Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det er riktig liste, jeg har bare ikke oppdatert. Ikm 4.2. Og pp 20, om noen gidder :) Får det ikke til med iPhonen.

Så kjipt med tr da, En til! :( Men du vet iallfall at du er fruktbar - jeg har gått i snart to år uten det minste tegn til graviditet... Så det går nok bra til slutt! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok riktig liste. Siden jeg er "liste-freek" har jeg jo alt klaget litt over oppdateringene...

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (14.pp, IKM 14.jan 2013) 30 år, mamma til ei, Vestfold.

**Cayenne** (20.pp, IKM 4.2) Mamma til jente-04 og gutt-06.

En til, please. (10 pp, SA i oktober, IKM 27 febr.).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

Kjærepære ( 7. forsøk med ass.bef. IKM ca 14. feb)

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Vææææ

1.tri:

Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

GeekGirl81 (termin 4.sep.) 31 år, førstegangs, Storbritannia.

m1980 termin 29 august (?)

Lykketroll*morTil2? (Termin 23. August)

Rime (termin 22 august)

81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Junimage (termin slutten av juni)

2.tri:

Tussemor5 (termin 17 mai )

Bokormamma (termin 30. Mai)

Ønsker3gull (termin 17.juni.. med keisersnitt 2 uker før. Dato ikke fastsatt enda)

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs

Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Bumblebeee (termin 3.juli) mamma til jente-08 og gutt-10. Rogaland.

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland.

Symbio (termin 15. August), 30 år, mamma til en på 2 år.

3.tri:

Tigerlise&Anton prøver igjen (termin 17.februar)

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 )

Viiii (termin 27.april)

Født:

Skal vi kanskje skrive opp når vi har fått også?

Skrevet

En til please: skikkelig synd m tanta :( håper mannen vinner denne md :) hvor kjøper dere den der sjokoladen? Jeg vet ikke om jeg har smakt italiensk praliner, men jeg er sjokolade elsker!! Så vil gjerne ha tips om gode sjokolader :)

Skrevet

Det er ikke riktig liste ;) Jeg er jo gravid og har oppdatert lista med det tidligere...

Gratulerer tigerlise!!! :)

Skrevet

Gratulerer Tigerlise:)

Fikk skikkelig dårlig samvittighet her jeg Ønsker-spire!:( IKKE meningen å være noe som helst slem altså! Det ER faktisk som Cayenne sier..jeg er rettskrivningsnerd! Sorry om du ble fornærmet.

Grrr... så utrolig kjedelig med tanta En til, Please!!:(

.. men du da Cayenne? når tester du?

Flink og flink.. hmm.. synes det er kjempegøy å strikke, men er ikke spesielt flink egentlig;) Men det blir da noen varme filler som ungene kan ha det moro med å prøve å finne ut av hva skal forestille, hahaha :D hørtes jo helt sigøyner ut det utsagnet mitt der:D

føler meg forresten som en sigøyner om dagen:D det er rot overalt rundt hushjørnene her pga rot siden vi bygger på! Jeg har så lite å ha på meg nå når magen vokser og jeg nekter å bruke penger på mammatøy ettersom dette er siste graviditeten.. så her kaster jeg på meg "hummer og kanari" og ser nok mer ut som en sigøyner om dagen:D Jaja, ungene på skolen har god underholdning da ivertfall. Godt jeg kan underholde noen! :D

Nå vurderer jeg å gå løs på pære nr. 5 ikveld! Er det litt vilt eller? Huff, nei, nå blir det mye svada på meg her altså. Ikke verdt å lese dette dere.. hopp til noe mer spennende. Snakkast:)

Skrevet

Ser du er lærer du også ;) ble ikke fornærmet.....;) bruker forøvrig aldri ordet datra/dattera ellers, så unaturlig ble det uansett ;) er forøvrig rettskrivingsfantast selv også, på jobb.....men skeier ofte ut i dialekt på sms og lignende + at å skrive på en iPad kan ha sine utfordringer noen ganger, ettersom den velger ord helt av seg selv......

Forresten, siden mange har diskutert strikking i det siste kan jeg nevne at jeg har strikket i 5 år ca, lærte meg å hekle for et par år siden....absolutt elsker å holde på med sånt....har et helt lager med klær som lille kattungen i magen skal få når h*n kommer ut......dvs noe er ment for gutt, noe for jente og noe er nøytralt......dvs det som ikke stemmer med kjønnet jeg får blir gaver til venninners babyer :) forøvrig er jeg litt fri for inspirasjon akkurat nå, så hvis noen har tips så tar jeg gjerne mot det......vurderer en Fana-genser m rundfellingmønster til meg selv...kanskje den kan vokse med meg utover vinteren....ull er jo elastisk, og jeg fryser jo hele tiden om dagen!

Gleder meg forøvrig over at jeg kommer til å være høygravid i sommer.....ser for meg at klesmessig blir det myyyyye bedre enn å være høygravid midtvinters og føde i april som sist......umulig å finne klær......

Skrevet

Det er ikke riktig liste ;) Jeg er jo gravid og har oppdatert lista med det tidligere...

q

Kopier bare lista og legg deg inn med riktig termin :) tror det meste ellers stemmer :)

Skrevet

Jeg går mot tredje gravid-sommeren på 5 år nå, og synes det er veldig greit klesmessig. Jeg går mye i haremsbukser og singletter fra Cubus. Haremsbuksene er så løse og gode i magen, også kan man dra buksebena opp og ned etter som hvor varmt det er :)

"Heldigvis" er jeg så frossen i utgangspunktet, at å gå høygravid om sommeren er bare deilig for meg :)

Skrevet

Samme her, skikkelig frossen-pinn :) vi har planlagt Sverige-ferie med campingvogn sammen med venner, men ser ikke for meg at bikinien kommer til å bli så mye brukt i år, hehe....hva var det den spekkhoggeren het, Keiko??

Skrevet

En til please: skikkelig synd m tanta :( håper mannen vinner denne md :) hvor kjøper dere den der sjokoladen? Jeg vet ikke om jeg har smakt italiensk praliner, men jeg er sjokolade elsker!! Så vil gjerne ha tips om gode sjokolader :)

He he...vinen er italiensk og sjokoladen er lokalprodusert, du hadde virkelig eeeelsket den! Synd jeg ikke bare kan sende deg en pose i posten :)

Skrevet

Tigerlise: Gratulere så masse med den lille jenta di, så hærlig! <3

Bokormamma, finnes det noe jeg kan ta på apoteket altså, hmm, kanskje det bør sjekkes opp, klarte heldigvis å gå til slutt, men nå er det problemer igjen :(

Kostholdet, hva anbefales der da?

En til please, så trist å høre at det ikke gikk denne gangen heller, huff vet så godt hvor tungt det er å få de hvite testene gang på gang, men du skal se den sitter til slutt! :)

Her startet dagen med gru og grøss, hadde mareritt i dag tidlig om at jeg begynte å blø :( Hadde nok ikke reagert sånn hvis det ikke var for at i fjor når jeg drømte det, så skjedde det jo samme kvelden, styrtblødde og saén var et faktum, men den gangen hadde jeg jo smerter utover hele dagen som bare ble verre og verre. I dag har jeg ikke hadt noe vondt, så jeg skjønte jo etterhvert at denne gangen virket det bare som om det var et helt vanlig mareritt! Puh!

Ja, det med å gå gravid om sommeren, jeg skal jo være her i nor hele sommeren og det er jo ikke den aller varmeste plassen å være om sommeren, så det tror jeg kommer til å gå veldig bra :)

Skrevet

q

Kopier bare lista og legg deg inn med riktig termin :) tror det meste ellers stemmer :)

Hva med Sidney? Joda, listepetimeter her også.

Skrevet

Gratulerer så mye Tigerlise! Så herlig <3 Gleder meg til å høre.

Æsj og fysj med tantebesøk..

Nå kryper jeg til sengs. Og når jeg våkner er jeg jammen meg enda et år eldre :o) Sov godt søte dere.

