Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Jeg sier meg enig. Ta dem med i begravelsen. Det er fint for dem å ta avskjed også. Barn har også en helt unik måte å takle sorg på og dette går nok greit skal du se.

Jeg er såå sliten. Var på kontroll sent i ettermiddag, og fordi jeg svarte på at jordmor spurte om det var mye liv fortsatt.. og jeg sa at vel, det er mindre liv midt på dagen, og i tillegg at jeg bare hadde gått opp 200 gram, så ble jeg sendt til sykehuset for en ekstra kontroll. Der var det for sent på dagen til at noen kunne ta ul og vekstkontroll av babyen, men vi fikk ny time imorgen til akkurat det. Men heldigvis ble det tatt sparkeprøve og hjertelyd i 20 minutter, og der var frøkna i magen aktiv.

Ble sent, lang reisevei osv, så kom hjem ikke nå før ikveld;)

På´an igjen imorgen. Likevel er jeg glad for at både jeg og babyen sjekkes så grundig må jeg si. Fint at de passer på oss:)

Er så trøtt så trøtt nå.. og tror jeg skal køye. Imorgen er det rett på norsk og så tysk undervisning før jeg drar på sykehuset. Må være opplagt til de fine elevene imorgen:)

Natti natt alle sammen:)

Fortsetter under...

Sier meg enig med de andre jentene. Ta med barna i begravelsen. Det er bra for barn å få en opplevelse av at døden er en naturlig del av livet og at det ikke er noe som er skummelt eller skremmende.

Barn takler og forstår mer enn det vi forventer :)

Ønsker: Det er bra dere blir tatt godt vare på og at den lille viste seg mer frem etterhvert :) Skjønner du er sliten etter en lang dag. Blir godt å finne senga da :) Sweet dreams!

Cayenne: Hvordan ligger du an, har blodtanta holdt seg unna deg?

Ønsker deg det beste, positiv test ;)

Skulle kommentert mer.....men denne husken er ikke som den en gang var..... hehe :P

Håper det er bra med dere alle jenter :wub:

God morgen søtinger ;)

Cayenne :) tanta har å holde seg laaaaang unna deg :wub:

Skal gå inn i helga med reine truser og en positiv test :D

Xxxxxx

Føles som det har vært en full arbeidsuke sjøl om jeg bare begynte på tirdag :P Godt det er helg!!

Vesla blir 4 år imorra så helga er fullbooka av feiringer med familien og unger fra bhg.

Måtte pynte seg idag for hun skulle bli feiret i bhg.

Nå ser jeg så nydelig ut sa hun før hun gikk ut døra ;) gojenta mi :wub:

Må se og komme meg på jobb.

Ha en strålende fin dag jenter!!! :D

Annonse

God morgen! :)

Takk for alle innspill! Her var det stor enighet. Jeg følger alle tankene, og er helt enig. Har snakket gjennom med dem alt som skjer i kirka, hvordan alt ser ut etc. Det eneste de ikke synes om, er at kroppen til snille oldemor må ned i jorda... Det kan jo være vondt å tenke på uansett alder. Men synes samtidig det er naturlig og riktig, da de har fulgt henne alvorlig syk over

lengere tid nå... Har hele tiden tatt dem med på besøk, da det har gledet henne utrolig når hun var bevisst. Det ser derfor ut som om det blir fullt oppmøte. Men, forbehold om at det er lov til å ombestemme seg og dra i barnehagen en liten tur når vi er i kirka. Synes det er vanskelig å tvinge det igjennom også. Har nå bestemt meg for å slutte å snakke om det, ikke gjøre noe nummer ut av det i det hele tatt...

Må på legekontoret etter sykemelding igjen i dag. Gruer meg alltid når jeg MÅ ut i offentligheten. Hater at jeg plutselig kaster opp... Trives best hjemme om dagen jeg :)

Ønsker alle prøvere, rugere, OG de som er i mål :) en riktig fin helg!!!

