Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Bra du blir passet godt på Rime :)

Kjøp deg en yoga video eller noe! Jeg trener faktisk mest på stuegulvet. Jeg har 1 åringen hjemme, og hun pleier å slå seg vrang på barnepassen på treningssenteret etter en halvtime. Så da må jeg alltid dra hjem midt i programmet. Det er så irriterende at jeg heller trener hjemme da :)

Fortsetter under...

Så flinke dere er som trener! Jeg er et flott støttemedlem på treningssenteret :D Har tatt meg sammen etter nyttår og komt så vidt i gang igjen. Skulle jo bli så sprek før jeg ble gravid igjen! Rakk ikke det gitt ;)

Her melder symptomene seg for fullt. Puppene er ømme, det river i magen, jeg er trøtt og uggen. Håper virkelig at jeg ikke blir kvalm! Har aldri vært det før, men kan ikke huske at jeg var såpass uggen så tidlig heller... Satser på at det ikke blir verre.

Hjemme med syk 2-åring i dag. Passet egentlig veldig bra med en rolig hjemmedag :)

Da har jeg vært på 1. svangerskapskontroll hos jordmoren, og gjett hva jeg skal få gleden av...........

Aaaahr, glukosebelastnings testen, eller hva det nå kalles....! Æææsj!

Med diabetes i nær familie og BMI på 27 slipper jeg ikke unna.

Så da har jeg funnet ledig tid å det hele skal skje den 4. Februar. Lyspunktet får bli at jeg slutter dagen med en ul og får se nurket!

Tipper mannfolka hadde ligget strøkene (med nær døden følelse) med morgenkvalme og bekkenløsning m.m!! Nei dette er nok ikke noe for de, best å la ordentlig kvinnfolk ta den jobben!

Bokormamma: Du skal slett ikke ha dårlig samvittighet for å sykemelde deg - bekkenløsning kan være sykdom god som noen, og ikke minst: tenk på hva du tilfører landet av skattebetalere! ;) Har også forstått at ridning er bra trim om man gjør det ordentlig, og ikke sånn som meg som hopper opp på hesten og lar det stå til :P Turer i skog og mark er jo også super trening, men det kan jo ikke du drive med nå.. Får håpe det ordner seg med barndomshjemmet - synes dere har fortjent det!

Må skryte litt av meg selv, jeg har nemlig også vært på spinning - to ganger i uka i hele år :D Men det må nok til - foreløpig er det bare ett av de to julekiloene som har forsvunnet igjen, og så blir det å ta fatt på de åtte andre kiloene som bare aldri forsvant etter siste graviditet, og det er jo tross alt snart 7 år siden :o

Ellers er el vel overstått her - med aksjer plassert der de skal 1, 2 og 4 dager før. Ikke noe på eldagen da mannen måtte bort igjen, men det skal jo i teorien holde likevel. Ser ut som syklusen har endret seg fra 31-33 dager til rundt 28, og det er jo bra!

Symbio: Den testen er ikke sååå ille - går nok greit, men ta med deg eller be om å få sitron oppi gugga ;)

Hehe... må bare innom og dele siste gloriøse utsagn fra lavtrykket mitt (lillebrors kjæreste). Dette har hun da greid å si foran min andre bror, svigerinne og mor, og det hører med til historien at svigerinne har to barn selv om hun er født uten livmorhals og dermed må ligge hele svangerskapet og at mor har vært sengeliggende pga bekkenløsning i alle tre svangerskap:

"Dere synes så synd i Bokormamma, bare fordi hun har bekkenløsning! Det er MYE mer synd i meg, for jeg har sting som gjør vondt altså!"

Jeg ler meg i hjel! Dere skulle sett mor og bror da de gjenfortalte dette! Absolutt priceless! Det verste er at hun hadde fått masse smertelindring og tjo og hei under fødselen og nå ikke greier å ta seg av babyen mens lillebror er på jobb, fordi det gjør så vondt i stinga hennes.

"Jeg rakk å poengtere at du føder uten smertelindring og at sistemann satte seg fast så de brukte vakuum og likevel dro du hjem førtiåtte timer senere, før både mor og kona verbalt angrep henne" var brors tørre kommentar.

Så ikke alle kvinner er helt i kontakt med urkvinnen i seg, heller.. Tipper hun ikke får fire, for å si det sånn!

Annonse

81-mamma, ja jeg vurderer å kjøpe en sånn dvd, bør vel bestille en fra nettet så det ikke bare blir med vurderingen :)

Sånn glukosetest må jeg også ta sa hun på føden i går, fordi de som går med tvillinger har økt rissiko for å få svangerskapsdiabetes, jeg blei ikke noe glad akkurat, for jeg haaaater søte, liker ikke sjokolade en gang. Trodde jeg skulle slippe det siden jeg er ganske slank, men neida :) Men grei, hva gjør man ikke for de i magen! :)

Cayenne, sitron i ja, det skal jeg peise på med.

Håper det klaffer for deg denne gangen :)

Bokormamma, er hun av de som alltid har det myyyyye værre enn alle andre og helst vil at hun skal være "midtpunktet", hoho, den der var drøy. :)

Hahaha, det der lavtrykket ditt kjem nok til å få ein kraftig realitycheck etterkvart...heldigvis har ho no ein slags underhaldningsverdi om ikkje anna...og det fins jo ikkje noko som byggjer meir samhald enn ein felles fiende, så då kan ho jo brukast sosialt i familien og. Slett ikkje verst!

Godt dei passar så godt på deg Rime!

Kjekt at så mange trimmar og er spreke etter evne. Ofte er det best å samanlikna med seg sjølv, og ikkje andre. Men bevissthetsnivået er i allefall til stades. Eg løfta temaet i ein terminklubb på face book, og fekk blant anna eit svar om at det var heilt meiningslaust å trena når ein var gravid, vel når ein har budd i ein kropp i 37 år, så kjennest det ikkje heilt slik ut..men men det finn ho vel ut om ca 20 år?

I dag var timen hjå jordmora, og det første ho sa var: Vi får jo håpa at du har like raske fødslar som mor di, ja - ho her har vore jordmor i kommunen ei stund. Men godt å litt slik inside info ;) Ho meinte og at eg måtte komma meg frå klinikken så snart som mogleg, pga dårleg inneklima der - som utløyser ganske store og langvarige reaksjonar hjå meg. (Yrkesskade frå dårlege skulebygg) Elles vart alt målt og veid og vesla har vokst godt sidan sist, og det har visst eg og (ikkje så stas med meg då..) men alt ser bra ut og hjartelyden var fin. Og ho insisterer på at eg ikkje treng Glukosebelastning, heldigvis. Den tar vi berre om urinprøven viser at vi må. Litt spent på resusprøvegreiene, eg er minus og veit ikkje kva far er - han har ikkje aning.

Deilig dag her vest med sol og vindtstille og mangfoldige minusgrader - så då vart det ein deilig liten fjelltur tidleg på ettermiddagen. Ein må jo bruka tida ein har når ein berre jobbar 50%.

Detgjør sikkert ingenting om du lar det være i tilfelle du faktisk har tatt det..... Synes å huske at jeg antakeligvis spydde opp ganske mange folsyretabletter når jeg skulle ha jenta mi :) gikk veldig bra! Man bør jo ikke ta for mye av vitaminer heller....

Så bra at alt stod fint til på ul Rime:) det blir nok en tett oppfølging av deg og knøttene dine fremover siden de deler både morkake og fostersekk.. men godt du får tett oppfølging da!

Hehe.. bokormamma.. svigerinna di høres sutrete ut og som en dame som trenger litt høyt vedlikehold og littebitt oppmerksomhetssyk kanskje?!.. og en smule kort synes jeg. Hun hadde tjent mer på å holde kjeft! Jaja.. ikke lett alltid det der. Kanskje like greit å si på en elegant måte ja at "ja, det ER jo ikke alle som passer til å få barn såklart, spesielt ikke når man er mer som et barn selv. Men, men.. du får trøste deg med at dette kanskje bør bli første og siste gang for deg da".

Jeg vet alt om slike damer bokormamma! Vi hadde et vennepar hvor hun var slik. Han var ikke helt normal han heller spør du meg.. haha, men hun kunne fint prestere å si slikt som " det kommer helt an på hva man spiser for ikke å bli kvalm når man er gravid. Dere får spise sunnere", til en gjeng av oss venninner av henne som hadde akkurat klart å kare oss på kafè etter en lang periode med ekstrem svangerskapskvalme. Vi satt der, tre damer, grå-grønne i trynet, slitne og var sjeleglade for at de verste tre månedene var over.. og HUN, hun satt der og strålte med struttemage, struttepupper, nye klær og fjong og fin. Grrr... tror vi alle kunne gjerne tatt en bit av henne alle tre.. tygget litt og spyttet henne ut igjen for så å reise oss og gå! Det ALLER beste med det hele.. det var at i hennes neste svangerskap lå hun selv og spydde.

Spinning ja.. jeg gikk på spinning da jeg bodde i Oslo. Artig det. Eller nei.. det er feil. Det var aldri artig!! Det var grusomt! Men det var veldig kult etterpå.. når jeg kunne gå hjem.. rettelse.. skjelve meg hjem to kvartaler unna spinninglokalet på Majorstua. Herrrrlega så fælt det var.

NÅ?.. nå spinner jeg bare etter ungene nå:D

Blir turer i skog og mark da. Bakkar og berg. Blir spennende på jordmorkontroll på torsdag. Kanskje jeg har gått opp litt. Frem til nå (20 uker) står jeg på stedet hvil da testen var positiv.

Men de to siste dagene har det "revet" i lysken liksom;) Enten er det livmoren som utvider seg, eller så er det begynnende bekkenløsning. Ber til høyere makter om det første! Er ikke klar for vondter eller sykemeldinger enda kjenner jeg!.. har jo nettopp begynt i en utrolig spennende jobb!!

Annonse

Helt utrolig hva enkelte kan ha ut av seg....måtte jo bare flire av den svigerinna di, bokormamma.

Til dere som skal ta glukosebelastningstest, så var det på mitt legekontor kommet ferdigblandet drikke. Fikk velge mellom sitron- eller appelsinsmak. Bedre enn den sukkergugga jeg tok de forrige gangene. Heldigvis var min prøve veldig bra...så da satser jeg på at jeg slipper med den ene testen ...glemte å spørre fastlegen.

Er sykemeldt på 100% hele denne uka. Rygg/nakke gikk totalt i vranglås på lørdag. Har ikke kunne kjørt bil siden lørdag, men kiropraktoren ordnet opp litt på mandag, så i morgen kan jeg nok kjøre...Har også vært ute på rusletur i dag la med ei vennine. Det gjorde veldig godt for hele kroppen...Nesten 2,5t i fineværet. Er imponert over treningsinnsatsen til enkelte her inne. Her har det kun blitt noen rusleturer og sponser også ett treningssenter siste halvåret....

Ellers har jeg fått time på gyn.poliklinikk allerede torsdag for vurdering/planlegging av igangsettelse før termin også denne gang. Gikk veldig raskt...kanskje jeg også får en liten titt på knøttet igjen :-)...kanskje. Men da vet jo jeg litt mer før nytt møte med jordmor på mandag...

God morn søte damer!

Måtte bare innom å fortelle noe gøy til dere på morgenkvisten, for har ingen andre å fortelle det til, enda! Kjæresten er på jobb, og datra mi skal ikke vite riktig ennå at mamma er GRAVID!!!!! Ikm på lørdag som var, men klarte pine meg til å la være å teste før nå! Skulle være sikker på at ikke tanta kom først! Og nå fikk jeg to tydelige streker sm ikke kan misforstås! :) :) har prøvd siden vi tok ut spiral i august, men begynte sist mnd og regne på når jeg kunne ha EL når jeg fikk datra mi for endel år siden, den var jaggu seint i syklusen.........så, denne gangen har vi fortsatt prøvingen ei uke ekstra intenst, og da gikk det i boks!!!!!!!! Hurra :) termin 1.oktober da, foreløpig! Gubben skal bli glad når han finner utHva det gjør med neste elgjakt....hehe......den begynner nemlig 25.september, og da bruker han ta ut ferie første uka og gå på jakte er dag......så spørs om han kan det i år ;) kan hende det blir fødsel i stedet ;)

Endret av Ønske-spire

Gratulere så mye ønske-spire!!!! :) :)

Se om du finner lista og oppdater på den. Er så lenge siden jeg har sett den, mister jo helt oversikten over hvor alle ligger i løypa..

Kos deg masse med graviditeten, og nyt følelsen. Det er så herlig :)

Blir vell dårlig m elgjakt ja ;)

Hehe... jeg har bestemt meg for å betrakte lavtrykket som et midlertidig innslag i familien vår og kun betrakte henne som underholdning. Skal man ta slike mennesker seriøst blir livet veldig traurig. Vi er så fundamentalt ulike at det er ikke håp om at vi blir venner likevel, så jeg orker i alle fall ikke anstrenge meg. Det herrlige er at jeg ikke trenger si noe til henne selv, når hun begynner med de stakkars-meg-greiene. Klaging er et ikke-tema i familien vår, og når hun begynner, er det alltid en eller annen som kommer meg i forkjøpet med å sette perspektiv på klagingen hennes. Og det morer meg.

Det skal sies av lavtrykket er tjue og har en veldig traurig bakgrunn. MEN jeg har alltid ment at når du i det tjueførste århundre faktisk kan VELGE om du skal bli mor, får du i alle fall sørge for at du er mentalt forberedt når det skjer. Da er det rett og slett ikke deg som står i fokus lenger. Men så er visst jeg "kompromisløs" også, da.... Et blikk på henne, gjør det imidlertid klart for meg at vi i denne gruppa nok er bedre rustet for mammarollen enn en gjennomsnittlig tjueåring;-)

Gratulerer Ønske-spire! Begynner å bli en lang liste på oss nå. LIKER!

Ha en vakker dag, damer! Her skal det fyres opp til debatt om rotenon:-S Kommunen vår sitter bare stille og aksepterer at dir.nat vil helle tonnevis med løsemiddel i elva vår, ingen politikere tør å kommentere saken en gang og ingen har spurt folket som bor langs elva. Så da jeg ikke kom noen vei med å stille kritiske spørsmål som journalist, benyttet jeg muligheten nå da jeg er sykmeldt til å skrive en dyptfølt blogg om saken... og over natta har mer enn 170 personer delt den på fb! DA blir det straks verre for politikerne å ikke kommentere den:-)

Hilsen hormonelle mødre mot Rotenon

Gratulerer så mye med nye, fine positive tester :) Herlig!

Rime, så godt å høre at alt er så fint med de små i magen. Denne gangen går det virkelig veien, og du blir velfortjent tobarnsmor :wub:

Tussemor, hvordan er ståa på hjemmebane nå? Du er jaggu ei beintøff dame, håper ting ordner seg for deg nå. DET har du virkelig fortjent!

Bokormamma, må le av innleggene dine :D Du skriver så godt at selv litt tragiske ting blir morsomme. Bra du klarer å overse lavtrykket, hun har det nok ikke godt med seg selv, stakkars jenta. Synd det skal gå utover de rundt henne.

Hønny, hatten av for at du trener!!! Selv har det vært særdeles labert under hele svangerskapet, men heldigvis er jeg relativt frisk og rask likevel :)

Beklager alle dere jeg ikke har kommentert, er nok en tidlig ammetåke som har slått inn, hehe. Leser tråden nesten hver dag, det er så koselig å se hva dere har på hjertet.

Ellers er det 12(!) dager igjen her... Tiden flyr og jeg aner ikke hvordan jeg skal rekke alt jeg har planlagt ;) Men det blir vel ei råd, glad jeg slipper å kjede meg og veeente...

Gratulerer ønske-spire, så gøy!!!!!

Elgjakten går vel vasken ja, selv om den kanskje er hellig....

Vi har sett oss nødt til å velge dato for barnedåpene ut i fra når det IKKE er elgjakt, for svoger og svigerinne er fanatiske elgjegerer. De drar ikke bort ei helg midt i elgjakta...!!! Denne gangen slipper vi det, men da må vi vel passe oss for at det ikke kræsjer med ferien deres..for de SKAL uansett tilbringe to uker i Sverige i lag med vennene sine HVERT år, og 2 uker tilbringes hos svigerfar.. Ikke kommed forslag om endringer..

Nå skal jeg utpå en rusletur igjen. Skal kle meg godt, 5 minus på kysten et ganske kaldt :-)

Ha en strålende dag, kjekke damer her inne!!

Gratulerer Ønske spire,så moro:-)

Her er det intens pakking og organisering før vi stikker avgårde på ferie imorgen,gleder oss veldig:-)))

Her er det 14 minus idag,brr gleder meg til varme dager

TigerLise 12 dager,så spennende:-)da rekker jeg akkurat hjem fra ferien til å høre hvordan nurket kom til verden:-)

Så bra at alt stod fint til på ul Rime:) det blir nok en tett oppfølging av deg og knøttene dine fremover siden de deler både morkake og fostersekk.. men godt du får tett oppfølging da!

Hehe.. bokormamma.. svigerinna di høres sutrete ut og som en dame som trenger litt høyt vedlikehold og littebitt oppmerksomhetssyk kanskje?!.. og en smule kort synes jeg. Hun hadde tjent mer på å holde kjeft! Jaja.. ikke lett alltid det der. Kanskje like greit å si på en elegant måte ja at "ja, det ER jo ikke alle som passer til å få barn såklart, spesielt ikke når man er mer som et barn selv. Men, men.. du får trøste deg med at dette kanskje bør bli første og siste gang for deg da".

Jeg vet alt om slike damer bokormamma! Vi hadde et vennepar hvor hun var slik. Han var ikke helt normal han heller spør du meg.. haha, men hun kunne fint prestere å si slikt som " det kommer helt an på hva man spiser for ikke å bli kvalm når man er gravid. Dere får spise sunnere", til en gjeng av oss venninner av henne som hadde akkurat klart å kare oss på kafè etter en lang periode med ekstrem svangerskapskvalme. Vi satt der, tre damer, grå-grønne i trynet, slitne og var sjeleglade for at de verste tre månedene var over.. og HUN, hun satt der og strålte med struttemage, struttepupper, nye klær og fjong og fin. Grrr... tror vi alle kunne gjerne tatt en bit av henne alle tre.. tygget litt og spyttet henne ut igjen for så å reise oss og gå! Det ALLER beste med det hele.. det var at i hennes neste svangerskap lå hun selv og spydde.

Spinning ja.. jeg gikk på spinning da jeg bodde i Oslo. Artig det. Eller nei.. det er feil. Det var aldri artig!! Det var grusomt! Men det var veldig kult etterpå.. når jeg kunne gå hjem.. rettelse.. skjelve meg hjem to kvartaler unna spinninglokalet på Majorstua. Herrrrlega så fælt det var.

NÅ?.. nå spinner jeg bare etter ungene nå :D

Blir turer i skog og mark da. Bakkar og berg. Blir spennende på jordmorkontroll på torsdag. Kanskje jeg har gått opp litt. Frem til nå (20 uker) står jeg på stedet hvil da testen var positiv.

Men de to siste dagene har det "revet" i lysken liksom;) Enten er det livmoren som utvider seg, eller så er det begynnende bekkenløsning. Ber til høyere makter om det første! Er ikke klar for vondter eller sykemeldinger enda kjenner jeg!.. har jo nettopp begynt i en utrolig spennende jobb!!

Nei, de ligger i hver sin fostersekk, men deler morkake! :)

Tigerlise: må være litt rart å vite dato.. For meg har liksom sjansen bare blitt større for hver dag før termin. Men sikkert greit å ha noe konkret å forholde seg til :)

Hønny-bunny: hørtes herlig ut med varme! Jeg holder på å fryse ihjel om dagen! Er frossen fra før, og det er blitt mye verre etter jeg ble gravid! Så varme høres aldeles herlig ut! Hvor skal dere? Var det cruise? Litt vanskelig å huske alle detaljer her ;)

Gratulere så mye ønsker-spire, så utrolig gøy :)

Tigerlise, kor tiden har gått, 12 dager igjen :) så hærlig og spennende. Gleder meg om en 6 mnd. tid for da er det min tur. Ja, denne gangen tror jeg jammen det vil gå bra :)

Ellers føles det ut som hodet mitt skal sprekke i dag, har sååååå vondt og tør ikke ta paracet :( vet ikke hvor gale det er, kanskje jeg skulle forsøkt å sove litt og se om det hjelper. Ellers går jeg og ser på ul bildet og smiler hele tiden, hehehe, og har det veldig bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...