Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har nærmest avtalt å kjøpe en emmaljunga edge duo fra 2008 for 2000 kr. Den var hel og fin, og veldig billig i forhold til andre brukte emmaljunga i nærheten. Jeg vet at det er en svær vogn, men veldig stabil og god å trille. Synes vi sportsdelen er for stor så har vi spirit s3'en som sportsvogn og edge duo som sovevogn. Finner ingen fine city cross på finn.no, så da prøver vi denne.

Grattis så masse med gutten bumblebee!!!!

Følger spent med på alle råd om hva man trenger og håper så inderlig det snart er meg som skal ut å shoppe disse tingene :) Forventer mens midt februar, og vi rullet i høyet rundt eggløsning. så mulighetene for et ekte svangerskap er tilstedet (i motsetning til fantomgravid som jeg var frem til 14 januar da tanta kom!)

Er det forresten det som heter IKM? Eller hva er egenlig IKM?

Ikke helt oppdatert på BiM lingoen :)

Herlig med så mange god tips fra dere! Har ei nevenyttig kjerring her hjemme, så det er mulig det blir hjemmesnekra både det ene og det andre, hehehe.. hun begynte i alle fall å ymte frempå om oppussing av barnerom i morgen. Og vi er kommet så langt til at jeg skal sette eggløsningssprøyten om tjue minutter :P Bedre føre var ellerno... ;)

Annonse

Bumblebee: Gartulerer med gutt! Og jeg tror du gjør rett mht vogn. Den vi har, og er superfornøyd med, er også kjempestor og tung skal man tro kritikerne. Men når jeg er ute og triller på vinterføre med verdens mest stabile vogn og lett forserer brøytekanter, kan de snerte småvognene bare ha det så godt for min del. Solid og stødig er gull verdt i alle fall når man bor litt utenfor bylivet. Vi har en carena easy som vi bruker som "shoppingvogn" når vi ikke lenger trenger bag, for den er så lita og nett å dra med seg.

Tussemor, jeg kjenner meg så igjen med det der "shit, er jeg kommet så angt?"-opplegget. Vi skal jo på ny ul nittende mars og jeg har hele tida tenkt at det er så lenge til, at jeg har all verdens tid til å ordne alt med babyen... men plutselig er det ikke så lenge. Og etter at vi kommer hjem derifra hadde jeg tenkt å begynne å rigge til babytingene, for med bekkenet mitt vet jeg at jeg ikke greier noe på slutten, og med burdagssesongen fra helvete i tredje tri er det greit å bare begynne. Herregud, som tida flyr. Jordmora mi sier det er typisk tredje - og fjerdegangsmødre, da, å glemme litt hvor langt på vei man er.

Artig å lese om dere som skal bygge rede for første gang, det er så kjekt! Da jeg gikk gravid første gang var alle rundt meg litt sånn "du må ikke gjøre ditt enda og du må ikke kjøpe datt allerede nå, for det kan jo enda gå galt". Men med noen svangerskap på baken sier jeg enkelt og greit: Gjør klar ting, kjøp ting og kos dere med det mens dere kan! Ting kan gå galt både under fødselen og etter også, men det betyr jo ikke at man ikke skal ha noe klart! Redebygging er en av gledene med å gå gravid og den prosessen skal nytes! Og tro meg, dere vet ikke hva dere orker eller hvordan formen er på slutten, så kos dere med det mens dere orker og har glede av det! Dessuten er det veldig godt, hvis nurket kommer før det er planlagt, at ting er i orden og man ikke må sende alle andre ut for å handle for seg:-)

Kos dere med dagen, damer!

Annonse

Kunne ikke vært mer enig med bokormamma angående dette med at man skal kose seg, drive med redebygging osv så mye man orker og har lyst til selv. Ikke hør på alle andre, gjør som du selv ønsker.. og høst heller erfaringer fra det:)

Som bokormamma sier.. man vet aldri hva slags form man er i på slutten av svangerskapet. Jeg vet at det eneste jeg kommer til å vente med å handle inn, er amme-BH. Der har jeg gjort noen kjipe bommerter ved hvert svangerskap jeg da. Kjøpte amme-bh i svangerskapet, og når puppene vokser til minst dobbel str. etter at baby er født, så er jo de jeg kjøpte på forhånd totalt bortkastet. Denne gangen har jeg også fulgt med på amme-bh tester. Har lyst til å se bra ut selv med melkesprengte pupper. Dessuten ha noe som er behagelig.

Vel, vel.. jeg er fortsatt kvalm jeg:( Har ikke kastet opp siden lørdag og trodde kanskje jeg var på bedringens vei.. men den gang ei gitt;) Kvalm idag igjen. Nå er jeg veldig glad for at tirsdager og torsdager er dager hvor jeg skal være hjemme og hvile.

Vogn bruker vi den vi kjøpte til vesla. Den er nesten ikke brukt og jeg elsker den. X-lander heter den, og tror ikke så mange kjenner til den. Produsert i Danmark. Den har skikkelig gode lufthjul og gode gjenger/støtdempere slik at vogna er ekstra god på tur i ulendt terreng. Vogna ser nesten litt sånn "cross"-aktig ut. Vår vogn er sort og mellomblå.. nesten petroleumsblå. Utrolig kul vogn synes jeg. To deler, bag og egen sittedel:)

Så godt å se dere skrive det ønsker3gull og bokormamma, det både koster penger å kjøpe alt man trenger, pluss det er jo koselig å handle litt. Jeg hører også det der, det er litt tidlig, hva hvist noe går galt, det har jo gått galt to ganger. Er veldig lei av å høre det. Skal jeg annta at det går galt denne gangen også da?? Pluss jeg bærer tvillinger og der kan det jo bli kaos på slutten :D

Nei jeg har planer om å kjøpe de første tingene hvis alt er bra på ul om en uke! :)

Er forresten 12+0 i dag :)

Velkommen i andre trimester, Rime! Dette er den koseligste delen av svangerskapet. Nå kan du senke skuldrene, føle deg litt kvikkere og snart føle masse liv:D

Her er det jordmorkontroll igjen i morra. Utrolig masse liv i magen, men likevel godt å få sjekke at alt er ok. Ungene har funnet ut det er 'disgusting, altså' når babyen kaver sånn at man ser det utenpå klærne. Takk skal dere ha, englene mine, for at dere holder mor godt plantet på landjorda<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...