Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Velkommen skal du være Supersnusken! :) Her er det bare koselig å være:) Tror noen har hengt her inne i flere år, tar jeg feil noen?:).. selv begynte jeg å henge inne på BIM da vi startet prøvingen for ca ett år siden. Nå sitter spira for min del... endel mnd. etter;) Er nå i uke 23.

Rime.. skulle du på ul idag?! Jeg er kjempespent!!

ANDRE dagen uten kvalme og hodepine dere! Kryss i taket og håper det varer! Det er sååå deilig. Imorgen har jeg fri fra jobb og skal slappe av også, godt blir det!:)

Hei igjen, og takk for at jeg får være med, det var veldig hyggelig! ;-)

En til please: Ble så inspirert av "daten" din at jeg har foreslått det samme for samboeren! Det er så lenge siden jeg har gått på skøyter, men det er jo både morsomt og romantisk (med den rette personen da..)! Han var ikke kjempeentusiastisk vil jeg si, foreslo måneskinnsskitur i steden, så mulig det blir utfallet. Det høres jo romantisk ut, problemet er bare at han er en racer på ski og vil gå fortest mulig, og da mister man liksom romantikken ;-) Vi får se hva det blir til!

Selv er jeg i DPO land nå, har ikm tidlig i uke 9. Prøver å vente uten å tenke så mye på det, men lykkes i liten grad med det.. ;-) Pleier å brenne av veldig mange graviditetstester lenge før ikm, denne pp har jeg ny strategi; kun en test i hus, så da må jeg vente! Har brent meg så mange ganger på div skyggestreker og nesten streker som har forsvunnet igjen til ikm..

Annonse

Jeg hiver meg på de andre og ønsker deg hjertelig velkommen supersnusken!!!!!! Jeg har vært her i 5 år og det er like trivelig fremdeles!!!!!!!! Kjekt at det dukker opp flere som kan holde denne tråden i gang ;)

Blir spennende å se hva du får med deg mannen på ;)

En til please: Jeg synes dere er så flinke til å være romantiske, gid jeg kunne slå i bordet med det samme, men det hører nok mere drømmelandet til :( Ja, du skulle sett gubben der han stod å tisset så troskyldig på pinnen. Jeg var så neervøs at jeg holdt på å pisse på meg selv, men det var nå en grei måte å få bekreftet at billigstrimler funker :P Det kjipe var at jeg var gravid uten å vite det og mistet :( men, men...det er gøy å se tilbake på...hehehe

Rime: Hvordan gikk det på UL i dag????

Hunny: Hvordan går det med deg? Får du hvilt noe mere?

Jeg for min del har en litt sånn "dagen derpå dag" etter at det ble litt for sent i går. Tok ungene på spark til barnehagen i dag og det var ikke bekkenet mitt enig i at var en god ide, SÅ, nå er jeg knust og rammeskjev, så sengen kaller.

Håper dere alle har en god kveld!!!!

Rime: Hvordan gikk det,kjempe spent på dine vegne

Her ser det ut som at sykehuset sparker ut gubben imorgen,de avskriver det med infeksjon og at det forhåpentligvis går seg til etterhvert.

Blir både godt og litt skremmende å få han hjem,må ha en del hjelpemiddler for at det skal gå,og det er han lei seg for:-(

Men jeg er nå glad for at de ikke fant noe alvorlig enn så lenge,det er tatt masse prøver som tar flere uker å få svar på

Hei igjen, og takk for at jeg får være med, det var veldig hyggelig! ;-)

En til please: Ble så inspirert av "daten" din at jeg har foreslått det samme for samboeren! Det er så lenge siden jeg har gått på skøyter, men det er jo både morsomt og romantisk (med den rette personen da..)! Han var ikke kjempeentusiastisk vil jeg si, foreslo måneskinnsskitur i steden, så mulig det blir utfallet. Det høres jo romantisk ut, problemet er bare at han er en racer på ski og vil gå fortest mulig, og da mister man liksom romantikken ;-) Vi får se hva det blir til!

Selv er jeg i DPO land nå, har ikm tidlig i uke 9. Prøver å vente uten å tenke så mye på det, men lykkes i liten grad med det.. ;-) Pleier å brenne av veldig mange graviditetstester lenge før ikm, denne pp har jeg ny strategi; kun en test i hus, så da må jeg vente! Har brent meg så mange ganger på div skyggestreker og nesten streker som har forsvunnet igjen til ikm..

Åh, måneskinnstur...det hørtes utrolig romantisk ut. Tror jeg snapper opp ideen der. Og lykke til i DPO-land og håper ventetiden blir fylt av gode opplevelser. Er jo selv i samme IKMgruppe :) Skriv deg på listen vår da vel. Alltid greit å oppdatere den.

Huff..Tussemor. Håper du kommer deg snart. Hørtes ikke godt ut (selv om jeg er riiiimelig misunnelig på den sparken din altså. Vil ha!)

Håper også mannen din friskner til snarest, Hønny. Får helt vond av deg med tanke på hvor bekymret du må ha vært..og kanskje femdeles er "trøsteklem".

Henger meg på de andre og spør...hvordan gikk det på UL. Rime? Du vet det er lurt å ikke drøye oppdateringen for mye etter annonsert UL...med frisk i minne etter Bokormammas siste UL der blodtrykket vårt nesten sto i taket her inne, ha ha... Neida, spøk til side. Håper alt sto virkelig bra til.

Har ellers nettopp kommet hjem fra klatring...full av endorfiner :)

Ha en fin kveld, favorittdamer :)

velkommen, supersnusken!

Jeg har selv ikke vært her så lenge. Veldig kjekt her inne.

Måneskinnstur hørtes helt digg ut, men her ligger jeg på sofaen. Trøtt og sliten etter dagens arbeidsøkt...koset meg med frisørtimen rett etter jobb, men da ble det lang dag....og nå er kynnerne begynt å bli ekstra plagsomme på ettermiddagen, så da blir jeg småkvalm og vil kaste opp for ingenting....Ja,så sofaen er god når barna er i seng... :-)

Rime: Håpe at UL gikk bra!

Ha en strålende kveld, damer!

Velkommen til Supersnusken :) Her er på denne tråden er det etterhvert MANGE graverte, så oddsene dine er gode ;)

HunnyB, håper det går bra for deg å få hjem mannen din. Det kan være voldsomt å ha syke menn i hus også... Min mann ble operert før jul, og jeg synes det var ganske hardt! Håper virkelig at det går fort bedre for han!

Her er det den forferdelige kvalmen og oppkasten som styrer dagene. Jeg er så lei... Det er virkelig helt ekstremt. Klarer ikke å gå ut døra alene, er svimmel og slapp. Sommeren kan ikke komme fort nok!

Har alle her fått positive feed-back på ny spire? Her slapp vi nyheten sent, etter supert svar på duo-testen.Min far har nå visst om svangerskapet gjennom min stemor i over to uker, men jeg har ikke hørt et ord... Ikke en sms med gratulerer, ikke en liten telefon for å høre om jeg er like dårlig som jeg pleier... Det sårer meg faktisk dypt. Han synes ikke vi skulle ha mer enn to barn, og har gitt KLART uttrykk for dette. Kanskje det bare kroppen min som raser med gravide hormoner, men jeg kjenner at jeg er skikkelig lei meg...

Vel, får bare leve mitt liv, og passe mitt! Håper alle støttekontaktene får en vakker valentines dag med masser av romantikk :)

Annonse

Åh, Lykkelig4: Det suger når folk er slik. Vi hadde det litt sånn at da nummer tre ble født sa alle rundt oss veldig klart ifra om at nå fikk jammen slutte. Tror det er mest fordi de bekymrer seg sånn for meg pga hjertet og sånn, og at de synes et er veldig hektisk rundt oss med tre så tette. Men da vi faktisk slapp nyheten var alle superhappy! Vi hadde forventet oss litt forskjellige reaksjoner, men alle har vært veldig glade så langt.

Skjønner ikke helt dette med at folk tillater seg så mange reaksjoner på hvor mange eller få unger andre får. Jeg får masse rare kommentarer om at jeg må være gal, gjerne fra folk jeg egentlig ikke kjenner så godt, mens vennina mi som har ett barn får masse pes for at hun ikke har gitt datteren sin søsken enda (jenta er bare to år, altså). Hva er det med folk? Er ikke hvor mange barn man får et personlig valg?

4 dagen med eggløsningsslim i dag og i dag er det eggehvite "glassklart" igjen. Hadde 2 dager med blod. Fikk til en hyrdestund da vi gikk å la oss og JAGGU vekket ikke mannen meg kl 06.30 for en liten runde i halmen før jobb i dag! :) Håper spiren sitter nå altså!! :)

Måtte ta en liten pause fra forumet fra TR til nå da jeg bare ble stressa av å lese symptomer, lese om alle som testet positivt (ikke at jeg ikke unner dere positive tester, skulle bare så inderlig ønske at det var meg) Ble rett og slett nesten innbilt gravid.. :P

Nå har mannen fått ansvar for å kjøpe test og be meg om å teste. Har satt meg på en lang syklus denne mnd så jeg ikke skal gå å tro at jeg er over IKM.. Neste IKM er 24 feb. :)

Håper dere alle har det bra!!!

Huff, Lykkelig. Høres ut som strevsomme dager. Er det hypernemesis(eller hva det nå heter) du lider av? Høres ihvertfall ganske ekstremt ut :( Skjønner også godt at du blir lei deg med manglende reaksjon fra faren din. Det kan ikke være at han venter på at du selv skal fortelle ? Når mine barn eventuelt skal bli foreldre, håper jeg de selv vil ønske å fortelle meg det(selv om det selvsagt ikke er noe jeg kan kreve og kjipe meg på i etterkant). Med mindre han bor med stemoren din da, da er jo nyhten på en måte felles fortalt. Uansett er det leit og umodent med tausheten.

Krysser fingrene for deg mamma-til-emma...høres unektelig lovende ut dette da!

Venter i spenning på oppdatering fra Rime...

Mamma til Emma: kan være lurt m forumpause fra el til ikm! Prøv å tenk på andre ting! Lykke til :)

Lykkelig: synes synd på deg m den kvalmen altså!!! Du får trøste deg med at det er siste gang (er det ikke).

Ifht folks reaksjoner så er mitt beste tips at du viser at du er glad, og stiller deg uforstående til en annen reaksjon! Vis at du mener dere har gjort det rette valget! Jeg kjører jo på med nr 3 selv med omfattende bekkenproblemer. Får jo litt kommentarer om at jeg er litt gal som tør, men jeg svarer at 2 barn er ikke nok for meg. Jeg vil ha 3, så jeg tar sjansen :) og på kommentarer om at "nå kommer vell gutten" svarer jeg at jeg tror jente nr 3 kommer. Men at jeg ikke har ønske om kjønn. La de dumme kommentarene prelle av! :)

Hønny: håper det går greit å få mannen hjem! Hvil deg og ta vare på deg selv! :)

Lykkelig...misunner deg ikke den kvalmen...synes selv det er ille nok å lage middag for tiden...blir så kvalm når jeg er sulten, så er nyss før at jeg småspiser meg mett mens jeg lager middag! Finnes det ingenting du kan få på resept for å roe ned kvalmen?

Mamma til Emma, skjønner deg godt - ventetiden er utålelig, man føler fort at alle andre blir gravid og ikke en selv...men, fra en som har vært der selv nylig, det blir din tur også :) og nå er jeg snart 8 fullgåtte uker :)

Velkommen til alle dere nye!

Lykkelig 4! Moren min begynte å gråte når jeg fortalte at jeg var gravid, og nå er hun helt på tuppa og engstelig.....ikke lett det heller! Anbefaler deg å fortelle det selv til faren din, da tvinger du iallefall frem en reaksjon hos ham og slipper å lure på hva han egentlig mener om det :) lykke til :)

Bokormmamma, amen til det du sier om andre folk som bryr seg med hvor mange unger man har....

Jeg har ei jente på 10, du kan tro det har vært mange spørsmål om når hun skal få søsken etter at jeg og samboeren min ble sammen for 5 år siden....men, det verste av alt er at noen faktisk har sluttet å spørre oss, men spør andre mens jeg er tilstede - jeg mistenker at de tror vi ikke vil ha eller evt ikke kan få....og dermed er det bedre å tie....DE skal jammen få seg en overraskelse når de får vite jeg er gravid! Hvorfor er det slik at mange tror at dersom man har vært sammen en stund før man starter å få barn, så betyr det at man ikke er fruktbar???

Endret av Ønske-spire

dere har ikke vurdert å starte ny tråd???.....Hehe...

Tror ikke jeg kommer til å se lese fra start her;-)

Vet ikke helt hvor lenge jeg skal si at vi har prøvd, jeg har ikke gått på prevensjon siden Mai 2010 men har aldri blitt gravid på egenhånd, men har timet rundt el og sånn med et lite håp..

Det er første søskenforsøk vi er igang med nå. Har 8 egg på frys, men har dårlig erfaring med fryseforsøk så har ikke de store forventningene.

Har de fleste av dere barn fra før eller er gravide her eller?

Hei dere - sikkert ingen som husker meg, men var såvidt innom her i fjor - tror kanskje vi har klart å bli gravide igjen, men tør ikke helt slippe jubelen løs pga. en spontanabort i fjor...

Noen gode tips for å overleve de første vanskelige ukene hvor man er utrolig usikker på hvor det bærer??

Velkommen, dollypop og velkommen tilbake til Anon Cru!

Folk er utrolig insensitive når det gjelder andres fruktbarhet. I min familie får ALLE barn uplanlagt før de fyller 20, så da jeg til og med passerte 25 uten å vise tegn til noen kul på magen, eller nevneverdig interesse i å skaffe meg en, sluttet folk å spørre. Så da jeg kom hjem på besøk i en alder av 27 MED kul på magen, glapp det ut av faren min: "Hm, vi trodde ikke du kunne det, vi!" Takk, liksom!

Jeg synes dere som fortsatt prøver er så tøffe! Skjønner godt at dere trenger en forumpause innimellom, for jeg hadde kommet til å blitt gal av alle symptomene man omgir seg med her inne. For en skikkelig tjukkebolle som meg er imidlertid dagens besøk i forumet et høydepunkt. Godt å ha et sted der man bare kan være i denne bobla, liksom. For med tre små fra før er det begrenset hvor mye man kan gå opp i babybobla i det virkelige livet. Men litt av kosen er jo å la seg rive med...

Huff,bad luck å starte ny tråd,her må alle gode krefter stå oss bi,så vi fortsetter å være den mest fruktbare tråden;-)))

Her har gubben kommet hjem,og jeg skal på ny kontroll av vår lille SUA baby imorgen,litt spent men den hadde det fint forrige fredag,så den har det vel greit nå og.

Har vi hørt fra Rime? Føler at gullfiskhjernen min er litt håpløs om dagen;-))

Velkommen, dollypop og velkommen tilbake til Anon Cru!

Folk er utrolig insensitive når det gjelder andres fruktbarhet. I min familie får ALLE barn uplanlagt før de fyller 20, så da jeg til og med passerte 25 uten å vise tegn til noen kul på magen, eller nevneverdig interesse i å skaffe meg en, sluttet folk å spørre. Så da jeg kom hjem på besøk i en alder av 27 MED kul på magen, glapp det ut av faren min: "Hm, vi trodde ikke du kunne det, vi!" Takk, liksom!

Jeg synes dere som fortsatt prøver er så tøffe! Skjønner godt at dere trenger en forumpause innimellom, for jeg hadde kommet til å blitt gal av alle symptomene man omgir seg med her inne. For en skikkelig tjukkebolle som meg er imidlertid dagens besøk i forumet et høydepunkt. Godt å ha et sted der man bare kan være i denne bobla, liksom. For med tre små fra før er det begrenset hvor mye man kan gå opp i babybobla i det virkelige livet. Men litt av kosen er jo å la seg rive med...

Å herrejesus... Jeg er jo eldgammel som begynte i fjor i en alder av 31, da ;) Huff ja, er krevende. Ingen som noensinne har nevnt noe for meg (var sammen, samboer og forlovet med en mann fra 25 til 29, uten spørsmål, bl. a.) før enn i fjor, da giftet vi oss, og da skal jeg love deg folk trodde at det var fritt frem!! Er til å bli sprø av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...