Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror jeg kanskje hadde reist til Spania med en liten baby, men kanskje ikke på den tiden var som varmest. Men når man har tilgang til å bo hos familie og spare mange kroner på en ferie, så er jo det helt supert! En hotellferie med unger er jo svindyrt, og vi med 5 barn til sommeren har ikke råd til det:(

... men vi har vurdert heller å leie et helt hus i sør-Frankrike eller lignende. Har vært rundt der tidligere, og er veldig glad i flere av stedene. Lettere med et hus og leiebil med mange barn. Må nesten ha basseng og/eller evt. kort avstand til strand(men da blir det ofte dyrere med det siste). Skulle gjerne ha kjøpt oss en ferieleilighet i syden.. helst da Frankrike og kunne reise når vi ville. Men akkurat nå bygger vi på huset for å få nok soverom blant annet, så det blir litt voldsomt å bruke et par mill. til på et feriested;) Desverre;)

Vogn er morsomt!:) så artig å dra frem babyutstyr da Bumblebee. Har vært inne på tanken i de siste par dagene jeg også, å hente opp ting fra kjelleren. For å sjekke str. og hva en sommerbaby kan få bruk av klærne etter vinterbabyer. Så dårlige som somrene har vært her i det siste, så får man vel .. nesten desverre rett og slett.. brukt endel av det. kanskje ingen vits i å kjøpe inn kortermede bodyer:(

Hei alle sammen,da er jeg hjemme igjen etter 10 dager i paradis!!! Også kjent som Karibien:-) Det har vært helt fantastisk og så deilig med varmt vær.

Sidney første: det var trist å lese,føler med deg.-( hatt 2 SA selv så vet hvordan det er,men opp med haken og gyv på igjen:-)

Tigerlise HURRA og gratulerer,se jeg sa du ikke holdt til jeg kom hjem;-)

Bokormmamma:skulle du på tur med baby? Bare å dra det,vi har hatt med alle på allslags turer fra meget varmt til minus 35 med en 5 dager gammel baby,alt går,bare å kle av eller på etter som;-)

Resten husker jeg ikke i farten,var en eller annen med kranglete bekken,som fikk vondt av å sykle i knærne,har du sjekket teknikken din? At du sitter rett på sykkelen,ikke bare innstillingen men teknikken? Har mye å si;-)

Nå skaql jeg lene meg tilbake i sofaen og vente på at alt stoper å "sjøer" det er så ekkelt he-he;-)

Åhh, dere er så heldige dere som har babykler og andre ting dere kan dra frem og titte på, har jo ikke noe, så må kjøpe alt etterhvert. Har bestemt meg for at når jeg har vært på ul den 13 så skal jeg kjøpe to ting, kanskje to bodyer eller noe sånt, kjenner det kribler i kroppen etter å kjøpe noe :wub:

Meg med bekken og knær hønny bunny. nei, jeg tenkte jeg skulle ta med meg sykkelen til en butikk og få den innstilt. Kan få de til å se på teknikken med det samme. Det er nok lurt. Hørtes foresten herlig ut med karibien. Jeg er så frossen for tida at jeg tror jeg fryser ihjel,- så varme hadde vært noe.. Drømme,drømme :)

Bokormamma, tror du har helt rett i at jeg ikke bør presse meg hvis det blir vondt i knea igjen nei! Det er nok kroppen som sier at jeg må passe meg. Men jeg kan jo prøve meg litt forsiktig utover våren :)

Puh...har nettopp inspisert vogna. Strykkarakter. Den myke gummigreiene på håndtaket er revet opp.Kalesjen er falmet til en rar brunfarge (var nydelig mørkebrun en gang) Håndbremsen er ødelagt, dekkene er fulle av småstein og lager skikkelig irriterende lyd når jeg triller, pluss at softbagen er borte. Må da enten kjøpe nye hjul og ny bag, kjøpe ny bruktvogn eller som mannen foreslo; unne meg en ny emmaljunga som vi selger etterpå. What to do?

Hvis dere skulle hatt en ny vogn, hva ville vært førstevalget?Jeg heller mest mot en med 4 gode hjul denne gangen...

Velkommen hjem fra paradis :) Hørtes himmelsk ut.

Annonse

Bumlebee, vi har kjøpt ei brukt simo duo vogn...gleder meg stort til å få den ;) Her er første etappe i bursdagsrace over. Fornøyd og utslitt bursdagsbarn. Mor er imponert over far som plutselig hadde ryddet opp etter kalaset og badet ungene mens jeg hvilte i god stolen :)

Så deilig da. Har han skjønt tegninga nå og virkelig skjerpet seg eller?

Jeg er egentlig glad i teutoniaen min, men må si jeg drømmer om en stabil vogn med fire hjul. Og bruker jeg 8000 nå og selger den for 5000 etterpå, så er det jo NESTEN det samme som å bruke 3000 på bruktvogn ;) Har tittet på finn.no nå etter emmaljunga, men de er enten steindyre eller i grusomme kamuflasjefarger. Må nok la tankene hvile litt rundt dette tema, ikke greit med forhastede avgjørelser.

I morgen er første dag på jobb på ordentlig. Nå flytter brukerne inn, så det er slutt på late dager :)

Bumblebee, jeg har to veninner som har emuljunga, og de er superfornøyd, derfor jegvil ha tvillingvognen til emuljunga, de er så lette, dekkene er supre og sånn som jeg skjønnte på veninnene mine så er alt supert med dem :) Men klart det er sikkert mange andre som er veldig fornøyd med andre vogner! Jeg er forelsket i emuljunga, de er liksom ikke så klumpete og de er så fine å se på :)

Her er city cross akkurat bestilt, syns ikkje fargane er heilt strålande..dei med fine mønster er dei bagane utan lufting - og det syns vi at vi må ha med termin i slutten av mai, for denne sommaren skal jo blir fin..har eg tenkt.

Men den vogna er lettare enn dei fleste, og då er det nettare for meg å dra avgårde med bil, vogn og barn på eigahand. Vogna er og av dei som tar minst plass baki bilen, så sjølv om vi skal ha ny bil er det jo greitt å utnytta plassen godt ;)

Håpar vi blir godt nøgd. Mannen hadde ein ide om at han ville ha trehjuling han kunne jogga med, medan eg ikkje har så stor tru på at det blir gjort. Han joggar for det meste i terrenget..og så er jo eg for det meste heime når han har tid til å jogga. Sjølv når han skal ha permisjon vert eg heime sidan han jobbar 4-2 turnus og kan ta permisjon når han har friperiode og så får eg lønna. Så då fekk eg vilja mi med tanke på vogn, og ei god som er lett å trilla på all slags føre :)

Aner ikke bumlebee, men godt var det. Forklarte han tidligere i dag at kvinner er som en bil, det er en stor investering å gifte seg og skulle det ryke så vil det koste han dyrt i maaaaange år...ups...fikk jeg til svar ;) forklarte litt rundt viktigheten av å smøre kjerringa med riktig olje osv....spørs om det gikk inn. Tviler, men det var verdt ett forsøk ;) Ang vogn, så hører jeg at de som jobber i barnehage stort sett kun velger simo, hvorvidt det er sant vet jeg ikke. Har prøvd litt forskjellige vogner, men faller tilbake på 4 solide hjul og simo :P

Nå skal mor sove...natti natt ladys :)

Åhh, dere er så heldige dere som har babykler og andre ting dere kan dra frem og titte på, har jo ikke noe, så må kjøpe alt etterhvert. Har bestemt meg for at når jeg har vært på ul den 13 så skal jeg kjøpe to ting, kanskje to bodyer eller noe sånt, kjenner det kribler i kroppen etter å kjøpe noe :wub:

Må si jeg beundrer deg for å ha klart å vente så pass lenge! Tror jeg shoppa ett eller annet hver gang jeg var i Køben for å bli inseminert hehehe, så har faktisk litt av hvert!

NÅ skal jeg i det minste vente til jeg får positiv test, når enn det skjer :o Siste Puregon ble satt nå klokken ni, så det nærmer seg litt action.

Annonse

Har vært meget rolig ang innkjøp til nå, helt ulikt de forrige svangerskapene, men merker lysten komme snikende :) Tenker at etter UL på tirsdag begynner planleggingen, kan forhåpentligvis tenke i farger også da ;)

Er forresten ganske sikker på at jeg kjente spark utenpå magen nå i kveld :D

ÅÅ, jeg klarer knapt vente til jeg kommer like langt som dere! Blir liksom litt utålmodig etter seks forsøk :P Har lyst til å kjenne på kroppen at noe skjer, selv om jeg vet det kan være temmelig ubehagelig...

Hva tror du selv at du får, Bumblebeee, har du noen tanker om det? Blir det råååsa klær om det blir jente, eller? :D Jeg er litt allergisk mot rosa, men må innrømme at sånn lyngfarge/ gammelrosa kan jeg faktisk være svak for til tider...

Kan jeg spørre hvor mye penger dere la i utstyr før første barn? Vet at noen kjøper nytt og noen brukt, men er liksom fint å ha en viss anelse hva man trenger å ha i bakhånd. Bruker jo "noen kroner" på ivf + at vi må pusse opp badet til sommeren. Tar ikke sjansen på bad i stilen "her-har-vi-stått-siden-50-tallet-og-aldri-blitt-gjort-noe-med" om vi skulle få barn til vinteren ;)

Bumblebee, det er double city cross jeg har lyst på, var å prøvde den og var overrasket over hvor lett den var i forhold til andre tvillingvogner <3

Åhhhhhh, så artig med spark, det gleder jeg meg sånn til :wub:

Kjærepære, oi, ja det må jeg si, kanskje det ikke er så ille da hvis jeg kjøper noe når jeg er 13 uker på vei, men må nå sies at jeg har bestillt to babyposer med sauskinn inni fra nettet for vi sparte 1000 kr pr hvis vi bestillte nå, så det kunne vi bare ikke la gå fra oss!! :)

Jeg legger av 5000 kr hver mnd til babyutstyr, så vet jeg har litt å rutte med når jeg skal begynne å shoppe!! :)

Endret av Rime

Jeg aner faktisk ikke...hadde litt jentefølelse i starten, men nå heller jeg mer mot gutt. Kanskje fordi mannen håper på gutt og vi alltid omtaler babyen som "han". Men eldstejenta sier at det er jente :)Blir spennende! Noe rosa blir det nok hvis det er innovertiss, de lager jo mye i enten rosa eller blått. Men jeg har en forkjærlighet for brunt, og brunt er nydelig å kombinere med både lyseblått og rosa. Eldstejenta mi hadde vel mer lilla enn rosa, nettopp fordi jeg var litt "allergisk" mot rosa. Men nå på mine "eldre" dager har jeg faktisk begynt å like duse rosa farger.

Med første brukte vi nok litt penger ja, men fikk vogn og bilsete av mine foreldre og kjøpte vognpose på salg. Men klær, seng, vugge, babycall, brystpumpe etc ble nok noen kroner tilsammen ja. Visse ting kunne jeg spart meg for å kjøpe, andre ting kunne jeg ikke klart meg uten.

Hva var det mest unødvendige du kjøpte?

Jaa, brunt er pent! Så liker jeg gult og grønt, det er jo farger man stort sett bare kan bruke på unger, hehe. Liker det fargerikt i tillegg til at det er lekkert med duse farger også.

Så flott at dere fikk litt utstyr :) Faren min skal hjelpe å pusse opp bad, så forventer ikke at han i tillegg skal hjelpe oss med penger til andre ting. Mora mi sender JEG penger til. Vi klarer oss jo fint, jobber fullt begge to, men får litt bakoversveis av diverse priser. Og da er det jo greit å vite hva som er helt unødvendig å kjøpe ;)

*kremt* først er det kanskje greit å bli gravid, da :P

Så flink du er til å spare, Rime!

Kjærepære, hehe, ja, må innrømme jeg er litt overrasket over meg selv og sparingen, for jeg er veldig glad i shopping, men med tanke på at vi bygger hus og skal ha tvillinger så tenkte jeg at nå må jeg være fornuftig, og jammen så klarer jeg det. allerede spart en del så er litt stolt av meg selv :)

Jeg også tenker litt at jeg ikke må ta helt av og kjøpe en masse jeg ikke har bruk for, men det er jo sååååå mye fint der ute :wub:

Og dyyyyrt er det og!

Det er veldig individuelt hva som er nødvendig og ikke. Har hørt mange si at de aldri hadde trengt brystpumpa, men for meg var den priceless. Måtte tilogmed ut å kjøpe elektrisk, hadde kun manuell. Men brystpumpe er det ikke alle som trenger. Jeg kjøpte også inn alt mulig utstyr til meg, melkeoppsamlere, brystvortesalve, ammepute...dette ble så og si aldri brukt. Og mye av babyklærne, søte jakker og gensere. Man bruker stort sett bare body og strømpebukse i starten.

Og stellebord! En stellematte på sofaen, kjøkkenbenken, vaskemaskinen, gulvet osv er mer enn godt nok. Nå har vi riktignok et vegghengt et som mannen liker godt, men jeg skifter stort sett der jeg er :) Klarer ikke stelle med babyen liggende sidelengs heller, må liksom ha babyen med føttene mot meg :)

Det er veldig individuelt hva som er nødvendig og ikke. Har hørt mange si at de aldri hadde trengt brystpumpa, men for meg var den priceless. Måtte tilogmed ut å kjøpe elektrisk, hadde kun manuell. Men brystpumpe er det ikke alle som trenger. Jeg kjøpte også inn alt mulig utstyr til meg, melkeoppsamlere, brystvortesalve, ammepute...dette ble så og si aldri brukt. Og mye av babyklærne, søte jakker og gensere. Man bruker stort sett bare body og strømpebukse i starten.

Og stellebord! En stellematte på sofaen, kjøkkenbenken, vaskemaskinen, gulvet osv er mer enn godt nok. Nå har vi riktignok et vegghengt et som mannen liker godt, men jeg skifter stort sett der jeg er :) Klarer ikke stelle med babyen liggende sidelengs heller, må liksom ha babyen med føttene mot meg :)

Ja ikke sant, det er jo forskjellig fra person til person, og man trenger jo ikke å handle alt før de kommer, det går jo an å se hva man har behov for etterhvert. Har også tenkt som du skriver her, at det er mest bodyer og strømpebukse i starten, men skal nå ha et par søte sett også, hehehe!

Enig med Bumblebee - brystpumpe trenger man! Da blir man mer mobil og fleksibel også! Ammeputen ble gitt bort etter to gangers bruk. Like behagelig å bruke de myke putene i sofaen etter behov. Stellebord var for oss overflødig. Hadde en stellmatte som ble flyttet litt rundt (til begge våre). Ellers ble bleiebøtte unødvendig synes vi - søpla bæres ut hele tiden uansett, og litt ekkelt med mange bleier i en plastbeholder. Synes VI. Ikke sikkert andre er enige.

Enig med Bumblebee at også alle klærne var overflødige. Body og strømpebukse med fot var eneste som var i bruk de første månedene.

Vippestol - fra Baby Bjørn - kunne vi ikke klart oss uten! Om du skal kjøpe noe - kjøp den!

Tror vi brukte nærmere 25 000 kroner da første barn kom. 15 000 kroner med nr. 2 kanskje. Dyrt. Vi kjøpte nytt og ikke finn.no. De store besparelsene har jeg forstått at er på vogn og bilstol. Vognen bruker vi så veldig, veldig mye, så den har vi faktisk kjøpt ny til begge. Bilstolene har vi brukt til begge - men vet da hvilken behandling den har fått underveis. Og seng KAN være dyrt... Vi kjøpte Stokkeseng til nr. 1. Fin men GALSKAP! Utrolig dyr! Rundt 7 000 kroner tror jeg.

Vel - dette var mine innspill. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...