Dossa :) Skrevet 9. april 2013 #3626 Del Skrevet 9. april 2013 En til en liten blødning *ojojoj* det MÅ bare bety noe positivt snuppa Xxxxxx alt jeg har for deg for nå er det jaggu din tur Har huset fullt av unger, mine tre og ho eldste har to venninner på besøk og ho minste har nabojenta på besøk.....elsker når huset er fullt av masse leven og unger Da koser jeg meg virkelig. Og jeg trenger jo trening for skal jo nå bli gravid med tvillinger hihi Har bestilt pizzaer til middag idag.....hehe...enkelt og super godt Fikk ihvert fall full jubel av ungene.....hehe Er ca 6DPO idag og merker ikke mye til noen symptomer. Det gjør ikke noe for jeg har skikkelig god magefølelse! Nå skal det sies at det har jeg sagt i 33 pp men en dag må vel magefølelsen min slå til tenker jeg Snakkes, må hente pizzaene nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145236594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersnusken Skrevet 9. april 2013 #3627 Del Skrevet 9. april 2013 Håper dagen blir verdig, Lykkelig, og at den også kan skape noen gode minner om et godt farvel. Tenker på deg, og henger meg på Hønnys ord om å minnes med glede. Supersnusken...det er helt på tampen av uka jeg håper jeg ikke får mensen(søndag), så veldig lang i forveien befinner jeg meg nok ikke Fikk en liten blødning i dag, 9 DPO. Sist periode fikk jeg det også, men da var det før EL. Litt forvirret her. Blir helt myk av alle gode lykkeønskninger. Det må da gi gode vibber til påskeegget mitt? Hadde så mye jeg skulle kommentert, men tiden er ute. Oj, oj, festeblødning...? Dette hørtes da veldig lovende ut! Blir spennende mot ikm! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145236797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 9. april 2013 #3628 Del Skrevet 9. april 2013 Fiemor, så utrolig fint å høre at alt stod fint til inni magen, fikk tårer i øynene her, for da jeg trodde jeg hadde mistet denne gangen også og var inne for å sjekke det, begynnte jeg også å storgråte da vi såg hjertene slå Nå er det bare å nyyyyte! En til, please og Dossa, krysser fingrene for dere og håper det nå går deres vei og en til please, håper den blødningen er et godt tegn Har lest alt her inne, men så veldig sliten så orker ikke skrive noe mer, ha en fin kveld videre damer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145236942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 9. april 2013 #3629 Del Skrevet 9. april 2013 Det var spennende lesing En til, please:) jeg tipper festeblødning jeg også! Jeg krysser fingre og tær og alt jeg har for deg og Dossa nå!! Cayenne kommer etter neste måned.. bare hun får tuppa den hersens tanta ut av hus og lobotomert henne så hun glemmer adressen hennes.. hahaha:D Nå skal det strikkes litt her. By the way.. vet dere om noen fine nettsider med søtt babytøy? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145237242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 9. april 2013 #3630 Del Skrevet 9. april 2013 Da var alle ungene i seng Så mor i heimen kan slenge beina på bordet og glo på boksen før øynene lukker seg Mannen jobber overtid idag også og jeg merker at det er deilig med alenetid Ønsker kos deg med strikkinga!! Flink du og bare vent for en bestilling kan komme vettu Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145237289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 9. april 2013 #3631 Del Skrevet 9. april 2013 Hehe, her er det mange tråder å følge på en gang, gitt....Hjernen min er most etter en lang dag, så jeg greier ikke å huske et eneste nick fra de andre. Men jeg følger med dere... Her har dagen gått i ett. Jordmor klokka 11, og en interessant samtale med henne. Alt er i sin skjønneste orden (fint blodtrykk, blodprosent, perfekte jentehjerteslag, ingen hevelser, lite vektoppgang utenom magen, ingenting tull i urinprøven osv.) Men så gikk vi gjennom papirene fra forrige ul, og jm stusset, slik vi gjorde selv, over at denne babyen liksom skal være så stor... Ifølge sist ul, kommer denne babyen til å bli 3800-4000gr, og det synes jordmor er rart når de andre tre har vært så veldig gjennomsnittlige (variert fra 3410 til 3600). Symfysemålet mitt er også litt over den røde streken. "Men se her, hvis vi går utifra den originale terminen din, som har stemt til en prikk på de andre tre, ligger denne babyen også akkurat på den røde streken hele veien" sier hun. "Og med dine raske fødsler og samtlige fødsler 7-8 dager før termin, tipper jeg vi holder oss klare for alt fra den trettende mai, ikke den trettiende." Det er rart, men selv om vi har tenkt slik hele tida, meg og mannen min, er det litt rart å høre jordmora si det høyt. Hun er en veldig sindig person som aldri blir stresset eller foregriper noe som helst, men idag var hun veldig sikker i sin sak. Og når hun vil at vi skal være klare og ha barnevaktene i backup fra 17 dager før termin, blir det plutselig mye nærmere enn man tenker at det er.... Så nå er det bare å fikse klart det som mangler! Puh, må prøve å få litt søvn. Skal opp igjen klokka ett for å kjøre sjuåringen til Trondheim. Heldiggrisen skal besøke pappan sin på Svalbard i en uke... og jeg er den heldige vinner av å bruke hele natta på å kjøre henne til flyplassen:-S Natta, støttekontakter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145237420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 9. april 2013 #3632 Del Skrevet 9. april 2013 God tur i natta bokormamma!! Litt spennande at ho kanskje kjem før då!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145237563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 9. april 2013 #3633 Del Skrevet 9. april 2013 Skravlehøner! Har nå brukt en evighet på å oppdatere meg, og har ikke sjans i havet til å få kommentert alt. Men Fie må jeg få gratulere med en perfekt spire i magen. Jeg måtte blunke vekk noen tårer når jeg leste innlegget ditt, det var så levende beskrevet. Spennende tider for dpo-jentene her inne. Og meget lovende med mulig festeblødning En til! Oj, hodet henger ikke med. På tide å krype til køys. Planen er å gå en lang tur i morgen Jeg må visst komme tilbake senere med kommentarer og oppdateringer. Zzz Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145237633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 9. april 2013 #3634 Del Skrevet 9. april 2013 Hjelp, tenk om mensen rett og slett har kommet på syklusdag 20?! Blør enda, men ikke kraftig. Hvor lenge kan en slik festeblødning vare? Kjenner jeg er helt på gråten her (og beklager mitt sørgelige egofokus her). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145238081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 10. april 2013 #3635 Del Skrevet 10. april 2013 En liten kommentar en tidlig morgenstund... Tusen takk, enda en gang, for alle gode kommentarer og støttende erklæringer. Vi overlevde dagen i går! Ungene oppførte seg eksemplarisk, og syntes faktisk det var spennende å oppleve en begravelse. Det var svært vanskelig, spesielt for min mor, å møte den andre siden av familien. Kondolerte hverandre (!) satt på hver vår side i kirken, og gikk så hver sin vei da kista var i jorda. Regner faktisk ikke med å se noen av dem igjen. Når vi ikke kunne være sammen i går, så ser jeg ingen annen setting som skulle være passende. I dag skal dagen tilbringes i joggebukse med god plass til magen! Huset skal flyte, og mor sjøl skal leke med minstemann og gjøre ingenting... Føles som om dagene har gått i ett siden onsdag før påske, og at jeg endelig er i mål! Nyt dagen, kjære støttekontaker! Kommer nærmere tilbake med kommentarer når hodet er på plass igjen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145238291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 10. april 2013 #3636 Del Skrevet 10. april 2013 En til, please: har lest at man kan blø litt i alt fra 1-4 dager ved festeblødning, mange tror jo at de har rar menstruasjon Krysser alt for dere jentene her jeg ligger og kjemper mot kvalmen. Spydde ut hele doen igjen i gårkveld. Når tirsdagskvelden kommer er jeg helt fillete etter jobb to dager.. Spyr sånn når jeg er sliten Deilig med fri onsdager ihvertfall. Må seriøst få tilrettelagt mere pauser på jobb og anledninger til å spise. Sulten hele tiden. Kan spy av at magen romler og. Akutt kvalm. Takk for alle fine ord Håper jeg blir i bedre form snart så jeg kan svare hver og en med deres liv og opplevelser Dårlig samvittighet for det og føler meg ego, men leser hva dere skriver og gleder meg med dere, føler med dere og tenker på dere KLEM Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145238534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykketroll*morTil2? Skrevet 10. april 2013 #3637 Del Skrevet 10. april 2013 Du vide himmel for ett skravlested - FANTASTISK!!!!!! Jeg er helt imponert!!!!!! Jeg har hatt mine fulle hyre bare med å lese litt her inne. Eksamen (3 for semesteret) har vært høyprio i tilegg til ei påske fra helvette, skilsmisse prat og unger som savner mamman sin og ikke vil være med pappa osv har sugd det aller meste av energi. Jeg er bare lykkelig over at bekkenet har sluttet å krangle, slik at jeg er ørlite mer mobil enn tidligere Fiemor, little princess og Dossa: Velkommen hit til oss (husker ikke om jeg har sagt det tidligere) alltid hyggelig med nye på tråden. Skjønner at dere har hengt rundt på forumet en stund!!!!!! Fiemor: Jeg "nyter" å lese om dine oppturer og nedturer, din frykt og din glede og for ikke å snakke om hormon utbruddene dine Jeg håper de fortsetter i laaaaaaang tid fremover Den gubbe historien din kjenner jeg meg godt igjen i, bare det at jeg rydder IKKE opp etter han lengre, det får han fikse selv!!!!!!! Når tom ungene klarer å rydde etter seg, delvis på eget iniativ, så må da en voksen mann kunne klare å gjøre det....Regner med at du er ferdig med UL nå, er kjempe spent på å høre hvordan det gikk!!!!! Nyt livet som førstegangs gravid, du får aldri denne tiden igjen Dossa: Regner med at du nærmer deg IKM og testing Det må da bli en kjempe positiv test denne mnd, så flink som du er til å forsyne deg av mannens herlige "safter" Hørtes ut som en veldig trivelig bursdag foresten. Regner med 4 åringen var storfornøyd Cayenne: Voldsomt så flittig denne tanta er hos deg da...Må være kun for at vi skal komme å heie på deg under birken, kan ikke skjønne noe annet Godt det blir noen 2014 barn også, og januar baby er ikke å forakte!!!!!! Heier på deg og gleder meg veldig til å høre hvordan mannen din opplever sin runde med testing En til please: Jeg heier virkelig på deg også Åhhhhh som jeg unner deg denne spira snart, dog jeg som mange andre vet at det kan ta tid etter en SA. Husker hvor skuffet jeg var når det ikke klaffet med en gang. Tror det er lurt å ikke tenke for mye på sykluser, men starte høyhoppingen tidligere enn "planlagt", det har fungert her. Brannmann kjøring kan jo også være spennende da og i dusjen er det vel ingen fare for at brannen ikke skal kunne slukkes Jeg fikk foresten ett fantastisk bilde av den lørdags lauginga di!!!!!!! Gammel stamp, med ru såpeskrubbing, lusekam og ellers det som måtte være med nede i ett naust Herlig!!!!!! Håper du nyter dagene!!!! Stor varm god klem Bumblebee: Er du ferdig med bursdagsfeiringen eller var det i dag? Har gullfisk hukommelse så det holder...Gleder meg til å høre referat Viii: Heldiggris!!!!!!! Jeg også vil bli ferdig NÅ!!!!!!!! Hvordan gikk det hos jm? Blir spennende å se om bebisen vil ut på første forsøk Væææ: Håper virkelig du slipper unna svangerskapsforgiftning altså!!!!!!!! Hvordan er formen din ellers? Lykkelig4: Alt du skal måtte gjennom nå når du går gravid. Jeg kjenner på mange tanker og følelser rundt det du har skrevet i det siste om din bestemors bortgang. Du er virkelig sterk. Jeg håper at noen kan ta vare på deg også oppi alt sammen!!!!!! Jeg føler med deg i sorgen og håper dere får en fin begravelse og at minnene får forbli sterke!!!!!!!! Sender deg en stor, god og varm klem!!!!!!! Rime: Fikk du ei god påske? Hvordan er formen? Hvordan går det med hus og bryllupsplanlegging? Ønsker3gull: Jeg tror du bare skal slappe heeeeelt av. Jeg tror stress og frykt er noe av det værste vi kan utsette våre små ufødte for. Alt du har skrevet synes jeg høres normalt ut, selv om man blir litt engstelig Det er ikke bare bare, når det kjempes om plassen i magen til mor. Blæra mi får i værtfall prøvd seg. Ungene har funnet ut at hvis de presser på magen min, så må jeg på do - dette synes de er stor stas Heldige meg Regner med at de må ha stål kontroll på deg på sykehuset siden du skal få keisersnitt Spennende tider framover!!!!!! Det er så kjekt å følge med!!!!!! Jeg måtte le litt av 5 åringen din, husker selv hvor ofte jeg pakket tingene mine å skulle rømme Hunny: Hvordan gikk det på UL i dag? Synes på sett og vis at du har hatt nok nå!!!!!!!!!!! Hvordan går det med mannen din egentlig? Blir så glad hver gang du forteller om bebisen og at den vokser som den skal!!!!!!! Håper du får tid til å hvile litt mer framover. Sender deg en kjempe klem. Tigerlise mi: Hvordan står det til med deg og nurket? Regner med hun vokser og utvikler seg og at det er mye kos nå Gleder meg til tider med rødvin, pops og ostepop, gode samtaler og bare kos 79kvinne: O deilige babylykke!!!!!!!! Jeg suger til meg!!!!!!!! Håper gleden blir like stor her," tiltross" for at det blir enda en gutt Ønsker spire, geek girl, M1980, Mamma til Emma, Ønsker ett mirakel, Sidney, Valentines, Elibjo, Asparges, Junimage og Symbio: Hvordan går det med dere???????? Grøne: Jeg kjenner også til at det begynner å bli plass mangel Utrolig hvor spennende å se hvor tidlig disse nurkene lager seg vaner Håper dere har bedre netter hjemme i egen seng!!!!! Bokormmamma: Du er så knakende dyktig på å nyte livet, virker det som - jeg må definitivt lære litt Gamle jordmødre skal man ikke kimse av de har alltid ett og annet lurt triks Lykketrol: Hvordan var det på OUL? Fikk dere vite kjønn? Hvordan er formen? Kjærepære: Jeg ler og ler og ler...her går vi fra blondeforkle og støvkost til trange skinnbukser og høyt hår!!!!!!! Jeg bare digger det!!!!! Når det kommer til ekstra håndtak, ja,sukk...her hos meg kommer de aldri til å forsvinne Telt er periodevis passende antrekk Supersnusken: Så kjedelig å høre at du begynner å bli lei. Kjenner meg alt for godt igjen!!!!!! Da vi ble gravid nå sist, hadde jeg bestemt meg for at det var aller siste PP. Jeg orket ikke mere etter 2,5 år med prøving. Litt rødvin, sol varme og ett døsent mannebein gjorde jaggu meg susen Så, det er håp, men ikke glem å nyt kosen!!!!!!!!! Sender deg en mega klem!!!!!! Nerdybirdy: Hvordan er formen???? 81mamma: De mage problemene hørtes uggne og kjedelige ut. Håper det gir seg etterhvert!!!!!! Håper formen din ellers er god!!!!!! Jeg håper ingen er glemt nå, i såfall ber jeg virkelig om unnskyldning. Nå er det dusjetid og spise tid, før vi skal avgårde til en samtale med pp eller bup (husker ikke helt) om gubbens forhold til ungene, blir spennende!!!!!!!! Han har så smått begynt å jobbe litt med seg selv, men det tar så jæææææævlig lang tid og han ser ikke seg selv og hvordan han lever oppi alt. SÅ, uansett anser jeg det som fornuftig at han kan få noen råd når han må forholde seg til 3 stk alene!!!! Da kan han ikke dille med tv, skjermspill, filmer, duppedingser osv...eller dvs, han setter vel bare ungene til svigers, slik at han får mindre tid med ungene. DET blir ikke mitt problem. Blir spennende uansett. Jeg har også siden sist vært på UL og det ser ut til at vi får enda en 4kg klump Jeg ble sendt ut dørene med beskjed om at jeg hadde en veldig fin fødekropp...Det hjelper da ingenting på smertene Håper dere alle har en god dag!!!!!!!! Varm klem Alt var fint på OUL, og i magen bor det ei lita jente :-) terminen ble flyttet på litt. Sånn var det med førstemann også.. Uff så mye bekymring det var i forkant. Men en lettelse å se at alt sto bra til. Og nå er det mye mer bevegelse der som jeg kjenner også. Har vært i varmere strøk en uke på ferie, og har nå forsøkt å lese meg opp.... Dere er flinke til å skravle altså!! Fantastisk!! :-) koser meg med lesingen :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145238577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 10. april 2013 #3638 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Noen som husker hvilken siden lista vår er på? Huff... orker ikke bla meg side opp og side ned jeg. Hadde vært f.eks morsomt å se når du Lykketroll har termin.. og har glemt når Lykkelig har også Men fint å lese at alt stod så bra til på ul Lykketroll:) Kos deg med det. Nå kan du slappe av og roe ned. Mmmm.... ferie i varmere strøk hørtes kjempeherlig ut!! Jaja... kanskje vi skulle ha dratt den med oss hver tredje side eller noe?Lista vår altså bokormammma- oj, så spennende at jordmor tror du føder tidligere! 13. mai er jammen ikke lenge til det! Da er det bare å henge i og få tingene ferdig. Tenk om du har henne der hos deg før 17.mai da du! ååå, så koselig å trille og vise henne stolt frem den dagen:) Lykkelig- det hørtes ut som en vond opplevelse i begravelsen at det er sånn stor splittelse i familien:( Men skjønner at dere hadde en fin opplevelse likevel, og at kanskje du syntes det var fint å ha med barna og at de fikk oppleve dette?! Endret 10. april 2013 av Ønsker3gull Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145239334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeekGirl81 Skrevet 10. april 2013 #3639 Del Skrevet 10. april 2013 Jeg fant, jeg fant! (På side 179 så det har vært MYE aktivitet her de siste dagene.) Fortsatt i PP: Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold. **Cayenne** (IKM 7.5., to barn, prøver på nr tre i snart to år...) En til, please. (12 pp, SA i oktober, IKM 14 april). ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb) Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12) Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. ) Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang. Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før) Supersnusken: prøver på nr 2. IKM ca 17.april Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 17/18. april. PP 34 LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo) 1.tri: nerdybirdy (termin 23 oktober) Vææææ (termin ca 23 november) Fiemor (termin 22.november) 2.tri: Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8 Junimage (termin slutten av juni) Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland. Symbio (termin 13.August), 30 år, mamma til en på 2 år. 81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger. Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug) m1980 (termin 29. Aug) ? GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 3 trimester: Viiii (termin 27.april) Tussemor5 (termin 16 mai ) Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs Bokormamma (termin 30.mai ) Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni ) Bumblebeee (termin 26.6) Hønny-bønny (termin juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3 Født: Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar 79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145239770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 10. april 2013 #3640 Del Skrevet 10. april 2013 Geekgirl supert at du klarte å finne frem lista Masse skravling her og det er så utrolig koselig å lese hva alle her skriver Ser det står Storbritannia på deg, betyr det at du er bosatt der? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145239834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 10. april 2013 #3641 Del Skrevet 10. april 2013 Da er raitaen satt på kjøl, kyllingen ligger til marinering, 3 brett knekkebrød til diabetikern i boks, ungene hjemme fra barnehagen og nå er de vist straks klar til å gå ut...ja,ja...da ble det en slik rar dag igjen men deilig, bare å ikke ha planer!!!!! Gubben har bursdag i dag, men etter alt for mange år hvor jeg ikke "betyr" noe på slike dager, skal han "få igjen". Så det blir ingen kake eller selskap planlagt av meg. Dette får han ordne selv hvis han vil. Ikke har jeg ordnet gave heller Han har ett stående tilbud om hotellweekend i nærmeste framtid, hvis ikke får han få litt penger når jeg får lønn Her har heksa inntatt stilling Jeg gir ikke lengre mer enn jeg får MEN jeg gleder meg til middag om ikke annet Lykkelig: Jeg kjenner det verker langt inn i sjela mi både for deg og din mor!!!!!!! Ord blir liksom så fattige. Jeg har ofte drømt om å dra på "kjevle raid", med ett slikt gammeldags kjevle for å slå litt vett inn i enkelte hoder...desverre hadde det nok ikke fungert så veldig bra. Jeg håper virkelig at vakumet ikke blir for stort nå og at du får rom til å hvile og kose deg masse framover. På en måte kan det kanskje være godt å vite at den ene halvdelen som suger energi er ute av bildet??? Selv om det gjør så inderlig vondt at det er slik...Sender deg min største, varmeste klem!!!!!! En til please: Du har liksom ikke vurdert en test da???? Hjelpe å trøste så spent jeg er altså...Sitter her å holder pusten i spenning!!!!! Åhhhhhhh som jeg ønsker og unner deg en spire, virkelig altså!!!!!! Du skulle bare vist. Ønsker3gull: Jeg tror ikke den lista er så veldig langt unna, jeg brukte den som huskeliste da jeg skrev innlegget her om dagen SÅ hukommelsen min er ikke akkurat strålende. Penn og papir fungerer serdeles godt som huskeliste...knis...men fryder meg over at dere var litt imponert....knis...Nå trenger dere ikke være det, heller ikke ha dårlig samvittighet, det har ingen hensikt for noen Bokormamma: Du skal se du sitter der med vidunderet ditt, lenge før meg dog, ikke prøv deg... Blir veldig spennende framover!!!!!! Lykketroll: Så herlig å høre og så deilig med ferie i varmere strøk (selv om jeg hadde kommet til å avgått med døden av heteslag ) Nå er det bare å ruge og nyte framover - herlig <3 Fiemamma: Kanskje du skulle høre på den legen som tok UL på deg??? Du trenger likosm ikke være sykemeldt heeeele svangerskapet, men kanskje en liten måned til den værste runden med spying og kvalme har gitt seg? Det tjener ingen at du sliter deg ut...Husk, du skal mest sannsynlig jobbe resten av ditt liv. Å gå gravid er noe vi bare gjør av og til...Tenk på prinsessa og deg selv nå!!!!!!!!!! Dossa: Åhhhh, huset fullt av barn er fantastisk, akkurat nå har jeg dog nok med mine 2 små. Jeg tror jeg hadde gjort det helt greit som hjemmeværende husmor, masse unger, bollebaking og matlaging...husvasken hadde nok måttet fikse seg selv, men lell Det hørtes enda mer fristende ut med den alenetiden. Den er jaggu meg gull altså!!!!!!! Grøne og bumblebee: Jeg er imponert over deres fysiske aktivitet gjennom svangerskapet altså!!!!!!! Fjelltur...jeg kan bare drømme...Hvis jeg kommer meg opp til postkassen og ned igjen i løpet av en dag, er jeg fornøyd Gleder meg så sykt til å løpe, ehhhh...gå...på fjellet med knøtteliten i vogn eller i sele Nå husker jeg faktisk ikke mere. Hadde ikke tenkt å skrive så mye, men så dukket plutselig svigermor opp å tok med seg guttene ut på lekeplassen, så her sitter jeg da, med enda mer ALENETID :D Undrenes tid er ikke forbi, det er bra sikkert Tror jeg må høre på litt musikk og strikke litt jeg. Skulle lage bleiekake, men det får vente litte grann... Håper dere har en god dag alle sammen!!!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145239900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeekGirl81 Skrevet 10. april 2013 #3642 Del Skrevet 10. april 2013 [quote name=Dossa ' timestamp='1365597473' post='145239834] Geekgirl supert at du klarte å finne frem lista Masse skravling her og det er så utrolig koselig å lese hva alle her skriver Ser det står Storbritannia på deg, betyr det at du er bosatt der? Ja, jeg bor i Skottland. Pakket koffert og en kubikkmeter kasse sommeren 2006 og har i grunnen ikke sett meg tilbake siden. Velkommen inn hit forresten, tror ikke jeg har sagt det enda! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145239948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 10. april 2013 #3643 Del Skrevet 10. april 2013 tussemor5: jeg har ikke samvittighet. Denne stillingen søkte jeg i januar, men fikk den ikke (er ikke utdannet på området). Hu som fikk den fungerte det ikke med i det heletatt og de er nesten sjokkert av henne. Jeg jobba som tilkalling der mens hu hadde stillingen "min". Plutselig ble jeg oppringt og tilbudt stillingen likevel for hu som hadde den ble oppsagt. De var så fornød med meg og mine evner, punktlighet og arbeidsvilje. Jeg jobber som lærerassistent og har bare barn med spesielle behov på jobb. Det er først og fremst et vikariat som gikk fra januar til slutten av juni. Jeg vil så gjerne bevise at de tok rett valg med meg og at jeg burde blitt valgt fra januar.. Jeg gjør en like god jobb med de ungene som de utdannede pedagogene, vi samarbeider om barna og behandler dem likt, de har til og med begynt å gjøre ting jeg gjør og sier til barna. Dette er andre uke i stillingen så har bare 2.5 mnd igjen på papiret. Dumt å bli sykmeldt nå.. Bekymra for permisjonspenger osv. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Ingen vil vel ansette en gravid heller så håp om ny stilling ettet vikariatet er lite. Vet ikke hva jeg har rett på av stønader etter vikariatets slutt. Mellom barken og veden. Er godt likt der og de har full tillit til meg etter skandalen med hu andre. Vil bare ikke forvrenge hele oppfatningen dems av meg. Tenkte heller å få tilrettelagt flere pauser og anledninger til å spise. Jeg synes det er så gøy på jobb. Å få barn med ADHD og generelle vansker på skolen til å gjøre oppgaver og lære noe, gi dem selvtillit og bevise for dem at de duger til noe selv om de må hentes ut av klassen og bli med meg på spesialopplegg. Elsker å se hvor kry de blir. Samtidig har jeg jo baby i magen og burde prioritert det. Spyr når jeg er fillesliten, så mener at om jeg roer ned mer på jobb så går det bra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145240103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 10. april 2013 #3644 Del Skrevet 10. april 2013 Har lurt litt på en ting: hvorfor omtaler dere babyen til Fie som prinsessa? Er ikke du ca 7-8 uker på vei? (sikkert noe jeg ikke har fått med meg) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145240391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 10. april 2013 #3645 Del Skrevet 10. april 2013 Har lurt litt på en ting: hvorfor omtaler dere babyen til Fie som prinsessa? Er ikke du ca 7-8 uker på vei? (sikkert noe jeg ikke har fått med meg) Hehe ikke rart man kan begynne å lure Så tidlig får man ikke sett kjønn på ul. Jeg prøvde pendelen på Fiemamma og fikk opp at det er ei jente hun bærer på Så får vi se i november om det kommer ut et lite pikebarn Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145240500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 10. april 2013 #3646 Del Skrevet 10. april 2013 [quote name=Dossa ' timestamp='1365597473' post='145239834] Geekgirl supert at du klarte å finne frem lista Masse skravling her og det er så utrolig koselig å lese hva alle her skriver Ser det står Storbritannia på deg, betyr det at du er bosatt der? Ja, jeg bor i Skottland. Pakket koffert og en kubikkmeter kasse sommeren 2006 og har i grunnen ikke sett meg tilbake siden. Velkommen inn hit forresten, tror ikke jeg har sagt det enda! Takk! Så spennende reiste du pga studie eller kjærligheten? Har hørt at Skottland er så bra og står på lista mi over land jeg har lystå reise til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145240569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 10. april 2013 #3647 Del Skrevet 10. april 2013 Har lurt litt på en ting: hvorfor omtaler dere babyen til Fie som prinsessa? Er ikke du ca 7-8 uker på vei? (sikkert noe jeg ikke har fått med meg) Fnis Er 8+1 i dag Er mange som tror jeg går med jente, mye pga. endometriosen osv. Har jo surt miljø i magen og har en eller annen teori om at jentesædcellene tåler mer toxiner fra endo enn guttesædcellene Pluss er spådd flere ganger at det blir jente som Dossa sier Hehe! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145240574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 10. april 2013 #3648 Del Skrevet 10. april 2013 Fiemamma jeg har stor forståelse for hvordan du tenker og føler. Men du må huske at du bærer på noe veldig verdifullt som du har drømt om lenge. Du må ikke slite deg ut snuppis for det tjener du ikke noe på. Ingen andre som passer på helsa di så vær snill med deg sjøl når du føler at kroppen trenger ei lita pause Så gøy å høre at du stor koser deg som assistent på skolen Herlig følelse når elevene føler mestring Kan se for meg at du er kjempe flink i jobben din! Skulle jobba med meg du Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145240589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 10. april 2013 #3649 Del Skrevet 10. april 2013 Fiesnuppa, jeg skjønner deg godt, men samtidig må du ikke undervurdere arbeidsgiveren din, heller. Det er faktisk ikke en allmenn oppfatning at det er et drawback å ansette kvinner som er i etableringsfasen mht familie. Min mor fikk i forrige uke blomster fra en av sine ansatte. Hun er divisjonsleder i et stort statlig selskap og har de siste månedene virkelig stått på for å gjøre et vikariat til en permanent stilling for en av de unge jentene som jobber for henne. Samme uke som kontrakten om fast stilling ble tilbudt, måtte en gråtkvalt ungjente tilstå at hun var gravid og var så lei seg og hadde så dårlig samvittighet siden mor hadde stått på sånn for henne.... "nå må dere jo finne vikar for meg og lære opp den og greier" snufset hun. Jeg var tilfeldigvis hos mor da de hadde denne samtalen på tlf, og holdt påå le meg ihjel da mor erklærte at "høh, jobber og menn kommer og går, men ungene dine er mer verdt enn dem alle til sammen, så ikke kom her og be om unnskyldning for at du får barn, det er det smarteste du kan gjøre for deg selv, jente!". LOL! Jeg har også hatt personalansvar i mange år, og sitter i styret for min fars selskaper, og kan med sikkerhet si at man som arbeidsgiver regner med familisering når man ansetter fruktbare kvinner. Fact of life! Og hvis du spiller med åpne kort, er jeg sikker på at arbeidsgiveren din legger til rette så langt det lar seg gjøre -uten at du mister noen anseelse for det. Vær ærlig med dem og si hva du føler og er redd for, samt hvor godt du liker jobben din. Mammaperminsjonene for de fleste av oss utgjør en liten del av en lang karriere der du kan være uvurderlig for arbeidsplassen din;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145240673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dossa :) Skrevet 10. april 2013 #3650 Del Skrevet 10. april 2013 Bokormmamma måtte smile da jeg leste innlegget ditt. Mamma'n din svarte utrolig bra!! Også har hun jo helt rett :) Da er to av tre unger i seng *ye* Han eldste er på fotballtrening men er hjemme om en halv times tid. Så da blir det hans favoritt på kvelden, nemlig mamma kos på sengekanten ligge og lese litt også prate om dagen Det gjør jeg med alle ungene og det er sååå koselig Mannen jobber overtid idag også, ser han imorra tidlig....men jeg digger den alenetida jeg får.....hehe...koser meg i mitt eget selskap Kjente meg små uggen og kvalm tidligere idag og tenkte hurra kan det være et tegn.....haha....men neida.....etter at middagen var spist så følte jeg meg jo bedre *ler* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/146/#findComment-145240789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå