Supersnusken Skrevet 18. februar 2013 #2951 Del Skrevet 18. februar 2013 Kjærepære; så trist med neg test, men alt håp er jo absolutt ikke ute så tidlig da! Jeg har i alle fall testet neg 10 dager dpo og senere testet positivt UL på testen høres kjempefint ut!! Jeg leste horoskopet mitt for mars, der stod det at jeg var gravid! Enten med et barn eller en kreativ ide da.... Prøver å tro litt på det, på første varianten da! Og lykke til m glukosetester, husker jeg også gikk på en smell da jeg spiste 1L iskvelden før kontroll; masse sukker i urinen.. Men bedret seg når jeg kuttet ut isen dagen før da Ser jeg falt ut av siste listen; fin om man bruker den aller siste listen når man skal oppdatere selv, ellers må man jo oppdatere flere ganger... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145072930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 18. februar 2013 #2952 Del Skrevet 18. februar 2013 Velkommen alle nye! Ifht tidlig ul har jeg alltid gått på det. Jeg bor på landet, men det er kjapt gjort å kjøre til byen. Jeg har aldri hatt en 8-16 jobb, så for meg har det ikke vært noe problem å legge ul til dager med fri eller ettermiddagsjobbing. Den private jeg går til nå har foresten flest timer på ettermiddag! Det er desidert den billigste også! 500 kr. Jeg går fordi det er veldig lettelse å se at alt ser bra ut! Og skulle det ikke være bra vil jeg vite det så tidlig som mulig! I tillegg føler jeg det er en luksus jeg kan unne meg. Vi bruker nesten aldri penger på fest og byliv. Jeg har alltid gått mellom uke 11-13. Da får man se en minibaby, og kan undersøke om ting ser greit ut. I tillegg har jeg vært på 3D rundt uke 28-30. Synes ikke 3D var så mye mer fantastisk enn de andre ul, men har somregel hatt 3D på de tidlige og ordinære også. Men det er gøy å få en sniktitt, og å få bekreftet kjønn en ekstra gang Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145073618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 18. februar 2013 #2953 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg er nok et par uker unna tredje trimester enda, og skal nok oppdatere når jeg kommer så langt, men enda er det heldigvis LITT fra i tid (føler jeg nærmer meg det stadiet der jeg trenger den tiden jeg kan få før babyen kommer nå... eller i alle fall før jeg blir helt invalid og bare sittende i godstolen. Kjærepære: Lytt til kroppen når den er sliten, se på det som en investering i den lille/de små og kos deg med en god bok eller noe annet deilig. Det gjør jeg, når jeg egentlig skulle vasket hus, ryddet barnerom og jobbet. Haha... viktig å hvile når man er/skal være rugekasse, og etter at nurket kommer blir det enda mindre tid til lesing og slikt, så nyt det! Se på det som investering i deg selv for den jobben kroppen din skal gjøre:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145073757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjærepære Skrevet 18. februar 2013 #2954 Del Skrevet 18. februar 2013 Oh ta det med ro, jeg leser når jeg føler for det I alle fall denne uka, for da har jeg "ferie" ( har et lass jobb med hjem). Og så har jeg jo sortert i bokhyllene Viktig!!! Nå må jeg bare prøve å overbevise meg selv om at der er håp om positiv test :/ PS: det er veldig in med hushjelp Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145073845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 18. februar 2013 #2955 Del Skrevet 18. februar 2013 Hurra for mammutsalg! Har kjøpt meg to fete bøker med historie,en om USA og en om Ludvig den 14,skal koooose meg i vinterferien neste uke:-)))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145074039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nerdybirdy Skrevet 18. februar 2013 #2956 Del Skrevet 18. februar 2013 OJ, mammutsalg hadde jeg nesten glemt!!!!! skal prøve å få kommet meg innom en bokhandel snarest Krysser fingrene for positiv test kjærepære, alt håp er IKKE ute, skulle ikke du ha første testedag 24 feb? Ellers blir alt husarbeid gjort før 20.00 for etter dette er det SOFATID. Sparker mannen ut (as we speak) etter ritzkjeks, trolig noe av det beste som finnes i hele verden hihi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145074080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 18. februar 2013 #2957 Del Skrevet 18. februar 2013 Snartur innom i oppgaveskrivingen Ja, for dere som ikke vet så skriver jeg eksamensoppgave fremmover i en uke nå. I godt gang og en utrolig interresant oppgave, så det er bra! Velkommen ja til alle nye. Kjærepære, håper virkelig du får positiv test, krysser fingrene! Hønny-bunny, huff du har nå virkelig nok å tenke på for tiden, håper det bare går bedre og bedre med mannen din fremover og at alt vil være normalt for dere snart! grattis med snart 3 trimester Tussemor og bokormamma Her er alt bra, eller nesten, sliter mye med bekkenet, men prøver å ikke la det gå ut over humør osv Nyter forandringene som skjer med kroppen, og nyter at jeg ser litt tjukk/gravid ut, samboer synes jeg ser vakker ut er 14 uker nå og det vises godt ja, men det er nok siden det er to inni der. Har forresten ikke noen spesielle lyster, eller kanskje litt, er blitt VELDIG glad i grønnsaker, og kjøtt er ikke noe godt, så bra vi er glad i fisk, for det er omtrent bare det det går i no. Mamma-til-Emma, tror du gjør lurt i å ikke tenke for mye babybabybaby, og bare forsøke å kose seg. Merket selv at jeg ble veldig sliten av å tenke for mye på baby, og at ingenting ville skje da, når jeg sluttet å tenke på det så gikk det bare noen mnd, og da satt de gitt! Lykke til i alle fall, og håper det er det som skal til for at den sitter hos deg også! Cayenne, er det lenge til du skal teste, hvis jeg ikke tar feil så er du i dpo land?? Håper inderlig den sitter nå Lykke til til dere som skal ta glykosetester!! Nei nå må jeg tilbake til oppgaven en liten stund, før jeg gir meg for kvelden, den gjør seg ikke av seg selv Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145074204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykketroll*morTil2? Skrevet 18. februar 2013 #2958 Del Skrevet 18. februar 2013 Kjærepære; så trist med neg test, men alt håp er jo absolutt ikke ute så tidlig da! Jeg har i alle fall testet neg 10 dager dpo og senere testet positivt UL på testen høres kjempefint ut!! Jeg leste horoskopet mitt for mars, der stod det at jeg var gravid! Enten med et barn eller en kreativ ide da.... Prøver å tro litt på det, på første varianten da! Og lykke til m glukosetester, husker jeg også gikk på en smell da jeg spiste 1L iskvelden før kontroll; masse sukker i urinen.. Men bedret seg når jeg kuttet ut isen dagen før da Ser jeg falt ut av siste listen; fin om man bruker den aller siste listen når man skal oppdatere selv, ellers må man jo oppdatere flere ganger... Beklager. Tok den som var sist brukt jeg... Vanskelig å se om noen har fallt ut... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145074368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykketroll*morTil2? Skrevet 18. februar 2013 #2959 Del Skrevet 18. februar 2013 Lykke til dere som er i dpo land...en spennende tid! Masse lykke til!! Lykke til dere som skal ta glukosetesten også. Når/hvorfor må man ta den? Ikke hørt om det før jeg leste det her jeg... Men høres ikke ut som noe dere gjør med glede... Her er formen litt bedre, og der nytes :-) er fortsatt trøtt om kvelden og legger meg tidlig, men jeg slipper å kjempe med trøtten fra morgen til kveld iallefall, og det er stor fremgang :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145074390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Symbio Skrevet 18. februar 2013 #2960 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg måtte ta den fordi jeg har diabetes i familien. Både pappa og farfar hadde det. Men jeg har også BMI på over 27, og da må man også ta den, for å sjekke for svangerskapsdiabetes. Testen var guffen, men det hjalp å pøse på med sitron. Men fy så kvalm jeg var etterpå. Hadde perfekt blodsukker før testen i allefall, vet ikke hva den var etterpå da jeg bare tok blodprøven og måtte haste ut for parkeringen var på vei å gå ut! Får vel vite det på beste kontroll, om ca 10 uker Lykke til med eksamensoppgaven din Rime! Jeg er også 14 uker, å her vises det også på magen min! Å jeg bærer bare på èn!! Kjærepære, jeg tror dpo regnes fra innsett jeg. Uansett tror jeg du har testet for tidlig. Lykke til, krysser fingrene for dere nå! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145074683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 18. februar 2013 #2961 Del Skrevet 18. februar 2013 Fortsatt i PP: Mamma-til-Emma (4.pp, IKM 24.feb 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold. **Cayenne** (20.pp, IKM 4.2) Mamma til jente-04 og gutt-06. En til, please. (10 pp, SA i oktober, IKM 27 febr.). ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb) Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12) Kjærepære ( 7. forsøk med ass. bef. Testedag 24.2) Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang. Vææææ Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før) 1.tri: Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 GeekGirl81 (termin 4.sep.) 31 år, førstegangs, Storbritannia. m1980 termin 29 august (?) Junimage (termin slutten av juni) 2.tri: Tussemor5 (termin 17 mai ) Bokormamma (termin 30. Mai) Ønsker3gull (termin 17.juni.. med keisersnitt 2 uker før. Dato ikke fastsatt enda) Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8 Bumblebeee (termin 26.juni) mamma til jente-08 og gutt-10. Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland. 81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland. Symbio (termin 17.August), 30 år, mamma til en på 2 år. Lykketroll*morTil2? (Termin 20.aug) Rime (termin 22 august) Bærer tvillinger 3.tri: Tigerlise&Anton prøver igjen (termin 17.februar) 79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ) Viiii (termin 27.april) Født: Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145074801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 18. februar 2013 #2962 Del Skrevet 18. februar 2013 Hurra for mammutsalg! Har kjøpt meg to fete bøker med historie,en om USA og en om Ludvig den 14,skal koooose meg i vinterferien neste uke:-)))) Den om Ludvig den 14 kjøpte jeg i sommer Solkongen. Du kan glede deg! Det er helt snålt at Tussemor og Bokormamma er på vei inn i 3 tri. Hvor ble tiden av? Satser på å hoppe inn på 1 tri før dere plopper gullungene ut i verden. Så deilig, Lykketroll at formen bedrer seg. Nyt de gode dagen som kommer Som sagt, for de fleste skal visstnok 2 tri være en dans på roser, he he.. Lykke til med akademia, Rime. Hva er det du skriver om? Huff, stakkars mannen din Hønny. Skjønner at du er fortvilet, får helt vondt av han selv her jeg sitter. Håper han kommer seg raskt. Æsj, denne glukosetesten høres helt pyton ut. Og jeg hadde heller ikke hørt om den før det ble nevnt her inne. Hvem er det som må ta den testen da? Sikkert nevnt tidligere...men forsvunnet blandt all den koselige skravlingen Lykke til med neste test, Kjærepære, mange tester jo ikke positivt før langt over IKM..og ja, det hørtes utrolig koselig ut med tilhørende UL-bilde.Stemmer for det. Eggcelle og svømmer i het omfavnelse! Og for oss i DPO-land...måtte vi alle flytte ned ett hakk på lista ganske så snart. (...og ja, måtte lista holdes oppdatert og inntakt, fin måte å følge med alle sammen her). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145074807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nerdybirdy Skrevet 18. februar 2013 #2963 Del Skrevet 18. februar 2013 Falt ut av lista jeg Fortsatt i PP: Mamma-til-Emma (4.pp, IKM 24.feb 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold. **Cayenne** (20.pp, IKM 4.2) Mamma til jente-04 og gutt-06. En til, please. (10 pp, SA i oktober, IKM 27 febr.). ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb) Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12) Kjærepære ( 7. forsøk med ass. bef. Testedag 24.2) Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang. Vææææ Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før) 1.tri: Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 GeekGirl81 (termin 4.sep.) 31 år, førstegangs, Storbritannia. m1980 termin 29 august (?) Rime (termin 22 august) Junimage (termin slutten av juni) nerdybirdy (termin 23 oktober) 2.tri: Tussemor5 (termin 17 mai ) Bokormamma (termin 30. Mai) Ønsker3gull (termin 17.juni.. med keisersnitt 2 uker før. Dato ikke fastsatt enda) Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8 Bumblebeee (termin 26.juni) mamma til jente-08 og gutt-10. Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland. 81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland. Symbio (termin 17.August), 30 år, mamma til en på 2 år. Lykketroll*morTil2? (Termin 20.aug) 3.tri: Tigerlise&Anton prøver igjen (termin 17.februar) 79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ) Viiii (termin 27.april) Født: Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145074861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjærepære Skrevet 18. februar 2013 #2964 Del Skrevet 18. februar 2013 Denne glukosetesten, har den ufyselig konsistens eller er det bare vanlig flytende gugge? Takk for lykkeønskninger Jeg er 12 dpo, men er rett at testedag ikke er før søndag. Klarte bare ikke å la være Nå har jeg plassert alle dvd'ene alfabetisk! Da er det vel på tide å slappe av, er støl i magen. Mammutsalg skal sjekkes ut i morgen den dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145074920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 18. februar 2013 #2965 Del Skrevet 18. februar 2013 Oj, her var det mye! Rekker bare et kjapt innlegg i Ungkaren-pausen, men lykke til med eksamen, ruging/testing og god bedring til syke menn! Ja, jeg er vel dpo... Trodde el kom tidlig, men tror ikke egget slapp, og i helgen var det tegn på el igjen.. Får håpe det holdt med aksjer ca hver 5. dag innimellom influensa og omgangssyke hos store og små, men tror neppe det Jeg har kjøpt meg 'We were the Mulvaneys' av Joyce Carol Oates - gleder meg, men blir vel ikke ferdig før neste år med den mursteinene der Når det gjelder tidlig ul tok jeg det på Volvat ca uke 8 med nr to, siden jeg da så ut som jeg var i femte mnd og var sikker på det var to der. Men der fikk vi se (kun) en livlig, liten bønne med bankende hjerte Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145075157 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Cayenne** Skrevet 18. februar 2013 #2966 Del Skrevet 18. februar 2013 Denne glukosetesten, har den ufyselig konsistens eller er det bare vanlig flytende gugge? Takk for lykkeønskninger Jeg er 12 dpo, men er rett at testedag ikke er før søndag. Klarte bare ikke å la være Nå har jeg plassert alle dvd'ene alfabetisk! Da er det vel på tide å slappe av, er støl i magen. Mammutsalg skal sjekkes ut i morgen den dag! Bra jobba! Husker jeg rett er glukosegugga som relativt tyntflytende sirup, med tilsvarende smak... Anbefaler å ta med sitron å ha oppi, da blir den en smule mindre ekkel, om mulig... Neida, den er ikke SÅ ille! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145075191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 18. februar 2013 #2967 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg må ta glukostesten pga alder (over 38) og sikkert på grunn av BMI over 27. Større risiko for svangerskapsdiabetes over en viss alder. Har gjort det i alle mine 3 svangerskap. Når jeg tok den nå sist hadde de fått ei ferdigblandet med sitronsmak eller appelsinsmak. Bedre enn sånn sukkerlake de blander når du er der....Var vel rimelig flytende den nye... Forrige prøve var helt fin, så fikk jeg utslag på sukker i urinen når jeg var på sykehuset for å planlegge/vurdere i gangsettelse før termin.... 4 dager senere var urinen hel fin, så jeg har nok ikke svangerskapsdiabetes...men ble pålagt å ta en ny test :-( Ønsker alle nye velkomne. Og dere prøver - lykke til. Det klaffer forhåpentligvis snart! Nå må jeg si natta. Ny arbeidsdag i morgen :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145075196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 18. februar 2013 #2968 Del Skrevet 18. februar 2013 Den glukosebelastningen er høydose sukker blandet ut i vann som skal drikkes på max 5 min! Etterpå får du drikke ett glass vann. Totalt 300ml. Før du drikker tas det blodprøve, også må du levere urin prøve før du drikker. Etter å ha drukket sukkervannet må du sitte å vente i 2t før ny blod og urinprøve tas. Alt dette for å sjekke deg for diabetes. Har man bmi over 27 el er over 35 (tror jeg) så skal prøven vist nok, i følge legen min tas i uke 26. Helt ærlig synes jeg det værste var å faste!! Og å vente de 2t...sukkervannet gikk ned i turbofart også var det godt med vann etterpå Ja, tenk at vi snuser på 3 tri...lykke...jeg gleder meg sånn til å få ut denne ungen. Det har vært lite som har vært kos med dette svangerskapet og jeg har fremdeles til gode å kjenne på den der deilige gravid bobla. Selv om jeg gleder meg til å få ungen ut, gruer jeg meg til å måtte ta ansvaret...håper akkurat den følelsen endrer seg raskt. Jeg vet jo hva årsaken til alt dette er, men får ikke gjort så mye med det før fødselen er over....og forhåpentligvis smertehelvette også Hunny, godt å høre at mannen får rehab, men jeg føler virkelig med dere begge 2. Håper dere får gode prøvesvar snart!! Kjærepære, den testen kommer til å bli super positiv Håper alle dere i dpo land triller dere nedover listen snart stor natta klem fra en udetonert hormonbombe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145075246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 19. februar 2013 #2969 Del Skrevet 19. februar 2013 Tenk det ja Tussemor, om nokre små veker er det tredje trimester! Himmel og hav kor tida flyg når ein ser tilbake. Syns jo ikkje dag for dag går så fort...men ein stad vert no tida av. Klar om litt til å køyra til jordmortime før jobb, litt irritert på vekta som viser 1,5 kg meir enn fredag...har ikkje ete så hinsides! Men det er typisk, gruar meg litt for veging - har aldri likt det! Så då spenner vel kroppen seg litt så har eg det gåande. Trøsten får vera at talet neste gong sikkert ikkje vert så avskrekkande! Urk. Elles reknar eg med at det meste er som det skal. Er heldigvis i god form endå, får trent bra, greier å halda bekkenlåsninga i sjakk med trening og yoga Føler meg ganske heldig slik sett. Ha ein fin dag damer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145075612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 19. februar 2013 #2970 Del Skrevet 19. februar 2013 Hurra for mammutsalg! Har kjøpt meg to fete bøker med historie,en om USA og en om Ludvig den 14,skal koooose meg i vinterferien neste uke:-)))) Den om Ludvig den 14 kjøpte jeg i sommer Solkongen. Du kan glede deg! Det er helt snålt at Tussemor og Bokormamma er på vei inn i 3 tri. Hvor ble tiden av? Satser på å hoppe inn på 1 tri før dere plopper gullungene ut i verden. Så deilig, Lykketroll at formen bedrer seg. Nyt de gode dagen som kommer Som sagt, for de fleste skal visstnok 2 tri være en dans på roser, he he.. Lykke til med akademia, Rime. Hva er det du skriver om? Huff, stakkars mannen din Hønny. Skjønner at du er fortvilet, får helt vondt av han selv her jeg sitter. Håper han kommer seg raskt. Æsj, denne glukosetesten høres helt pyton ut. Og jeg hadde heller ikke hørt om den før det ble nevnt her inne. Hvem er det som må ta den testen da? Sikkert nevnt tidligere...men forsvunnet blandt all den koselige skravlingen Lykke til med neste test, Kjærepære, mange tester jo ikke positivt før langt over IKM..og ja, det hørtes utrolig koselig ut med tilhørende UL-bilde.Stemmer for det. Eggcelle og svømmer i het omfavnelse! Og for oss i DPO-land...måtte vi alle flytte ned ett hakk på lista ganske så snart. (...og ja, måtte lista holdes oppdatert og inntakt, fin måte å følge med alle sammen her). Takk for det Jeg skriver om hvordan Norge ble styrt fra 1500-tallet til 1814. Lykke til med dpo land til deg også, måtte det klaffe for dere alle snart Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145075943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 19. februar 2013 #2971 Del Skrevet 19. februar 2013 Den glukosebelastningen er høydose sukker blandet ut i vann som skal drikkes på max 5 min! Etterpå får du drikke ett glass vann. Totalt 300ml. Før du drikker tas det blodprøve, også må du levere urin prøve før du drikker. Etter å ha drukket sukkervannet må du sitte å vente i 2t før ny blod og urinprøve tas. Alt dette for å sjekke deg for diabetes. Har man bmi over 27 el er over 35 (tror jeg) så skal prøven vist nok, i følge legen min tas i uke 26. Helt ærlig synes jeg det værste var å faste!! Og å vente de 2t...sukkervannet gikk ned i turbofart også var det godt med vann etterpå Lurer på om det med alder er blitt 38 nå .....mener å ha lest det, men det var 35 tidligere...siden jeg måtte gjennom denne runden i første svangerskap.... Jeg har aldri tatt urinprøve før eller etter testen Er helt enig om at fasten er den verste biten - og på legekontoret mitt har dem fått ett sånt ferdigblandet produkt og det var bedre enn sukkervannet som de laget før, så det var ikke så ille å drikke..... Første svangerskap var jeg inne sikkert rundt uke 26 og måtte gjennom ei runde til - kan det ha vært i uke 36 - var helt på tampen. Verdiene mine var helt fine, men måtte gjennom det 2 ganger likevel....av en eller annen grunn....sist gang slapp jeg med ei runde.....og denne gangen må jeg ta runde nummer 2 i og med at jeg var rimelig dum som drakk brus (ganske mye egentlig) kvelden før jeg leverte inn en urinprøve :( Lykke til med jordmortimen - er heller ikke glad i den veiingen, og jordmora mi kontrollveier meg ikke, så lenge jeg veier meg hjemme. Husker jeg hatet å veie meg med klær på hos jordmor med førstemann...viste jo ekstra masse da... Strålende vær på nordvestlandet - og her sitter jeg - inne på ett kontor.... Ha en strålende dag alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145075976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 19. februar 2013 #2972 Del Skrevet 19. februar 2013 Rime datt ut, så satte deg inn igjen. Og flyttet Tigerlise. Fortsatt i PP: Mamma-til-Emma (4.pp, IKM 24.feb 2013) 30 år, 1 barn, Vestfold. **Cayenne** (20.pp, IKM 4.2) Mamma til jente-04 og gutt-06. En til, please. (10 pp, SA i oktober, IKM 27 febr.). ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb) Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12) Kjærepære ( 7. forsøk med ass. bef. Testedag 24.2) Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang. Vææææ Elibjo (pp11, Vestfold, gift, ingen barn fra før) 1.tri: Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10 GeekGirl81 (termin 4.sep.) 31 år, førstegangs, Storbritannia. m1980 termin 29 august (?) Junimage (termin slutten av juni) nerdybirdy (termin 23 oktober) 2.tri: Tussemor5 (termin 17 mai ) Bokormamma (termin 30. Mai) Ønsker3gull (termin 17.juni.. med keisersnitt 2 uker før. Dato ikke fastsatt enda) Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8 Bumblebeee (termin 26.juni) mamma til jente-08 og gutt-10. Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland. 81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland. Symbio (termin 17.August), 30 år, mamma til en på 2 år. Lykketroll*morTil2? (Termin 20.aug) Rime (termin 22 okt). Bærer tvillinger. 3 trimester: 79kvinne ( termin 7 april med jente <3 ) Viiii (termin 27.april) Født: Tigerlise&Anton prøver igjen. Februar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145076008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjærepære Skrevet 19. februar 2013 #2973 Del Skrevet 19. februar 2013 Er 13 dpo, negativt :/ Men har ikke fått mensen enda, så har et sånt bittelite håp et sted... mest fordi jeg ikke takler helt tanken på ny runde. Tussemor, jeg har løsningen. Du trenger jo avlastning, og jeg har lyst å flykte litt fra jobben min innimellom ( digger den egentlig, men funker så dårlig sammen med ivf-greiene): jeg kan bli sånn skikkelig gammaldags hushjelp hos deg en stund! Gå rundt med blondeforkle og greier, og passe på barn og piske mann. Høres bra ut? Kona måtte bodd i lysthuset, da, altså, men syns det var en fantastisk ide! Da kan jeg alfabetisere ting hos deg også om du vil Eller plassere ting symmetrisk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145076231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nerdybirdy Skrevet 19. februar 2013 #2974 Del Skrevet 19. februar 2013 Ikke gi opp ennå kjærepære, ingen mens er jo et godt tegn Du kan godt få komme hjem til meg å systematisere.....Bokhyller er totalkaos Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145076452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig_4♥♥♥♥ Skrevet 19. februar 2013 #2975 Del Skrevet 19. februar 2013 Er 13 dpo, negativt :/ Men har ikke fått mensen enda, så har et sånt bittelite håp et sted... mest fordi jeg ikke takler helt tanken på ny runde. Tussemor, jeg har løsningen. Du trenger jo avlastning, og jeg har lyst å flykte litt fra jobben min innimellom ( digger den egentlig, men funker så dårlig sammen med ivf-greiene): jeg kan bli sånn skikkelig gammaldags hushjelp hos deg en stund! Gå rundt med blondeforkle og greier, og passe på barn og piske mann. Høres bra ut? Kona måtte bodd i lysthuset, da, altså, men syns det var en fantastisk ide! Da kan jeg alfabetisere ting hos deg også om du vil Eller plassere ting symmetrisk Kjærepære... Hva med en tur til Gudbrandsdalen? med tre stk fra 5 og nedover er huset et katastrofeområde! Du er mer enn velkommen hit!!!Krysser fingre for at du slipper en runde til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/119/#findComment-145076504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå