Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

*sukk* har ikke lest meg opp på alle innlegg her inne jeg altså. Håper det er greit om jeg ikke kommenterer alt:D

Har skjønt at mannen din har fått diabetes tussemor? Det var leit. Men det er en ganske greit sykdom.. man kan til og med bli kvitt alle symptomer dersom man lever et sunt liv, så det er ikke den verste sykdommen å få.. om det var noen trøst da!

79-kvinne.. hvordan går det med deg? Du har jo termin rett rundt hjørnet kom jeg på når Ønsker-spire var så flink til å oppdatere lista! :) Flinke Ønske-spire! :)

Neste uke skal jeg oppdatere lista og sette meg selv over på 3. tri jeg også. Gjett om jeg gleder meg?!!! :)

jo da, jeg vagger enda ;) 21 dager til termin, men tror nok hun kommer før den tid. har hatt regelmessige kynnere i 2 dager, første dag varte de i 3 timer ca før de gav seg. og så himla mye mens smerter at jeg blir gal snart. dag 2 ( i går) varte de fra kl 14.00 til etter jeg la meg 24.oo også menssmerter men ikke så ille som natta før. ikke så ille enda idag enda, men har heller ikke gjort så mye idag da :) skal bli såååååå godt når hun endelig kommer ;) ettersom modningstegnene har vart noen uker, så bør det ha god effekt snart :) spennende tider :)

Ååååå så spennende :) jeg synes siste tiden er super spennende! plutselig kan den nye verdensborgeren komme. Høres jo ut som du begynner å bli moden og fødeklar ja! Hold oss oppdatert :)

Fortsetter under...

*sukk* har ikke lest meg opp på alle innlegg her inne jeg altså. Håper det er greit om jeg ikke kommenterer alt:D

Har skjønt at mannen din har fått diabetes tussemor? Det var leit. Men det er en ganske greit sykdom.. man kan til og med bli kvitt alle symptomer dersom man lever et sunt liv, så det er ikke den verste sykdommen å få.. om det var noen trøst da!

79-kvinne.. hvordan går det med deg? Du har jo termin rett rundt hjørnet kom jeg på når Ønsker-spire var så flink til å oppdatere lista! :) Flinke Ønske-spire! :)

Neste uke skal jeg oppdatere lista og sette meg selv over på 3. tri jeg også. Gjett om jeg gleder meg?!!! :)

jo da, jeg vagger enda ;) 21 dager til termin, men tror nok hun kommer før den tid. har hatt regelmessige kynnere i 2 dager, første dag varte de i 3 timer ca før de gav seg. og så himla mye mens smerter at jeg blir gal snart. dag 2 ( i går) varte de fra kl 14.00 til etter jeg la meg 24.oo også menssmerter men ikke så ille som natta før. ikke så ille enda idag enda, men har heller ikke gjort så mye idag da :) skal bli såååååå godt når hun endelig kommer ;) ettersom modningstegnene har vart noen uker, så bør det ha god effekt snart :) spennende tider :)

Ååååå så spennende :) jeg synes siste tiden er super spennende! plutselig kan den nye verdensborgeren komme. Høres jo ut som du begynner å bli moden og fødeklar ja! Hold oss oppdatert :)

super spennende :D alt klart til tuppa, så hun må bare komme ;) skal oppdatere ja ;)

Det begynner jo å bli en flere av oss i 3. trimester og enda flere er rett rundt hjlrnet ser jeg....679kvinne som kun har 3 uker igjen. Her bikker jeg inn som høygravid i morgen - litt avhengig av hvem som beregner den :-) Føles slik ut også. Vagger så det holder....

Sliter fortsatt med etterdønningene etter en krafig forkjølelse i uka som gikk. Mannen kanselerte sin fornøyelsestur til Oslo i helga - heldigvis. Begge barna har vært syke i tillegg. Eldstemann er fortsatt ikke helt frisk....! Og i morgen skal mannen på jobbreise...Kommer hjem onsdags kveld. Puuuh..gruer meg litt, men har heldigvis mine foreldre i nærheten som vil bidra en del....! Har fått streng beskjed av min mann å holde meg til 70%-jobbing slik sykemeldingen sier...

Tussemor - den mannen din lever virkelig opp til historiene om hvor dårlig menn er til å takle sykdom....Diabetes er jo da til leve med - men kan sikkert vært kjiipt ei periode når kostholdet kanskje må endres en del... :-)

Annonse

Ser jeg er ikke lenger er alene i første trimester!!!!! Grattis så mye med positiv test Væææææ, når har du termin ca? Vi håper entilplease, NoN og Cayenne følger etter om 1-2 ukers tid?????

Forstår godt at det er en påkjenning med alle testene både bokormmamma og Lykkelig_4hjerter, særlig om det er lang reisevei i tillegg, ikke gøy i det hele tatt. Føler med dere *klem*

Tussemor: hvordan går det med mannen? Fremdeles surmuling over grovbrødskiva??? Forstår jo godt at det ikke er kjekt å få diabetesdiagnosen, men av alle sykdommer man kan få her i verden er den heldigvis ikke den verste. Håper halsbrannen ikke er for ikke, og drister meg til å foreslå en løsning, titralac: svelg en tablett og smelt en på tunga rett før sovetid. Tro meg det er som mana fra himmelen!!!

Viii: håper det går bra å være alene med unger, og at dere blir friske i heimen!!!!

Ønsker3gull: hurra, over i tredje trimester i dag?????

79kvinne: vi venter i spenning med deg, under 3 uker igjen=kjempespennende!!!

Ellers har vi vært syke i helgen, puh, men bedre i dag. Kvalmen har avtatt (spyr nå nærmest uten forvarsel!!!!) og jeg merker jeg er litt bekymret for å miste symptomer :( Sover likevel 15 timer i døgnet, og har akutt aversjon mot enkelte matvarer, så symptomfri er jeg nå ikke :) Skal på ultralyd rett over påske, gleder meg masse!!!!!

Ha en fin dag damer :)

Gratulerer Vææ!

Her nærmer jeg meg 3 trim,helt absurd hvor fort det har gått,men gleder meg bare veldig til babyen,er liksom veldig ferdig med å være gravid. Litt rart,men gleder meg til sommerbaby:-D

Ny kontroll imorgen,så dere er ikke alene dere med mange kontroller,her blir det nesten bare 1,5 uke mellom hver. Men det går fint

Hjemmekontor i dag og ferdigstillelse av rapporter og stalking på forumet innimellom og her er dagens plan for å utelukke at jeg har hatt dødstidlig EL, med påfølgende festeblødning og nå spankulerer rundt med kjempeømme pupper, var ubehagelig å løpe i dag tidlig au au... må jeg punktere dette innbilte svangeskapet med en test bare så jeg kan realitetsorientere meg. At man skal bli så tussete da!!

Oppdatert lisat og sender en haug med babystøv til dere i PP :)

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (5.pp, IKM 05.april 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold.

**Cayenne** (21.pp, IKM 3.4) Mamma til jente-04 og gutt-06.

En til, please. (11 pp, SA i oktober, IKM 23 mars).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

Kjærepære ( 7 forsøk med ass. bef. )

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før)

Supersnusken: prøver på nr 2! IKM ved påsketider

1.tri:

Vææææ (termin ca 23 november)

nerdybirdy (termin 23 oktober)

2.tri:

Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

GeekGirl81 (termin 4.sep.) 31 år, førstegangs, Storbritannia.

m1980 termin 29 august (?)

Junimage (termin slutten av juni)

Ønsker3gull (termin 17.juni.. med keisersnitt 2 uker før. Dato ikke fastsatt enda)

Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Bumblebeee (termin 26.juni) mamma til jente-08 og gutt-10.

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland.

81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland.

Symbio (termin 17.August), 30 år, mamma til en på 2 år.

Lykketroll*morTil2? (Termin 20.aug)

Rime (termin 22 Aug). Bærer tvillinger.

3 trimester:

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 )

Viiii (termin 27.april)

Tussemor5 (termin 16 mai )

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs

Bokormamma (termin 30.mai)

Født:

Tigerlise&Anton prøver igjen. Februar

Annonse

Hjemmekontor i dag og ferdigstillelse av rapporter og stalking på forumet innimellom og her er dagens plan for å utelukke at jeg har hatt dødstidlig EL, med påfølgende festeblødning og nå spankulerer rundt med kjempeømme pupper, var ubehagelig å løpe i dag tidlig au au... må jeg punktere dette innbilte svangeskapet med en test bare så jeg kan realitetsorientere meg. At man skal bli så tussete da!!

He, he. Har allerede testet to ganger, jeg. Ikm mot slutten av uken, men kjenner meg SÅ gravid. Skrekkblandet dette her, gitt!

Men hva synes dere om denne, ladies: http://twomommies.blogg.no/1363537673_60_r_og_nylig_blitt_m.html

Må legge til at jeg var 37 med første, og 40 med nr. 2 og ønsker meg nå en til..... :)

Væææ: Gratulerer! Håper jeg kan følge etter deg over i 1 trimester om en liten uke! Er det førstemann?

En til , please: Har du testet?? Veldig spent på deg altså, har vært så mange tegn denne pp!

NoN: Sukk....det er min første kommentar.. ;) Som 37 selv føler jeg vel ikke at jeg nærmer meg alderdommen, heller ikke at jeg burde blitt bestemor eller oldemor i stedenfor mamma! Klarer nesten ikke å la meg provosere heller, de er liksom så unge og naive.. ;) Men forsåvidt enig i at 60 er litt for gammelt altså, satser på å bli ferdig med produksjonen innen den tid! Sett mange lignende tråder her inne hvor folk lar seg provosere voldsomt, jeg skjønner bare ikke hvorfor noen mener at det som passer best for en selv også burde gjelde alle andre. Folk er forskjellige, lever ulike liv, treffer partner på ulike tidspunkt og blir gravide på ulike tidpunkt, hvordan kan det være et problem? Nå ble jeg voldsomt seriøs her, men egentlig satt jeg jo bare og humret da...de burde sjekke ut gjennomsnittlig levealder i Norge, høres ut som de tror den ligger på ca 50..

Da har jeg realitetsorientert meg. Noe skamfull satt jeg med en test hvit som snø og lurte litt på hvordan jeg i alle dager kunne finne på å teste 9DPO? Satser heller på jubel i helgen både for Supersnusken, NoN og meg selv. Tre på rappen hadde vært stilig eller hva?

Gratulerer igjen til væææ, så gøy at det blir flere navn under 1.trimester, og håper virkelig listen fylles opp snart :)

En til, please, håper og krysser fingre for at du og andre får positiv til helgen! :)

I morra skal jeg på oul, hadde vært veldig gøy om de vil samarbeide slik at jeg får se kjønnet. Samboer kan ikke være med, så tar med meg en veninne, men der igjen så har jo vi allerede vært på noen ul og skal på plenti fremover, så han får mange muligheter ennå!

Væææ: Gratulerer! Håper jeg kan følge etter deg over i 1 trimester om en liten uke! Er det førstemann?

En til , please: Har du testet?? Veldig spent på deg altså, har vært så mange tegn denne pp!

NoN: Sukk....det er min første kommentar.. ;) Som 37 selv føler jeg vel ikke at jeg nærmer meg alderdommen, heller ikke at jeg burde blitt bestemor eller oldemor i stedenfor mamma! Klarer nesten ikke å la meg provosere heller, de er liksom så unge og naive.. ;) Men forsåvidt enig i at 60 er litt for gammelt altså, satser på å bli ferdig med produksjonen innen den tid! Sett mange lignende tråder her inne hvor folk lar seg provosere voldsomt, jeg skjønner bare ikke hvorfor noen mener at det som passer best for en selv også burde gjelde alle andre. Folk er forskjellige, lever ulike liv, treffer partner på ulike tidspunkt og blir gravide på ulike tidpunkt, hvordan kan det være et problem? Nå ble jeg voldsomt seriøs her, men egentlig satt jeg jo bare og humret da...de burde sjekke ut gjennomsnittlig levealder i Norge, høres ut som de tror den ligger på ca 50..

ENIG! Men må innrømme at jeg ble litt matt :) enig i de ytterliggående eksemplene de viste til, men.... Følte plutselig at jeg begår en stor urett mot barna mine som har en så gammel mor... Vel, vel. Godt det er flere av oss ;)

En til, please: jeg testet 8dpo.... KLARTE ikke å la være, gitt. Følte meg jo så veldig gravid! Herregud! Hvor teit ere mulig å bli? :) mye rart i hodet, hvertfall.

Lykke til i morgen Rime!!! Spent på dine vegne! Oppdater så raskt du kan!!! Jeg skal på ul på torsdag! Gleder meg :):):)

Krysser fingre for en skikkelig graviditetsboom nå! Føler det går litt i rykk og napp! Så en 3-4 til denne md er nok mulig :)

Ifht alder og graviditet så er jeg veldig enig med supersnusken! Det så mye som spiller inn! Det er fordeler og ulemper med alt! Og det er umulig å sette en grense for hva som er greit og hva som ikke er greit. Folk må finne ut hva som er rett for seg selv :)

Helt enig med dåkk. Jeg har ikke vært klar før nå og heller ikke møtt noen jeg hadde lyst til å få barn med før. Så det er min første.

Jeg har møtt 40 åringer som er mer leken en 30 åringer med sine unger. Så e tru det er hvordan du er sjøl som teller. Ikke nødvendigvis gåstolbruker i alder av 50.

Jeg kommer sikkert til å være over 40 før jeg gir meg med babylaginga. Føler meg ikke en dag over 25 :)

Gratulerer så mye væææ!!!!!! Dette blir bra vet du :) Nå krysses alt for at Cayenne, En til please, Non og Supersnusken kommer etter i fullt firsprang!!!!!

Non: Puh, jeg blir litt svett av disse alders greiene og bessewisser opplegget. Dog, merker jeg at mine tidligere tanker og fordommer modnes mer og mer med alderen :P Jeg synes det er fantastisk at vi (fremdeles) kan få bestemme over våre egne liv og gjøre det som er rett for oss. Tenk hvis jeg hadde møtt gubben (eller en annen en for den del) tidligere, da hadde jeg sikkert vært 5 eller 6 barns mor allerede og livet hadde vært ca slik jeg har sett det for meg fra barnsben, men slik er det en gang ikke. Kanskje "må" jeg nøye meg med 3 (sett at det ikke skjer noe drastisk de neste 10 - 12 ukene), men jeg har kan velge, så lenge klokken tikker ;) For noen er det ikke ett alternativ en gang å tenke på barn før man blir "godt voksen".

Det var noen som skrev noe om å få dårlig samvittighet for at de får en "gammel" mor...Drit å dra (unnskyld uttrykket), men det viktigste er vel at ett barn får en god mor???? Det synes værtfall jeg!!!!!!! Nemlig ;)

En til please: Jeg må knise litt ;) men jeg døøøøøør snart av spenning altså!!!!!!!

Cayenne: Hvordan går det med forberedelsene til birken??? Jeg driver å samler alkoholfri champis ;) Frosne jordbær har jeg også, når jeg tenker meg om, så hvis vi ikke får tak i ferske, så har vi da noe :P

Lykkelig: Huff, jeg kommenterte ikke din fortvilelse sist, men jeg håper for din del at du kanskje kan få litt mindre kontroller. Vi sykepleiere er ikke alltid så gode på å være på "den andre siden"...Jeg har virkelig vondt av deg og skulle ønske du var nærmere, slik at jeg kunne hjulpet til litt!!!!!!

Rime: Masse lykke til i morgen, gleder meg til å høre referatet ;)

Bokormmamma: Lykke til i morgen til deg også, håper bilturen farer fint til med deg og at det ikke blir alt for smertefullt, og lykke til med jordmora ;) håper du får ei skikkelig bra ei :)

Urgh, hukommelses svikt igjen...

Her har mannen kommet i kampmodus, og for første gang (tror jeg) har han mer eller mindre regelrett bedt meg holde kjeft og ikke ta fra han håpet!!!!!! Det var en spesiell opplevelse ;) Han lever fremdeles i troen på at han skal kunne bli frisk!!!!! Jeg synes uansett det er fantastisk at han har satt seg som mål å bli symptomfri!!!!!!! Så i dag har mor bakt bøttevis med grovbrød, laget middag fra bunnen av og brukt resten av dagen på å lete etter oppskrifter på nettet ;) og da han kom hjem med blodsukkerapparat som moren hans hadde fått tak i måtte jeg glise for meg selv. Jepp, PROTO type på syk mann!!!!!!!!!! Han har jo også funnet ut at en god medisin er å hvile myyyyyyyye, så med andre ord (siden jeg ikke har nok for tiden), så er det bare å brette opp armene og finne fram urkvinnen (litt i tidligste laget, men må man, så må man).

I morgen er det fullt kjør med skole og enda mer eksamens forberedelser. Så nå skal jeg lese litt døds lektyre før jon blund får ta overhånd ;)

Ha en strålende natt og vidunderlig dag i morgen!!!!!!!!!!

Hei, skjønne damer :) Altfor lenge siden jeg har oppdatert, men når jeg har fått pløyd meg gjennom all fornøyelig lesning her inne så er tiden oppbrukt... Tiden flyr avgårde med 3-åring og baby. Tenk, i morgen er hun 7 uker allerede! Helt utrolig!

Er så mye å kommentere at jeg aldri i verden kommer til å huske alt, men tenker på dere alle sammen :)

Rime, masse lykke til på ul! Var vel flere også som har ul snart? Lykke til alle som en :)

Vææææ, gratulerer så mye med positiv test!!! Så herlig at lista vokser igjen! A propos liste, kan noen skrive januar bak meg? Skulle jo være februarbarn, men hadde det litt travelt ;)

79-kvinne, så spennende med snart termin! Jeg fødte 18 dager før... Gleder meg til å høre fødselshistorien :) Blir godt å få henne ut snart nå, tenker jeg :wub:

Tussemor, du jobber og sliter og står på som vanlig... Leit med diabetes, men med sunt og regelmessig kosthold kan vel mye ordnes? Mannfolk er nå en gang elendige på å være syke ;) Hvordan er formen din da? Lykke til med eksamener, du er tøff!

Bokormamma, høres ut som vi har ca like lang reisevei til kontroller. Jeg hadde 16 ul i løpet av svangerskapet, så kjenner veien til Trondheim ganske godt, gitt... Men kjører stort sett fin og grei E6.

Hønny, du har da virkelig hatt nok å stri med?!?! Håper baby utvikler seg normalt og at mannen snart blir frisk!

Siden jeg ikke trenger mer babystøv selv, sender jeg over de siste restene jeg har til dere tapre prøvere :) Håper på mange positive tester framover!!!

Forresten, ble det noe av den fb-gruppa? Kanskje dumt å bli med når jeg er så slapp på å oppdatere... Men hadde vært så gøy å se hvordan dere ser ut :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...