**Cayenne** Skrevet 12. mars 2013 #3226 Del Skrevet 12. mars 2013 Nerdybirdy: kipt med kvalme!!! Får bare håpe det gir seg etter 1 trimester. Til meg har det alltid gitt seg etter uke 14. Tussemor: hva var årsaken til at det var så kipt å komme hjem? Kan ikke være gøy å ha det slik... Cayenne: hurra for fine egg hva er AMH? Håper den er fin den også!! En til og supersnusken: krysser fingrene for "påskeegg" på dere! Her er det goooode dager! Er 17+5 nå, og babyen er begynt å kjennes en del! Det er en deilig tid! Jeg elsker å sitte å kjenne på spark energien er kommet tilbake, kvalmen er borte og bekkenet er bedre enn på 11/2 år våren er også så vidt begynt å komme, så nyter dagene AMH måler kvaliteten på eggene. Den synker med alderen... Hørtes ut som sjansen for at den var god var relativt høy siden det så fint ut, men kan altså få meg en negativ overraskelse.. Håper egentlig det er mannen det er noe galt med - det kan man iallfall gjøre noe med. Vet han trenger å spise litt sunnere bl.a... Lykkelig: Høres fryktelig ut! Men så bra at mannen takler det hele på en god måte! Hvis du klarer å gi ungene noen klemmer hver dag synes jeg du kan være fornøyd med innsatsen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145144215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 12. mars 2013 #3227 Del Skrevet 12. mars 2013 God morgen! Tussemor; kan melde om at kvalmen og oppkasten fremdeles er altoverskyggende i hverdagen her! Varm middag er sjelden, men trekker meg tilbake til 2 etg. og lar mann og barn kose seg noen dager... Er vel ikke skuffet over at det er like ille denne gangen, men håper vel alltids på at det kanskje kunne slakke litt. Jeg er nervøs for å gå ut, da en lukt plutselig gjør at jeg starter... MEN, noe annet er at minstemann de siste 5 nettene har våknet nesten hver time! Jeg er så fortvilet! Jeg blir anspent, sliten og får migrene. Går altfor mye paralgin forte, og det bekymrer meg. Sleper meg gjennom dagene, og gjør absolutt minimum. Ser den snille gode mannen min blir sliten, men jeg klarer ikke å gjøre noe! Gråter... Jeg er normalt fullstendig rengjørings og rydde freak. Men nå flyter det alle steder. Har ingen i familie som kan avlaste eller hjelpe, så må bare få det til på et vis. Vet jo at alt blir bedre når vesla bare kommer, men det er langt frem til juli! Huff, ble mye syting dette! Satser på at det er flere jeksler som kommer hos minsten, og at det blir mer søvn etterhvert. Skulle ønske jeg hadde overskudd til å rydde barneklær, se etter søskenvogn, glede meg til påske etc. Utslitt etter natta, har lykketrollet sovnet med koseteppet. Så nå skal jeg krype sammen på sofaen og lukke øynene noen minutter... Beklager at jeg er så dårlig på å kommentere alle sammen! Men jeg leser om dere nesten daglig, og følger ivrig deres opp og nedturer! Håper dagen din blir bedre Tussemor, og at vårsola gir spirer til alle dere som lengter. Hugs & love Fysj og fy det der hørtes ikke noe særlig ut altså - iiiiiiiiiik er imponert over at du får flere når du er så dårlig i svangerskapet og spyr slik....Du har all grunn til å syte litt. Du vet vel at du kan få forebyggende medisin i svangerskapet på grunn av migrene??? Jeg har gått selv på dette i alle mine 3 svangerskap. Jeg får noe som heter Sarotex og kan ta inntil 5 x 10 mg. Ulempen er at en blir veldig trøtt av medisinen (tas på kvelden og da skal en jo sove), men etterhvert går det seg til.... Medisinen er ikke farlig for barnet, men en skal alltid trappe ned bruken før termin. I følge migrenelegen min så holder det 2-3 uker før termin, men sykehuset vil at jeg skal være medisinfri 5 uker før termin, selv om mine barn gjerne klorer seg fryktelig godt fast... Uansett så settes jeg igang før termin, så da er det for så vidt greit. Om barnet blir født mens en går på denne medisinen, så blir det slapt og KAN få litt abstinenser..... I hvertfall fungere denne medisinen min veldig godt på meg!! Sliter fryktelig med migrene - særlig i 1. trimester....så etter å ha kjempet meg gjennom nesten 4 måneder med førstemann uten forebyggende medisin og mange lange migreneanfall, krøp jeg til korset og ba om medisin.....Det ble en ny verden for meg - så senere har jeg aldri nølt....... Andre bivirkninger er økt matlyst, men når jeg er gravid har jeg ikke merket noe på det. Gikk på det også i en periode hvor vi forsøkte å bli gravid og da merket jeg det økte matsuget.... Lykke til videre!