Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Anbefaler gravidebilder av en skikkelig fotograf, 81Mamma! Jeg fikk tatt det da jeg gikk med nummer to, fordi jeg da var i oppløpsfasen med boka mi om å være alenemor og brukte meg selv som modell til kapittelillustrasjonene. Kjempeartig å ha!

Og ja, det var stille her nå... Jeg har vært litt optatt med denne rotenondebatten min... Tok helt av på nettet og telefonen min etter at jeg skrev en litt snikete blogg hvor jeg spilte på kreftfrykt og mammahjertet. Jeg liker ikke tanken på at noen skal pumpe tusenvis av tonn med løsemiddel ut i elva vår når det ikke kan dokumenteres noe seriøs forskning på langtidsvirkningene av dette. Greit at det sikkert er fint å redde villaksen, men hvis jeg må velge mellom økt helserisk for kommende generasjoner eller parasittfri villaks, er det for meg et lett valg...

Men nok om det! Håper dere har en super helg i vente, superdamer! Her skal det strikkes ferdig en lue til nevø navnløs, leses og koses. Har planer om å begynne bake-og-putte-fryser'n-kjøret foran bursdagssesongen og tegne en brudepikekjole til sekåringen, som skal være brudepike for onkel og tante i sommer... Men mest av alt skal det KOSES!

Fortsetter under...

Hurra Vææ og takk for hjelpen. På tross av mine 600 inlegg (gulp) er jeg forumsgrønn, jeg......

81-mamma: så kos med bilder!!!!

bokormamma: ikke kjekt med ulumske kjemikalier i lokale vassdrag det forstår jeg supergodt! Selv om jeg liker heller ikke å skulle ofre lokalstammer av villaks. Synes det er utrolig viktig å beholde flora og fauna inntakt, selv om vi høster av naturens frukter :) Her må det forskes mer så man finner bedre løsninger enn rotenon. Det er sikkert og visst! Lykke til med strikking, baking, kjoledesign og familieKOS. Du er jammen meg en driftig dame :)

God helg til dere alle!

Jeg har ett spørsmål til dere som har vært gravid før, eller er det nå. Jeg er nå 10+3 og har begynnt så vidt å kjenne kanten på livmoren over det beinet, men i dag og natten som var har jeg hatt så sinnsyke murringer, kan det være fordi den holder på å komme oppover. Har ikke hadt det sånn siden helt i starten. Kjenner så klart at jeg blir litt nervøs, men prøver å slappe av. Det er ikke smerter og ikke direkte vondt, men ubehagelig og murrer masse og stikker litt. Ville bare høre om dere hadde det sånn rundt den tiden, hvis dere husker det :)

Endret av Rime

Det er helt normalt rime! Bare tenk deg hvor stor den livmora de skal bli ;) så lenge du ikke blør er det bare å "nyte" alle tegn ;)

Tigerlise: takk som spør, ting går greit, litt bedre stemning og nå som bil er i boks har gubben litt ting å "glede" seg over. Vi avventer ting til tirsdag når jeg får flere svar på om jeg må jobbe eller kan ha fokus kun på skole ;) åh, jeg misunner deg litt som snart er ferdig ruget ;)

Her har kraftig forkjølelse inntatt kroppen, en ny skole uke gjennomført og sensur på begge eksamnene foreligget, jeg er såre fornøyd med bestått og B ;) ellers er jeg bare mye sliten og har mye vondt, men nyter en noe overaktiv liten trille :). Har besøk av ei god venninde i helgen og det er knall!! Blir godt å få litt tid med ungene også. Nå skal det soves litt før neste runde med nesespray og hosting. Ha ei riktig god helg!!

Seier som Tussemor Rime, det er nok berre livmora di som veks. Så du må nok vera førebudd på at det blir ein del murringar og strekk i området der framover, har det stadig sjølv om eg i morgon bikkar 23 veker. Det skal jo voksa og gjerast plass til to hjå deg, så då kjenner du det sikkert meir om. Og det går vel ikkje heilt over før dei er ute tenkjer eg :) Så lenge det ikkje er store smerter eller blønding er det normalt.

Kos med besøk Tussemor.

Syns ideen om gravidebilder er god, men nett no føler eg meg meir som ei stappa pølse enn vakkert gravid - er sikkert midt i overgangen frå der folk lurer på om eg er gravid, eller berre har lagt på meg litt..og sidan magen begynner å bli full av baby og tilbehør føler eg meg som om eg har spist for mykje heile tida..då føler ein seg ikkje så fin. Satsar på at magen kjem tydelegare fram i løpet av dei neste vekene, for her veks det fort om dagen!

Her er det elles spinning og litt styrke på programmet før avislesing og husarbeid - godt med helg så ein får gjort det ein ikkje rakk tidlegare i veka.

Kjekt med stor respons på bloggen bokormamma! Ein treng engasjerte folk i alle lokalmiljø :)

Annonse

Takk skal dere ha jenter, regnet med at det var det og at det var normalt, for det kommer og går, og som jeg sa er det ikke smerter, bare ubehagelig :) Vurderer å bytte nick til "Hysteria Rime" :D

Grøne, hohoho, gleder meg til den tiden jeg også, når man ikke ser helt gravid ut og folk titter litt for lenge og lurer, hmmm, er hun gravid eller har hun lagt på seg? Hihihi, men sannheten er at jeg faktisk gleder meg :D

Tussemor, fint å høre at det går litt bedre med dere, håper det ordner seg! Veninnebesøk er alltid kos <3 :)

God helg jenter, nå skal jeg ut og nyte fineværet! :)

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (14.pp, IKM 14.jan 2013) 30 år, mamma til ei, Vestfold.

**Cayenne** (19.pp, IKM 7. jan) Mamma til jente-04 og gutt-06.

En til, please. (9 pp, SA i oktober, IKM 27 jan.).

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

Kjærepære ( 7. forsøk med ass.bef. IKM ca 14. feb)

Vææææ

Nerdybirdy

1.tri:

Ønske-spire (termin 1.okt) 30 år,venter nr to...har ei jente på 10

GeekGirl81 (termin 4.sep.) 31 år, førstegangs, Storbritannia.

m1980 termin 29 august (?)

Rime (termin 22 august)

81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Symbio (termin 15. August) 30 år mamma til en på 2 år

Junimage (termin slutten av juni)

Lykketroll*morTil2? (termin 23 august)

Valentines (termin 25. september)

2.tri:

Bokormamma (termin 30.mai)

Tussemor5 (termin 17 mai )

Ønsker3gull (termin 17.juni.. med keisersnitt 2 uker før. Dato ikke fastsatt enda)

Viiii (termin 27.april)

Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA

Bumblebeee (termin 3.juli) mamma til jente-08 og gutt-10. Rogaland.

Grøne (termin 28.5.) 37, førstegangs

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 25 juli) mamma til tre på 5,4 og 1! Oppland.

3.tri:

Tigerlise&Anton prøver igjen (termin 17.februar)

79kvinne ( termin 7 april med jente <3 )

Endret av Valentines

Rime, jeg er 3 gangs, og fortsatt hysterisk... Så enten er vi to, ellers er det normalt ;)

Rart at man får mage så forskjellig. Jeg er 11 uker, og nå er det ikke vits i å skjule det mer. Er tydelig gravid! Det er bare at jeg er oppblåst, men det gir meg gravidmage. Sist var det noen som spurte om jeg var gravid i uke 8! Hadde jeg kunne utsatt å fortelle det hadde jeg nok gjort det. Men denne magen gir ikke noe valg ;) når jeg er i uke 23 kommer nok folk til å tro jeg strax er fødeklar ;)

Ååå det høres så koselig ut med gravidemage! Ser nesten gravid ut allerede, blir så oppblåst av medisinene :D Nyt graviditeten, damer, håper vi blir flere som kan nyte den snart også.

Nå har jeg laga ostehorn som jeg har stappa i meg selv og kona, ha en herlig lørdagskveld :)

Heisann mine søte forumfrender.

Ikm i morgen, ingen tegn til mens, men har en forutanelse om at syklusen har strukket seg seg noen dager. Men IKMdag er likefullt IKMdag.. så testes skal det!

Ellers har lørdagen startet med sen frokost med mannens nystekte rundstykker, deretter maratontime på spinning der jeg kjente at jeg hadde spist aaalt for mye av disse..."gulper og svetter". Skøyting med barna på islagt vann og deretter sosialdemokratisk lørdagskveld uten avvik fra det kjente programmet. Heeeerlig! Nyter nå freden foran peisen med te mens ungdommen spiller Muslim Gauze i bakgrunnen...tror ingenting kan bli bedre akkurat nå.

Sender mine beste lørdagstanker til dere som er forkjølet, dere med livmorer som trekkes hit og dit, deg med vellykket eksamen (hurra) og ikke minst til dere som er fullstappet av ostehorn(kjempenam). Måtte vi få verdens deiligste kveld!

Annonse

Usj en til please....så utrolig kjedelig...kanskje du skulle brukt monitor eller noe, bare for å sjekke når el er og om den er stabil? Jeg vet bare at etter sistemann her så var syklusen helt skrudd i lang tid :( kjøpte faktisk monitor for å i det hele tatt finne ut om jeg hadde EL....Håper så inderlig det klaffer for deg snart. Det er få jeg unner en liten bønne spire mer enn deg nå!!!!!!!!! Akkurat nå kunne du fått overtatt min, for han tar så stor plass og begynner å bli gårdig tung å bære på :P (er vel litt fordi jeg får pusteproblemer hver gang gubben åpner kjeften omtrent :( )

Nå skulle jeg også være flink å endre på lista, men pc'n min vil vist ikke det. Jeg har bare helt glemt å rette opp termin, ikke at det gjør noe, for den ble bare flyttet med en dag til 16 mai.

Freden og roen har endelig senket seg i heimen. Gubben har forlatt åstedet for å hente bil og jeg og ungene har levert besøket på flyplassen (ikke at det var så hyggelig da). Det har vært sååååå koselig å ha besøk, bare så synd at helga går så fort og at gubben er så sosialt understimulert at han overtar hele showet. Jeg gleder meg bare så hinnsides sykt til tirsdag for å få avklart jobbing/ ikke jobbing framover. Vil de at jeg skal fortsette å jobbe, blir det raskt aktuelt med sykemelding, det kan jeg love dere. Jeg har så sterke kynnere, vondt i bekkenet og magen (utenom kynnere) og lurer periodevis på om jeg er på nippet til å pådra meg hjerteinfarkt. Helt på felgen, og det er i og for seg ikke noe nytt ang gubbe trollet. Han prøver stakkar, men jeg har ingen velvilje å møte han med. SÅ, litt pause fra jobb og studier, få hentet meg inn og opparbeidet meg kontroll igjen - det hadde vært fint!!!!!!!!! Har tom fått tilbud fra ei som gjerne blir med på fødselen også, så da slipper jeg å bekymre meg for den biten også!!!!!!!! Barnevogn er også "bestilt" brukt, så nå er det aller meste snart på plass ;)

Denne uken som kommer vil nok gå med i bakingens tegn, med 4/5 bursdagsfeiringer på en mnd er det bare å hive seg rundt. Bestillingene har vært unormalt tydelige, så her er det bare å lete frem kreativiteten. Lykken var å finne en 25 cm sjokoladekake bunn i frysern som jeg helt hadde glemt!!!!!!! Så i løpet av uken er det bare å modellere gråtass og ellers annen pynt som skal være på kake 1 ;) Batman får vente til slutten av mnd ;)

Bokormmamma: Hadde du bodd nærmere skulle jeg ha hjulpet deg å bake opp til alle bursdagene dine også :)

Nei, da skal vi vist på vift igjen, så lenge varte freden :P pakke snippsekken og barna og komme seg ut :)

Fortsatt god søndag!!

huff da Tussemor, hørtes ikke godt ut, ja det er godt med sykemelding når man trenger det.

en til please, kjedelig, men håpet er ikke ute før tr virkelig dukker opp. Kanskje du skulle brukt monitor eller i hvert fall el tester, bare for å følge litt med!

Forresten, folat, hvor lenge er det vi egentlig skal bruke det? Frem til 12 uker eller fullgåtte 12 uker??

Folat til og med veke 12 :) Så ta heile veka der du, betre med litt for lenge enn for kort. Her sa både lege og uldama ut veke 12.

Håpar du får tydeleg avklaring på tysdag tussemor, du har nok lause tankar i hovudet utanom høyres det ut som og som om du treng å ta det litt med ro.

Takk for støtte søte dere :wub:

Nå skal dere høre...mannen min har utfordret meg til et veddemål. Han er helt sikker på at hvis vi leker herr og fru kanin hele neste pp så sitter spiren. Han er helt sikker i sin sak. Jeg har veddet imot. Den som vinner får en ekstra dyr italiensk og en stor pose med praliner. Ho ho...dette blir gøy...og bittelitt slitsomt puh :)

En til please: jeg testet negativt på IKM, men er veldig gravid :) Fikk positiv test ca 3 dager over. Unner deg å bli gravid nå!

Tussemor: Håper du får til en bra løsning!

Rime: folat minst ut uke 12. Jeg har som regel tatt til glasset er tomt :)

Jeg svidde av min siste test i dag. Den viste gravid 3+ så da går det rett vei med hcg iallfall :) Testen viste gravid 1-2 for en uke siden så det går visst raskt oppover. Får håpe det er bare en inni der!

en til please, det var det jeg og samboeren min gjorde, sex hver eneste dag, og da satt den :) Så tror faktisk det er tingen!! Pluss det er nå litt gøy også da, selv om man blir lit "lei" på slutten, hehehe!

Takk jenter, jeg har brukt den eska som heter gravid med folat og ekstra vitaminer siden jeg har cøliaki, men det er nå vel det samme; Håper jeg i hvert fall!

Nå er det bare to dager til jeg er 11 uker :)

En til please: jeg testet negativt på IKM, men er veldig gravid :) Fikk positiv test ca 3 dager over. Unner deg å bli gravid nå!

Jeg svidde av min siste test i dag. Den viste gravid 3+ så da går det rett vei med hcg iallfall :) Testen viste gravid 1-2 for en uke siden så det går visst raskt oppover. Får håpe det er bare en inni der!

Hoho, kanskje du følger meg og får påvist to inni der du også :D

En til please: så kipt med neg test! :( merkelig at det tar så lang tid! har det tatt lang tid før? Synes du er flink til å se lyst på livet til tross for en del motgang! Håper mannen får rett ang veddemålet!! :) du fortjener ny spire snart :)

Rime: til meg har de sagt ta til glasset er tomt! Blir sikkert et par uker til det.

Tussemor: kjekt du har kost deg med besøk i helga :) og håper du får sykemelding :)

Her har det vært litt kjip helg, mannen jobbet hele lørdag, og så fikk han bi-testikkelbetennelse (av alle ting)... Så han har ligget strekk ut å stønnet i smerte siden i går ettermiddag. Siden jeg ikke kan gå så mye er det vanskelig å finne på noe alene m begge barna, og været har vært dårlig! Så jeg har stort sett kjedet meg inne.

Folat til og med veke 12 :) Så ta heile veka der du, betre med litt for lenge enn for kort. Her sa både lege og uldama ut veke 12.

Håpar du får tydeleg avklaring på tysdag tussemor, du har nok lause tankar i hovudet utanom høyres det ut som og som om du treng å ta det litt med ro.

Er det farlig å ta Folat utover uke 12? Jeg har igjen endel piller og har ikke lyst til å kaste dem. Nå er jeg 14 + 2

Hoho, kanskje du følger meg og får påvist to inni der du også :D

Det håper jeg virkelig ikke siden jeg har 3 fra før :D Føler meg veldig gravid denne gangen og magen er oppblåst allerede. Blir spennende med ultralyd om halvannen uke :)

Hehehe, ok, skjønner, var kanskje ikke helt planen at du skulle ha 5 :) For meg er det jo bare stor lykke at det er to inne i magen siden jeg ikke har noen fra før :)

Er det noen andre her som har brukt den gravid esken som selges på apoteket?

Her er nå tydeligvis matlysten på vei tilbake, og det for fullt. Har holdt på å bli gal i dag, vært sulten hele tiden og hadt lyst på absolutt alt, men vet ikke helt hva det er, hjelp. Og lakris, åhhhh herregud, det smaker helt himmelsk, vil virkelig ikke bli hekta på det, jeg som har vært så flink frem til nå og holdt meg unna alt som er usunt! Nesten værre enn når jeg sluttet å røyke det her, kanskje det gir seg i morra, pluss jeg kan være veldig sta og overse lystene; håper jeg i alle fall! :)

81-mamma, bi,testikkelbetennelse, hva er det, har jeg aldri hørt om. Men regner med at hvis det er betennelse der, har ikke mannen din hatt det godt i helgen stakkar, huff da!

Nei no skal jeg krype under dyna, åh ja, så forresten sola i dag, så hærlig med lysere dager her i nord! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...