Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Hei hei alle søte piker!

Her har jeg vært på hyttetur med dårlig dekning. Vel hjemme igjen har jeg lest meg opp på alt dere har skravlet om. Jaggu kan dere skravle, mye!

På mandagen var jeg nede i byen, var tid for oul. Og som magefølelsen sa, jeg venter en liten gutt :) å termin ble flyttet frem 4 dager. Herlig.

Velkommen i klubben Fie og Dossa :) !

Apropos svigerforeldre, så synes min svigerfar det er hysterisk morsomt å snakke om bekymringsmelding til barnevernet når jentungen ikke vil bli med hjem etter endt besøk hos de. Ha ha.... Jeg har ikke sagt noe til han, men håper han slutter snart.. Med hormonene mine vet jeg snart ikke hva jeg kommer til å si.

Jeg tror kanskje ikke de klarer å skjønne at jenta forguder svigers, å klør etter å være sammen med de. Jeg har spurt og hintet etter beste evne om overnattings besøk og dagsbesøk, men når realiteten er at vi stort sett ikke behøver at noen passer henne, så maser vi ikke. Hadde vært fint om de kunne spurt oss også. :)

I kveld fikk jeg endelig bakt litt til påske, selv om påsken er halvveis over alt. Men fylte horn kan nytes etter påske og. :)

Lykke til, til alle som har/venter el og som er i dpo!

Fortsatt kjempe god påske til dere!

Fortsetter under...

Har oppdatert lista, og satt alle i riktig rekkefølge (ikke de i pp).

Husk når dere skriver dere inn, at dere setter dere opp etter den som har termin før deg. Lettere å holde oversikt da :)

Håper jeg har fått alle på riktig plass, og at ikke noen datt ut i stuntet mitt ;) ;)

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

**Cayenne** (21.pp, IKM 3.4) Mamma til jente-04 og gutt-06.

En til, please. (12 pp, SA i oktober, IKM 14 april).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)

Supersnusken: prøver på nr 2! IKM 28.april

1.tri:

nerdybirdy (termin 23 oktober)

Vææææ (termin ca 23 november)

2.tri:

Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Bumblebeee (termin 26.juni) mamma til jente-08 og gutt-10.

Junimage (termin slutten av juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland.

Symbio (termin 13.August), 30 år, mamma til en på 2 år.

81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

Lykketroll*morTil2? (Termin 20. Aug)

m1980 (termin 29. Aug) ?

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

3 trimester:

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 )

Viiii (termin 27.april)

Tussemor5 (termin 16 mai )

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs

Bokormamma (termin 30.mai )

Ønsker3gull (termin 17.juni med 3. jenta KS ca 14 dager før. )

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

Må bare rette opp datoen min jeg, skjønner ikke hvordan jeg har klart å regne feil over 10 dager..

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

**Cayenne** (21.pp, IKM 3.4) Mamma til jente-04 og gutt-06.

En til, please. (12 pp, SA i oktober, IKM 14 april).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)

Supersnusken: prøver på nr 2. IKM ca 17.april

1.tri:

nerdybirdy (termin 23 oktober)

Vææææ (termin ca 23 november)

2.tri:

Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Bumblebeee (termin 26.juni) mamma til jente-08 og gutt-10.

Junimage (termin slutten av juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland.

Symbio (termin 13.August), 30 år, mamma til en på 2 år.

81-mamma❤❤ (termin 17. Aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

Lykketroll*morTil2? (Termin 20. Aug)

m1980 (termin 29. Aug) ?

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia

Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

3 trimester:

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 )

Viiii (termin 27.april)

Tussemor5 (termin 16 mai )

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs

Bokormamma (termin 30.mai )

Ønsker3gull (termin 17.juni med 3. jenta KS ca 14 dager før. )

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

Wee Dossa :wub: Godjentetråd de luxe her, så koselig alle er :)

Litt om meg: samboer og bor på gård helt nede ved sjøen. Vi er 28 (29 straks) og har en liten hund å være foreldre for i mangel på et ønskebarn. Har vært på BIM i to år og prøvd i like lang tid uten hell (helt til nå). Mannen har supersvømmere, men jeg er dessverre helt ødelagt i magen av endometriose, som også er antatt skyld i infertiliteten. Har levd i et intenst smertehelvete i mange år og aldri brukt prevensjon eller blitt gravid før. Fikk tatt lap i september og operert vekk halve eggstokken på venstre side som igjen er blitt dekt av sjokoladecyste bare 6 mnd etter lap.. Egglederne er kronglete..

Ble satt opp til ivf i mars og begynte på spray 1.mars. På spraydag 10 ble jeg plutselig så jækla kvalm.... Svei av den siste testen jeg hadde for å bli kvitt den hånete testen og i null tro, og jommen ble den positiv!!!!! Hadde greid det på gammelmåten i siste liten!!! Dette skjer hos 2-3 av 1000 pasienter ved St. Olavs i året.. FLAKS!! :D I dag er jeg 6+3 :) Var på UL i uke 5 på ivf klinikken og skal på ny 8.april.

Er kvalm i bølger, har helt jævlige bryst og vondt i korsryggen. Til tross for at jeg så fostersekken på UL klarer jeg ikke å forstå dette etter all motgang i mitt liv generelt. Lei meg for at jeg ikke klarer å glede meg helt enda. Men håper det ordner seg hvis jeg får sett et normalt embryo med hjerte som banker 8.april :)

Dossa: Velkommen hit! Jeg har ikke vært her så lenge, men veldig hyggelig tråd! Ser jo ut som du kjenner mange her inne fra før også. Tror jeg har vært i IKM-gruppe med deg for lenge siden også! Etter 34pp fortjener du virkelig en positiv test! Krysser alt jeg har! ;)

Fiemor: Velkommen du også, og gratulerer så mye med den lille i magen! Så fantastisk at dere klarte det selv! Forstår godt den uvirkelig følelsen før man har "sett" det selv. Håper spira klorer seg godt fast og viser deg sitt bankende hjerte snart!

Symbio: Gratulerer med liten gutt! De magefølelsene virker å være riktig veldig ofte synes jeg!

Ønsker3gull: He,he...gode tips det der, det er jo bare det at jeg blir så lett irritert! Og kommer selv på en masse lurt å si, men dessverre alltid 5minutter for sent.. ;)

God påskeaften til alle!

Annonse

Supersnusken: tusen takk :wub: Ja det er mange herlige jenter her på tråden og så koselig at jeg fikk bli med :D

Ser vi ligger nesten likt i løypa :) Så vi må krysse fingra for at det blir vår tur denne gangen ;)

Litt om meg sjøl: jeg er ei godt voksen jente på 38 år....hehe...men man er jo ikke eldre enn hva man føler seg har jeg hørt ;)

Har 3 gull som alle satt på første forsøk ( 4, 7 & 9 år )

Men denne siste lar tydeligvis vente på seg.

Ble gravid etter 8 pp men lykken ble kort varig. Det endte med exu og jeg ble haste operert hvor de måtte fjerne den ene egglederen min.

Ble operert i tide fikk jeg høre....usj det er ekkelt å tenke på at jeg fort kunne ha mista livet. Jeg er så takknemlig for de tre gulla jeg har så burde jo ikke klage over at den siste spiren ikke sitter.......men den er like sterkt ønsket og føler jeg kan syte litt.....til sommeren har det gått 3 år.

Men jeg er en tålmodig person så jeg venter gladelig ei god stund til for en dag blir det min tur til å juble over en positiv test :D

Fiemor :wub: :wub: jeg gleder meg til å følge med på alt du opplever på veien til den store dagen ;)

Skal tenke på deg når du skal på UL :D og håper av hele mitt hjerte at du får se et lite bankende hjerte :D

Nå har jeg tre unger som roper på frokost :)

Snakkes!

God påskaften jenter :D

Velkommen Dossa og Fiemor - og gratulerer så mykje Fiemor, så deilig å vera ein av dei heldige når ein eigentleg ikkje trur det. Det går verkeleg an!!! Hurra for det :)

Elles har eg lese meg opp og fnist litt av svigeresar som av og til kan vera litt vanskeleg å svelgja. Har sjølv ein svigerfar som stort sett har vore på sjøen når ungane hans var små, så han har i grunn ingen ide om korleis livet med småbarn er - likevel så prøver han seg med litt meiningar om det. Som no sist dei var her, så gjekk det eit debattprogram om å ha eittåringar i barnehage. Der han meinte det var berre tull, dei måtte no vera heime, og det var jo så godt betalt med kontantstøtte og alt...og der var det fyr i meg!! Og eg fekk meld om kva kontantstøtta faktisk er, og det kjem ikkje opp mot mi løn som lærar for å seia det slik - og eg har ingen plan om å enda som minstepensjonist fordi svigerfar vil at eg skal vera heime med ungar til dei er vaksne...så han fekk overtydeleg beskjed og realitycheck...og måtte innrømma at han hadde lite greie på det. Og joda, i ein ideell verden kunne eg sjølvsagt ønskt meg å vera med småtten så lenge eg hadde lyst...men i praksis er ikkje det så gjennomførbart..heldigvis gav han seg, for eg gjorde ikkje det. Blir så oppgitt på sånn synsing som ikkje kan argumenterast for i det verkelege livet...og ofte syns eg at dei i generasjonen/ane over er litt fordomsfulle. For i mi verd, så har ingen fasiten. Eg meiner at vi alle må velja for oss sjølv det som passar best vår situasjon, utan at det er rett for andre. Så enkel er eg, og tydelegvis - så vanskeleg...

Jeg tror akkurat det samme som deg Grøne.. at vi må da få velge det vi selv synes blir riktig for oss og vår familie og våre barn. Om vi velger 100% jobb, deltid eller å være hjemme.

Er det ikke mangfoldet som gjør det interessant da? Guri så kjedelig når alle må på død og liv være like og følge det samme mønsteret!

Selv håper jeg at etter endt lærerutdannelse kan jobbe bare 80%, og være hjemme en dag i uka. Skulle egentlig bare helst ha jobbet 60%, men da får man ikke det samme pensjonsgodene visstnok. Men.. hvem vet om det ER pensjon igjen til oss når den tid kommer da?!.. det er vel ganske sikkert at vi må klare oss selv;)

Men må si at jeg gleder meg over at jeg har permisjon nå det første året mens vesla går sitt 1. år på skolen! Følge henne opp ift. lekser, ha god tid til henne og ikke at hun må på SFO med en gang. Det får vel bli fra 2. klasse det.

Dossa- du spurte om formen min. Veeel, jeg trodde jeg hadde bekkenløsning, men nå tror jeg heller at det er nerver som ligger i klem. Det er liksom ikke bekkenløsningsmerter hele tiden, og da velger jeg å tro at jeg ikke har det. Men korsryggen er vond ganske mye og høyre side av skinka og nedover på siden av låret. Der svir det i smerte liksom. Dessuten ganske så stiv merker jeg. Litt halsbrann, men spiser Love Hearts og det hjelper! :)

Ellers bra. Så dette er ganske lite ift. hva mange andre har i begynnelsen av 8. mnd.

Idag hadde jeg tenkt å lage oksestek til familien, men måtte ut å kjøpe maling og pensler osv, osv.. da det er dugnad her og huset beises.. så da blir det pannekaker med blåbær istedet. Etter vesla sin begeistring.

Så var jeg innom garnbutikken for å kjøpe en liten rundpinne til den hvite ullsparkebuksa til frøkna i magen som hun skal bruke til høsten.. og tror dere ikke jeg falt for en liten bomullsjakke i fersken-farge med en nydelig hvit piquot- bord der?!? Joooda.. så da endte jeg med å kjøpe garn til det også såklart. Frøkna har jo faktisk ikke noen sommerjakke i str.0-3 mnd, og det må jo mor rette på:D

Så nå har jeg tre strikkeprosjekter gående for henne(to måneder før hun i det hele tatt kommer til verden!), en kåpe til vesla som nesten bare skal monteres, en genser til vesla til høsten( som jeg la tilside fordi jeg kranglet med mønsteret), raggsokker og en pen ullgenser m. V-hals til mannen, lange knestrømper til eldste, leggingser til mellomste.. jo, og min egen jakke som bare skal strikkes kraven på før den monteres! SÅ.. dere skjønner.. jeg har aaaltfor mye å strikke på, og jeg trenger så absolutt IKKE å kjøpe mer garn! Men så har jo ikke frøkna i magen noen bomullsjakke klar til sommeren da.. og det er jo tull å kjøpe når man kan strikke selv! :D

Jaja... der har dere meg i et nøtteskall.

I tillegg syr jeg. Både til familien her og på bestilling. Putetrekk til forskjellige hvor jeg trykker teksten de vil ha. Nyfødte som får navnet sitt på, hvor store de var da de ble født osv. Eller bare et putetrekk med et lite dikt eller et vers av en barnesang. Så vet dere det.. om dere vil bestille.. haha.:)Og jeg har uthuset fullt av gamle loppis-møbler som jeg tidvis pusser opp og som skal inn i det nye huset! (men huset er jo ferdig om en mnd. så møblene får komme inn etterhvert).

Guri malla.. når jeg begynner å telle opp så har jeg virkelig nok å gjøre. Mangler ikke på hobbyer.

Nå får jeg slenge sammen pannekaker og hmm... sjokoladerullekake med smørkrem tenker jeg gjør seg til kaffen:)

Fiesnuppa :wub: jeg forstår veldig godt at du blir bekymra men det trenger du ikke bli vennen. Symptomene vil komme i rykk og napp, helt normalt.

Jeg er sikker på at du våkner opp imorra og er kjemoe kvalm igjen ;)

Ellers bra med deg snuppis?

Annonse

Symptoma kjem og går Fiemor, og det med kvalmen har ein tendens til å bli betre når ein er meir avslappa og opplagt, noko ein gjerne blir i påsken om ein har fleire fridagar :) Elles går det opp og ned heile tida, og vi har alle kjent på panikken når dei er vekke og gløymt heilt å gle oss over litt "fri"..

Hihihi :) Har helt umulig mage i dag. I morges var prekært å komme seg på do og nå er det nesten full stans baki asjetten :P Helt sprengt i magen og i påskeselskap med familie.. Digg med stort hus der man kan stikke seg vekk litt :) I dag oppdaga jeg at jeg ikke har sjans til å få igjen knappen på friluftsbuksa :)

Ønsker3gull; bygger dere nytt hus? Eller er det påbygg? Drømmer om å lage kjeller under huset her, det er så smått, og prisene på hus i nabolaget er helt vanvittige :( Men skal snart bytte kjøkken da, det hjelper jo litt på trivselen. Lurer på å male veggene på kjøkkenet i en blånyanse. Forslag? Må være sens, da jeg har tenkt å male mens lille blekksprut er i magen.

De sengesettene med dikt/navn hørtes nydelige ut. Hm..kanskje legge inn bestilling jeg også? :D Har du bilder du kan legge ut på FB?

Fie, jeg er sikker på at alt er bra. Kjenner meg godt igjen. De første ukene, før hjertelyden kan høres, er slitsomme.

Krysser fingrene for både Dossa, Supersnusken, Entilplease og Cayenne nå!

Klokka er bare ni, men jeg er full av kalkun og tiramisu og trøtt som en strømpe. Nattaklem!

Kl 11.08 så Julie dagens lys . Hadde det veldig travelt med å komme. 3915 å 51 lang. Trøblete start på livet da. Pusta ikke og var hvit og blå med navlestrengen 2 ganger rundt halsen. De måtte jobbe litt med henne. Kvalm og uvell, vil ikke spise enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...