Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

.... ja, der fikk jeg litt hjelp med trykkingen på tastene her.... takk til minstemann!

Fortsetter der jeg slapp:

Håper de finner ut av ting fort mht mannen din, hønny og at dere kan glede dere over godt nytt etter OUL! Krysser det som krysses kan!

En fin dag ønskes dere andre også!

Fortsetter under...

Hønny, masse god bedring til mannen din, tenker på dere, og håper dere snart får svar og at det går bra. Lykke til på ul også!

Takk jenter, men trodde jeg måtte være fulgåtte 12 uker for å komme i 2.trimester, uansett glad for å ha nådd 12 uker :)

Fikk også stoffskifte prøvene mine i dag som var perfekte :) Ja og blodsukkerprøver var perfekt, har endelig fått en veldig nøye fastlege, og hun sjekker ALT og lar ikke noe slippe unna! :)

Her har mannen bursdag i dag, blir voksen, nesten, hehe, hele 28 i dag, så må vel hive meg rundt og lage svelene mine til han, for de er det beste han vet :wub:

Endret av Rime

Det står så mye forskjellig rundt hva som er hva, men jeg har alltid regnet 2 trimester fra uke 12. Hvis du ser på terminkalkulator vil det stå at abortfaren er sunket betraktelig etter 12+0. (I følge noe regning begynner du på uke 13 når du er 12+1. Kan være det som gjør det forvirrende ifht at det må være fullgått uke 12? Jeg pleier å si at jeg er i uke 12 helt til 13 tallet kommer fram, og 1 andre trimester når jeg er 12+0 :)

Hønny: håper alt er fint med mannen! Og babyen! Klem til deg!

Alt strålende på kontroll idag også:) alltid kjekt å høre:) jm sier også det er veldig jentete hjerteslag, med så kjapp hjerterytme har hun bare to ganger i karrieren opplevd at det kom ut gutt. Og det stemmer jo både med magefølelsen min og det at vi ikke så verken snabb eller testikler på oul. Spennende!

Men hvordan går det med hønny?

Annonse

Ja,vet ikke hvor jeg skal begynne.alt så bra ut med babyen helt til hun skulle se på navlesnoren,hun fant bare en arterie,og derfor må jeg til fostermedisin på fredag for å utelukke SUA,har googlet det,ikke moro lesning,så nå orker jeg ikke tenke på det mer før fredag:-((((( mannen ikke bedre,men de har funnet noe feil med øynene hans,så da er det jo overfall fremgang at det er noe konkret galt,for en jævlig uke:-((((((

Å nei, så kjedelig Hønny! Men hvis det skulle vise seg å være sua får du vel sjekket for ev. syndromer? Og hvis alt ellers så bra ut er det vel liten sjanse for det?

Bra at de sannsynligvis har funnet problemet med mannen din i hvert fall, da har dere jo noe konkret å forholde dere til :) Sender over en stor klem, det ordner seg nok. :)

Huff Hønny-B, det høres ut som om du har tøffe dager! Håper du har familie og venner som støtter og er der for deg nå! Hva har de funnet ut med mannen din? Retrobulbar neuritis? Jeg sender deg en stor klem, og håper det er gode nyheter som venter deg fremover!

Har dessverre ikke klart å holde meg helt oppdatert på dere i det siste... Ikke så mye nytt å melde fra Gudbrandsdalen heller! Kvalme og oppkast, oppkast og kvalme... Har gått ned 9 kilo, eier ikke krefter og energi til noe. Våre stakkars barn har nesten glemt hva varm middag smaker :( Jeg klarer dessverre ikke strekke til! MEN, når jeg ser hvilke utfordringer andre har, så skal jeg faktisk ikke klage! Dette går jo over i juli :) Min eldste datter lengter til sommeren... da blir mamma frisk igjen! Litt over to uker igjen til ultralyd her. Er spent på om det fremdeles ser ut som vi venter jente... da må det handles. Med to gutter etter jenta, er alt av jentetøy donert vekk!

Krype sammen med avkommet å se litt barnetv før sengetid her!

Klem til alle støttekontaktene! :)

Først av alt, gratulerer med overstått ul der babyen så helt fin ut! Så lenge alle andre organer ser normale ut er det veldig liten risiko for kromosomavvik, etter hva jeg har lest. Men veldig kjedelig at du måtte få denne bekymringen oppå alt det andre.

Godt at de ser ut til å komme noen vei i utredningen av mannen. God klem

Hønny - trist å høre at det alltid skal være noe! Bra de nærmer seg noe med mannen din, håper det er noe som lett kan fikses og at han snart er 100% igjen.

Når det gjelder SUA, så kjenner jeg ikke til det, men googlet litt, og fant noen med erfaring, se linken.

http://www.min-mave.dk/debat/baby/thread-2140925.htm

Prøv å tenke positivt, og masse lykke til! Tenker på deg! God klem til deg

Det skal jaggu meg ikke være lett Hunny.....sender klemmer og varme tanker i fleng!!!!!!!!

Bokormmamma: Deilig med bekreftelser på at alt er bare velstand ;) spennende å se om det stemmer med hjerterytme og kjønn ;) mine 3 har ligget mellom 130 - 160, foreløpig resultat 2 gutter og mest sannsynlig en til i magen ;)

Svarte kanskje deg også 81 mamma? ;) skal være en link om kjerringråd for å finne kjønn, der skal det stå ;) litt gøy....

Lykkelig4: Jeg synes du har all grunn til å synes synd på deg selv!!!!!!!!! Tror jeg hadde blitt små rar om jeg skulle være så dårlig i 9 mnd!!!!!!!! Håper virkelig at det kan lette litt, godt å høre at det ikke bare er mine unger som får "lettvint" middag :P Jeg klarer ikke stå og sitte lenge nok til å ordne skikkelige middager :(

En til please: Hvordan går det med deg??????

Tigerlise: Hvordan går det med deg og lille Ida? Er dere kommet hjem???????

Arghhhhhhhh....hukommelses svikt....grmf....

Jeg har fått unna glukosebelastningen, greit nok og prøvene var fine!!!! Legen var litt bekymret for vekta mi, så jeg får vel roe sjokisen litt, men hva skal man gjøre når man ikke får bevegd seg????? Etter 2 dager sittende på vonde stoler har bekkenet dratt meg ned i en helvettes dal...pokker så vondt det er!!!!!!! Så nå regner jeg med at helga blir brukt til å ligge :( det gjør vondt det også, men ikke like ille som å sitte, st og gå.

Jeg gjorde imidlertid ett forsøk på å få mannen ut av hus, igjen, men han ble så bekymret at det var nesten litt rørende...og det er ett godt poeng å ikke presse seg mer enn nødvendig. Avtalen nå er å sette den planen ut i livet etter fødselen!!!!!!! Så får vi se. Jeg skal prøve å få meg en hotellweekend alene snart, bare for å få litt luft!!!!!

Nå skal det soves ;) Nattinatt skjønne damer!!!!!!

Sender deg ein varm klem Hønny-bunny, og satsar på at alt viser seg å vera ok med begge dine. Håpar du har gode folk rundt deg!

Hm ser på dei hjerteslaggreiene, det ser ut på ul som om vi får jente- men ho har ikkje hatt så raske hjerteslag mellom 148 og 154 fram til veke 22. Men håpar jo det er ei jente der, no når eg har vore og handla mest kvitt, men og litt rosa i sengetøy, handkle og klutar og slikt...ellers blir sikkert naboen glad for litt ekstra til si jente..

Annonse

Titter bare innom for å si at nå ligger det åtte egg i en skål og venter på spermangrepet :D Fornøyd med dagen. Skal ikke kimse av en ganske festlig morfinrus heller.

Masse varme tanker til deg, Hønny-bunny!!!

I'll be back!

Takk for snille,varme tanker og særlig Sidney for fin link:-)

Prøver å ikke tenke på det før på fredag,får ta det da.

Kjærepære så moro,gleder oss til fortsettelsen.

Må prøve å sove litt,er så sliten at jeg nesten sovnet på et stappfult venterom på sykehuset...

Ps hun satte meg frem 2 dager til den terminen jeg har regnet etter hele tiden,det var jo stas:-)

Kjære Hønny...så utrolig leit å høre. Men godt at Sidney la ut slik en beroligende link. Dette skal gå bra! Og varme tanker til den stakkars mannen din også. Huff...må være vanskelig med så mye å bekymre seg over. Ønsker deg en rolig og god natt.

Ho ho..lykke til Kjærepære! Måtte en armada av villige svømmende herremenn komme eggene til unnsetning :D

Håper bekkenet ditt kommer seg litt, Tussemor. Hvordan er status quo med mannen din? Fikk ikke helt med meg om han fremdeles er i hus, har dere funnet ut av det? Eller er han på vei ut? Sorry hvis jeg ikke har fått det med meg.

Ellers er vi nå igang med babylaging og veddemål! Skal også snart ut og prøve løssnøkjøring for første gang. Har fått lånt meg et par demo randonne-ski fra en skidude- butikk, he he... Dette kommer helt sikkert til å bli sabla morro og totalt håpløst.

God natt alle sammen.

Hønny, jeg kan ikke si noe som faktisk vil hjelpe deg. Men det er litt typisk sånn livet behandler deg nå: en god venninne av meg, som har levd tøft, sier kjipe ting alltid kommer i gruppe. Man opplever aldri bare en skikkelig kjip ting på en gang, neida, to-tre katastrofer rammer alltid sammen!

Vit i alle fall at vi er her, vi heier på og støtter deg uansett hva som skjer! Stooooore klemmer til deg.

Når det gjelder hjerterytmen husker jeg dessverre ikke slike ting, svimmel som jeg er. Men mener det har ligget på 170-tallet tidligere i alle fall.

Fortsatt varme tanker til hønny og mannen! Rart hvordan jeg bare MÅ logge meg inn for å lese siste oppdatering fra vennene mine. Ja jeg kaller dere venner jeg, selv om jeg aldri har møtt dere. Og det er jo kjempefint at man kan være gode venner og fremdeles anonym. Men hvis noen har lyst til å legge meg til på FB så hadde det vært moro.

Kunne nesten hatt en oss over 30 lukket gruppe ;) Men jeg har full respekt for at de fleste ønsker å holde det på et anonymt nivå dette.

Heiarop til soldatene på eggjakt Kjærepære! Så spennende :D

Nå skal jeg svinge meg rundt og få levert ungene. Mamma og jeg skal ut og handle babybilstol. Tilbud på barnas hus, og vi må få det i hus raskt slik at vi får prøvd med de to andre setene. Håper virkelig vi slipper å bytte bil.

En god dag ønskes dere alle!

Endret av Bumblebeee

Bokormamma-så deilig at alt så bra ut med knøttet i magen:)

Blir spennende å se hva det blir da, jente eller gutt:)

En til, please- kos deg med løssnøkjøring. Det er skikkelig GØY! :)

Men jeg synes kanskje helt ærlig at å dundre bortover i løssnø med hest er eeenda liiitt mer gøy, som .. var det tussemor eller bokormamma som sa det?! Jeg elsker hest jeg også, men mange år siden jeg hadde hest, eller i det hele tatt red på hest! Vurderte å kjøpe da jeg flyttet ut på landet, men frem til nå har jeg hatt mer enn nok å holde på med, så har ikke tid enda. Men ser ikke bort ifra at det ivertfall blir noe ridetimer igjen etterhvert:)

Juhuuu En til- nå satser vi på at det blir positiv test om to uker da! :) Kjør på jente:)

Hønny- nå synes jeg du/dere fikk litt for mye enn hva riktig/godt er! Jeg håper inderlig nå at legene finner ut av hva som kan være galt med mannen din, og også at underøskelsen på fostermedisin viser at det ikke er NOE farlig inni magen!

Tenker på dere alle tre! Sender varme tanker.

Ååå, Kjærepære- nå er det bare å vente i spenning:) Guri malla, dette ER spennende altså. Tenk, for en jobb disse legene har som jobber med akkurat det da?! Hæ? FOR en spennende og givende jobb. ALT handler om mennesker, reproduksjon, forsking, glede.. ja, og sorg også selvfølgelig men. Lurer på om de tenker noenganger når de ser barn rundt seg at "de der har jammen vi vært med på å lage!". Fantastisk!:) Krysser fingre og tær.. ja, og beina også likegodt nå:D

Her er jeg hjemme og har hviledag idag. Synes bare kvalmen blir verre jeg dere:( 22 uker nå, og hvor i allverden ble det av "pausen med 2. tri?" 2. trimester skal jo være en liten deilig pustepause før de tunge og litt leie 3. tri begynner?! Det var ivertfall slik med de andre to svangerskapene mine;) Derfor er seriøst nedtellingen mot keisersnittet og fødsel begynt altså.. skal innrømme det. Det er nok ene og alene fordi formen ikke er på topp.

Så er det små mål jeg gleder meg over. Om to uker er enda en svangerskapsmåned tilbakelagt, 1. uka i april (uke 30)skal vi på ny ul for da er det vekstestimering siden min BMI var bittelitt over snittet. Dessuten ser jeg at snekkerne her jobber for fullt for å bli ferdige til våren/forsommeren. De er SÅ flinke. Nå kan faktisk også jeg kjøpe tapet til ett av rommene... nærmere bestemt doen! Hihi.. joda, riktig, det er første rommet som vi kan gjøre noe med. Det blir dette tapetet på doen nede:

http://www.tapetorama.se/display.php?item=55103&category=Wallpaper

Doen er så romslig faktisk at jeg skal ha et lite hjørnebord med duftlys, vakre blomster osv. Hahaha... snakk om å ha det koselig på badet da dere?! Hva? mangler i grunn bare peisen:D

Hønny: tenker på deg, og håper alt går bra med både mann og baby! Klem!

Tussemor: ja, da ligger det ant til jente nr 3 her ;) alle har iallefall ligget over 160! :) kipt at du sliter sån med bekkenet!! Pass på å hvil seg masse, og bare gjør det som er nødvendig! Jeg har holdt meg stabil frem til nå (uke 13). Glad for hver uke som går så godt :)

Kjærepære: sååå spennende :) når blir det innsett?

En til please; høres spennende ut med løssnøkjøring! Jeg savner sååå masse å gå på ski og slikt. Kos deg Max ;)

Bumblebee Facebook gruppe hadde ikke vært så dumt. :)

Lykkelig4 synes synd på deg som plages sån med kvalmen enda :( har det vært så ikke med de andre også?

Ønsker 3 gull: høres kipt ut med kvalme for deg og :( i fht et fint andre trimester har jeg aldri opplevd det egentlig. Har somregel vært noe likevel. Kanskje et par greie uker etter kvalmen før andre plager har tatt over :) men, men.. Snart er vi ferdige :) jeg for min del har 191 dager igjen ;)

(Teller ikke altså, har en app som viser det ;)

Jeg blir gjerne med i en facebook-gruppe! Er ikke så veldig oppsatt på å være 100 % anonym. Kommer innom senere, når jeg vet hvordan det har gått med befruktningen, skal ringe halv to ( som er sånn ca ett år til) .

Jeg er også med på fb-gruppe! Har full respekt for dem som vil være anonyme, men føler ikke behov for det selv. Her i huset er vi liksom en forfatter og en healer, midt i bygde-Norge, så vår anonymitet er uansett lik null:)

Tussemor, jeg vet hvordan du har det! Her går middagsmenyene bra enda, men det er mest fordi jeg kan bruke dagen på å pusle med maten i intervaller. Greier max ti minutter med ståing/gåing i slengen, så må jeg innta godstolen og få beina opp. Var ute og fanget utbryterhester her i stad, og nå er jeg ødelagt for resten av dagen.

Gleder meg på vår, varme og fødsel:D

Kjærepære: så spennende!! Hundre tusen lykke til!

Knis, vet dere 7 januar hadde jeg vært med på denne tråden i 5 år!!!!! Skikkelig jubileum :)

Kjærepære: Åhhhhhh, så spennende!!!!!!!!!! Gleder meg til å høre nå, du har vel kanskje snakket med dem allerede???? Uansett, masse lykke til!!!!!!!

Bumblebee: Har sendt deg en pm ;) jeg også kan være med på en slik face gruppe...jeg er jo allerede gjenkjent her inne :-P

En til please: Elsker det veddemålet ditt :) Løssnø...skummelt :P Ski generelt er skummelt, spesielt nedover :D Jepp, jeg er en pyse til stor sorg for ungene...hehehehe...Når det gjelder status med gubben, så er han så inderlig bekymret for at jeg ikke kommer til å klare meg alene med disse 2 gullene våre pga bekkenet mitt. Så han er fremdeles i hus, med streng beskjed om å skjærpe seg og at han UANSETT skal UT etter fødselen :P det kan være relativt greit også, fordi vi da ikke trenger å si noe til familien før vi har avklart hvor vi vil henne. Han kan nemlig spørre om å få bo i huset til bestemoren sin slik at han kan jobbe effektivt med vedsaging på kveldstid og slippe å bruke store deler av helger og annen fritid på ved, dessuten så kanskje vi kan få tørr ved til vintern ;-) Han hjelper uansett ikke til på nettene med unger, så jeg vil ikke merke store forskjellen. Nå derimot, når det å gå over gulvet er en kamp kan det være greit å ha noen her som kan ta de tyngste takene....Jeg velger å kalle det utnytting :D Også skal jeg prøve å komme meg på en eller annen hotellweekend før fødselen (det kan by på utfordringer, men skal prøve), slik at jeg får litt luft under vingene!!!!!!!! ;) Kanskje vi skal prøve å få til en weekend bare jeg og gubben også, vi får se.

Bokormmamma: Åhhhhhhh, det hørtes hinnsides vondt ut....Jeg funderer sterkt på hvordan jeg skal komme meg gjennom skolevåren...den sittingen på skolen, på harde stoler er det værste av alt!!!!!!!! Ungene har så lyst til ut med spark...jeg ser det for meg i morgen tidlig...puh...spørs hvem som må sparke hvem :P

Ønsker3gull: Så kjedelig at kvalmen kommer tilbake, ugh...det er jo bare noe av det værste...håper den gir seg snart!!!!!!

81-mamma: Blir spennende å se ;) Jeg tok en slik test på nettet i går, på hvilket kjønn det blir og fikk til svar 44% sikkert en jente...knis....ellers stemte alle kjerringrådene mot en jente. MEN det er nok en gutt ;) Gleder meg til ny UL.

Middag ja, jeg priser meg lykkelig over noen tupperware former jeg har som kan puttes i steikovnen hvor en både kan koke og steke...da er det bare å kjøpe frosne grønnsaker og putte oppi kjøtt eller fisk, hive i ovnen å la det skure å gå til det er ferdig. Ungene holder på å krepere av "slik" mat, men det får så være. Hadde det vært opp til minsten hadde vi hatt pølse og fiskepinner hver dag....Siden jeg skal være så mye hjemme nå, skal jeg lage meg en meny, slik at det går lettere med både innkjøp og matlaging. Driver å funderer på hvordan jeg skal få gjennomført barnebursdagen til eldstemann uten for store plager...er veldig klar for utebursdag, men da MÅ far trå til, noe som alltid er ett usikkerhetsmoment...sukk...Inne bursdag med ca 15 6 åringer vet jeg ikke om jeg orker :P

Nei, får finne på noe lurt mens jeg venter på å hente turboene mine i barnehagen!!!!!!!

Ha en deilig dag i solen

Tussemor, jeg snakka med klinikken i sted. Skal sette inn i morgen, får se hvor mange som har delt seg fint. Da kommer spørsmålet om vi skal sette inn ett eller to. Vil jo to, men er litt skummelt også :o

Dere er så flinke til å "skravle " her inne, liker å lese :) Er dessverre litt uggen nå, så kommer sterkere tilbake senere. Skal prøve å lage litt mat til min kjære kommer hjem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...