Kjærepære Skrevet 3. februar 2013 #2701 Del Skrevet 3. februar 2013 Det er veldig individuelt hva som er nødvendig og ikke. Har hørt mange si at de aldri hadde trengt brystpumpa, men for meg var den priceless. Måtte tilogmed ut å kjøpe elektrisk, hadde kun manuell. Men brystpumpe er det ikke alle som trenger. Jeg kjøpte også inn alt mulig utstyr til meg, melkeoppsamlere, brystvortesalve, ammepute...dette ble så og si aldri brukt. Og mye av babyklærne, søte jakker og gensere. Man bruker stort sett bare body og strømpebukse i starten. Og stellebord! En stellematte på sofaen, kjøkkenbenken, vaskemaskinen, gulvet osv er mer enn godt nok. Nå har vi riktignok et vegghengt et som mannen liker godt, men jeg skifter stort sett der jeg er Klarer ikke stelle med babyen liggende sidelengs heller, må liksom ha babyen med føttene mot meg Jaaaaa, er du gal, hadde ikke funnet på å kjøpe stellebord hvor ungen ikke hadde beina mot meg! Har sett et på ikea som er vegghengt, finnes sikkert andre steder også Utrolig teit spørsmål, men.... hvordan hengte dere det opp? Tenker på at det må jo ødelegge flisene på badet Ja, er blond Nei, nå ER det natta! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145016933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 3. februar 2013 #2702 Del Skrevet 3. februar 2013 Må innrømme at jeg kjøpte alt nytt med førstefødte;) Fikk derimot vogn, sprinkelseng og lammeull-skinnpose. Det hjalp veldig siden det var dyre ting. Jeg hadde i tillegg en vugge som jeg selv hadde ligget i da jeg var baby, så den ble litt brukt. Med barn nr. 2 hadde jeg solgt vogna, så da kjøpte vi en brukt Simo dypvogn til å ha først og vi fikk lekegrind av min far. Jeg fikk også låne voksi-pose slik at hun hadde til å sove med i barnehagen etterhvert som skinnposen ble for liten(ca 1. år). Av unyttige ting som jeg har kjøpt må det være brystpumpe(jeg fikk aldri til å få mer enn 20 ml ut noen gang desverre. Kanskje jeg ikke skjønte teknikken, men jammen er det ikke behagelig å pumpe seg heller!), vippestol kunne jeg klart meg uten.. og alle klærne. Jeg kjøper nok altfor mye klær til barna mine, men det er jo så MYE fint! Her er vi litt lei av rosa, så det kommer til å bli både mye lilla, både mørke, syrinfarget og støvlilla. Men også rødt, hvitt og til og med gult tror jeg denne gangen. Jo.. også så klart brunt! Er veldig enig i at brunt er superkoselig sammen med både rosa og blått, så det blir nok brunt med rosa, brunt med lilla og brunt med rødt skal jeg også prøve. Akkurat nå strikker jeg en dress med lue i støvlilla med litt hvitt. Kjempesøtt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145016952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 3. februar 2013 #2703 Del Skrevet 3. februar 2013 Enig med Bumblebee - brystpumpe trenger man! Da blir man mer mobil og fleksibel også! Ammeputen ble gitt bort etter to gangers bruk. Like behagelig å bruke de myke putene i sofaen etter behov. Stellebord var for oss overflødig. Hadde en stellmatte som ble flyttet litt rundt (til begge våre). Ellers ble bleiebøtte unødvendig synes vi - søpla bæres ut hele tiden uansett, og litt ekkelt med mange bleier i en plastbeholder. Synes VI. Ikke sikkert andre er enige. Enig med Bumblebee at også alle klærne var overflødige. Body og strømpebukse med fot var eneste som var i bruk de første månedene. Vippestol - fra Baby Bjørn - kunne vi ikke klart oss uten! Om du skal kjøpe noe - kjøp den! Tror vi brukte nærmere 25 000 kroner da første barn kom. 15 000 kroner med nr. 2 kanskje. Dyrt. Vi kjøpte nytt og ikke finn.no. De store besparelsene har jeg forstått at er på vogn og bilstol. Vognen bruker vi så veldig, veldig mye, så den har vi faktisk kjøpt ny til begge. Bilstolene har vi brukt til begge - men vet da hvilken behandling den har fått underveis. Og seng KAN være dyrt... Vi kjøpte Stokkeseng til nr. 1. Fin men GALSKAP! Utrolig dyr! Rundt 7 000 kroner tror jeg. Vel - dette var mine innspill. Lykke til! Dette var en veldig fin oversikt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145017020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 3. februar 2013 #2704 Del Skrevet 3. februar 2013 Så mange nyttige tips! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145017027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 3. februar 2013 #2705 Del Skrevet 3. februar 2013 Her har vi brukt ikea sprinkelseng. Men enig i at Stokke sin er lekker. Laangt over vårt budsjett. Kjøpte også en leandervugge til å henge i taket, brukt heldigvis, men den ble stort sett hengende tom. Babyen ble som regel liggende sammen med meg, jeg er altfor trøtt til noe annet Ang vegghengt stellebord så har vi ikke fliser på veggen enda. Så jeg kan dessverre ikke svare på det Babycall er en annen ting vi aldri brukte. Har så lite hus og er så lydt at... et par ganger på ferie har vi prøvd den. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145017049 Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoN Skrevet 3. februar 2013 #2706 Del Skrevet 3. februar 2013 Stokkesengen er fin, og nr. 1 som fikk den har brukt den helt til nå, faktisk - han er snart 4! Men synes den er ALT for dyr. ville ikke kjøpt den en gang til... Nr. 2 som er ett år ligger i en reiseseng med god madrass - foreløpig. Hadde bredside crib til ham lenge. Veldig kjekk mens man ammer hvertfall. Vi har brukt babycall endel, faktisk! Særlig når barna har sovet ute mens vi har vært inne. Også på ferie har den vært i bruk når babyen har sovet inne midt på dagen mens mamma og pappa har dormet på hver sin solseng. Hyggelig at tipsene falt i smak! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145017087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 4. februar 2013 #2707 Del Skrevet 4. februar 2013 Her ble nesten alt kjøpt nytt til nr 3,for da var det andre utslitt etter nr 1+2;-) Så det eneste vi skal kjøpe er ny topp til stellebordet og ny stelleveske for de er utslitt. De tre tingene jeg ikkke kan leve uten,er babycall,vippestol og veldig glad i Leander vuggen vår,ble kjøpt til nr 3 og hun lå masse i den;-) Kommer til og kjøpe litt nye klær,for vi fikk vinterbaby forrige gang,så alle de minste klærene er desember klær og nå blir det junibaby;-) Her var det vanskelig å sove i natt,med jetlag og følsen av at huset "sjøer",men vært på spinning nå så da blir vel kroppen normal snart:-) Nå laver snøen ned,kos det og:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145017504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 4. februar 2013 #2708 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg har emmaljunga city cross fra 09. Er superfornøyd så vi kjøpte naboen sin nå, da det blir bare 22 md mellom her, og mellomsøster kommer til å trenge Bhg vogn til høsten. Så nå har vi to. Og har faktisk en emmaljunga tvillingvogn også. Har brukt den som søskenvogn. Lett og fin å kjøre. Eneste jeg har å utsette på den er at kallersen blir litt lav til en to-treåring. Får den litt i hodet. (Men Rime- min er fra 08. Mulig den du ser på er annerledes. Selv synes jeg det er veldig stas med ny vogn til nr 1. Så har vi jo brukt den til nr 2 og nå nr 3. Så verd pengene synes jeg. Jeg anbefaler seng fra IKEA. 1000 kr. Og mest fleksibel i fht å justere høyden på ene sida, ta ene sida av ol. Her er stellebordet og babysittere vært i bruk siden 09. Brystpumpa er ikke. Jeg seriøst hater pumping! Så jeg holder meg i området til babyen er stor nok til å spise mat! Skulle jeg være borte et par timer gir mannen litt nan. Men jeg synes det er mer stress og bekymring, enn glede å dra ut når man har baby. Ifht klær blir ikke hettegensere brukt mye. Men for høstbabyer er tynn ull, ull/bomull, ull/silke supert. Ellers bodyer og myke bukser. Jeg for min del elsker rosa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145017557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hønny-bunny Skrevet 4. februar 2013 #2709 Del Skrevet 4. februar 2013 Ps brystpumpe,elektrisk sådann er jeg helt avhengig av de første ukene. Jeg ammer ikke,men produserer sykt mye melk de første ukene og da pumpe ellers får jeg brystbetennelse tvert,så da pumper jeg til det stopper av seg selv etter noen uker;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145017595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 4. februar 2013 #2710 Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) Kom på noe mer, slik stor lekematte til å ha på gulvet er veldig bra! Hvis man kan barnesikre godt etterhvert trenger man igrunnen ikke lekegrind. Vi har ikke brukt den mye iallefall. Men kan være greit om man har hund. Ifht stol er IKEA stolene med bord best!! Iallefall fra 1/2-11/2 år! Vi har imidlertid 3 stokkestoler som vi har arvet, og til den nye babyen ønsker jeg meg et babysete til den. Da kan babyen sitte med bordet mens vi spiser. Litt praktisk å få den i høyden av og til, når jeg har to småtroll på nærmere 2&4 som løper rundt på gulvet. Ville nok ikke kjøpt til førstemann, føler det er en litt luksusting jeg kan unne meg denne gang, siden vi har alt annet Endret 4. februar 2013 av 81-Mamma<3<3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145017700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 4. februar 2013 #2711 Del Skrevet 4. februar 2013 Det er så artig å lese hvor forskjellige vi er Vi skal kjøpe ny vogn til tredjemann - regner med at jeg kjøper den via ett svensk nettsted hvor pris er inkludert norsk moms (og evt. toll) www.kopbarnvagn.se Vi går nok for Baby Jogger City Elite - den blir utrolig liten når den legges sammen, samt at den er veldig enkel å legge sammen. Vi sparer nok nesten 1000-lappen på å kjøpe den her....i forhold til butikken...og siden snuppa fortsatt er litt for lita til at hun går hele tiden...vurdere jeg å kjøpe noe som heter BuggypodiO. Fester den til vona og får som ei søskenvogn, eller den kan fungere som ei trille når vi er to som er på tur...Skal bli flinkere til å la henne øve seg på å gå selv...Eldstemann sluttet vi tidlig med vogn til.... For meg var ammeputen ett must ved nummer 2. Investerte i ei ammepute som het Cozyfix. Dyr ja, men verdt investeringen....sparte fort inn igjen kostnaden på sparte kiropraktortimer :) Snuppa ble så godt vant at hun ville ikke ta mat uten at hun lå på puta.... :) Så den dro jeg med overalt... Klarte meg godt med ei manuell brystpumpe, men jeg har lånt gratis elektrisk på Helsestasjonen - ammehjelpen har også til leie, men der koster det noe pr dag. OG siden jeg hadde brukt ei elektrisk med førstemann, så hadde jeg kjøpt de delene som ikke leies ut...flasker og slanger....i 2 perioder lånte jeg på Helsestasjonen siste gang...ved brystbetennelse rett etter vi kom hjem fra føden og når jeg gikk ut i jobb og pappan hadde sin pappaperm hjemme..... Stellebord har vi fra nummer 1. Brukes daglig til snuppa fortsatt... Tror ikke at vi kjøpte inn så veldig mye, før vi fikk sett hva vi trengte. Vogn, stellebord - kurv hadde vi fra jeg var baby - og noe nøytrale klær siden vi ikke visste hva vi fikk noen av gangene. Og grindseng kjøpte vi brukt ettterhvert....så har vi investert i nye madrasser i kurv og seng- Babycallen arvet vi når vi fikk førstemann....og den brukes fortsatt...hører litt dårlig når vi sitter på stua..... Har både rosa og lyseblått i klær, så jeg slipper å bruke mye penger på investere i så mye nye klær. Litt bodyer og slikt kanskje...og må vel til med litt sommerklær - siden de to andre er født på sensommeren/tidlig høst.... Nå må det jobbes Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145017718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 4. februar 2013 #2712 Del Skrevet 4. februar 2013 Wow... nå føler jeg meg som en skikkelig hippiemamma... Til nummer en kjøpte jeg en brukt duovogn til 1200 kroner, en ny joggevogn til å gå i fjellet med og bruke på reiser (veldig smart kjøp), denne var på salg til 2500 kroner, og tre morsomme bodyer med tekst på. That's it. Far lagde nedfellbart stellebord over vaskemaskina på badet og monterte et skap over, så jeg slapp å bøye meg ned etter ting (genialt), kjøpte ny voksipose og noen klær. Bestemor kjøpte sprinkelseng, kluter, hånduker og sengetøy. Og mor kjøpte en masse småtteri. I tillegg strikket både mor, stemor og bestemor ti ganger så mye klær som prinsessa fikk brukt, for hun er av typen som ser ull og får varmeutslett:-S Ellers fikk jeg låne både lekegrind og vippestol, men ingen av delene ble brukt i det hele tatt. Også brukte jeg en del klær fra jeg og brødrene mine var små. Jeg er også allergisk mot rosa, så syttitallsklærne var superkule å kombinere med nye ting. Så fort folk fant ut at jeg ikke var nøye på at alt skulle være nytt arvet jeg dessuten masse greier. Og bilsete fikk jeg sponset av den lokale banken:-) Til nummer to flotta vi oss skikkelig og kjøpte nye vogn, Teutonia Elegance. Elsker den!!! Stor bag, store hjul, stødig, lekker og god bagasjeplass under. Til nummer tre, som under to år etter broren, fikk vi tak i en søskenvogn, GT Safari, med softbag. Brystpumpe har jeg aldri taklet å bruke! Jeg produserer mer enn babyen trenger, men løser det med å la det ene brystet dryppe i en skål mens jeg ammer på det andre, eller "tømmer" brystet når babyen er ferdig. Så fryser jeg denne melka i isbitposer til anledninger der jeg ikke er hjemme. Men pumping.... fysja! Mitt råd er å låne pumpe på helsestasjonen før er sikker på om dette funker, for veldig mange liker det IKKE! Klær til barna har rett og slett alle andre vært så ivrige på å kjøpe at det ikke har vært noen vits i å bruke penger på det. Mannen min har en søster som ikke har egne barn, men tjener veldig godt og egentlig er veldig verpesyk, så fra England kommer det store pakker fulle av babyklær. I de minste størrelsene har jeg sikkert flere titalls bodyer vi aldri fikk brukt en gang. Hvis noen av dere som venter første runde er interessert, kan jeg godt sende dere litt ubrukt, eller nesten ubrukt, babytøy i de minste størrelsene, for vi får ALDRI brukt alt denne gangen heller, og det er synd at det bare ligger der. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145018057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 4. februar 2013 #2713 Del Skrevet 4. februar 2013 Måtte lagre før jeg var helt ferid... nettet kommer og går i dag:-S Poenget mitt med at jeg føler meg helt hippie, er at vi har kjøpt veldig lite, og fått veldig mye. Vogna er det greit å bruke litt penger på, slik at man får noe man er fornøyd med. Ellers er det veldig greit å prøve seg litt fram og se hva man faktisk trenger. Og veldig mye kan man få eller kjøpe brukt gjennom bekjente og venner, for det meste babyutstyret brukes jo veldig kort tid. Selv til nummer fire er det ikke mye vi trenger... Det er nesten litt slik at jeg må prøve å komme på ting, så beste.- og oldeforeldrene kan kjøpe (det skal jo være likt hva alle småtassene får, må vite....) Og de skjønner liksom ikke at jeg finner det meningsløst å kjøpe noe bare for å kjøpe noe. Spørs om det blir en IKEAtur sammen med den vordende mormor og oldemor for å kjøpe litt sånn generelle ting til alle barneromma i stedet. Babyen har vi jo alt til uansett... Og jeg må si meg helt enig i at bleiebøtte var en bortkastet ide... fikk det til nummer en, men den ble kastet etter et par uker. Stor og i veiein, og ikke skjønte jeg poenget, heller. Måtte jo tømme søpla i eininga uansett!8) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145018094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 4. februar 2013 #2714 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg er også veldig glad for å arve. Vi er så heldig at vi er vel de siste venneflokken som får unger, så da dumper det med jevne mellomrom inn ting og tang. For noen få uker siden dukket venninna mi opp med ei kasse med Duplo. De hadde hatt opprydning og kommet til at nå var de ferdig med lego (hennes barn er 14 og 11.....) Stor stas i heimen hos oss.... Eldstemann arver fine klær fra yngstesønnen til ei venninne. Han er 3 år eldre enn min kar, men han er litt liten for alderen, så da er det lett å vokse inn i klærne hans....Fikk senest fredag 2, fine vinterdresser...den ene nesten ikke brukt.... Vogn skulle jeg gjerne funnet brukt på FINN, men vi har kommet til at vi skal få oss ei vogn som tar minst mulig plass i bagasjen vår......og den har jeg til nå ikke funnet på bruktmarkedet..... ..... men fortsatt noen måneder igjen...så hvem vet hva som plustelig dukker opp Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145018471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 4. februar 2013 #2715 Del Skrevet 4. februar 2013 Uæh! Fikk tlf fra sykehuset, og pga sykdom ble OUL flyttet fra i morgen til IDAG. KL 16. Blir alltid så spent/nervøs før ul Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145018596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønske-spire Skrevet 4. februar 2013 #2716 Del Skrevet 4. februar 2013 Lykke til Bumblebee Jeg har kikket på vogner lenge før jeg faktisk ble gravid hadde simo kombivogn med nr 1, men den er solgt. Godt er egentlig det, for jeg syntes bagen var så smal....dessuten var du nødt til å kaste ut babybagen etter noen mnd for å kunne justere ungen i halvveis sittende stilling. Denne gangen sikler jeg på emaljunga city cross, men skal se om jeg finner tak i ei som er pent brukt siden dette er nr to og vi ikke helt har bestemt om det skal komme flere småtroll senere.... Emaljunga duo edge blir litt voldsom i bilen ettersom vi også har hund som skal være med i bur. Dessuten har også alle mine venninner som har hatt duo edge solgt de eller pakket de laaangt vekk når de ikke bruker bagvogna lengre, de synes den er tung og klumpete som sportsvogn.....men, men smaken er som baken! Har endel utstyr og klær fra nr 1, selv om de er noen år gamle er de fine spørsmålet er bare gutt eller jente denne gang....blir det gutt må det handles, for alt av klær og sengetøy ++ er veeldig jentete......har strikket en del ting for begge kjønn, men gleder meg til å handle! Til sommeren blir det tur på ikea, til daglig er det litt langt unna.....skal kjøpe vegghengt stellebord der iallefall, for vi har ikke så god plass på badet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145018726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 4. februar 2013 #2717 Del Skrevet 4. februar 2013 Jeg fryder meg over lesingen her...det er bare såååå gøy å høre hvordan vi tenker rundt dette med babyene og hvor forskjellige vi er Gøy, rett og slett Da vi fikk første mann tror jeg ikke jeg brukte mer enn noen hundre lapper...Jeg skulle værtfall IKKE bruke penger hvis jeg ikke måtte Resultatet ble ei 10 år gammel vogn, brukt sprinkelseng, brukt stellekommode, brukt voksi pose og brukte klær, bilstolen leide vi i banken . Vippestoler lånte vi i fleng uten å bli fornøyd Da nr 2 kom brukte vi opp igjen alt det samme bortsett fra at vi investerte i ny madrass til sprinkelsengen og kjøpte brukt bilstol. Vi kjøpte derimot ny simo sportsvogn, den har vært gull som sovevogn i barnehagen og til nr 2 måtte vi nesten ha ei sportsvogn hjemme, så da ble det trehjuling - ALDRI mere, noe så ustbailt...sukk. Den er nå solgt!!!!!! Fikk ei søskenvogn gratis, den er nå så sliten at jeg tror den havner på dynga ved nestes korsvei Nå når nr 3 kommer har jeg lyst på ALT nytt Økonomien tilsier at det ikke er aktuelt, men likevel så blir det investert i litt brukte ting. Ny brukt vogn, nytt (forhåpentligvis) brukt vegghengt stellebord (har ett litt lite bade) og ny bilstol. Den nye bilen ble litt i dyreste laget, synes jeg, så da er det greit å holde igjen litt på alt det andre Gubben og ungene skal få kjøpe henteklær til lille trille når han endelig dukker opp (hvis gubben klarer å organisere seg nok til å gjøre jobben ) Klær kjøper jeg dog IKKE. Det var noen som en gang sa at, du får så mye klær i gaver at det er bedre å supplere i etterkant og DET stemte gitt Blir litt gøy å ta fram alt vi har fra før også i og med at vi ikke trenger å bytte ut fargen Kjenner jeg gleder meg til å hilse på lille trille nå!!!!! Jeg skal heller spare til en sydentur alene, uten mann og barn når ungen blir klar til at mor reiser vekk en stund Kjenner at jeg har behov for å komme meg vekk fra alt, ganske så snart egentlig. Tanken på at det ikke er planer om noe på laaaaaaaaang tid gjør at jeg får klaus!!!!!! Nei, jeg får vel organisere dagens bursdagsmiddag Pølser og stappe Tjohoooooo....kjempemiddag men har man bursdag, så har man bursdag Ha en fortsatt strålende dag PS brystpumpe har jeg også vært avhengig av, bare for å tappe ut nok til at ungen har fått tak på brystet også slike kopper til å samle melk i - Heeeeeeeelt avhengig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145018758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bokormamma Skrevet 4. februar 2013 #2718 Del Skrevet 4. februar 2013 Kjempeartig å lese hva andre liker og ikke liker... om man kjøper mye eller ikke, så er jo den redebyggingen en del av svangerskapet, tenker jeg:-) Jeg koser meg i alle fall veldig med å gjøre klart til babyen, selv om jeg ikke kjøper noe særlig. Det er jo litt slik når nummer fire kommer at det er mer logisk f.eks å kjøpe stor seng til nummer to og la lille danser overta sprinkel/byggesettsenga, også var det dette med bilhander osv da... Her er jakten på ny bolig gått litt i stå, rett og slett fordi vi ikke greier å bestemme oss for hva vi vil og hvor vi vil. Så det spørs om vi ikke får ta noen grep her vi er og heller utsette prosessen et år eller to. Trives veldig godt og har verdens beste leieavtale her, så selv om det blir trangt, får vi bare se om det ikke lar seg ordne. Leste tidligere at flere av dere hadde unger som helst ville dele rom. Her er det til dels tilfelle med de to eldste, men alle mine små drømmer og kaver veldig i søvne, så det er forferdelig slitsomt når de vekker hverandre. DET hadde vært litt greiere med flere soverom! Men hjernen min har allerede ommøblert og supplert huset her med litt ekstra møbler, så det skal vel gå å være her også. Arving er genialt! Og ungene synes det er stas også! Her er vi så heldige at eldstejenta ikke liker rosa, men grønt, så det har vært strålende å arve mye videre til smøbrødrene. LIKER! Det er så mye artigere å bruke pengene på ferier og ting vi som familie ønsker oss eller har lyst til enn kjedelige ting som klær osv. Takk og lov for beste- og oldeforeldre! Herregud, plutselig er det bare halvannen mnd til neste UL. Uke 30 skulle liksom være så langt unna, men neida. Etter den tenker jeg at det skal vaskes opp og pakkes ut babyutstyr, for da vet vi kanskje med sikkerhet hva som kommer ut. Det er så kjekt å pusle med de knøttsmå plaggene, pakke ut, vaske og stryke dem (Ja, jeg vet: Jeg er gal, men babyklærne må liksom strykes, for da blir de enda mykere og finere... det skulle sikkert gått over til baby nummer fire, men er man jomfru, så er man jomfru!). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145018923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 4. februar 2013 #2719 Del Skrevet 4. februar 2013 Bleiebøtta brukte vi lite også. Vi kjøpte den for å stenge lukta vekk, men det ble bare dill. Så vi brukte vanlig søppelposer ganske raskt. Arving er supert. Enig:) Men nå er det meste etter eldstemor som vesla arvet igjen blitt ganske så slitt. Men noe har vi da:).. og alt som sykler, ski, skøyte, akebrettr osv har vi. Det er fint, for det er dyre ting. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145019230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 4. februar 2013 #2720 Del Skrevet 4. februar 2013 Ny termin 26.juni og i magen bor en liten gutt Eller, liten og liten, ble satt frem en uke, så helt liten er han ikke. Testet altså positivt 1-2 dpo. He he Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145019571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 4. februar 2013 #2721 Del Skrevet 4. februar 2013 Åååå så koselig Bumblebee! Så moro å få vite at man er lenger på vei enn man trodde da!, det er ganske sjeldent tror jeg. De fleste får skøvet terminen litt fremover i tid tror jeg (ja, sa de på sykehuset da jeg hadde OUL ivertfall). Men tenk at du testet positivt 1 eller 2 dpo da du! har aldri hørt om det. utrolig moro:) Da er det bare å begynne å shoppe blått da Bumblebee:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145019652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
81-Mamma<3<3 Skrevet 4. februar 2013 #2722 Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) Ååå gratulerer bumblebee så gøy! Hadde du noen følelse på hva det ble? Jeg er også spent på oul, ble satt fram en uke i uke 11, så spent på om det fortsatt stemmer i uke 19.. Jeg tok jo g-test 1dag før dpo, og den viste "gravid 2-3". (Jeg hadde tatt eggløsningstester, og el var 13 dager før). Tror at egget må ha festet seg raskt siden jeg hadde produsert så mye hcg 13 dpo. Leste at egget kan feste seg mellom 2-12 dager eller el. Men mest vanlig var vell 6-8. Jordmor sa at når egget festet seg kunne ha betydning for termin. Endret 4. februar 2013 av 81-Mamma<3<3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145019755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussemor5 Skrevet 4. februar 2013 #2723 Del Skrevet 4. februar 2013 Såååå koselig bumlebee!!! Grattis med vel overstått oul!!! Jeg er litt skremt over at jeg skal på ul igjen om bare 2 mnd....å herregud....det er jo pokker meg bare 3 mnd til ungen skal ut...gulp...ja, ja...shit...så mye følger jeg med Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145019820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grøne Skrevet 4. februar 2013 #2724 Del Skrevet 4. februar 2013 Gratulerer med gutten Bumblebee Har ikkje funne ut av det sitatgreiene heilt, men city cross bagen er den Supreme ja, PP dark grey trur eg det heitte. Det stod mellom den og brun, og naboen kjøpte brun...så då valgte vi den andre. Satsar på at det er ei vogn som kan halda ei stund, håpar jo å få til ein til om ikkje så lenge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145019889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
En til, please. Skrevet 4. februar 2013 #2725 Del Skrevet 4. februar 2013 Gratulerer så masse med gutten din, Bumblebeee! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941930-oss-over-30/page/109/#findComment-145020318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå