Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Rime, jeg bruker disse gravid-vitaminene. Skiftet over til 2. tri/amme-varianten da jeg var knapt halvveis, tror jeg. Du skal få i deg nok folat im du bruker disse pillene. Jeg kommer nok til å fortsette med dem til jeg er ferdig med amminga. Spiser ganske variert, men vil likevel forsikre meg om at jeg får i meg alt jeg trenger...

Fortsetter under...

Åh, så kjekt å stikke innom her en mandag formiddag og lese seg opp på helgens eventyr:-)

Rime, du er ikke hysterisk. Jeg er tross alt fjerdegangs og veldig rolig mht hele greia, likevel blir jeg litt stressa når det murrer i ryggen eller livmora... heldigvis er lille danser veldig, veldig aktiv, så det er ingen tvil om at alt er ok. Men de der "livmora-vokser-smertene" er kjipe!

Skjønner det har vært en litt variert helg der ute, men godt at Tussemor har hatt det kjekt i alle fall. Her er fryser'n ladet med både sjokoladelangpanne, kokoslangpanne og en stor pose kanelboller, så nå har jeg troen på at jeg skal klare bursdagssesongen i år også:-) Veldig kjekt med vårbabyer, men det blir en pokkers bursdagsesong når alle fire har bursdager på våren. Vet hva jeg har å gjøre på i mars, april og mai de kommende femten-tjue åra...

Rime: bitestikkelbetennelse er betennelse i en liten del av testiklene, - så ja, det var visst veldig vondt..

Jeg synes også lakris smaker godt nå :) men jeg har ikke blitt helt desperat etter noe. Siden jeg ikke kan røre meg så mye så er jeg ganske opptatt av å spise sunt i hverdagen. Og det går foreløpig rimelig greit :)

Har ikke hørt om gravidpakke jeg heller..

Her blir høsten mest travel m tanke på bursdager. Blir to i august og 1 + meg i okt :)

Ønsket meg opprinnelig vårbarn! Men så ble nr 1 til litt før planlagt, og hun ble høstbarn. også ville vi ha to år mellom, ikke mye mer, og ikke mye mindre, derfor endte vi jo opp med bare høstbarn :) men er godt fornøyd med det likevell :)

Her blir det tett med bursdager i februar. Jeg føder dagen etter min egen bursdag, og mannen sin er 8 dager etter fødselen. Innmari kjekt, da slipper jeg unna med en feiring siden ingen av oss voksne er særlig gira på å feire oss selv :)

Vitaminene kjøper jeg på Vitus, tror det er Life som produserer dem?

Annonse

Lykke til med testing en til please.....vet du, jeg testet ikke før tre dager etter inn fordi mange får hvit test på inn dagen....håper du lykkes snart! Her sitter jeg og lengter etter at kl skal bli halv tre så jeg kan dra hjem.....holder på å sulte ihjel for tiden......forrige gang var jeg kvalm på denne tiden, og fikk jente.....økt forbrenning og sulten hele tiden tyder på noe er annerledes.....tyder det på gutt tror dere?

Lykke til med testing en til please.....vet du, jeg testet ikke før tre dager etter inn fordi mange får hvit test på inn dagen....håper du lykkes snart! Her sitter jeg og lengter etter at kl skal bli halv tre så jeg kan dra hjem.....holder på å sulte ihjel for tiden......forrige gang var jeg kvalm på denne tiden, og fikk jente.....økt forbrenning og sulten hele tiden tyder på noe er annerledes.....tyder det på gutt tror dere?

Jeg var superkvalm med gutten og ikke med jenta, så jeg vet ikke om det har noe med kjønn å gjøre om man er kvalm, sulten eller hva det måtte være...

Slenger meg på med lykkeønskninger til deg En til - håper spiren sitter nå! :D

Oj, når jeg regner på det er jeg faktisk 9 dpo i dag! Har ikke tenkt på det i det hele tatt! Kanskje det som skal til? :P Skal iallfall ikke teste før ikm denne gang - rimelig lei av hvite tester etter 20 mnd kan man si...

Ha en super mandag, sweeties! :D

Lite livstegn fra meg...

Jeg har vært innom og lest nesten hver dag, men har liksom ikke hatt ork til å skrive.

Spennende med dere som er rundt ikm tider. Krysser fingre og tær :)

Selv er jeg stuptrøtt etter meget koselig jentehelg i Oslo. Og huset trenger en aldri så liten oppshining etter at mann og barn har vært alene hele helga, hehe. Tar meg en fridag i morgen og ser om jeg ikke kan få litt skikk på kåken. Speaking of kåk, vi skulle hatt oss en ny. Men i nabolaget her koster alt som er over 120 kvm langt over 5 mill. Og så mye har ikke vi dessverre. Så må nok til med køyeseng når babyen skal ut av våres rom...og satse alt på en lottogevinst ;)

En uke til OUL her, kjenner jeg er spent :D

Oj, så mye spennende her altså! Bumblebee, så spennende og artig det blir med OUL!

Cayenne og En til, please.. jeg heier og heier så krampa tar meg!

... og Tigerlise da.. som skal føde snart! DET blir spennende det!! :)

Her har jeg måttet kaste inn håndkleet litt ift. jobb:( Skjønner at grunnen til at jeg har begynt å kaste opp igjen er rett og slett fordi jeg er FOR sliten. Så nå skal jeg være hjemme tirsdager og torsdager. Det får virkelig holde frem til permisjonen nå!!

Men da trøstet jeg meg litt idag og kjøpte inn Dale Baby Ull-garn i støvlilla for å strikke en liten babybukse til frøkna i magen. Så den skal påbegynnes ikveld:) Ja, selv om jeg strengt tatt burde montere ferdig kåpa til vesla på 5 eller strikke ferdig min egen høstytterjakke;) Men, men.. nå må jeg ha litt lysere farger. Ikke olivengrønn og slikt! ;)Dessuten få litt babyainspirasjon. Hva sier dere til denne buksa her på side 10?.. bare MED fot, og ikke den jakka.

http://www.dalegarn.com/images/misc/201002150551563.pdf

Fargen blir i støvlilla.

Å, du er flink bokormamma.. som baker så fælt mye i forkant:)

Vi har bursdager i mars, august, oktober, november og desember.. og snart altså også i juni:)

åh, så fin, men det var utrolig masse fint der :)

jeg kjøper også de gravidpakkene på vitus apotek, bra pakker.

sånne salte bjørner husker jeg, åh herregud de er gode, jeg hadde hamstret hvis jeg var deg, hihi. Fikk vann i munnen her, tror jeg må dra på den butikken, hvor var det, hehe :)

Chayenne, håper det hjelper, for nå synes jeg virkelig du fortjener to streker :)

En til please, håper du får positiv også på onsdag, krysser alt som kan krysses.

nå husker jeg ikke hva mer jeg skulle skrive!

Annonse

Jeg er nok ikke så flink, bare liker å bake. Også er ungene glade i forskjellig bakverk, så akkurat til bursdagene deres fård e bestemme selv. Heldigvis kan det meste fryses, i alle fall før man monterer og pynter. Spørs hvordan det blir med han som fyller fire i slutten av mai da... Jeg har termin 30 (ifølge ul), men har født de andre tre åtte og sju dager før. Den blivende fireåringen har bursdag den 26. så det er sikkert omtrent når jeg skal komme hjem eller akkurat er kommet hjem fra sykehuset... altså spørs det om han får Burger Kingkrone på bursdagen sin, på vei hjem fra sykehuset i stedet.... Tett program!

Jeg testet også positivt først noen dager etter ikm, så det er ikke dumt å vente litt. Ta i alle fall ikke sorgen på forskudd! It ain't over till the fat lady sings!

Håper dere har en fin kveld og at alle får den hvile de trenger før morgendagen! Nå skal mor kaste seg over en pakke som ankom fra Waterstones idag:-) Engelsk krim på originalspråket gjør det verdt å unne seg en cola selv på en mandag:-)

PS. Jeg har også vært døkvalm med begge guttene mine, og ikke et snev kvalm med jenta... Denne gangen var det ille i begynnelsen, men gikk over fortere enn med gutta, så jeg tror ikke det nødvendigvis spiller noen rolle for kjønnet;-)

Ønsker3gull: Akkurat det settet driver jeg å strikker ;) Jeg er akkurat ferdig med jakka og den ble supersøt. Jeg strikker i hvitt og beige. Hadde såååååååååå lyst til å strikke i lilla, men i og med at det mest sannsynlig er en gutt, så valgte jeg nøytrale farger. Er dog ikke noe glad i dale garn generelt, det fikk jeg bare bekreftet atter en gang. Neste prosjekt blir med rauma eller drops!!!!!!! Har begynt på buksa, men tror det sikkert vil ta litt tid ;)

Bumblebee: Så godt å høre fra deg igjen!!!!!!!! Kjenner til den der "stuptrøtt" følelsen og "huset ser bomba ut, jeg burde shine" følelsen...ugh...dårlig kombinasjon ;) Håper du får en deilig fri dag!!!!!!! Spennende med OUL, ang kåk. Vi har 5 soverom, 2 stuer osv og vi bruker kun 2 soverom. Ungene insisterer på å bo på samme rom. Har tilbudt eldstemann eget rom, da fikk jeg til svar at det var helt greit så lenge det var sammen med meg….for det hadde jeg vist nok lovet han, bare glemt det :D

Rime: Det er så deilig med de lystige kommentarene dine!!!!! Jeg blir så glad!!!!!!!!!

Bokormmamma: Driftig dame du ;) imponert over baketempoet ditt...Jeg har ikke kommet lengre enn å kikke på eggene og smøret i dag :P, men har hatt sykt barn hjemme og dere vet vel alle hvordan syke hankjønn er :D Som far så sønn(er).

Valentines: Hadde vært kjekt med tvillinger da :D Snakk om komplett flokk ;)

81 – mamma: Huff, hørtes ut som ei litt kjip helg, kjente at jeg syntes litt synd på mannen din. Håper han kommer seg fort altså!!!!!!!

En til please: Så onsdag blir altså den magiske datoen???? ;) Spennende!!!!!! Jeg unner deg som nevnt tidligere en spire så det holder!!!!!!! Daglig jubalova er ikke å forakte…hehehehe…been there done that ;) viktig ikke å gi opp på slutten, fant jeg ut :P for guri så lei jeg var….

Cayenne: Det samme gjelder deg altså!!!!!!!! Det er når man minst venter det at spira sitter….20 pper står det respekt av!!!!!!!!!! Åhhh, kjente jeg ble litt spent….Jeg heier!!!!!!!!!!

Vææææ: Så spennende!!!!!! Masse lykke til!!!!!!!!!

Ønsker spire: Vet du, dette svangerskapet har vært helt annerledes enn de to forrige og jeg var så sikker på at det måtte bli jente denne gangen, MEN det har vist ingenting å si….har jeg erfart, selv om andre erfarer det motsatte ;) Spennende blir det uansett!!!!!!!!!!!!!!!

Her har dagen gått med til å pleie den syke og meg selv. For jeg er full av forkjølelse. Jeg forsøker å overleve en mann som tror han er tøffere enn toget når han har besøk, og som har fått seg nytt "leketøy", altså bilen. Skulle egentlig ha kjørt meg en tur, sett litt nærmere på den osv, siden jeg skal ut på vift i morgen, men tror det er tryggest å ta den gamle. Jeg klarer nok ikke å holde meg våken til han kommer inn fra bilmekking med en kamerat (kryss i taket at han er sammen med noen andre enn oss). Ja ellers er det voldsomt hvor høyt han plutselig elsker meg osv, jeg holder på å kaste opp...ærlig som jeg er sier jeg rett ut at jeg ikke tror på han :P tjohooooo!!!!!!!!

Nå er det sengetid for små og store. Kan bli en spennende natt med lille febergutt og en mest sannsynlig sur mann som må være hjemme med sykt barn i morgen...sukk...Jeg drømmer om å finne krefter til å få vasket huset og bakt før helgen, siden vi skal ha bursdag da...gudene må vite hvor de kreftene skal komme fra....

Ha en strålende natt alle sammen!!!!!!!! :wub:

tussemor.. så artig at du strikker på samme bukse! :) Men nå hadde de ikke det heftet i butikken, så jeg endte opp med å begynne på en annen dress i et hefte jeg har liggende hjemme. Fin den også.. men det får bli den buksa som var påtenkt etter det!

Jeg er litt enig med deg angående garn jeg altså tussemor. Vet ikke helt hva du sikter til, men jeg synes noenganger at ullgarnet til dale.. og sandnes for den sakens skyld.. er littebitt hardt liksom?!? Hmm... vel, vel.. nå har jeg strikket veldig mye i drops sitt garn, og det er jo utrolig bra synes jeg!

Vel, vel.. synes du er flink mamma jeg bokormamma. Det viktigste er jo at du liker å bake når du gjør det. Ikke at du ergrer deg når du gjør det:D Her får ungene bestemme litt, og så bestemmer jeg litt til bursdagene deres. Må se litt an hva jeg har i bakeskuffen osv. Men jeg synes det er enormt morsomt å bake da, og finner gjerne på litt nye ting. Kjøper en del ingredienser fra Pals i Oslo, de leverer f.eks til bakere, men privatpersoner kan også handle der. Man må kjøpe i litt store kvanta, men herlighet.. SÅ mange bursdager som vi har her, så går ingrediensene med ja:DLike morsomt er det å få "bestillinger" fra nevøer og nieser om kakene jeg lager til sine bursdager. Det er moro:)

Men dere... jeg har en niese som blir 18 år snart, og jeg er vanligvis veldig kreativ og flink, synes jeg.. hahaha, til å finne på gaver. Men nå står jeg litt fast altså. Hun er litt sånn "vestkant-berte" hehe.. men veldig søt og god altså. Tenkte på penger, men vil ivertfall gi noe ved siden av. Vil gjerne hun skal ha noe hun husker hun fikk. Skjønner?!:) Har dere noen tips??

Rime: Fant de på en bensinstasjon langst E18 og har ikke finni de på noen butikk. Så det kan nok hende jeg blir så desperat en kveld at jeg setter med i bilen og kjører 1.5 time for å tømme hyllene på Shell :) men har blitt tipset om at narvesen kan ha, så fortsetter leitinga :) p.s eskene har litt annet utseende nå, de salte hadde lilla farge nå, ikke rød som i barndommen.

Tusen takk for heiing søte dere - det hjelper iallfall på humøret om det ikke hjelper på fertiliteten :P

Tussemor: Han mener det nok, han hadde nok bare begynt å ta deg for gitt. Trenger nok noen spark bak, den mannen ;)

Så flinke dere er til å strikke, alle sammen! Baking er greit - der må man bare stille opp, selv om minstemann har fått det for seg at det er det første man bør gjøre hver lørdag morgen (her snakker vi i 7-8-tiden) :o Og han maser helt til man gjør det... Men altså; strikking - der har vi heldigvis en bestemor som er rimelig rå, og ungene har følgelig gensere for flere år framover. Så da kan jeg lese en bok i stedet ;)

Junimage, hmmmmm, tror jeg må hive meg i bilen og kjøre nedover i landet på E18 og stoppe på alle shell stasjonene jeg finner for å se om jeg treffer gullfugelen! :D

Jeg har lagd masser av sveler i kveld så no sitter jeg her stappmett på sveler, men nam det var godt! :)

Hvor lenge har dere strikket dere som strikker? Jeg har ikke holdt på så lenge, men synes det er litt innviklet å følge mønster og sånnt, men har heldigvis noen som hjelper med å lære meg. Skal nå lære å strikke sånne søte små babysokker, glede! :) Men jeg kjøpte dale babygarn, ble jo litt skeptisk når jeg så hva dere hadde skrevet om det. Og så skal jeg begynne med ett nydelig 1x1 m babyteppe som er dobbel, men fant jo da ut at, oi jeg må jo da strikke 4 slike 1x1 m lapper, phu, bare å starte! :D

Ønsker: Jeg kjøpte Thomas Sabo sitt charmsarmbånd i attenårsdagsgave til fadderjenta mi. De er så kule og kommer med en million charmsmuligheter. Det geniale er at da vet jeg hva jeg kjøper henne til alle milepæler framover. Da hun tok lappen fikk hun bilcharm, da hun fikk ny jobb fikk hun en ting som passet det, og da hun ble fadder på vår tredjemann en smokk osv. Og til bursdager osv har vi spedd på med initialene hennes osv. Disse armbåndene er veldig fine, i sølv og litt sånn tøffe, så man kan bruke dem til både hverdags og fest. Går aldri av moten og passer alle stiler. Fadderbarnet mitt er også litt sånn snobbete berte i stilen, men jeg har gitt likt armbånd til rocka venninner og småbarnsmødre. Funker!

Jeg er også veldig fan av drops, både oppskriftene og garnet. Nå er jeg kjempeheldig og en dame har startet butikk som fører dropsgarnet her i bygda, så jeg slipper å bare handle på nett. Digger at man kan skrive ut mønster/oppskrifter gratis på nettsidene deres også, for det der med at man må kjøpe garn for å få oppskriftene er noe tull!

Rime: Jeg har strikket siden jeg var liten, men det er først de siste par åra jeg har giddet å bruke oppskrifter. Før det fant jeg opp ting mens jeg holdt på. Det er ikke alle oppskrifter jeg forstår, så da må jeg besøke bestemor og si "Hva mener de nå? Hva skal jeg gjøre?". Men stort sett går det bra. Akkurat nå går det i en omslagsjakke med matchende lue i drops delight (flerfarget garn). Den er SÅ morsom å strikke, og genial i bruk fant jeg ut med baby nummer tre. Med omslagsjakker er det så greit å åpne opp litt om knøttet sovner i bilstol eller vogn, og den jakken er strikket i rillestrikk, så den er veldig elastisk og varte i mange måneder med vår junior i alle fall. Anbefales!

Tusen takk for tips Cayenne og Bokormamma! :) Thomas Sabo skal sjekkes ut.. det var genialt å gi charms til milepælene hennes:)

Men oj... bokormamma.. nå lurer jeg nesten på om du bor i samme bygd som meg jeg! Jeg har også en dame i bygda vi bor som har åpnet butikk og selger drops-garn:D

.. men vil ikke ut med navnet på bygda her.. håper dere skjønner;)

Rime.. jeg har strikket siden jeg var 18/ 19 år tenker jeg. Da satt jeg sammen med min søte tante på sene kvelder, strikket og så gamle sort/hvitt filmer:) Så hadde jeg et laaangt opphold mellom eldste jenta mi og til nå.. ca 10 år. Så nå må jeg sette meg inn i mønstre osv, og føler meg som en nybegynner;)

... det blir stort sett ganske fint det jeg lager, med litt småfeil her og der som forhåpentligvis bare jeg ser:D

Så flinke dere er! Jeg strikker overhodet ikke. Jeg er bortskjemt med en strikkende mamma. Hun er ufør og har liksom ikke så mye annet enn strikkingen. Det eneste hun ikke strikker er sokker og votter, det blir visst for kjedelig. Flaks for oss så er sokker og votter i grunnen det eneste svigermor strikker...:) Vi sparer jo en god del penger på tykke ullklær, nå har vi skuffene fulle av flotte gensere med tilhørende bukser. Og hele dresser når barna er små.

Her har vi sovet til halv ti hele gjengen. Deilig. Skal putte ungene i barnehagen noen timer mens jeg diller hjemme. Er alenemor frem til torsdag, så det blir en enkel middag i dag. Snuppa har bestilt pølser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...