar litt tid før oppdateringen kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...