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

**Cayenne** (IKM 7.5., to barn, prøver på nr tre i snart to år...)

En til, please. (12 pp, SA i oktober, IKM 14 april).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)

Supersnusken: prøver på nr 2. IKM ca 17.april

Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 17/18. april. PP 34 :(

1.tri:

nerdybirdy (termin 23 oktober)

Vææææ (termin ca 23 november)

Fiemor (termin 22.november)

2.tri:

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Junimage (termin slutten av juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland.

Symbio (termin 13.August), 30 år, mamma til en på 2 år.

81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

Lykketroll*morTil2? (Termin 20. Aug)

m1980 (termin 29. Aug) ?

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

3 trimester:

Viiii (termin 27.april)

Tussemor5 (termin 16 mai )

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs

Bokormamma (termin 30.mai )

Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )

Bumblebeee (termin 26.6)

Hønny-bønny (termin juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.

Da er tanta i hus, noe som betyr at vi bommet på el med 4-5 dager :P Men synes det er greit med januarbaby i stedet for desemberbaby ;)

Kjipt at tanta ikke veit sin besøkstid *grr*

Men digger den flotte innstillinga di :D Januarbaby er jo strålende ;)

Da har jeg vært på kontroll igjen...babyen har det bra vokser fint,veier nå 1400 gr:-)

Jeg derimot er som vanlig på vei opp i trykk,+1 på proteiner og litt hevelser,det likte sykehuset dårlig. Så det er tatt blodprøver som de ringer meg om senere i dag,skal slappe av i helgen og tilbake på mandag

Siden jeg har hatt preklampsi 2 ganger før og nesten en 3 gang med nr 3,er det vel ikke noe annet å regne med denne gangen heller,men det kan jo roe seg.

Så her fikk gubben beskjed av legen at jeg skal ligge rett ut med beina høyt,god helg:-)))

Da har jeg vært på kontroll igjen...babyen har det bra vokser fint,veier nå 1400 gr:-)

Jeg derimot er som vanlig på vei opp i trykk,+1 på proteiner og litt hevelser,det likte sykehuset dårlig. Så det er tatt blodprøver som de ringer meg om senere i dag,skal slappe av i helgen og tilbake på mandag

Siden jeg har hatt preklampsi 2 ganger før og nesten en 3 gang med nr 3,er det vel ikke noe annet å regne med denne gangen heller,men det kan jo roe seg.

Så her fikk gubben beskjed av legen at jeg skal ligge rett ut med beina høyt,god helg:-)))

Godt å lese at det er bra med den lille :D

Hva er preklampsi?

Har aldri hørt om det, så blir jo litt nysgjerrig da :P

Hold beina høyt og slapp av i helga :D

La mannen ta seg av deg og heimen ;)

Annonse

Fortsatt i PP:

Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 17/18. april. PP 34 :(

LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)

1.tri:

2.tri:

Lykketroll*morTil2? (Termin 20. Aug)

m1980 (termin 29. Aug) ?

3 trimester:

Viiii (termin 27.april)

Bumblebeee (termin 26.6)

Født:

Førte deg på lista jeg :)

Fortsatt i PP:

Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 17/18. april. PP 34

LittlePrincess (1pp, IKM 15 april? 31 år, 1 barn, Oslo)

1.tri:

2.tri:

Lykketroll*morTil2? (Termin 29.Aug)

m1980 (termin 29. Aug) ?

3 trimester:

Viiii (termin 27.april)

Bumblebeee (termin 26.6)

Født:

Var på oul for litt siden, og termindatoen ble flyttet på... Så da oppdaterer jeg listen..

[quote name=Dossa :)' timestamp='1365161123' post='145222137]

Godt å lese at det er bra med den lille :D

Hva er preklampsi?

Har aldri hørt om det, så blir jo litt nysgjerrig da :P

Hold beina høyt og slapp av i helga :D

La mannen ta seg av deg og heimen ;)

Det er svangerskapsforgiftning,ja her slippes det av for bare livet. Blodprøvene så greie ut,venter på gallesyre resultatet. Så da håper jeg at hvile gjør susen;-))

Kjedelig Cayenne. Men synes du tar det med god ro tross alt da.. og du sier jo selv at du synes det er greit å heller få januarbaby, så tipper at du ikke er aaaltfor irritert eller lei deg. Det er jo bra, tross alt!

Har dere forresten fått vite noe om svømmerne til mannen etter at han testet?

Litt skummelt med evt. svangerskapforgiftning hønny-bunny:( Da regner jeg med at du ligger rett ut på sofaen hele helgen med beina høyt da. Men så fint at babyen din vokser som den jo skal! :) Du er vel bare en uke eller to bak meg i termin synes jeg å huske, så da ligger du vel helt rett på vekst når det gjelder babyen:)

Jeg har hatt to dager med skikkelig tress og mas! Fortalte jeg at jeg var på jordmorkontroll på torsdag? Fordi jeg sa at babyen var mye roligere midt på dagen, og fordi jeg selv ikke har lagt på meg mer enn 700 gram foreløpig i dette svangerskapet, så sendte jordmor meg til sykehuset/føden igår ettermiddag. Rett etter jobb. Der tok de en slik sparkeprøve og hjertelyd med stropper rundt magen i 20 minutter. Den var veldig fin. Ikke noe problem og de så en ganske aktiv baby i magen. Men de skulle gjerne ta ultralyd på meg for å se veksten på babyen.. men da måtte vi komme tilbake igjen dagen etter(idag altså) siden det var så sent på dag/kveld.Langt å kjøre og slitne var mannen og jeg da vi kom hjem igjen.. helt utslitte faktisk. Det tar på å bekymre seg! ;)

Likevel glade for at testen var gått så bra.

Tilbake igjen idag etter halv dags jobb, hvorpå de sjekket babyen på ultralyd. Alt var bra, babyen sov mye av tiden men våknet og både sparket og strakk det ene beinet helt i kanten på livmorveggen.. så hun har tydelig god plass enda. Og ja.. vi fikk atter en gang bekreftet at det er ei lita jente i magen min:) Dessuten har hun snudd seg og ligger nå med hodet godt nede, dog ikke festet hodet i bekkenet enda. Ryggen ligger mot venstre og hun sparker mot høyre.. noe hun i grunn har gjort en stund.. helt siden bevegelsene ble roligere. Derfor tror jordmødrene på sykehuset at det kanskje er grunnen og at hun sparker da mot der morkaka ligger og at det er som en støtpute og at jeg ikke alltid kjenner det.

Hun er nå faktisk blitt 1620 gram og det er faktisk +13% i overkant. Helt normalt altså, og jeg trenger ivertfall ikke bekymre meg for om jeg ikke går opp resten av svangerskapet. Godt å høre det i grunn:)

Tydelig at frøkna i magen forsyner seg selv med alt jeg putter i meg og at heller jeg ikke får det. Jordmor tippet av dersom babyen la på seg jevnt videre nå så kunne frøkna bli ca 3,9/ 4 kg. Det er jo da det største av alle de tre jentene min eventuelt.. men likevel fortalte jordmor meg at det er helt normalt og at de mener babyer som er store ved fødsel skal være 4,5 kg eller mer! Da passer nok sikkert ikke noe av det vi har kjøpt i str. 56! Håper virkelig ikke den blir større enn 4 kg altså;)

Hei jenter!

Så synd med TR Cayenne, men enig med deg, det er ikke så dumt å vente til januar heller!

Synd med preeklampsi Hønnybunny, håper det roer seg!

Ønsker3gull: Alltid deilig med kontroller når alt er bra! husker jeg kjente lite liv til tider når jeg var gravid også, er ok ganske normalt. Fikk samme forklaring som deg.

Her er jeg sannsynlgvis ferdig med EL, eller i alle fall aksjelegging, mulig el er i dag. Pleier å være så spent og optimistisk når jeg går inn i dpo-land, men denne gangen er jeg mer deppa av en eller annen grunn. Har liksom mistet troen litt merker jeg, selv om jeg absolutt ikke er blant de som har prøvd lengst. Burde lagt inn aksjer i dag også, men orket bare ikke, var så langt unna "in the mood" som det går an.. :(

Er vel bare en sånn dag, håper jeg våkner blid og energisk i morgen! Har i alle fall fått langt inn aksjer før el, så det er i alle fall en mulighet denne pp. Sukk, lei dette styret jeg :( (akkurat nå i alle fall).

Hønny bunny : takk for oppklaringa :)

Håper du følger legens råd om å ta ting med ro og beina på bordet ;)

La mannen varte deg opp!

Må huske at du må spare på energien for du skal gjennom et maraton vettu :D

Supersnusken: jeg kjenner veldig godt til den følelsen du beskriver og det er tungt når vi sitter litt fast i den deprimerte tankegangen.

Det er så absolutt ikke lett å holde motet oppe og være positiv til en hver tid.

Jeg er også kommet over i DPO land.....ca 1eller 2 dpo tenker jeg så det er ennå lenge att før ikm nærmer seg.

Du veit at det blir vår tur til å juble om to ukers tid ;) ;)

Ønsker: så fint at babyen er akkurat passe:-)

Glemte å nevne at luringen vår ligger bestemt i seteleie og har gjort det hele tiden,men det har nr 2 gjort og,han snudde seg i siste liten. Og nr 3 lå i tverrleie,men tok til fornuft 1 uke eller 2 før hun kom ut.

Her skal vi på håndballcup med alle mann i dag,2 største som skal spille,vi andre skal heie:-)

Åh, rolig lørdag formiddag i heimen. Godstol, tekopp, strikking og bladet babydrøm, som til min overraskelse var veldig fint! Kanelsnurrdeigen hever og jammen har jeg ikke funnet ei lekker skinnveske jeg skal kjøpe meg i stedet for stelleveske også:)

Krysser fingrene for alle dere med el eller i dpoland. Vi er mange som nærmer oss nedkomst nå, så vi trenger litt ettersig på lista vår:) skal bli artig å se hvor mange babyer forumets koseligste tråd produserer etterhvert.

Ha en vakker lørdag, engler!

For en deilig start på helgen, Bokormamma! Feet up og saftig bakst er en evigvarende oppskrift på lykkelige kvinner :)

Kjære deg, Supersnusken. Vond å kjenne på fortvilelsen og motløsheten...uansett hvilken pp man er i. Sender deg en varm klem. Og snarere enn du aner rykker du ned på listen :D

Heier på deg, Dossa. Og ja, du har aldeles rett; om to uker er du på tjukka!

Og så inn i heiteste surt, Cajenne! Men å starte 2014 som barselskvinne høres jo ut som en god ide. Har mannen testet seg forresten? Og hvor lang tid vil det gå før dere vet resultatene?

Har overhodet ingen tegn på noe som helst denne pp. Eggløsnings-smerter rett før mensen var over(som sist), ellers nada. Kjenner at det gjør at jeg tenker mindre på prøvingen denne gangen, selv om hjertet tar et forventningsfullt hopp hver gang tankene starter å kretse rundt temaet.

Nei, nå er det lauging, pizza og lørdagskveld. Ønsker dere alle en deilig,deilig kveld :D

Jeg kom til å tenke på noe en gammel jordmor jeg intervjuet en gang sa, om det å slite med å bli gravid. Vi snakket om det at man nå kan teste alt og alle, vet når man har eggløsning osv. Den gamle kroken bare ristet litt på hodet, og sa "det er sikkert vel å bra å vite når alt skjer, men i gamle dager når noen sleit, sa vi alltid at da var det bare å ta fram såpe og vann". Jeg så sikkert helt grønn ut, for hun forklarte at fra gammelt av var det liksom opplest og vedtatt at folk som sleit med å bli gravide måtte begynne prøvinga før tante rød var ute av bildet. "Det stemmer jo ikke med det vi lærer idag, men jeg vet mange det har funket for, jeg" smilte kroken.

Jeg har en venninne som slet veldig med nummer fire, selv om hun ble øyeblikkelig gravid med de første tre. Jeg nevnte det for henne, hun prøvde og det virket, selv om det ikke stemte med el. Verdt et forsøk å dra med mannen i dusjen, kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...