Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Gratulerer med kvalmen Fiemor ;) he he. Jeg synes synd på dere som som sliter med kvalme, men skal innrømme at jeg mange, mange ganger har ønsket meg kvalme selv, i de symptomløse ukene. Gravid = kvalm har vi liksom lært.

Lykkelig: så fint du beskriver ting. Og gode minner er helt klart verdt mer enn materielle ting. Det å vite at du har vært med på å bringe glede inn i de gamles liv er mer verdt en gods og gull. Og de har også beriket ditt liv, dine barns liv. Gode klemmer til deg!

Her er jeg på fjerde dagen med ristet loff. Så utrolig lei av diare. ALT kommer ut. Heldigvis er lille blekksprut meget aktiv, så han lider nok ingen nød. Skal på kontroll i morgen, da må jeg huske å skaffe sykemld for 2.påskedag. Tror faktisk jeg skal be om noen ukers full sykemld også, eier ikke krefter etter disse dagene, i går måtte jeg sitte i dusjen. Og ryggen verker slik at søvn er umulig. Jaja, det var dagens syt fra meg :)

Så kjipt med negativ test Cayenne. Selv om det ikke er over før the fat lady sings. Godt mannen skal testes snart.

Oj, der var reklamen over. Ligger her og ser på "fødeavdelingen" på FEM :D

Fortsetter under...

Buksekjøp kan være noe herk, kanskje Spar kjøp har ei fin svart bukse du kan bruke videre å. Høyt hår og store ørringer. Viktig å føle seg vel og slippe å tenke på bilringer :)

Har da prøvd meg i dusjen etter 4-5 dager, ikke fult så svimmel av elveblesten i dag. Må vaske seg litt når en ska til legen. Selv om jeg ikke ser ut. Lekkert med utslett i ansikt og hals, glad ingen ser kroppen min. Kvil i skuvsenga nå før jeg må få i meg litt frokost her :)

Hjemmekontor og sol som skinner inn av(faktisk rene...flinke mannen!)vinduer. Startet dagen med egg og masse bacon og god tid før barna skulle leveres i barnehagen og blir hentet på døren av klatrekompisen min rett før resten av familien kommer hjem og returnerer i rett tid for kveldsstell, lesing og synging på sengen. Så snakk om egosentriskdeilighurraformeg-dag.

Apropo lesing på sengen...har akkurat bestillt fra Bokklubben "Allerkjæreste søster" og "Skumringslandet" av Astrid Lindgren og kan nesten ikke vente med å få i hende disse magiske historiene fra min egen barndom. Noen av dere som husker dem?

Ble også rørt til tårer av det du forteller, Lykkelig. Det er så riktig og sant at gode og ekte minner, samt det å ha fått lov til å bety noe for et annet menneske, er til syvende og sist det som virkelig gjelder.

Må flire litt, Kjærepære :) :) Først så jeg deg for meg med hvitt forkle og støvkost, nå i stramme svarte bukser, høyt hår og store øreringer.

Tell me about it stud!

I got chills.

They're multiplyin'.

And I'm losin' control.

'Cause the power

you're supplyin',

it's electrifyin'!

Jahooooo endelig fikk jeg et nydelig smilefjes på el testen :D :D

Må bare håpe all sexingen de siste fire dagene er bra nok :P hihi

Mannen er borte idag og imorra.....burde lagt inn en dose svømmere idag også men sia det ikke går så krysser jeg fingra for at et rompetroll ligger klar til å overfalle egget :P

Jenter trenger å bli litt beroliga....hehe...positiv el test idag...har sexa de fire siste dagene....mannen er bortreist så mer sexing blir det ikke....men det sies vel at sex før el er bra??

Har muligheter sjøl om det beste hadde jo vært å høvla over mannen idag også.....hahaha....

Tipper mannen er glad for ei lita pause fra humpinga :P

Annonse

Yuuhuuu Dossa! :D Forskning viser at sex to dager før el gir størst sjanse for graviditet. Fritt etter The Guardian, Independent e.l. Husker ikke helt hvor jeg leste det, men kan tyde på at du har en rimelig bra sjanse! Nå synes jeg det er din tur, altså! :D

Fortsatt ingen tante her, så hvis mannen i det hele tatt har noen flinke svømmere hadde de nok ingen sjanse der de lå forgjeves og venta på gullegget :P Mens vi venter på Godot, liksom.. :P

Håper ellers du har fått kost deg ordentlig i dag, Pleaser'n! :D

Kjære pære: jeg har en svart Levis (San Fransisco) med relativt høyt liv som jeg tror kunne passe for anledningen. Den er superstretchy og deilig, og skjuler iallfall min ene lille bilring godt ;) Koster jo 900 eller noe, men kan iallfall brukes mer enn en gang!

Med høye hæler og en trang t-skjorte (eller noe helt annet) blir du nok smashing! :D

Teflonhjerne her også Cayenne;) Når hadde du ikm forresten?.. synes jeg leste her at du tok en test?!?

Jeg har også lest det der Dossa og Cayenne.. med at det beste er hanky panky to dager før el, så du har den i boks ivertfall:D

Jeg gjorde det.. og jammen satt ikke spiren da gitt! Blir sikkert jente da.. siden svømmerne ligger og venter. Er det ikke jentene som er mest utholdne og ligger og venter mens gutta er raskere til målet men tåler ikke ligge og vente?

Hahaha... ler litt nå. Er det ikke slik i livet generelt da damer? Eller hva? Vi jenter er tålmodige, mens gutta er mest konkurranselystne, vil fortest frem og er utålmodige? :)

Har akkurat fått massasje på skuldre og nakke. Herrlega så deilig det var å få løst opp!

Nei, nå kommer resten av familien inn. Middag..:) snakkes da dere.

Teflonhjerne her også Cayenne;) Når hadde du ikm forresten?.. synes jeg leste her at du tok en test?!?

Jeg har også lest det der Dossa og Cayenne.. med at det beste er hanky panky to dager før el, så du har den i boks ivertfall:D

Jeg gjorde det.. og jammen satt ikke spiren da gitt! Blir sikkert jente da.. siden svømmerne ligger og venter. Er det ikke jentene som er mest utholdne og ligger og venter mens gutta er raskere til målet men tåler ikke ligge og vente?

Hahaha... ler litt nå. Er det ikke slik i livet generelt da damer? Eller hva? Vi jenter er tålmodige, mens gutta er mest konkurranselystne, vil fortest frem og er utålmodige? :)

Har akkurat fått massasje på skuldre og nakke. Herrlega så deilig det var å få løst opp!

Nei, nå kommer resten av familien inn. Middag..:) snakkes da dere.

Har ikke helt oversikten over ikm denne mnd, vi var så slitne før påske og ga litt f.. Men med siste aksjer i nærheten av el lagt inn lørdag for 18 dager siden og negativ test i går, tenker jeg at løpet er kjørt! Med mindre jeg tester veldig sent positivt, da..

Mmm - ble skikkelig inspirert her - massasje hørtes skikkelig deilig ut! Tror jeg må overtale mannen i kveld! (Han var riktig så flink til å massere før i tiden i alle fall..) ;)

Tar på å være ute blant folk når en er litt pjusk. Da er blodprøven tatt og første time i forbindelse med graviditet bestilt hos legen. Ho som tok blodprøven tok en graviditetstest og, Ho klemte tu seg; ja den her trengte ikke 3 min for å bli positiv :)

Overlevde legebesøk og handel av maling til min kjære, så han kan få malt seg ferdig på kjøkkenet. Golv og lister denne uka, neste uke kjøkken innredningsmontering :) Mye igjen men begynne å se vårt ut :)

Massasje hørtes nydelig ut. Var du på time, eller stilte mannen opp? Var på apoteket i dag og spurte etter noe å smøre på verkende korsrygg, men de hadde ingenting til gravide :( Tror jeg skal prøve varmt vann i colaflaske i natt. I mangel på varmeflaske :)

Sex før el er det som gjelder har jeg også hørt. Så du kan nok slappe av der. Ligger noen luringer der inne og venter på gullegget :D Heia heia!!

Spent på morgendagens urinprøve. Har gått i juice, saft og loff de siste fire dagene, ikke akkurat blodsukkervennlig mat.

Annonse

Var godt ja. Denne timen ble bestilt og betalt for.Med naturlige oljer som ikke setter igang noen fødsel eller lignende. Måtte si ifra til massøren da jeg bestilte time så hun brukte riktige oljer.

Jeg har litt stive skuldre og nakke av og til og da går jeg til en fast massør, men trenger det heldigvis ikke så ofte lenger!

.. men tenker jeg får ta med bebisen i bilsetet sitt når jeg begynner å bære og vugge på henne når hun kommer ut. Da synes jeg å huske at jeg får litt opphengte skuldre og slitne muskler av bæring etter en tid.

Ellers masserer jo mannen såklart av og til også :)

Endret av Ønsker3gull

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

**Cayenne** (21.pp, IKM 3.4) Mamma til jente-04 og gutt-06.

En til, please. (12 pp, SA i oktober, IKM 14 april).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)

Supersnusken: prøver på nr 2. IKM ca 17.april

Dossa: Prøver på nr 4. Exu april 2011. IKM ca 17/18. april. PP 34 :(

1.tri:

nerdybirdy (termin 23 oktober)

Vææææ (termin ca 23 november)

Fiemor (termin 22.november)

2.tri:

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Junimage (termin slutten av juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland.

Symbio (termin 13.August), 30 år, mamma til en på 2 år.

81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

Lykketroll*morTil2? (Termin 20. Aug)

m1980 (termin 29. Aug) ?

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

3 trimester:

Viiii (termin 27.april)

Tussemor5 (termin 16 mai )

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs

Bokormamma (termin 30.mai )

Ønsker3gull (gravid med 3. jenta:) Keisersnitt 4. juni )

Bumblebeee (termin 26.6)

Hønny-bønny (termin juni) 36 år, mamma til 3 på 9,8,3

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ). Mars.

Slengte meg på lista jeg :D

Cayenne :) hvordan er det med deg, har tanta holdt seg langt unna deg?

xxxxxxx alt for deg!

Massaje er deilig, spesielt av mannen ;) hihi

Åh, kjærepærre, skulle ønske jeg bodde nærmere deg, så skulle du fått låne skikkelig greaseantrekk! Lang fartstid i teater og en trofast symaskin har resultert i en seriøs kostymekiste:D litt drøyt å kjøpe seg krinoline og greier for en fest, men det kryr jo av sånne trange bukser i alle farger i motebildet nå, og det er veldig femtitalls, i alle fall kombinert med en enkel skjorte/topp, bredt strikkbelte i livet, plastikkpynt i ørene og stort hår (evt hårband/diadem). Lykke til! Av og til hjelper det å kle seg ut litt når man ikke føler seg helt vel.

Lykkelig, du har helt rett! Jeg ba enkelte grådige familiemedlemmer dra til helvete da vi gjorde opp etter besteforeldrene mine, og ikke angrer jeg, heller. Ville ikke byttet antikviteter mot minner uansett:)

Her er formen så pass sliten at jeg har begynt å handle inn småtteri til sykehusoppholdet, stellebordet er på plass og jeg har vasket og strøket nesten alle babyklærne og klutene. Storkoser meg med å pusle klart til lille prinsesse <3 deilig!!!

Her skjer det så masse for tida at jeg rekker ikke annet enn lese gjennom å trykke litt liker :)

Ønsker alle nye velkommen :) Dossa har jeg sett her inne før vet jeg. Lillefie har jeg vell også sett. Siden dette er mitt 3 barn på 4 år har jeg hengt her inne på endel ulike forum endel :)

Kjærepære: jeg hater utkledningsfester!!!! Så du er ikke alene om å bare se problemer! Hadde virkelig ikke visst hva jeg skulle hatt på meg jeg heller, selv om jeg er relativt normalvektig. Fokus på hår og ørepynt var jo lurt da! Prøv det! :)

Lykkelig4, er ikke så enkelt m familie bestandig altså! Du må bare prøve å komme deg gjennom det på best mulig måte! Kan mannen være litt til støtte for deg?

I går fikk jeg helt sammenbrudd fordi jeg har planlagt å reise hjem en helg m ungene uten mannen. Har litt anstrengt forhold til endel i familien, og det er i grunnen bare plikt og mas føler jeg. Så gruer meg alltid! Ekstra ille blir det når jeg er gravid. Man er jo ekstra følsom da! Gode mannen foreslo at vi fikk heller utsette turen slik at han kunne bli med!

I dag ligger jeg på sofaen med magekramper :( sliter så mye med fordøyelsen når jeg er gravid!! Au! :)

Husker ikke flere å kommentere nå..

Ha en fin dag :)

Her koses det må tro :-) hun er endel plaget med luft i magen og knipe, men er blitt litt bedre nå når melka er kommet skikkelig igang. Er ikke gamle tøtta enda, så alt hår seg nok til :-) er bare til å spise opp ;-) storebroren så henne først i går, og er såå glad for at han er blitt bror igjenn. Satt å kosa lenge med henne i gårkveld ♥ bestemor (farmor) er helt betatt, aldri dett en så nydelig unge sier hun ;-) første barnebarnet hennes så hun er helt oppunder skyene :-) skal ivei å vise frem vidundret snart til resten av slekta. Min mor er helt barnesjuk etter å se henne ;-)

Må lese meg igjennom her på nytt for å komme etter med hva dom skjer tror jeg, litt dårlig tid om dagene ;-)

Et lite dilemma å lufte med støttekontaktene... :) Hva gjør dere med barn og begravelser? De har ikke vært med før. Er nå 6, og snart 5. Minstemann på 18 måneder skal være med. Skal jeg la de andre være i barnehagen, eller ta med? De hadde et nært godt forhold til oldemor. Jenta vår var på besøk med påskeroser senest onsdagen før hun døde søndag... De visste begge at hun var veldig syk, og kom til å dø. Vi har snakket om døden, kiste, grav etc. De virker faktisk usikre på om de vil være med! Vil jo ikke tvinge på dem noe som kan være traumatisk heller. Samtidig som jeg tror barn har godt av å møte livets realiteter...

79kvinne... som jeg ønsker at det var jeg som holdt jenta mi i armene. Jeg misunner deg noe enormt som har kommet så langt! :)

Ååå, det høres jo hel herlig ut 79kvinne *smeeelt* :)

Lykkelig: Jeg hadde tatt dem med. Tror det vil bli veldig fint for dem å få tatt farvel på en ordentlig måte, som en begravelse jo representerer, selv om det naturligvis blir trist. Men traumatisk blir det nok ikke! Synes det er viktig at barn lærer om livets realiteter (innen rimelighetens grenser, naturligvis).

Lykkelig4: bare ta dem med,er jo bare tull at man blir traumatisert av en begravelse. Er jo mye mer skummelt hvis man ikke er med,da lager jo barn det skummelt. Og vi voksene

Ungene våre har vært i 3 eller 4 husker helt ,første gang tror jeg de var 4 og 5 år,ikke noe problem;-) og minstemor var med ifjor da var hun 3 år

Jeg ville også tatt dem med. Jeg ble tatt med i begravelser fra jeg var liten og har et veldig uproblematisk forhold til slike ting, mens enkelte av søskenbarna mine, som er blitt "skjermet" mot slikt, blir helt satt ut av begravelser enda i voksen alder.

Min bedre halvdel jobber jo mye med døden, både som healer og medium, så her i huset er døden noe vi snakker om og forholder oss til jevnlig. Og det tror jeg ikke er en dum ting. Ungene har i alle fall et veldig avbalansert forhold til at folk dør og da steoldemor døde for halvannet år siden, synes eldstejenta det var helt fascinerende å være med i kirka.

En annen ting er at jeg finner at barns nærvær på en slik dag letter stemningen litt. Min far, som tilhører den litt forknytte generasjonen middelaldrende menn, synes i alle fall det er en stor lettelse å ha dem der midt i alt alvoret. Også minner det jo om at livet går videre, og at de avdøde lever videre i oss og minnene våre.

Ja ta dem med. Det er et gammelt menneske som er gått bort, livets gang. Selv har jeg bare vært i to begravelser, en gutt på 9 og en på 8, da hadde jeg vært mer skeptisk. Sorgen er så voldsom da. Men hadde det vært et søskenbarn eller andre som sto barna nært hadde det kanskje vært mer naturlig. Håper at den første begravelsen ungene skal delta i er et gammelt menneske som er mett av dage.

Min gamle mormor (som var en meget klok dame) fortalte i si tid om sin opplevelse som barn hvor hun ble utelukket til begravelsen av en nær slektning.... Det skulle ikke snakkes om de døde menneskene og barna skal i hvertfall ikke være med i begravelsen.

Opplevelsen satt i hele livet.....

Så hun mente det var viktig at barna også fikk delta i begravelsen og tatt farvel! Jeg ville ha tatt med min sønn på 4,5 om det var til sine besteforeldre (mine barn har ikke oldeforeldre....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...