Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Er susete i hodet i dag, jenter, men måtte bare si at Ønsker3gull: Du gleder et (engelsk)lærerhjerte <3

Ha en fortreffelig kveld videre, det ser ut som om våren ( uansett hvor snørik den er enkelte steder) virker positivt inn på oss alle :)

Fortsetter under...

Wiiiii :)

Så koselig Ønsker :)

Skal ha kommode vi og. Mamma kjøper ting hele tiden så den blir sikkert full :) I går kom hu med Newbie bukse i hvitt med hullmønster og sløyfe i livet, to smokker 0-6 mnd og 10 siklekluter, 5 i rosa og 5 i blått ;) Sto og var råkvalm og tok imot det, men klarer likevel ikke å tro det! Synes det er litt trist at jeg ikke klarer å tro på det for det er jo uker og dager jeg aldri får tilbake dette svangerskapet. Hva skal jeg gjøre? Førstegangs ubersliter. Vet jeg er gravid liksom, har jo sett det på UL, men tenker mest negative tanker etter all uflaks. Teite tanker som BO f.eks.. Huff! Lenge til ny UL 8.april..

Endret av Fiemor!

Men du må tenke på Fiemor.. som jeg har hørt... at svangerskapet er sterkt og spiren sitter godt jo sterkere symptomene er! (og jo flere symptomer også har jeg hørt). Jeg ble spurt av legen da jeg var uke 6 om jeg kjente meg gravid og om jeg hadde symptomer (tok tidlig for å konstatere at svangerskapet var inni livmoren siden jeg har hatt exu før).. og det hadde jeg jo. Da var legen veldig fornøyd, han sa " da går det nok bra!" og smilte. Det er jo ikke uten grunn at mange av de/oss som har mistet ikke har hatt symptomer eller mistet dem på veien.

... og du HAR jo virkelig symptomer Fiemor!! :D.. selv om det ikke er så gøy alltid med kvalme:(

... men nå må ikke du bli bekymret rundt i uke 10 hvor det også er heeelt normalt at symptomer kommer og går! :)

Dette kommer til å gå SÅ bra vennen!:) Bare å glede seg til 8.april nå. Jeg gleder meg med deg:)

Joda, jeg sovnet rett etter innlegget mitt igår. Finner ingen fine hvite kommoder jeg dere. Noen tips?

Våknet av at vesla på 5 kom inn til oss og blødde neseblod. For første gang. Hun syntes det hele var ganske så spennende hun da, og da vi spurte om hun hadde vært oppi nesa med fingeren sin sa hun " ja, klart det.. det var mange buser der. Også var det en STOOOR.. og da begynte jeg å blø". Så hun og jeg tok av sengetøyet hennes sammen og hun har aldri vært så storøyd tror jeg. Dette var virkelig spennende skjønte vi. Hun sa også "ja, jeg har rødt blod da ivertfall".. hihi. Så spurte jeg henne hvorfor da blodet var rødt og blodårer var blå.. da så hun på meg fra toppen av en bokhylle hun hadde klatret opp i ( skulle ha tak i en bok.. og ja.. vi har skrudd bokhyllene fast i veggene:) )" det ER bare sånn det mamma. Men noen har blått blod.. men jeg, jeg er bare en vanlig jente jeg."

Hehehe... må le av den rakker`n noen ganger:D

Nå sitter vi og ser på Påske Morgen på Super´n og spiser frokost her. Hun med håret til alle kanter og prinsesseutkledingskjole, ullstrømpebukser og fleece-jakke:)

Mannen og eldste sover. Mannen har maaange oppgaver foran seg idag, så han skal få en myk start.

Inatt drømte jeg at han var utro igjen. Var skikkelig irritert på ham da jeg våknet og enda mer da han bare sa "huffda kjære. Det hørtes ut som en kjip drøm" og strøk meg over magen og kinnet. Da han så jeg var så irritert og fnøys og snudde meg rundt så lo han litt og syntes sikkert jeg var litt dum som ikke klarte å skille drømmer fra virkelighet. Men det er SÅ mye rart jeg drømmer når jeg er gravid altså. Sånne ting som det der.. og at jeg føder tvillinger, femlinger osv og at de blir forbyttet på sykehuset og slikt. Vet det er vanlig når man er gravid altså, men det er skikkelig irriterende å drømme at mannen er utro;) :D Han sa forresten at jeg drømte at han var det sist svangerskap også og om jeg husket at han hadde fått en albu i kjeven i senga der.. og at jeg hadde latet som jeg sov etterpå.. men var lei meg og unnskyldte meg da vi var ordentlig våkne. Vel, jeg husker ikke det jeg da.. men det var da til pass for ham. Snike seg inn i mine drømmer og gjøre slike ting?!? Nei, vettu hva! :D

Nei nå tror jeg jammen det har skjedd noe for 79kvinne altså dere, eller hva ?!?

Tussemor- han derre mannen din altså. Slabbedask!;).. litt martyr eller? synes fort synd på seg selv høres det ut som. Men mange menn gjør det da!:D Men glad for å høre for deg og ungene sin del at han innimelom prøver å bli bedre. Hva enn om du hadde reist bort helt alene? tror du han hadde skjønt hva som måtte til om du fortalte ham at "slik blir det dersom det blir slik at du har barna annenhver helg/uke eller lignende?"Kanskje han skjerper seg da, eller?!?

Viiii- gratulerer med fin glukosebelastningstest! :) Tenker det var godt jeg! :)

Cayenne- nå har jeg mistet heeelt oversikten over deg!! Me not like. Når har du ikm?

En til og suspersnusken- jeg spør som tussemor.. når er EL for dere?

Bokormamma- savner deg!!

Idag var siste dagen på jobb for mannen før han tok påskeferie. Er så glad på hans vegne. Han har hatt noen skikkelig tøffe dager nå! Men ferie og ferie.. han skal male to rom + pusse endel sparkling før han kan gjøre det.. og muligens male huset utvendig. Men, som han sier.. han er ivertfall hjemme og kan holde på som han vil! Vi har ingen planer overhodet.. hverken invitert noen hjem hit eller skal bort så vi kan i grunn gjøre som vi vil:).. selv om jeg tipper at flere kommer innom på kaffe, og jeg er forberedt på det så jeg har kjøpt inn både ferdigkaker og bakevarer til å bake. Men male huset.. DET står jeg over nå! Vil ikke utsette frøkna i magen for noe mer enn jeg bør.

Ellers så hadde jeg en fæl natt inatt. Men ikke vondt i magen da heldigvis.. men tror jeg ikke har bekkenløsning, men heller nerver som ligger i klem. Det lå jeg og kjente på imorges, og det fortsatt idag. Har vært stiv som en stokk og det har begynt å verke i korsrygg/rompa på høyre side sånn omtrent hele tiden nå;) Men satte igang de tre store barna med litt lekser likevel. Ikke direkte lekser, men litt ekstra-oppgaver som jeg lager selv. Først liker de det jo ikke, men så synes de det er litt moro. Vi gjør det til en lek. Det er ulempen med å ha en lærer til mor! :D

Så idag har vi gjort litt engelsk grammatikk.

Vesla gleder seg forresten veldig til skole til høsten, så jeg har skrevet litt store lapper med bokstaver som jeg har laminert slik at hun kan begynne å leke med ord og bokstaver. Gjett om hun elsker dem da!!! Hihi. Tenkte å lage en litt stor tavle til henne på det nye rommet hennes også, så hun og vennene kan leke litt skole når de vil.

Nå sitter jeg på sofaen og skriver mens jeg drikker solo og spiser Toffifee :) dere vet.. sånne halvrunde med karamell, sjokolade og nøtt inni? Mmmm ... :) Solen skinner ute, det smelter på veiene og jeg hører naboen har dratt frem saga og står ute og lager et eller annet... det er noen sikre vårtegn det gitt:)

Søte Ønskersnuppa, så koselig at du følger med :wub: Sant å si vet jeg ikke helt når ikm er, men over helga engang.. Men har INGEN forhåpninger denne gang, siden dette har vært tidenes travleste måned med kun to runder i høyet, i tillegg til at vi nok startet for sent :P Men det er heeelt ok for meg å ikke få desemberbarn! :D

Vet du - vi hadde også en engelsk-session i går - lærte mini på 6 litt om presens og preteritum; forskjell på "is" og "was", "yesterday" og "tomorrow" etc. Han er SÅ flink og ivrig! :D Storesøster er ikke fullt så ivrig lenger etter noen år på skolen :o

Håper ellers vondtene holder seg langt unna, selv om føden nok har rett i at dette ikke er noe farlig! :)

Velkommen til oss, Fie!!!! :D Dette går bra, vettu - du er bare ikke vant til å tenke slik etter så mye motgang. :)

Nei, nå må mor stå opp og joine mann og barn. Skiene står og venter... Ha en herlig dag! :D

Hei alle sammen! Titter så vidt innom her fra påskefjellet! Er litt stressa, for TR er over men aksjelegging er umulig før mandag når vi kommer hjem igjen. Er på trang hytte med familie, og alle dørene har slått seg og går ikke an å lukke..Typiskt! :)

Og faren min er syk og derfor hjemme på hytta hele dagen. Kan jo ikke snike oss ut i snøen heller, stapp fullt av folk er det også... Sukk. Tester ikke for EL så vet ikke helt når det er, håper mandag holder!

Har skummet så vidt igjennom dere over, husker ikke helt alt jeg hadde tenkt å kommentere eller til hvem, så sier heller jeg kommer sterkere tilbake over påske!

Annonse

Heisann,liten tur innom fra påskefjellet,på mobil med dårlig dekning;-( jeg har kommet meg over i 3 trim hurra og skal da av alle ting stå på slaloom med ungene imorgen. Bekkenet tåler ingenting om dagen,så imorgen kveld får gubben bære meg!;-)

Får ikke oppdatert listen nå,men hvis noen gidder før jeg kommer hjem er det snilt. Ha en fin påske allesammen,og er det eggløsing på gang får dere bare vente til hytta sover og være stille som mus...hi-hi

Grav dere ned ;) dere får definitivt være i fred :)

Hunny, vær forsiktig da ;) her røyk kneet til gubben under eldstemanns første dag ever i slalom bakken....

Velkommen til fiemor, har du lyst til å presentere deg litt mer for oss som ikke "kjenner" deg?

Vet dere, jeg har fått fotmasasje av gubben 2 dager på rad uten å be om det og uten at han har krevd noe tilbake...jeg er i sjokk, får vel gå inn på den slonkne kontoen: prøver å bli bedre :P

Jeg befinner meg ellers i en dvale tilstand, hvor jeg trener på tålmodighet og pedagogiske konflikt løsninger overfor mine 2 små og den "syke" store. Mamma som er spesial pedagog kommenterer stadig at hun er imponert, så da er jeg ganske fornøyd. Det er dog ikke like lett når man føler seg som en forvokst hval med kols grad 3 - 4 :P med ryggsmerter og en krakilsk luring som bare ELSKER å strekke seg så langt han kan, med hodet ned og rompa godt over ribbe nivå hos mor :P bekkenet er dog mye bedre, så nå kan jeg gå litt tur med kynnerne mine, men de overleves glatt :P God natt flotteste damer!! Og fortsatt god påske :)

Neeeida Cayenne... sats på rødvinsorgasme du nå så sitter`n tenker jeg:D

Hvordan er det med deg 79kvinne? har det skjedd noe.. noen tegn på at nurket ditt har lyst til å komme ut enda? vet det er litt tidlig altså.. når du har termin først om ca to uker.. men er spennende å høre likevel.. :)

det skjer ikke så mye akkurat.. har vært endel kynnere, nedpress og masse manssmerter.var til jordmor og ble strippet i uke 38+1, ble noen masrier og kynnere utav det. slimproppen gikk også. ny runde i 38+4, etter den fikk jeg ikke kynnere engang. ikke så veldig moden, lang mormunn men tøtyelig. hadde en dag her hvor alr kjentes anderledes ut, men stramminger i ryggen og magen. pågikk hele dagen men ble ikke noe utav det heller. modning sikkert. er 39 uker idag <3 så nå begynner jeg og bli veldig utålmodig her og lei av kynnere, menssmerter, vann i kroppen og avstiva mage så jeg ikke får på sokkene engang, det må enten samboern eller sønnen gjøre som regel :P mens termin er 1 april da, på mandag, så håper virkelig hun kommer da ;)

skjønner ikke, men oppdateringene herrifra faller ut i eninga.

Nei nå tror jeg jammen det har skjedd noe for 79kvinne altså dere, eller hva ?!?

Tussemor- han derre mannen din altså. Slabbedask! ;).. litt martyr eller? synes fort synd på seg selv høres det ut som. Men mange menn gjør det da! :D Men glad for å høre for deg og ungene sin del at han innimelom prøver å bli bedre. Hva enn om du hadde reist bort helt alene? tror du han hadde skjønt hva som måtte til om du fortalte ham at "slik blir det dersom det blir slik at du har barna annenhver helg/uke eller lignende?"Kanskje han skjerper seg da, eller?!?

Viiii- gratulerer med fin glukosebelastningstest! :) Tenker det var godt jeg! :)

Cayenne- nå har jeg mistet heeelt oversikten over deg!! Me not like. Når har du ikm?

En til og suspersnusken- jeg spør som tussemor.. når er EL for dere?

Bokormamma- savner deg!!

Idag var siste dagen på jobb for mannen før han tok påskeferie. Er så glad på hans vegne. Han har hatt noen skikkelig tøffe dager nå! Men ferie og ferie.. han skal male to rom + pusse endel sparkling før han kan gjøre det.. og muligens male huset utvendig. Men, som han sier.. han er ivertfall hjemme og kan holde på som han vil! Vi har ingen planer overhodet.. hverken invitert noen hjem hit eller skal bort så vi kan i grunn gjøre som vi vil:).. selv om jeg tipper at flere kommer innom på kaffe, og jeg er forberedt på det så jeg har kjøpt inn både ferdigkaker og bakevarer til å bake. Men male huset.. DET står jeg over nå! Vil ikke utsette frøkna i magen for noe mer enn jeg bør.

Ellers så hadde jeg en fæl natt inatt. Men ikke vondt i magen da heldigvis.. men tror jeg ikke har bekkenløsning, men heller nerver som ligger i klem. Det lå jeg og kjente på imorges, og det fortsatt idag. Har vært stiv som en stokk og det har begynt å verke i korsrygg/rompa på høyre side sånn omtrent hele tiden nå ;) Men satte igang de tre store barna med litt lekser likevel. Ikke direkte lekser, men litt ekstra-oppgaver som jeg lager selv. Først liker de det jo ikke, men så synes de det er litt moro. Vi gjør det til en lek. Det er ulempen med å ha en lærer til mor! :D

Så idag har vi gjort litt engelsk grammatikk.

Vesla gleder seg forresten veldig til skole til høsten, så jeg har skrevet litt store lapper med bokstaver som jeg har laminert slik at hun kan begynne å leke med ord og bokstaver. Gjett om hun elsker dem da!!! Hihi. Tenkte å lage en litt stor tavle til henne på det nye rommet hennes også, så hun og vennene kan leke litt skole når de vil.

Nå sitter jeg på sofaen og skriver mens jeg drikker solo og spiser Toffifee :) dere vet.. sånne halvrunde med karamell, sjokolade og nøtt inni? Mmmm ... :) Solen skinner ute, det smelter på veiene og jeg hører naboen har dratt frem saga og står ute og lager et eller annet... det er noen sikre vårtegn det gitt:)

hakke skjedd noe her nei ;) varslene mine detter ut så får ikke beskjed om noe :( håper det skjer noe snart ja ;)

Velkommen Fie :)

Spennende tider for deg 79-kvinne! Plutselig en dag er hun her :D

Her er det hovne hender og føtter. Føler meg rett og slett skrekkelig svær og tung, og det er minst 10 uker igjen. Kanskje mer. Runder vel 28 uker på søndag, så dette er de siste dagene av 2.trimester.

Ohoi, der er lasagnen ferdig. Kommer tilbake senere :)

Hold ut Bumblebeee - plutselig har du babyen din der, utenfor kroppen du også! :D

Jeg har prestert å skjelle ut svigers etter noter, etter at vi diskuterte politikk og svigefar som vanlig kom med en kommentar om at de som har levd en stund har litt mer livserfaring og bedre grunnlag for fornuftige tanker etc. etc. (Selv om jeg har jobbet som journalist og har relativt god forståelse for hvordan samfunnet henger sammen.. Grrrr..)

Nå sitter jeg her på gutterommet til min mann og tør ikke gå og tisse en gang... Vi skal være her to dager til - aner ikke hvordan det skal gå.. :o

O, gi meg styrke!!!

Endret av **Cayenne**

Oj Cayenne, hva har du gjort ;) Ha ha ha! Ser deg for meg :D :D

Jeg foretrekker å ha babyen der inne en god stund til, kjenner jeg er langt fra klar mentalt, og slett ikke klar for dager og netter uten søvn. Så enn så lenge får mr.blekksprut holde seg der inne :)

Annonse

Aj, aj, aj, Cayenne! Krangle med svigers ja...håper ikke dere er på en trang liten hytte...? ;)

Jeg har vært i samme situasjon et par ganger, svigerfar er en skikkelig besserwisser, og mener også at alder trumfer alle argumenter.. Samtidig tror jeg han liker litt motstand av og til, nøkkelordet her er "litt".. ;) Når jeg av og til synes jeg har levert en rekke gode argumenter for mitt syn er det bare hrmpf og ja,ja, dere unge er nå noe for dere selv..osv. Men siden det er svigers prøver jeg å holde meg så godt jeg kan, telle til ti mens jeg svelger et par kameler mens jeg koker innvendig.. ;) Men av og til går det bare ikke altså! Det eneste hyggelige er å å bli regnet som for ung til å kunne mene noe når man nærmer seg 38.. :) Håper du tør å komme ut av gutterommet snart da!

Her er det mest konflikter angående godis til barna. Min på 2 elsker rosiner og frukt og velger det ofte foran både kake og godteri. Men svigers prøver hele tiden å prakke på henne sjokolade og annet godt, i går fikk hun en 100g melkesjokolade i hendene foran barnetv, ble ganske irritert! Hun kan godt få smake altså, men når hun altså har smakt mange ganger tidliger i påsken og fortrekker sunnere alternativer synes jeg ikke det er nødvendig å prøve å venne henne til sjokolade...kommer sikkert tidsnok hvis hun slekter på sin mor på noe vis.. :) ja,ja, slik går no dagan her på påskefjellet.

Og null aksjelegging så langt, argh...!

Hehe, dette er festlig, ja.. :P Huff, håper ikke det er pms som gjør at det klikket for meg - burde ha lært å ta disse eldre menneskenes uttalelser med en klype salt og en god porsjon humor etterhvert! ;)

Bra at du er klar for en stund til som veldig gravid, da - og artig kallenavn på mini! :D

Vi får håpe det er gravidhormoner som fikk deg til å koke over :D

Tullete å prøve å få ungen til å spise sjokolade når hun foretrekker frukt!! Her i huset har det nok blitt litt vel mye av det usunne slaget.. jaja, får skjerpe oss etter påske både store og små.

Supersnusken - akkurat sånn er svigers også; prøver å prakke på ungene sjokolade i bøtter og spann selv om de sitter og knasker fornøyd på et eple... :o Og ja, for så vidt hyggelig å bli tatt for å være ung i en alder av 40! ;)

Dossa!!! :D velkommen til oss!!! :D hvordan går det med prøvingen - har dere funnet på noe nytt i det siste? Utredning e.l.? 2013 blir nok året for oss gamle slitere, skal du se! :D

Takk for en god latter :) her er det mamma som er på nippet til å strøype gubben!!! Tålmodige mamma...stakkars, men litt godt for meg at andre ser og kan forstå!!!

Gubben proklamerte atter en gang at vi skal ha 4 barn...han kan jo bare drømme!!!

Håper påsken bare blir bedre og bedre for dere alle. Hjertelig velkommen dossa :)

Åååå tusen takk for den varme velkomsten jenter :D

Bumblebeee vi er prøvere. Sliter med nr fire og har til sommeren prøvd i 3 lange år. Men en dag blir det min tur også jeg må bare holde motet oppe ;)

Cayenne snuppis :D Vi holder på ennå ;) prøver så godt vi kan....hehe...Har vært gjennom pergo uten å lykkes.

Når det gjelder utredning så finner ikke gyn noe feil på hverken meg eller mannen.

Sitter jo att med en eggleder etter exu og med alderen tatt i betraktning så er vel sjansene mine noe redusert.

Men pokker om jeg gir opp, skal bli gravid igjen jeg :D

Er det bra med deg?

Venter EL i helga og dere veit vel hva de sier "påske knull blir barn til jul" hahaha

Satser på at spiren sitter denne gangen, terminen blir da på sjølveste julaften og for en julegave det hadde blitt :D

Næmmen.. så kos å høre fra Dossa da! :)) Velkommen til gamlis-klubben:D

Det var da som pokker det skulle ta tid for at spiren din sitter da!:( Men nå er det ferie og du tenker sikkert på andre ting enn EL og hanky-panky.. så da sitter´n sikkert! Du får gå for rødvinsorgasme du også.. hihi:)

Men kjære vene.. hva ER det med svigerser?!? Prakke på unger godteri??! også slike nedlatende kommentarer som du forteller Supersnusken at din svigerfar sier som "dere unge" osv.

Vet du, neste gang etter at han har sagt det så sier du med en liten latter eller smil " jaja.. dere gamliser altså".. og hvis han ikke kjøper den, sier du "dere klarer ikke helt å holde følge alltid". Så skal du se.. enten så ler han og liker "to pick a fight".. og hvis det er det han lever litt for så er han bare slik!! Eller.. eller så blir han paff, snurt og gir seg og du hører aldri slikt igjen.

Utrolig nok så holder jeg fortsatt koken her ikveld! Klokka ni! Juhuu... kryss i taket:D

Isted kjente jeg et eller annet.. vet ikke hvilken del av babyen det var.. men presset mot kanten av livmor oppover. Guri meg så høyt det var!! Kjentes ut som hun skulle sprekke livmoren og fortsette videre opp. Ganske ubehagelig, men litt artig også. Akkurat som hun strakk seg. Uke 29 idag. Ryggen har vært fin. Puhh... kryss i taket igjen!;)

Ok, skal være ærlig her nå. Deilig med ferie og å være sammen med familien altså.. men gleder meg til hverdagen er her og dagene/ukene går raskere fram til fødsel skal jeg innrømme;) Sorry folks. Uuuuæææ.. en fot eller hånd tror jeg snart går ut "der nede". Hjelpes så aktiv hun skal være nå da. Når jeg faktisk begynte å tenke på at jeg syntes det var litt lenge siden jeg hadde kjent noe.

Må spørre dere om noe.. noe jeg har glemt litt siden de to forrige svangerskapene.. er det normalt med mindre aktivitet fra magen når man er kommet dit jeg er nå.. eller lenger? Jeg husker ikke hvordan det var;)

Synes det er mer glidende bevegelser.. ikke så mye "krumspring" f.eks. ??

Næææ vi er ikke gamlinger ennå Ønsker3gull :P

Ble så glad da jeg leste at du er gravid :wub: Jeg skal nok klare det til slutt jeg også.....må bare ta tida til hjelp....og tid har jeg :P

Bevegelsene blir vel mer og mer glidende etterhvert, de får jo trangere plass etterhvert.

Formen bra ellers ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...