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145144352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 12. mars 2013 #3228 Del Skrevet 12. mars 2013 God morgen! Tussemor; kan melde om at kvalmen og oppkasten fremdeles er altoverskyggende i hverdagen her! Varm middag er sjelden, men trekker meg tilbake til 2 etg. og lar mann og barn kose seg noen dager... Er vel ikke skuffet over at det er like ille denne gangen, men håper vel alltids på at det kanskje kunne slakke litt. Jeg er nervøs for å gå ut, da en lukt plutselig gjør at jeg starter... MEN, noe annet er at minstemann de siste 5 nettene har våknet nesten hver time! Jeg er så fortvilet! Jeg blir anspent, sliten og får migrene. Går altfor mye paralgin forte, og det bekymrer meg. Sleper meg gjennom dagene, og gjør absolutt minimum. Ser den snille gode mannen min blir sliten, men jeg klarer ikke å gjøre noe! Gråter... Jeg er normalt fullstendig rengjørings og rydde freak. Men nå flyter det alle steder. Har ingen i familie som kan avlaste eller hjelpe, så må bare få det til på et vis. Vet jo at alt blir bedre når vesla bare kommer, men det er langt frem til juli! Huff, ble mye syting dette! Satser på at det er flere jeksler som kommer hos minsten, og at det blir mer søvn etterhvert. Skulle ønske jeg hadde overskudd til å rydde barneklær, se etter søskenvogn, glede meg til påske etc. Utslitt etter natta, har lykketrollet sovnet med koseteppet. Så nå skal jeg krype sammen på sofaen og lukke øynene noen minutter... Beklager at jeg er så dårlig på å kommentere alle sammen! Men jeg leser om dere nesten daglig, og følger ivrig deres opp og nedturer! Håper dagen din blir bedre Tussemor, og at vårsola gir spirer til alle dere som lengter. Hugs & love Kjære deg. Det høres ut som strevsomme dager, enhver kunne blitt nedfor av mindre. Skulle ønske jeg var naboen din, så kunne jeg kommet med vaskekosten og bakeforkleet og servert deg te og glossy magazines på senga Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145144707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 12. mars 2013 #3229 Del Skrevet 12. mars 2013 Lykkelig-det her hørtes ikke bra ut! Skjønner veldig godt at juli når vesla kommer ut føles veldig lenge til nå Men kanskje denne migrene-medisinen som Viii nevner her kan hjelpe deg også?! Kanskje bedre enn paralgin forte ivertfall! Lykke til ivertfall. Cayenne- fantastiske nyheter at eggene dine er friske og fine! Nå er det bare mannen igjen da, som du sier. Er hans svømmere fine, så har jeg kanskje en tro på at det er stresset med at dette har tatt tid som kanskje er årsaken?! Men man slapper jo mer av dersom man vet at alt er i orden med en også, så det kan jo gjøre susen:) Her varte vel kvalmen til ca uke 22/23 tenker jeg;) Nå tygger jeg Love Hearts mot halsbrann. Men stort sett kommer halsbrannen bare når jeg har drukket brus heldigvis. Nå bikker jeg uke 27 i løpet av denne uka, og neste uke skal jeg først til legen for å enten ta glukosebelastningstest eller langtidsblodukkeret på en blodprøve. Rett etterpå skal jeg på kontroll hos jordmor. Hun har sagt at hun vil mest sannsynlig sende meg på vekstkontroll fordi hun synes SF-målet mitt er så høyt. Det er fint å få hilse på frøkna i magen igjen altså, veldig koselig det.. men alle som en som er hos jordmoren her (inkludert sykehuset jeg skal føde på) synes at hun tar i litt mye på alle mager når hun måler. Jordmor måler meg utenfor normalen(over da altså), mens sykehuset sier at jeg ligger fint innenfor normalen. Dessuten har jeg fortsatt ikke lagt på meg så mye( ingenting hvis ikke det er noe på kontroll til uka), jeg er i jobb og koser meg der.. så hmm... tror egentlig ikke at babyen er så veldig stor. Det vil si.. kjenner jo at hun vokser da. Her