Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så utrolig kjipt, En til please! :(:( :(

Ang. AMH så er 35 temmelig høyt for en på rundt 40, ja, men det er ikke FOR høyt :) Ligger selv på 13 og jeg er snart 34...

Det nivået er mere normalt, det vil si det jeg har lest om, pluss hva medicus sa til meg når jeg fikk resultatet fra min prøve :-) For meg sa de at rundt 4 pmol var normalt for en person på 40, og da var hun fortsatt i fruktbar alder, vel så lenge FSH og Østradiol nivåene var gode på dag 2 :)

Men som flere og flere fertilitetsklinikker/leger tenker og gjør nå, er å snu litt på det med AMH/lav AMH, er at det er ikke den som er viktigst men fsh/østr. for det er de 2 som sier alt om kvaliteten :-) Har han høy amh og dårlige egg så er man ikke mer fruktbar, eller større sjanse, enn en som har veldig lav amh med gode egg :) Og det er jo også veldig gode nyheter for de som må ha ass.befruktning :)

Endret av Athina's verden

Hadde store planer om å sette meg til med te og litt sjokolade og virkelig kommentere masse på alt det dere skjønne har meddelt, men så fikk jeg mensen sånn helt ut av det blå. Helsikes drittkropp, egga mine er sikkert pillråtne alle sammen! Huuuuuulk.

Æsj En til, men vi er i alle fall to, ny pp på meg også..TR kom for fullt i natt, 3 dager før tiden, får bare kortere og kortere sykluser jeg.. Skikkelig nedtur altså. Skulle ønske jeg hadde hatt litt sjokkis i hus, i steden depper jeg hjemme med sykt barn. Får tillate meg masse godis og trøst i påsken, så ny inspirert humping med håp om 2014baby rett over påske...

Så utrolig kjedelig, Supersnusken. Da håper jeg påsken blir full av gode saker og trøst ja...så skal du se høy benføring i våren vil gi resultater!

Fikk ikke gratulert deg med jentene dine, Rime, men sender deg nå masse gratulasjoner. For en lykke!

Hang ikke helt med på diskusjonen rundt testene dine Cajenne, men forsto det som at du hadde supergode odds og det jubler jeg for. Har mannen testet seg? Lurer egentlig på hvordan det er å være mann i en sånn prøvesituasjon. Jeg som syns det er flaut å bare å kjøpe bind på butikken hvis det sitter en mann bak skranken...bare venter på at han skal si "god morgen menstuerende kvinne, vil du ha en pose?" Hadde jeg vært mann og skulle levert sædprove hadde jeg sikkert dånt av forlegenhet og bare ventet på at noen skulle si "ja, her har vi hatt det hyggelig ja, bare signer på papiret her". Flirer av meg selv over hvor dumt jeg tenker, men klarer ikke la være.

Håper du får det til med permisjonen din, Ønsker, men sier som supersnusken at enten får du deilig fri, eller så får du ekstra bonuspermisjonstid med den lille babyen din. Men greit å ha en dato å forholde seg til da, skjønner det.

Kjenner det skal bli deilig med helg nå altså, har vært en vannvittig travel uke både fysisk og psykisk, som toppet seg med mensen igår og eksamen i dag, og fortsetter med fullstappet møtedag i morgen, puh...men så skal jeg slappe godt av!

Ha en deilig kveld alle sammen, og takk for alle klemmer, søte dere :wub:

Har vore hjå jordmor i dag, og vesla har jammen vokst sidan sist- låg plutseleg godt over streken i midten på skjemaet, som ho elles har følgt godt. Ikkje rart eg har følt meg heilt sprengt dei siste to vekene..

Ho trur og at ho ligg med hovudet ned, og eg som trudde ho låg på tvers...ja ja, ho hiv seg no rundt inni der.

Elles må eg levera ny uprøve i morgon, då den frå i dag gav utslag som er forenleg med symptoma eg kjenner på uvi. Kroppen min sin vanlege måte å reagera på stress, hiva seg på ein infeksjon..skal ikkje gå heilt smertefritt å gå opp til 100% stilling. Godt det berre er ei veke att etter påske før det blir ferie og permisjon og eit år til neste arbeidsdag.

Oj, for en nedtur å snakke med sykehuset! :( De fortalte meg at jeg ikke fikk vite datoen for keisersnitt før i uke 36!!! fordi de måtte sette opp vakter og lignende. Det var heller ikke uvanlig at et snitt ble satt opp mer enn 10 dager før selve termindatoen, slik at jeg ikke kunne forvente å få 14 dager før! Jeg synes dette er noe rart siden jeg sist jeg var der snakket med to jordmødre + legen som skulle operere(som opererte meg sist også) som sa at de ikke praktiskerte 10 dager før.. men 14 dager. Jeg fikk også vite at siden jeg gikk i fødsel av meg selv sist (vannet gikk da jeg var klargjort og lå og ventet på operasjonsrom) og det i bunn og grunn ble et hastesnitt og ikke planlagt snitt og siden jeg nå er 3. gangs-fødende, så kunne de nesten garantere at jeg ikke måtte vente lenger enn 14 dager før selve termindatoen.

Jeg sa jeg jo trengte keisersnittdatoen for å søke om permisjon tre uker tidligere.. og da sa de nå på sykeshuset at man ikke kunne regne med å få de tre ukene før keisersnittet men at man regnet med tre uker før ul-termindato. Slik at vi som da har planlagt keisersnitt mister da de ukene før! Helt absurd spør du meg, og dette tror jeg faktisk er forskjellig hva som praktiseres på forskjellige sykehus! Nå føler jeg at sykehuset jeg skal føde på bare skal være vrange.

Jeg tenkte på at jeg jo kunne bare søke om permisjon og sette opp en fiktiv dato som jo faktisk er ganske sannsynlig.. så jeg får permisjon tre uker før. Men jeg tror ikke NAV godkjenner noe annet enn et dokument hvor det står svart på hvitt hvilken dato som blir den rette.

Jeg forstår at man mister retten til de tre ukene før permisjonen dersom man går i fødsel av seg selv.. fordi ingen vet om det kan skje. Men når man jo faktisk har et PLANLAGT keisersnitt?!? Burde ikke sykehuset klare å hoste opp en dato litt før uke 36 da?!?

Grrr.... kjenner jeg koker over av sinne over systemer, turnuser og mangel på empati på fødende kvinner!!:(

Hei du!

Jeg har hatt to planlagte keisersnitt, og har fått datoen før uke 36 begge gangene. Husker ikke eksakt når, dessverre... Skjønner godt at du er frustrert, man går jo bare og venter.

På Ullevål sa de til meg at de praktiserer 7-10 dager før ul-termin. Mine var 7 dager før på første, og 9 dager før med andre.

Hva gjelder de tre ukene før fødsel, var jeg like overrasket som deg over at de "spises opp" av at keisersnittet tas endel dager før termin... Undersøkte med NAV om dette. Og disse dagene mister man - de legges ikke til permisjonstiden etter fødsel. Fikk justert min sluttdato for perm etter ks, begrunnet med fødsel før termin.

Såvidt jeg husker må man vedlegge bekreftelse på termin fra sykehuset når man søker om perm. Hjalp ikke meg at det også stod ks-dato, hvertfall. Permen anses for å starte 3 uker før ul-termin, og avkortes med det antall dager ks er før dette. Perm etter at barnet er født er lik for alle.

Dette er sånn det var for meg - ikke mye hjelp, dessverre. Kanskje ikke det praktiseres likt rundt omkring heller, for alt hva jeg vet. Lykke til hvertfall! Krever krefter å gå i gang med NAV-ting! :)

Ville bare stikke innom før jeg stuper i seng for å si at jeg har snakket med NAV om denne problematikken idag og spurt om dette faktisk stemte. De var helt enige med meg og sa at det var tullete av sykehuset å ikke kunne gi meg en keisersnittdato tidligere da de faktisk hadde satt opp at jeg skulle ha planlagt ks. De sa også at selvsagt skulle jeg få de tre ukene før det planlagte ks, siden det altså var planlagt. Går man derimot i fødsel "av seg selv" tidligere, så mister man kanskje noe av disse tre ukene.. fordi man jo ikke kan kalkulere med slikt. Såklart!

Sykehuset ringte meg opp igjen og hadde sjekket med en annen avdeling i NAV og beklaget veldig at de hadde tatt feil, og at de nå skulle endre rutinene sine rundt dette. Nå skulle de finne en dato for meg innen kort tid så jeg kunne søke om permisjon og få de tre ukene før jeg også. De takket meg faktisk for at jeg hadde tatt temaet opp og var glade for at de nå visste hvordan slike saker skulle håndteres sa jordmoren jeg snakket med. Så lucky me:).. tydeligvis har det litt for seg å ta opp kampene av og til. Jo.. dessuten.. jeg får ks enten 12 eller 13 dager før termin. Det lovte det, og forstod at det var litt risikabelt siden jeg er 3. gangs-fødende at de "drøyde" ks så tett opptil termin som mulig.

Ok, nok om det. Jeg er glad jeg vant frem! :)

Dette er jo helt supre nyheter Cayenne! Jeg har ikke peiling på hva nivåene skal ligge på til enhver alder, men skjønner så mye som at det du fikk er veldig bra!, og det er fantastisk! :) Grattis:)

Nå satser vi på at enten er det svømmerne til din mann.. eller evt. det at man stresser for mye rundt det. (det sies jo faktisk at stress kan være en stor årsak til at det drøyer før man blir gravid. At man burde slappe litt mer av. Men HVEM klarer DET da.. midt oppi noe slikt??!!! Jeg klarte ikke det ivertfall! )

Natti, natt dere.. :) Imorgen etter jobb tar jeg påskeferie. Men først en hektisk arbeidsdag.

Annonse

Kjenner at jeg blir litt stresset av disse nav greiene. Holder det ikke lengre å gi beskjed til arb giver, søke perm der osv? Hjelpes som du står på en til please...og ang tanta, hils henne bare fra det nordnorske hormontrollet som fremdeles ikke har sprukket skikkelig ;) skal vedde på at det gjør susen ;) Jeg er ellers helt tom. Gubben kom hjem fra lege med sykemelding og beskjed om å trene, henvisning til øyelege og ny time over påske. Han ble forespeilet laaaaaang sykemelding da han ikke får kjøre stor bil nå blodsukkeret er ustabilt...så dette kan bli spennende :P jeg puster foreløpig rolig, så får vi se. Nå faller øynene sammen her. Natti natt mine kjære støttekontakter :wub:

Sånn helt på tampen av dagen: lurer på om jeg også kan være med i Facebook-gruppa? Jeg har sendt en "join group" request til "Oss over 30", var bare ei gruppe med det navnet så regner med at det er dere. :)

Rime: gratulerer så mye med to jenter i magen - så spennende!

tussemor5: håper mannen din får orden på blodsukkeret sitt. Og ikke minst, at det blir minst mulig stress for din del. :D

Ønsker3gull: så godt at alt gikk i orden til slutt; tror jeg hadde vært rimelig stressa selv...

Jeg har forresten helt glemt å fortelle at vi har vært på vår første UL (over to uker siden nå, hjelp! Tida går fort!), det var så fint! :) Jeg grudde meg skikkelig på forhånd selv om jeg ikke hadde noen grunn til å tro at noe var galt egentlig. Heldigvis var det en særdeles aktiv og frisk liten krabat som gjemte seg inni magen. *smelt* Vi var det siste paret hun hadde inne den dagen så hun tok seg god tid til å forklare alt på skjermen. Vi fikk også med oss et hav av bilder, tror det var 10 stykk hun endte opp med å printe ut. Ble forresten satt frem 4-5 dager i forhold til termin jeg hadde regna ut selv, så ny termin er 31.august (noe som forsåvidt kan stemme bra med at jeg testa positivt såpass mange dager før IKM.)

Endret av GeekGirl81

Oppdatert termin. :)

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

**Cayenne** (21.pp, IKM 3.4) Mamma til jente-04 og gutt-06.

En til, please. (12 pp, SA i oktober, IKM 14 april).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)

Supersnusken: prøver på nr 2! IKM 28.april

1.tri:

Vææææ (termin ca 23 november)

nerdybirdy (termin 23 oktober)

2.tri:

Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

GeekGirl81 (termin 31.aug.) 31 år, førstegangs, Storbritannia.

m1980 termin 29 august (?)

Junimage (termin slutten av juni)

Ønsker3gull (termin 17.juni.. med keisersnitt 2 uker før. Dato ikke fastsatt enda)

Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Bumblebeee (termin 26.juni) mamma til jente-08 og gutt-10.

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland.

81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland.

Symbio (termin 17.August), 30 år, mamma til en på 2 år.

Lykketroll*morTil2? (Termin 20.aug)

Rime (termin 18 Aug). Bærer tvillinger.

3 trimester:

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 )

Viiii (termin 27.april)

Tussemor5 (termin 16 mai )

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs

Bokormamma (termin 30.mai)

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

Tigerlise- da har jeg fikset lista som du ønsket slik at det blir riktig når du fødte. At lille var litt utålmodig og kom i januar istedet for februar som du sa:)

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

**Cayenne** (21.pp, IKM 3.4) Mamma til jente-04 og gutt-06.

En til, please. (12 pp, SA i oktober, IKM 14 april).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)

Supersnusken: prøver på nr 2! IKM 28.april

1.tri:

Vææææ (termin ca 23 november)

nerdybirdy (termin 23 oktober)

2.tri:

Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

GeekGirl81 (termin 4.sep.) 31 år, førstegangs, Storbritannia.

m1980 termin 29 august (?)

Junimage (termin slutten av juni)

Ønsker3gull (termin 17.juni.. med keisersnitt 2 uker før. Dato ikke fastsatt enda)

Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Bumblebeee (termin 26.juni) mamma til jente-08 og gutt-10.

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland.

81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland.

Symbio (termin 17.August), 30 år, mamma til en på 2 år.

Lykketroll*morTil2? (Termin 20.aug)

Rime (termin 22 Aug). Bærer tvillinger.

3 trimester:

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 )

Viiii (termin 27.april)

Tussemor5 (termin 16 mai )

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs

Bokormamma (termin 30.mai)

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Januar

•  

Kjempefint, tusen takk, ønsker3gull!! :)

Så bra at det ordna seg med dato, Ønsker3gull! Hadde nesten samme runden selv. Fikk omsider mast meg til dato på sykehuset etter at nav hadde bekreftet at planlagt dato kunne brukes som termindato. Men tok sin tid, så fikk det kanskje rundt uke 32? Holdt heldigvis for å få inn papirene i rett tid. På vårt sykehus praktiseres forresten elektivt snitt 14 dager før termin. Jeg fikk 13 dager før siden det ellers falt på en søndag. Hjalp fint lite det ettersom hun ville ut 18 dager før... :P

Stor klem til alle dere som har fått kreket på besøk :wub:

Cayenne, dette på da være gode nyheter? Håper det blir full klaff snart :)

Tussemor, må du gå hjemme og trampe oppå mannen nå da? Huff, ser for meg hormonutblåsninger... :P Håper det ikke blir FOR ille.

Bare litt sånn kjapt innpå, begynner å bli bekymret her...

Har ikke kjent liv på flere dager. Er 18 uker. Flere som har opplevd dette?

Skal på oul på mandag... Bør jeg kontakte lege?

Har jo hørt før at det ikke er vanlig å kjenne liv hver dag så tidlig. Men jeg har gjort det nå hver dag helt til nå de siste dagene. Var på kontroll forrige torsdag, og da var alt ok. Fin fosterlyd..

Noen som har opplevd det samme??

Lykketroll: Tror jeg ville kontaktet jordmor/lege bare for å sjekke. Det er ikke mye godt å gå slik i uvisshet ei hel helg....

Tigerlise: Jeg begynner å lure på om jeg faktisk tåler "ALT", men jeg velger å håpe at det er dette som skal til for å, om ikke annet, snu humøret og energi nivået hans!!!!!!! Han stod faktisk opp samtidig med meg og ungene i dag, UTEN at jeg sa noe som helst...er litt i sjokk enda ;) men du skal ikke se bort i fra att kruttønna får brynt seg :P

Ha en strålende dag alle smmen!!!!!

Annonse

En til og supersnusken: så kipt m TR :( håper dere får ei fin påske likevell, og at det klaffer neste pp!!

Cayenne: gratulerer m så god test! Håper det går fint m mannen sin test også, og at det blir din tur snart!

Ønsker3: så bra det ser ut til å ordne seg med ks dato og NAV!! Det er ikke bare bare med NAV altså..

Geekgirl: gratulerer med fin ul! fikk dere vite kjønn? Eller vil dere ikke vite?

Tussemor: håper det går seg til med mannen! Og at ting ikke blir verre av sykemeldingen her.

Nå husker jeg ikke flere....

Jeg var på ul i går! Alt så fint ut! Samme termin som menstermin. Og det er en liten gutt i magen! :) det blir spennende :) har to jenter fra før, og siden dette blir siste barnet var det siste sjanse å oppleve å få gutt :)

Har jo hørt før at det ikke er vanlig å kjenne liv hver dag så tidlig. Men jeg har gjort det nå hver dag helt til nå de siste dagene. Var på kontroll forrige torsdag, og da var alt ok. Fin fosterlyd..

hvor godt har du kjent babyen da? Det kan være at den har snudd seg så du ikke kjenner den så godt. Jeg kjente babyen min noen ganger i uke 14. Men i uke 15 & 16 var det veldig stille. Så kjente jeg litt i uke 17, og gjevnlig i uke 18&19.

Tror ikke det trenger å bety noe, men du kan jo kontakte lege om du er veldig bekymret

Lykketroll: Tror jeg ville kontaktet jordmor/lege bare for å sjekke. Det er ikke mye godt å gå slik i uvisshet ei hel helg....

Tigerlise: Jeg begynner å lure på om jeg faktisk tåler "ALT", men jeg velger å håpe at det er dette som skal til for å, om ikke annet, snu humøret og energi nivået hans!!!!!!! Han stod faktisk opp samtidig med meg og ungene i dag, UTEN at jeg sa noe som helst...er litt i sjokk enda ;) men du skal ikke se bort i fra att kruttønna får brynt seg :P

Ha en strålende dag alle smmen!!!!!

En skikkelig diett og trening tror jeg har MYE å si for humøret (og ikke minst energinivået.) Jeg merker i hvertfall stor forskjell selv. Uansett så har han ikke noe valg nå dersom han har planer om å ta vare på helsa si. Var det 25 som hadde blitt målt? Det er bra høyt... Lillebror var inne hos legen for å oppdatere offshore helseerklæringen sin (eller hva det nå heter) for noen år siden og da målte de blodsukker på 13. Ble slutt full alarm, men viste seg at han hadde spist ei skolebolle (!) rett før legetimen. Haha, ikke rart det slo ut...

hvor godt har du kjent babyen da? Det kan være at den har snudd seg så du ikke kjenner den så godt. Jeg kjente babyen min noen ganger i uke 14. Men i uke 15 & 16 var det veldig stille. Så kjente jeg litt i uke 17, og gjevnlig i uke 18&19.

Tror ikke det trenger å bety noe, men du kan jo kontakte lege om du er veldig bekymret

Det har vært sommerfugl/små dytt på en måte. Litt vanskelig å forklare. Vært et par ganger om dagen, men enkelte dager bare en gang. Men har som regel kjent det når jeg legger meg på sofaen eller i sengen og slapper av. Ja, babyen kan ha snudd seg....

En til og supersnusken: så kipt m TR :( håper dere får ei fin påske likevell, og at det klaffer neste pp!!

Cayenne: gratulerer m så god test! Håper det går fint m mannen sin test også, og at det blir din tur snart!

Ønsker3: så bra det ser ut til å ordne seg med ks dato og NAV!! Det er ikke bare bare med NAV altså..

Geekgirl: gratulerer med fin ul! fikk dere vite kjønn? Eller vil dere ikke vite?

Tussemor: håper det går seg til med mannen! Og at ting ikke blir verre av sykemeldingen her.

Nå husker jeg ikke flere....

Jeg var på ul i går! Alt så fint ut! Samme termin som menstermin. Og det er en liten gutt i magen! :) det blir spennende :) har to jenter fra før, og siden dette blir siste barnet var det siste sjanse å oppleve å få gutt :)

Gratulerer så mye med en liten gutt i magen! :)

ULen jeg var på var en dating scan (vi blir tilbudt to ULer - en dating scan i uke 12-14 og en såkalt detailed scan i uke 19-21) så tviler på om de hadde greidd og se kjønn skikkelig. Men ikke at det har så mye å si, sykehuset jeg hører til nekter konsekvent å se etter kjønn - de har hengt opp plakat på ultralydavdelingen hvor de gir beskjed om at det ikke er vits i spørre en gang. :D (Vet ikke helt grunnen, men ryktene skal ha det til at de ble saksøkt gjentatte ganger av par hvor det hadde vist seg at kjønn var "feil" ved fødsel...)

Både mannen og jeg er altfor nysgjerrige da så regner med at vi kommer til å bestille privat ultralyd dersom vi ikke greier å lure ultralydteknikeren til og si kjønn på neste UL. :D

Jeg er forøvrig helt satt ut av hvor fort de siste ukene har gått. De første ukene (spesielt uke 5-10) SNEEEEEGLA seg avgårde, men nå derimot. Uæææh. Er 16+6 i dag og har endelig begynt å merke antydning til en liten mage. Jeg er høy, kraftig bygd og har lang rygg så mini har god plass, men har følt meg ordentlig dvask og smålubben i det siste så ser veldig frem til å få skikkelig gravidmage.

Gratulerer med en god liten gutt i magen, 81-mamma! :D

Og takk for gratulasjoner dere - skulle nesten tro jeg var på tjukka og ikke bare hadde fått et bra måleresultat! ;) Så da sender jeg mannen på Riksen for testing, selv om han ble lettere stressa da han skjønte hva han hadde lovet - og skjønner ikke for sitt bare liv hvordan han skal klare å få produsert noe råvarer der! :P

Tussemor: Skal se du får en helt ny mann etterhvert! :D Ikke rart han har vært daff med det blodsukkeret...

:o her jeg sitter blir jeg først helt stressa sjøl av å lese om alt man skal fikse med papirer, permisjoner og nav og ditt og datt :o Deretter blir jeg sprudlende glad på dere gravides vegne! Så litt sinna pga de gretne og tafatte gubbene rundt omkring, før jeg blir lei meg pga dere som har hatt mislykkede forsøk i det siste :( Til slutt kjenner jeg at det er aaaalt for lenge til jeg kan starte med et nytt forsøk, føles som om jeg blir et år eldre per uke. Mulig det evigvarende viruset som fremdeles henger i og tetter igjen hele huet virker litt inn på denne berg- og dalbanen :P

Da dere snakka om mannen som kommer ut etter å ha servert noen edle dråper i en boks og putta boksen i en liten pose, så så jeg det virkelig for meg! Kom i tillegg på det perfekte uttrykk for posen : goodie bag :D Ikke i min verden da :P men likevel!

Tussemor: du skriver så levende at jeg føler nesten jeg må oppleve den mannen din en gang! Jeg mener..han må være et unikum på mange måter :D

Uff så kjedelig med tr dere som har fått det nå..

Grattis med bra tall Cayenne.

Gratulerer med gutt i magen 81-mamma!!

Nå husker jeg ikke resten jeg hadde tenkt til å kommentere, dessverre!

Takk for alle svar idag. Var hos lege, og etter mye leting kom fosterlyden opp på doppleren. Nå håper jeg virkelig alt ser bra ut på ul.. Tar på med slike bekymringer...

Her var jeg inne på en tidlig 36-ukerskontroll med fastlegen.

Fikk påvist sukker i urinen og SF-målet var altfor høyt (vekta mi er bare + 11 kg og helt på nivå med de 2 forrige).

Derfor ble det vekstkontroll på sykehuset ett par timer senere.....

Det var en veldig aktiv baby i magen og legen fikk ikke tatt målene helt som hun ønsket, men barnet var godt over normalen uten at hun ville si noe nøyaktig prosent..... Så her blir det min tredje glukosebelastningstest i dette svangerskapet i morgen tidlig. De forrige har vært helt fine, så jeg blir veldig overrasket over noe annet. Men det er greit at de passer på. Fikk i hvertfall tatt en ekstra kikk på nurket. Legen tok seg god tid og viste og pekte. Hun prøvde også å kikke etter kjønn, men nurket snudde stortsett rumpa til :-)

Gruet meg litt til testen, for nå er kvalmen begynt å komme sigende igjen, så faste og sukkergukke høres ut som en dårlig kombinasjon.

Masse lykke til Viii!!!

Kjærepære: han gubben i huset kan du få heeeelt gratis!! Hvis du/dere tror jeg har humørsvigninger kan jeg bare fortelle at den mannen går meg en høy gang!!! Jeg blir helt svett.

Bruker en del av dagene på å strikke, bare for å ha noe å fordype konsentrasjonen i som ikke har med gubbe og sykdom å gjøre.

Gleder meg til å få referat om Cayenne mannens tur til riksen ;) åh, som jeg skulle likt å se han når han inså hva han hadde stelt i stand :D

Nei, får fordype meg litt mer i døden før jon blund overtar for fullt...ha ei riktig god natt gode damer :*

Masse lykke til Viii!!!

Kjærepære: han gubben i huset kan du få heeeelt gratis!! Hvis du/dere tror jeg har humørsvigninger kan jeg bare fortelle at den mannen går meg en høy gang!!! Jeg blir helt svett.

Bruker en del av dagene på å strikke, bare for å ha noe å fordype konsentrasjonen i som ikke har med gubbe og sykdom å gjøre.

Gleder meg til å få referat om Cayenne mannens tur til riksen ;) åh, som jeg skulle likt å se han når han inså hva han hadde stelt i stand :D

Nei, får fordype meg litt mer i døden før jon blund overtar for fullt...ha ei riktig god natt gode damer :*

Skulle nesten vært flue på veggen hos dere nå......! :-(

Hufff!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...