Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjærepære:krysser alt,hva er sjansen for at dere lykkes på 1 førsøk? Sånn ifølge legene?

Her prøver jeg å senke skuldrene,får jo ikke gjort så mye mer. Velger å tro at det går bra,og gjør det ikke så gjør det ikke...

Gubben er det samme,ikke verre, ikke bedre,så bir nok på sykehuset en stund til.

Gruer meg til nok en uke helt på egen hånd,og på toppen av det hele har ikke bekkenet mitt tålt stresset så det begynnte å knirke ikveld:-(

Det var dagens sutring...

Ååå så spennende kjærepære :) håper på full klaff :)

Høygravid er mann vell når det er 40 dager igjen til termin.

Selv føler jeg meg høygravid leeeeenge før det ;) folk kunne sikkert trodd jeg var over halvveis nå, og jeg er i uke 13....

Hønny: du må passe på å ta vare på deg selv oppi alt dette! Håper du har noen som hjelper deg! Klem

Ugh Hunny bunny...ligger mannen din på nevrologisk avdeling? Har de testet ham for krystallsyken? Skjønner godt at dagene ikke er noe kjekke for deg!!!!! MEN det kommer til å ordne seg til det aller aller beste for dere, heeeeeelt sikkert!!!!!!!!!! Ikke alltid vi klarer å se hva det er når man står midt opp i krisene :P Hvor langt er du kommet nå? Håper du har noen rundt deg som kan trå støttende til!!! God varm klem!!!!!!!!!

Ja, er det ikke det da tussemor? .. jeg tror det er i uke 28 vi går over til 3. tri. Men når kan man kalle seg høygravid?.. hvor mange dager har man igjen til fødsel da?

Men lurer på tussemor5..er det ikke slik at du er svanger med ditt 3. barn nå? hvorfor det nicket med 5 da? sikkert en logisk forklaring som jeg bare aldri fikk med meg. Jeg ble jo spurt jeg også hvorfor nicket mitt het "3. gull", når jeg fortalte at vi nå venter vårt 5. barn. Det er bare det at dette er mitt 3. gull.. men mannen har to barn fra før av, så tilsammen har vi 5 barn når frøkna i magen kommer til verden:)

28+1 er 3 trimester ;) og når man har 40 dager igjenn til termin er man høygravid :)

Annonse

Så utrolig spennende kjærepære! Kan fort bli to gull av det :) Jeg sjekket nettopp innboksen og det var ikke noe mail fra deg. Har du fått invitasjon nå? Hvis ikke, send meg en pm.

Huff Hønny, at det skal ta sånn tid da. Men veldig bra at det ikke er blødning eller svulst. Hva har de funnet på øynene hans da? Har han tatt spinalpunksjon også?

Og der datt resten ut...teflonhjerne. Har allerede lagt meg sammen med snuppa. Deilig å krype under dyna etter en natt med lite søvn :)

Tussemor:ja nevrologiske

Bubblebie:alt er tatt også spinalprøve

Det de har funnet ut er han har mistet evnen til å fokusere,ser altså dobbelt og alt er gråaktig. itillegg er han konstant svimmel,sjøsyk og veldig trøtt og blir fort sliten.

Alt av virus på balansenerven til krytstallsyke etc er sjekket,men det blir ny runde til uke. blødinger,svulser etc er og sjekket,men ny runde der til uken og....

Hønny-bunny, kan tenke meg at tida går utrolig tregt nå....håper de snart finner ut av det! <3

Takk for lykkeønskninger :D Er vel rundt 26 % sjanse for graviditet om man setter inn ett egg, og så øker sjansen med 6 % om man setter inn to. Da er det 25% sjanse for tvillinger. Så.. er jo størst sjanse for at det ikke blir noe, men jeg fikk streng beskjed av min kjære å ikke tenke slik :P

Har fått invitasjon nå :D

hønny-bunny, huff, du har det ikke greit for tiden, føler sånn med deg. Håper virkelig at de finner ut av det snart og at alt blir å gå bra.

Kjærepære, hoho, ja kanskje det blir to med deg også! :) Nei, ingen negative tanker nå, satser på at de blir å sitte :)

Kjære Hønni-bønni. Har tenkt på deg og mannen din de siste dagene, og med fare for å låte som en smådoktor (uten belegg) Kan det være at mannen din har virus på balansenerven? Dette gir ofte kvalme og svimleanfall+++ Så vidt meg bekjent er ikke dette farlig, men SVÆRT ubehagelig, og ekkelt.... Håper på en ordnings for dere!!!!

Til kjærepære, krysser alle fingre og tær for at det skal gå veien for dere og at om ni korte mnd er dere foreldre :)

En til please + Cayenne, hvordan går prøving/testing? Er supernyskjerring!

tussemor5: er det slik å forstå at det går bedre på hjemmebane nå? Heier på deg :)

Jeg kan ikke fatte at dagene går så langsomt, jeg. Venter på å få teste, har IKM 12-14 februar, så kanskje det viser seg å være en liten valentinsgave til mannen på gang? Har egentlig sparsomt med preggo symptomer, mye mer forrige mnd og da ko mensen, så vet ikke hva jeg skal tro for tiden, er fullstendig hormonelt forvirret!

Ellers lurer jeg litt på hva dere tenker om alkoholkonsum i prøveperiodem. Vet at det sies man skal leve som normalt, men det er litt vanskelig å "bælme" en flaske rød, når man mistenker at en liten huleboer kan ha tatt plass.....Samtidig kan jeg jo ikke akkurat slutte å kose meg med i lystig lag med mann/venninner, da prøvingen kan jo ta sin tid.....Synes dette er utrolig vanskelig! Hva gjør dere?

Nerdybirdy - spennende med null symptomer, det hadde jeg de to gangene jeg har vært gravid før ikm :D Nå derimot, har jeg alskens symptomer hver mnd - før tanta kommer... :P Har ellers holdt meg stort sett avholdende i ett og et halvt år uten at det har hjulpet noe særlig på fruktbarheten, så nå har jeg forandret taktikk og går for et glass rødvin i ny og ne (før el, maks et par dager etter).

Har ellers heavy el-smerter nå på cd 9, og det kan jo vare noen få dager, men synes likevel syklusen er litt på bærtur for tiden! Jaja, så lenge lutealfasen er like lang er det vel greit, kanskje. Ventetiden blir iallfall kortere.

Når skal du teste da? Krysser fingrene! :)

Håper ellers alle har hatt en fin helg og at mannen er på bedringens vei, Hønny! :)

Annonse

Her har det vært en vidunderlig helg. Mannen har virkelig lagt seg i selene og vist at han har tenkt på hva godt han kan gjøre for meg :) jeg har fått sove lenge både lørdag og søndag, fått roser, frokost og middag. Ungene har stort sett vært ute av huset, så jeg har flyttet inn på sofaen i tvstua vår. Vi har små snakket og rett og slett kost oss!! Håper at det fortsetter slik ;)

Når det gjelder alkohol, så har jeg drukket til jeg har hatt positiv test. Det har stoppet seg selv i grunnen etter at egget er befruktet og festet seg. Ett glass vin har smakt nydelig, mens neste har smakt grusomt. Jeg tror at jo mindre man stresser med alt mulig rundt det å bli gravid, jo lettere går det!! Masse lykke til ;) gleder meg til å høre om spiren er på plass...

En til pleace, hvordan går veddemålet? Håper så inderlig på spire for deg!!

Har vært så mye på fb nå at det går trill rundt :P men hunny, tro du meg, jeg tenker såååå mye på dere....jeg jobber selv på nevrologisk avdeling og vet hvor frustrert og hjelpeløs man ofte føler seg i en slik situasjon. Jeg håper virkelig de tar godt vare på dere på sykehuset!!! Også håper jeg dere får svar snart! Sender deg en god varm klem.

Nå får jeg la hodet hvile litt. Har planer om huslige sysler i morgen + studier :P

Jeg har ikke drukket etter el. Men så ble nr 1 til i svingen i en trygg periode.. Så misstenkte jo at jeg ville bli gravid lett med nr 2 og 3. Det stemte. Nr 2 ble til i 2 pp, og nr 3 i 1 pp. Så når jeg føler at sjansen for å bli gravid er stor synes jeg det er feil å drikke etter el. Men hadde vi prøvd lenge hadde jeg nok slakket litt på grensene. Ville nok ikke drukket meg full etter el, men et glass vin el to.

Gjelder vell å finne en balanse mellom å leve normalt, og hva du kan leve med å ha drukket hvis du blir gravid :)

Jeg har også drukket frem til positiv test. Med å drikke mener jeg et glass vin eller to, drikker meg aldri full lenger. Nå er jeg jo testoman også da, så finner jo alltid ut av graviditeten lenge før ikm.

Har lagt deg til i gruppa 79kvinne. :)

Jeg er tilhenger av å leve normalt til man er bekreftet gravid. Fylla er det lenge siden jeg vedte ryggen, siden jeg uansett har hjertetrøbbel, men om maken og jeg deler en flaske vin, ser jeg ikke noe problem i det. Førstemann her i huset ble jo til mens jeg gikk på pillen, så da kan jeg love at jeg var skikkelig på rødvinsrusen i alle fall... og det har ikke skadet henne.

Med førstemann visste jeg ikke at jeg var gravid, og ferien var en tur med to venner til sunny beach i bulgaria. Dette var i 2007 og oppslagende her hjemme var hver dag om noen som var drept eller voldtatt der nede. Vi drakk hver dag, men vi drakk oss ikke fulle. Men når mensen ikke kom begynte jeg å få mistanke, og roet drikkingen enda mer. Ville ikke teste der nede heller, men det lå jo i bakhodet de siste dagene av ferien. Fikk bare den følelsen liksom. Med nr 2 så var vi bedt i 30 års lag, vi var ikke skikkelige prøvere, men jeg hadde en viss anelse om når jeg hadde eggløsning. Så fant ut at jeg skulle ta en test for sikkerhetsskyld før jeg evt drakk alkohol. Og jaggu var den positiv :) ble litt sjokkert der jeg stod, over at det klaffet så fort. Så her har en baby fått i seg en del alkohol, men er helt fin. Og den andre har ikke vært utsatt for noe.

Kjære Hønni-bønni. Har tenkt på deg og mannen din de siste dagene, og med fare for å låte som en smådoktor (uten belegg) Kan det være at mannen din har virus på balansenerven? Dette gir ofte kvalme og svimleanfall+++ Så vidt meg bekjent er ikke dette farlig, men SVÆRT ubehagelig, og ekkelt.... Håper på en ordnings for dere!!!!

Til kjærepære, krysser alle fingre og tær for at det skal gå veien for dere og at om ni korte mnd er dere foreldre :)

En til please + Cayenne, hvordan går prøving/testing? Er supernyskjerring!

tussemor5: er det slik å forstå at det går bedre på hjemmebane nå? Heier på deg :)

Jeg kan ikke fatte at dagene går så langsomt, jeg. Venter på å få teste, har IKM 12-14 februar, så kanskje det viser seg å være en liten valentinsgave til mannen på gang? Har egentlig sparsomt med preggo symptomer, mye mer forrige mnd og da ko mensen, så vet ikke hva jeg skal tro for tiden, er fullstendig hormonelt forvirret!

Ellers lurer jeg litt på hva dere tenker om alkoholkonsum i prøveperiodem. Vet at det sies man skal leve som normalt, men det er litt vanskelig å "bælme" en flaske rød, når man mistenker at en liten huleboer kan ha tatt plass.....Samtidig kan jeg jo ikke akkurat slutte å kose meg med i lystig lag med mann/venninner, da prøvingen kan jo ta sin tid.....Synes dette er utrolig vanskelig! Hva gjør dere?

Etter innsett sa legen til meg at i denne perioden kunne jeg leve som normalt, og et glass vin skadet ikke. Men TRE glass, derimot ;) Jeg drikker nada når vi prøver, samme med nikotin ( er snusslave deluxe, så det er hardt!) . OM jeg prøvde naturlig ville jeg kunne ta meg ett glass men ikke mer, tenker jeg.

Med førstemann, så fikk han nok med seg en god fest rimelig tidlig....Jeg hadde testet og testet....var nesten 2 uker forsinket med mensen....og hadde til og med fått testet hos legen (på urin) uten å få noe positiv test.... SÅ da var vi på en god fest....og kun noen få dager etterpå....så testet jeg positiv.... og egentlig skulle det ha vært umulig for meg å være gravid da...for etter alle beregninger, så var jeg på jentetur den perioden med EL......, men kroppen hadde tydligvis utsatt eggløsningen rimelig lenge.....nesten 14 dager...tror ikke det har skjedd verken før eller siden.....

Nummer 2....tror jeg var rimelig avholds da.....drakk lite i jula...

Nummer 3 - drakk et par-tre glass vin....selv om mistanken hadde lagt seg litte granne.....hadde ikke testet.....trodde jo ikke hadde denne spiren skulle sette seg uten at vi hadde hatt noe SA/MA inn i mellom

Men de siste årene etter at førstemann var på plass, så har alkoholinntaket vært ytterst lavt. Ett glass vin kan være nok til å utløse migreneanfall.....og det er det ikke verdt... :)

Dagens sukk,jeg er utslitt,gubben fremdeles på sykehuset,kanskje pitte litt bedre.

Jeg har vært helt ødelagt idag og 3 årigen har vært hjemme fra barnehagen,ikke mye slappe av da...

Nå ringte svigermor og synes at jeg skal slappe av! så jeg sa at minsta skulle i barnehagen imorgen for hun var bedre,da fikk jeg beskjed om at jeg burde holde henne hjemme noen dager til så hun ikke ble dårlig gjen...jeg prøvde å påpeke at hun var helt fin og at jeg var sliten og trengte å hvile og at det ikke var så lett med henne hjemme,da fikk jeg beskjed om at det fikk jeg tåle og at det var bare å "finne på noe med henne" er så sliten å lei at jeg begynnte å gråte da jeg hadde lagt på:-(

Er jeg hårsår?

Nei!!!! Kjære deg, send ungen i Bhg, og slapp av!

Her er det tydelig at svigermor ikke evner å sette seg inn i din situasjon. Du må jo være helt utslitt! Nå må du tenke på deg selv, og babyen du har i magen! Om 3 åringen skulle bli dårlig i bhg så ringer de å ber deg komme. Så lenge de ikke ringer er alt vel! Du kan la 3 åringen få fri en annen dag, når du føler deg bedre. Men du må først og fremst ta hensyn til deg selv!

- og det er sikkert mye kjekkere for 3 åringen å være i Bhg, og å komme hjem til en mor som har hvilt seg litt, og har litt energi resten av dagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...