Skrevet

Tussemor, var du også på tråden når den startet? Begge mine to trollunger er "født på tråden".

Skrevet

Grattis med dagen, Bumblebeee! :D håper du får en herlig dag! :D

Skrevet

Bumlebee: gratulerer med dagen!! Ja, jeg har værtfall vært på tråden i snart 5 år. Sistemann ble "født" her, men ikke eldste, da var jeg litt for "ung" :P Har du hatt samme nick hele tiden?

Skrevet

Endelig 2 trimester :)

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (14.pp, IKM 14.jan 2013) 30 år, mamma til ei, Vestfold.

**Cayenne** (20.pp, IKM 4.2) Mamma til jente-04 og gutt-06.

En til, please. (10 pp, SA i oktober, IKM 27 febr.).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

Kjærepære ( 7. forsøk med ass.bef. IKM ca 14. feb)

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

Vææææ

1.tri:

Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

GeekGirl81 (termin 4.sep.) 31 år, førstegangs, Storbritannia.

m1980 termin 29 august (?)

Lykketroll*morTil2? (Termin 23. August)

Rime (termin 22 august)

Junimage (termin slutten av juni)

2.tri:

81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland.

Tussemor5 (termin 17 mai )

Bokormamma (termin 30. Mai)

Ønsker3gull (termin 17.juni.. med keisersnitt 2 uker før. Dato ikke fastsatt enda)

Grøne (termin 28.5) 37, førstegangs

Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Bumblebeee (termin 3.juli) mamma til jente-08 og gutt-10. Rogaland.

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland.

Symbio (termin 15. August), 30 år, mamma til en på 2 år.

3.tri:

Tigerlise&Anton prøver igjen (termin 17.februar)

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 )

Viiii (termin 27.april)

Født:

Skal vi kanskje skrive opp når vi har fått også?

Skrevet

Gratulerer med keiserinnen, Tigerlise! Gleder oss til en fyldigere oppdatering når du har tid og overskudd!

Det er så kjekt når man logger seg på og ser at det er 35 nye poster på et lite døgn, da vet man at noen har delt nyheter:-D

Og gratulerer med dagen, Bumblebee!

Rime: ja, det finnes noe greier på apoteket man kan ta når man er gravid, og det hjelper! Ble litt ustabil i magen de første dagene, men det ryddet opp i systemet og da var det lettere å komme i riktig gjenge etterpå. Tok med to svangerskap med forstoppelse i starten før jeg lærte tricksa, men hør på apoteket, for jeg husker ikke hva remediet het.

Kostholdsmessig er det om å gjøre å få i seg nok fiber, og mange opplever faktisk at de må ty til ting som "setter fart på systemet" gjennom hele svangerskapet, ettersom den fine musklulaturen rundt tarmene bare tar ferie i påvente av fødsel. En venninne av meg brukte maltekstrakt i kaffen hele svangerskapet, ellers fungerte hun ikke. Selv svergert jeg til en yoghurt og en kopp latte om dagen, MASSE vann og litt morsjon. Da går det greit. Men alles system er vel litt forskjellige.

Håper dere får en fin dag! Her er det den store møtedagen: Først møte med skattekontoret for å krangle om makens forskuddsskatt (irriterende når selvstendig næringsdrivende år etter år må ta det samme opplæringsmøte med de som skriver ut skatten vår, gitt) og årsmøtekjør i kveld. Lang dag for en som vanligvis ikke gjør annet enn å løpe etter unger, men godt å få bruke voksenhodet litt også:-) Ha en nydelig dag!

Skrevet

Gratulerer med dagen, Bumblebee! :)

Jeg må bare skrive under på at malt ekstrakt i kaffen er helt glimrende!! Har brukt det siden eldstemann var liten. Har alltid vært plaget med treg mage, men etter førstemann kom hemoridene... :(

Prøvde sånn lactulose som jeg fikk anbefalt på sykehuset...men hjalp det...njatja.....

Med nummer 2 trillet jeg rundt på barsel med frøkna i senga si og i korga under senga var der to ting - kamera og et glass med MALT EKSTRAKT......Puttet det i hver eneste kaffekopp jeg drakk - og bank i bordet...magen kom fort i orden etter fødselen...og disse hemoridene har jeg (bank i bordet) ikke sett noe mer til etter at malt ekstrakten ble innført :) :) :) :) Enkelte av de ansatte lurte på hva jeg puttet i kaffen og fikk nesten litt hakeslepp når jeg sa det var malt ekstrakt for mageregulering... :)

Når det gjelder klær, så har jeg kun kjøpt noen få nye gravidetopper på H&M. Investerte i en del forskjellige klær med 1. mann og nå er de godt brukt etter 3 svangerskap... :) :) men det jeg sliter mest med er yttertøy.... Orker ikke investere i noe gravidjakke....har ei boblekåpe, som kun utvides en god del...men om det holder helt ut.......det får vi se....og de 2 første er født i juli og september, så da var ikke yttertøyet noe problem...

Så jeg burde egentlig være storfornøyd med at vinteren stort sett har holdt seg borte fra nordvestkanten av landet... :)

Ha en storveis dag!

Nå må jeg jobbe!!

Skrevet

Gratulerer med dagen Bumblebee.. :) skal du feire dagen din idag eller?

Jeg kunne ikke vært mer enig Ønsker-spire! Å ha stor mage på vinteren er IKKE å foretrekke. har minimalt med klær, ytterjakker, boblebukse osv.. men svigermor kom med en fryktelig stor jakke som jeg tror skal passe i mars dersom jeg trenger det da. Ellers så er jeg en frossenpinn selv, men siste svangerskap var jeg veeeldig varm de siste mnd. og det har begynt å komme nå også. Så dersom april f.eks kommer til å være like varm i år som ifjor.. ja, da er jeg redd jeg kommer til å slite litt:D Men, men.. har flere t-skjorter enn ullgensere i mammaklær så;)

Malt-ekstrakt ja Viii. DET skal jeg jammen huske. Er det ok å bruke om man er gravid, ammer og alt mulig altså?

Grattis med å entre 2. trimester 81-Mamma! :) Ja, er det ikke deilig å komme seg videre, å kjenne litt på milepælene når man går fra det ene trimesteret til det andre, eller det å være halvveis? Det synes jeg ivertfall:)

Får starte dagen her. Skjønner godt frustrasjonen deres over å måtte lære opp de såkalte "lærde" i skattevesenet bokormamma! Det burde jo ikke være nødvendig. Skulle tro de fikk litt erfaring i det etterhvert, men;)

Huff. Jeg ha også tenkt på i flere år å begynne et lite selvstendig selskap. Ikke for å leve av det, men sånn "på si". Da blir det vel min tur til å sette meg inn i alt av skatt, moms osv tenker jeg.. og få skatteoppgjør på høst istedet for sommer osv. Men.. ikke enda. Har liiiitt for mye annet å gjøre nå enda. Puhh.. jeg får ta de sybestillingene litt utenom enda tror jeg. Det er ikke så mange enda siden jeg ikke har markedsført meg noe så det er overkommelige mengder:) dessuten skal det sys puter og sengetepper med egen komponert-tekst til flere i huset her først, og det tar jo litt tid med meg som må løpe og henge over doskåla i ett sett nå om dagen mener jeg;) TTT :D

Skrevet

Jeg ønsker meg slik en sparkebukse m "lykketroll" på rumpa :) ALT for å provosere svigermor mest mulig. Klarte atter en gang å ta meg i å "unnskylde" meg for at jeg ikke får jenter...gjett om ei som var og er litt forbannet på seg selv :(

Rime: hvis du skal bruke laktulose/ dulcolaks så bøtt innpå med vann. Hvis ikke har det motsatt effekt :( få som informerer om slikt i dagens helsevesen. Kaffe og mengder lakris funker godt for noen, ellers signerer jeg Bokormmamma ;)

Her er ungene hjemme i dag, lille trille har fått sin dose med kaffe og sjokis ;) og det merkes :P skal prøve å få ungene til å gjøre unna litt husarbeid for meg :P, minsten har allerede tatt badet, så der er det bare å vaske ;) så får vi se hva dagen bringer :D ha en strålende dag.

Skrevet (endret)

Huff Tussemor, da hadde jeg også vært skikkelig sur på meg selv altså! Neste gang får du heller spørre om hun ikke liker gutter eller noe sånt, hadde nok satt henne litt på plass ;)

Laktulose fikk fart på mitt system slik at jeg klarte å gå på do etter å ha blitt sydd fra a til å etter første fødsel. Men kunne ikke være i rom med andre da, fikk riiimelig mye luft i magen :P

Lakris er ikke bra for gravide. Man kan bl.a. få høyt blodtrykk, og så inneholder det carbon black (nanopartikler) som har en eller annen veldig negativ effekt på blodårene. Tror det var spesielt ille for barn. Husker ikke helt, men leste det i Gemini (forskning fra NTNU og Sintef).

Endret av **Cayenne**
Skrevet

Gratulerer med dagen bumblebie!

Jeg sliter også med magen! Tar laktulose, og da går det så vidt rundt!

Har også lært meg at om jeg kjenner antydning til at jeg må bittelitt på do, da går jeg med en gang! Hvis jeg bare skal gjøre noe først, så hår det nemlig over.

Skrevet

Hehe, jeg er overlykkelig over å få bare vårbarn, jeg:-D Blir så varm når blodprosenten stiger under svangerskapet at jeg hadde omkommet om jeg skulle vært på tjukken i varmen. Hadde en veldig varm mai da nummer to ble født tjuesjette mai og det var frytelig. Men det er vel litt hva man blir vant til...

Jeg og en venninne begynte en tjukkas-klær-pool for noen år siden. Vi har vært gravide slik at vi akkurat har overlappet hverandre og har ganske lik klesstil så vi slo sammen våre beholdninger og fikk dobbelt opp med god samvittighet. Nå slo en tredje venninne seg med i fjor og hun returnerte siste rest i går, så nå føler jeg at jeg har så mye klær! Hurra! Anbefales!

Nei, nå er det tid for dagens latte... *sukker henført* og litt kjeks... Nyt dagen! Og snøen ( i alle fall dere som er i Midt-Norge)

Skrevet

Så lurt med en tjukkas-klær-pool da bokormamma:) Skulle gjerne hatt det;).. ellers harjeg fått noe tøy fra en venninne som ikke skal ha flere, og de skal jeg nok passe på å bruke etterhvert. Det blir liksom følelsen av å ha helt nye klær det!

Jeg er veldig glad for å få forsommerbarn. Første uka i juni får jeg keisersnitt, men håper ikke at april og mai blir supervarme. Bare sånn passe håper jeg:) Ellers er det en knallfin tid å få på, og for frøkna i magen å ha bursdag på da. Pleier jo å være noe av det beste været på den tiden. Siste helgen i mai f.eks er faktisk ifølge statistikker den beste og varmeste hele året.

Hadde forsåvidt vært like fint å ha termin i mai også.. da er det også ofte fint vær, men gjerne etter 17. mai. Før det og ofte på selve nasjonaldagen er det stort sett litt småkjølig her i bygda faktisk.

Kos deg med latten bokormamma! :)

Huff tussemor. Du må ikke beklage deg selv at du får "bare" gutter! Skjønner at du er litt ergelig på deg selv nå... og vet du.. denne svigermoren din burde være bare såå fornøyd med at hun får så mange fine barnebarn.. uansett kjønn! Tenk, OM det skulle vært jente denne gangen tussemor.. så kan det faktisk godt hende hun hadde forskjellsbehandlet barna dine. At jenta var liksom grom-jenta og guttene gikk for lut og kaldt vann. Og SÅNN vil du IKKE ha det!! Tenk på gutta dine da da. Huff. Skrekk og gru. De ville vært merket for livet stakkars. Ikke bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...