sparkes det nesten gjennom mageskinnet snart. Kjenner nå hvor rompa eller hodet (har aldri klart å kjenne forskjell på det) er nå ganske ofte, og kjenner på en måte hvor stor/lang hun er fordi jeg ofte kjenner spark og hånda på hver sin side av magen. Stort sett nede i bekkenet med hånda og som oftest heeelt øverst i toppen av livmoren. Der dyttes det noe voldsomt med hode eller rompa også.. magen ser helt skjev ut enkelte ganger:D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145145382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 12. mars 2013 #3230 Del Skrevet 12. mars 2013 Bare ett lite kort svar fra meg. Jeg og gubben har over lengre tid hatt ett anstrengt forhold. Jeg er klar til å få han ut, noe han vet. Han ønsker å vente til etter fødselen, med andre ord har han litt tid til å "kjempe" for meg og ungene. Noe han ikke gjør. Da jeg kom hjem på søndag, så huset ut som ett helvete, han så kun på meg med ett halvt øye og fortsatte med pcn sin...jeg hadde vært tydelig på at han måtte sørge for mat hvis vi skulle ut på tur. Noe han selvfølgelig ikke hadde gjort. Sultne, sure unger med mamma abstinenser er ikke bare bare....dette er kort fortalt. En til please: ja det er mye på tapete og mange tunge tak, men det må bare gjennomføres...jeg har jo litt skylden selv men jeg ser fram til å få junior ut slik at senior kan flytte på seg Nå er det natta. Må lade opp til eksamen i morgen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145146691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoN Skrevet 12. mars 2013 #3231 Del Skrevet 12. mars 2013 Lykke til på eksamen tussemor - så spennende! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145146731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 13. mars 2013 #3232 Del Skrevet 13. mars 2013 Klem til deg tussemor! Og lykke til på eksamen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145147462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 13. mars 2013 #3233 Del Skrevet 13. mars 2013 Takk for støttende kommentarer og gode forslag! Her er ikke noe forandret fra i går... Men dette går jo på et vis, fordi jeg har en fantastisk flink og god mann! Har fått innkallelse til svangerskapspoliklinikk pga nytt høyrisiko svangerskap. Det stresser meg noe enormt med kontroll hver uke, så gruer meg til mandag. Men skal ta opp det med migrenemed. som Viii nevnte. Er usikker på det, men verdt å spørre. Var lege på Kvinneklinikken Riksen som sa at Paralgin Forte var det mest skånsomme man kunne bruke av sterke smertestillende. Har "atypisk" migrene etter en snowboard ulykke der jeg fikk nakken ut av ledd for noen år siden. Det kommer derfor fra den dårlige nakken min. (Men liten pris og betale, når jeg tenker hva alternativet kunne vært! ) Minstemann er heldigvis like trøtt som mamma'n sin, så regner med at vi skal ta oss en god tupplur i dag også. Har kastet opp, og det er deilig med varmeposen og koseteppe på sofaen. Trøster meg med at jeg har tid til å ordne klær og vogn etc. Skulle bare ønske jeg fikk gjort en brøkdel av det som skulle vært gjort her hjemme. Min mann har mange kvaliteter, men det å vaske vinduer og stryke gardiner er ikke en av dem! Er også en rimelig back-log når det gjelder klesvask. Dette skal jeg nå fortrenge, og slappe av etter beste evne frem til huset fylles igjen av resten av familien... Tussemor; du høres fantastisk sterk ut! Jeg hadde ikke klart et svangerskap uten at mannen min stilte opp 110%. Håper du klarte deg bra på eksamen, og at dagene blir bedre! Ha en glad dag alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145147463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 13. mars 2013 #3234 Del Skrevet 13. mars 2013 Tussemor:lykke til med eksamen:-) dumt at dere sliter Her driver jeg å lurer på hva jeg vil,skal til legen og snakke om ny sykemelding. vet ikke om jeg orker å gå tilbake i 50% den siste tiden,merker at jeg er fryktelig sliten etter de siste 6 ukenes kaos. litt dårlig samvittighet ovenfor jobben,men det er jo bare tull for de klarer seg flott uten meg. innspill mottas med takk...;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145147691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 13. mars 2013 #3235 Del Skrevet 13. mars 2013 Tussemor:lykke til med eksamen:-) dumt at dere sliter Her driver jeg å lurer på hva jeg vil,skal til legen og snakke om ny sykemelding. vet ikke om jeg orker å gå tilbake i 50% den siste tiden,merker at jeg er fryktelig sliten etter de siste 6 ukenes kaos. litt dårlig samvittighet ovenfor jobben,men det er jo bare tull for de klarer seg flott uten meg. innspill mottas med takk...;-) Sykemeld deg med god samvittighet, og ta heller god vare på den framtidige skattebetaleren i magen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145147989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nerdybirdy Skrevet 13. mars 2013 #3236 Del Skrevet 13. mars 2013 Tussemor:lykke til med eksamen:-) dumt at dere sliter Her driver jeg å lurer på hva jeg vil,skal til legen og snakke om ny sykemelding. vet ikke om jeg orker å gå tilbake i 50% den siste tiden,merker at jeg er fryktelig sliten etter de siste 6 ukenes kaos. litt dårlig samvittighet ovenfor jobben,men det er jo bare tull for de klarer seg flott uten meg. innspill mottas med takk...;-) Du skal IKKE ha dårlig samvittighet ovenfor jobben. Ta helse på alvor. Om du er så sliten og utkjørt tenker jeg at det er superviktig at du får ro når baby kommer. Ville så absolutt snakket med legen og spurt hva hun/han tenker i forhold til full sykemelding Masser av god bedring Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145148008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 13. mars 2013 #3237 Del Skrevet 13. mars 2013 Tussemor:lykke til med eksamen:-) dumt at dere sliter Her driver jeg å lurer på hva jeg vil,skal til legen og snakke om ny sykemelding. vet ikke om jeg orker å gå tilbake i 50% den siste tiden,merker at jeg er fryktelig sliten etter de siste 6 ukenes kaos. litt dårlig samvittighet ovenfor jobben,men det er jo bare tull for de klarer seg flott uten meg. innspill mottas med takk...;-) Hønny: du bør sykemeldes siste del! Ingen tvil! Dere har hatt så mye nå, og du må ta hensyn til deg, babyen og familien! Du kommer jo uansett til å være borte en stund, så noen uker fra eller til utgjør så liten forskjell! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145148200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjærepære Skrevet 13. mars 2013 #3238 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Masse klemmer til Lykkelig, Hønny og Tussemor! Dere har jammen deres å stri med for tiden. Skjønner godt at du ikke akkurat er imponert over innsatsen til gubben, Tussemor. Er kanskje noe i det at man ikke kan lære gamle hunder nye triks, eller hvordan det nå var, men å kunne lage mat til ungene sine burde jo strengt tatt ikke være et nytt triks Skjønner at jeg er særdeles bortskjemt i forhold til mange av dere, så tror jeg skal ta med meg den vitenen og være ekstra snill mot min kjære i dag Og jaa, håper det går strålende på eksamenen i dag! Endret 13. mars 2013 av Kjærepære Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145148223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 13. mars 2013 #3239 Del Skrevet 13. mars 2013 Der er du i godt selskap Kjærepære. Mannen min er også snill og god og stiller opp 110%. Jeg tenker ofte at slike menn vokser ikke på trær, og jeg har da også selv opplevd å være sammen med en som ikke dugde. Så vet godt hva tussemor snakker om her;) jeg synes også at du bør sykemelde deg hønny-bunny! Du bør tenke på babyen i magen, deg selv og de andre barna du har nå! Håper det går bedre med mannen! Oj, så deilig at du skal ut i permisjon allerede snart Viii !Når er terminen igjen? husker ikke, og orker ikke bla meg tilbake for å finne den siste oppdaterte lista... aaaner ikke hvilken side den er på for å si det slik! Gleder meg til å hoppe over til 3. tri selv om halvannen uke! Men hvor i allverden er bokormamma?!? Er det bra med deg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145148523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
79kvinne Skrevet 13. mars 2013 #3240 Del Skrevet 13. mars 2013 Ny mandag, nye muligheter Begynte arbeidsuken med spying på do, men klarte å trykke i meg litt ordentlig mat nå, så håper på en finfin dag på jobb Hele helgen har vært tilbrakt på sofa på tross av knallvær, med min nye favorittserie Doc Martin. Ikke døm meg, men er nå kommet til sesong 3 allerede (begynte søndag!). Sånn går altså dagene, buhuuuuu. Har fremdeles store problemer med å få i meg noe som helst spiselig, og lever på hvitt brød og brus. Ber til høyere makter om at dette må ta slutt i uke 12, men vet jo at flere av dere holder på enda godt opp i ukene på 20-tallet Cayenne: så kjekt med småtroll i bakken, ser for meg gigantiske hjelmer, raser nedover bakkene, fryktløse NoN: Velkommen til tråden Viiii: Håper alt går bra med permisjonssøknad, er noe herk denne papirmølla, og kabalen som skal legges. Blir sikkert superdeilig, når den er inne, og "godkjent" 79kvinne: blås i søstra di! Om hun vil slite seg fullstendig ut=hennes valg, du skal i allefall ikke føle dårlig samvittighet for det Hjemme hos oss ser det ikke ut for tiden, ikke fordi jeg gjør alt, men fordi jeg er primus motor for å få igang vasking. Vi får bare leve i litt møkk tussemor: hvordan var alenehelgen? nøt du den i fulle drag? Pass på deg selv, og ta det med ro. Det er stort sett ingen som klapper deg på skuldra (utenom deg selv) når du presser deg til du får bløodsmak i munnen Supersnusken: krysser fingre og tær Ha en fin dag til alle forumsvenninner! jepp, jeg gjør det tåler hun ikke hvordan det er hos oss, kan hun komme å vaske istede hihi.. heldigvis ikke så lenge igjenn til det skal gå ann å gjøre det igjenn nå da. 3 uker til termin ca. håper hun kommer om 2 <3 da blir det strax enklere å nå gulvet å gud, det skal bli godt.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145148580 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 13. mars 2013 #3241 Del Skrevet 13. mars 2013 Søte, søte, gode damer!!!!!!!!! Jeg bestod eksamen denne gangen også :-P Bare en mnd igjen til neste skal leveres...sukk...faktisk under en mnd...irriterer meg med alle disse små gruppe eksamnene. Jeg har vært å bedt om å få skifte gruppe, bare for å få en pause fra 2 på gruppa som suger siste rest av energi ut av meg. Jeg har faktisk mer enn nok med meg selv og ungene for tiden om jeg ikke skal ta meg av "alle andre" også. Det er kanskje egoistisk, men det driter jeg i!!!!!!!!!!! Jeg har også fått avklart at om jeg ikke rekker siste eksamen i mai (har 11 dager fra termin) så setter de opp en ekstra ordinær for meg!!!!!!! Ganske snille disse lærerne :-P Kjenner litt på at det er vondt når ungene kommenterer at de ikke får ha mamma nok, at de føler seg litt forsømt, så jeg håper vi kan få fikset litt på den biten snart Jeg er nok ikke så sterk, men jeg har en egen velsignet evne til å ta ting som de kommer og prioritere ut fra det. Jeg driter regelrett i husarbeid, skitne vinduer, ustrøkne klær osv når kreftene ikke er der. Nå f.eks sitter jeg å venter på at middagen skal bli ferdig. Pommesfrites med fylt torskefilet...alt i ovnen og vips etter 30 min er maten klar Jeg bare orker ikke å styre mer enn jeg må. Det ser ut som en svinesti her, men foreløpig dør ingen av oss. Heldigvis tar gubben seg av klesvasken, så da slipper jeg unna der Til eksamen i dag gjorde jeg minimalt, kun akkurat nok til å vite at vi ville bestå Kanskje litt feil innstilling, men jeg skal overleve og jeg skal faktisk være klar til å følge opp 3 unger mer eller mindre alene fra mai, å da må jeg også være litt intakt Jeg kommer sterkere tilbake med kommentarer til alle dere flotte fantastiske damer senere. Nå er hodet helt borte, men Hunny, jeg signerer alle de andre!!!!!!! Kvitt deg med dårlig samvittighet og tenk på deg selv!!!!!!! De siste 6 ukene vil jeg påstå er mer enn nok grunn til å få noen flere uker til å hente seg inn!!!!!! Vær bare ærlig mot deg selv, kroppen din og legen!!!!!!!! Kanskje du kan få svangerskapspenger, så slipper du å bruke opp sykemeldingsdagene dine!!!!!!!!!!!! Klem til dere alle!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145148911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 13. mars 2013 #3242 Del Skrevet 13. mars 2013 Der er du i godt selskap Kjærepære. Mannen min er også snill og god og stiller opp 110%. Jeg tenker ofte at slike menn vokser ikke på trær, og jeg har da også selv opplevd å være sammen med en som ikke dugde. Så vet godt hva tussemor snakker om her;) jeg synes også at du bør sykemelde deg hønny-bunny! Du bør tenke på babyen i magen, deg selv og de andre barna du har nå! Håper det går bedre med mannen! Oj, så deilig at du skal ut i permisjon allerede snart Viii !Når er terminen igjen? husker ikke, og orker ikke bla meg tilbake for å finne den siste oppdaterte lista... aaaner ikke hvilken side den er på for å si det slik! Gleder meg til å hoppe over til 3. tri selv om halvannen uke! Men hvor i allverden er bokormamma?!? Er det bra med deg? Holder med de andre her inne - sykemeld deg Hønny - du har da nok å stri med. Jeg har termin 27. april, så formelt sett har jeg siste arbeidsdag 5. april. Men jeg har gått delvis sykemeldt siden begynnelsen av oktober. 20 % og nå 30%, og med enkelt uker 100 %. Har ei migrene som må holdes i sjakk. I første trimester mye på grunn av hormonendringene, men som også bidrar til at nakken min blir dårlig og gir migreneanfall. Min arbeidsgiver er veldig flink til å legge til rette, så da har jeg stått på litt ekstra etterhvert som forma har blitt bedre. Da har det blitt en del timer mer enn 70 elr 80 %, så disse tar jeg igjen nå mot slutten. Avslutter litt før permisjonsstart :-)Ikke helt etter regelverket kanskje, men det fungerer for meg og min arbeidsgiver :-) Bokormmamma er vel uten nett for tiden tror jeg :-) Har også en mann som stiller opp 110%. Flink med husarbeid og flink med barna :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145149646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 13. mars 2013 #3243 Del Skrevet 13. mars 2013 Lykkelig Er du mye plaget med migrenen din og nakke utenom svangerskapet? Jeg har både hormonell migrene og migrene som skyldes nakketrøbbel etter en nestenkræsj med bil. Jeg har gått til migrenespesialist på privatklinikk her jeg bor. Han var med fra starten på migreneklinikken på Sjølyst medisinske senter i Oslo. Fordelene med disse spesialistene er at de selv har migrene, følger med i den nyeste forskningen og er oppdatert på ny medisin. De jobber tverrfaglig, tror på andre ting enn kun den tradisjonelle medisinen. Det koster en del, men kan være verdt det om du plages mye. Har prøvd den offentlige delen , men min opplevelse der har bare vært negativ. Så når bebisen er ute, får jeg resept på medisin, som gjør at etter 4-6 timer etter inntak og ei pumping, kan amme igjen....om jeg er så uheldig å få migreneanfall... Det var dagens migrenesnakk her i fra :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145149807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 14. mars 2013 #3244 Del Skrevet 14. mars 2013 Halloen jenter, lenge siden sist! Først vil jeg bare beklage at jeg ikke kommer til å kommentere så mye denne gangen, for sliter så veldig med trøtthet om dagene at jeg holder på å gå opp i limingen, jordmor sa dette var helt normalt på dette tidspunktet siden jeg bærer tvillinger. Er nå 17+2. skal på oul på tirsdag og gleder meg stort. Så trist å høre om dere som er så kvalme, huff kan virkelig ikke være greit det der! Stakkara! Chayenne, ble så glad for å høre at dere blir sjekket opp nå, håper det da etterhvert vil ordne seg for dere Supersnusken og en til please, spennende, spennende! Nå må jeg bare gå og sove litt og håpe på at formen og energien kommer litt tilbake igjen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145152245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 14. mars 2013 #3245 Del Skrevet 14. mars 2013 Lukke til på ul!! Så spennande med to å sjå på, veit du om det er gutt - jente du har inni der, eller vil du vite? Sov godt så lenge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145152269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
79kvinne Skrevet 14. mars 2013 #3246 Del Skrevet 14. mars 2013 Lykke til på ul Rime spennende Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145152515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 14. mars 2013 #3247 Del Skrevet 14. mars 2013 Oj, spennende med ul, Rime! Kom med oppdatering med en gang - vi vil vite hva som bor inni der! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145152613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 14. mars 2013 #3248 Del Skrevet 14. mars 2013 Hihihi, ja, vi vil også vite hva som bor inni der! Så vi skal vite det, og håper virkelig at de kan se det på tirsdag, for vi er så spennt. Har også kjennt dem hver kveld jeg har lagt meg i det siste, og i sted kjennte jeg dem for første gang når jeg satt i sofaen, HÆRLIG Ellers så er alt i skjønneste orden, utenom trøttheten da, men ligger nå i alle fall ikke og spyr sånn som enkelte satkkara. Har ikke lagt på meg noe heller, men det skal sies at jeg er veldig streng og flink med kostholdet ( huff skryting av meg selv, rødme) Er så spent også på om noen flere her inne snart kan gå inn på 1.trimester, hadde vært sååååå kos, håper og krysser fingrene for alle dere søte jentene, og håper det ordner seg snart for dere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145152883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 14. mars 2013 #3249 Del Skrevet 14. mars 2013 Lykke til Rime! Det blir kjempeartig å høre om du får vite om kjønn! I ettermiddag var jeg og kjøpte hvitt garn til en bitteliten bukse i str. 3-6 mnd. som frøkna i magen får til høsten. Har rød og hvit Fana-kofte fra før av etter forrige gull:) Nå er jeg straks ferdig med kjøredressen hennes i støvete lilla med noen hvite striper på ermer og nederst på beina. Ble faktisk fin den synes jeg. Hmm.. klapper meg selv på skulderen. Ellers ikveld har jeg tyllet i meg først et gult eple og et stoort iskaldt og deilig glass vann, så tre glass melk sammen med to sånne Freia Melkesjokoladekjeks! Jammen på tide å gi seg nå mens leken er god:D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145153335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 14. mars 2013 #3250 Del Skrevet 14. mars 2013 Lykke til i morgen Rime. Gleder meg til rapport Vekt ja, er storfornøyd med at jeg ikke har bikket 10 kg enda , dog, det nærmer seg, men så er det straks bare 8 uker igjen Kjenner at kroppen roper etter mye mat og gjerne litt sjokkis med jevne mellomrom, men slik livet mitt er nå for tiden, så unner jeg meg de ekstra kaloriene Jeg orker ikke å ta den mat kampen med meg selv nå. Oppi alt, så fikk gubben påvist ett hinnsides høyt blodsukker i dag og en mengde ++ på sukker i urinen sin, så nå starter han med utredning for diabetes i morgen - stakkars mann, plutselig var livet VELDIG urettferdig mot ham...gaaaaaaaaad...jeg blir skrullete av det mannebeinet. MEN jeg håper at legen er virkelig, virkelig oppegående og setter inn litt ressurser for å hjelpe han til å endre livsstil, kanskje det kan hjelpe forholdet vårt også???? Det er lov å håpe Sa det til gubben at jeg tror han trenger psykolog i og med at han ikke gidder å høre på meg. Det kunne han ikke fatte og begripe at var nødvendig....knis...nei, nei...men finn noen du gidder å lytte til da, sa jeg. Når han kom hjem, fikk han ytterligere streng beskjed om at jeg overhodet ikke kommer til å gå inn i dette med han før han er klar til å gjøre forandringer og lytte...Mannen har vært merkelig stille i kveld. Knis... Skal prøve å få roet kroppen min litt å få den i seng. Det er hardt å være student gitt Ønsker3gull, så flink du er til å strikke!!!!!!!! Jeg er ferdig med bukse og jakke i str 6 mnd, og straks ferdig med 1 stk nøstebarn voksejakke med hette. Skal prøve meg på lue og sokker i det settet med bukse og jakke også, men litt usikker. Du har ikke noen fine oppskrifter på bodyer? Har så lyst til å strikke en body i 0 - 3 mnd å ha med på føden Natti natt smukke damer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/130/#findComment-145153562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå