Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye valentines!!!! Så kjekt :):):)

Mamma til Emma, synes det virker lovende for deg også! Lenge siden noen er blitt gravide nå, så nå er det på tide med en gravid-boom igjen :)

Skal sannelig vurdere gravid-yoga jeg og! Jeg fikk mye hjelp av pusteteknikk sist! Vet ikke om det er helt yoga pusting, men det er iallefall 123 inn gjennom nesen, og 12345 ut gjennom munnen. Mannen (talte? telte? ble litt usikker på skrivinga her nå...) som en helt i flere timer. Jeg ble rasende om han ikke hang med ;)

Fortsetter under...

Tusen takk :) :)

Håper det klaffer for deg også mammaen til Emma! Jeg testet negativt på IKM. Testet ikke positivt før i dag som er 3 dager over.

Lite symptomer her bortsett fra hyppig vannlating og stinkende/rivende smerter i livmor-området. Var så sikker på at jeg ikke kunne bli gravid at jeg knapt har kjent etter.

Jeg skal fly til Bergen og etter planen gå på polet og handle vin med mine venninner så dette blir ikke enkelt å skjule. De vet at jeg normalt ikke spytter i glasset ;)

Skulle ikke skrevet noe i sta. Gikk på toalettet for en liten time siden og da var det en del brun utflod, men nå derimot er det klart igjen.. raaaaart! Kjøpte meg en ny test i sta, så får vi se hvor lange jeg klarer å vente med å ta den.. :P

Endret av Mamma-til-Emma

Gratulere så mye Valentines, så gøy. Der finnes en musserende alkoholfri vin på polet som er veldig god, men husker ikke navnet, uansett om de finner det ut eller ikke så blir det en ekstra kos helg for deg :)

Ønsker3gull, gratulere så mye med jente :) gleder meg til vi kan se hva de to knøttene våres er, spiller så klart ingen rolle, men gøy blir det å få vite.

Jeg har vært å kost med ei lita jente på to uker i dag, åhhhhh smelt, har jo glemt å si at jeg blei tante for to uker siden, og ho bor rett bortenfor oss, så kan kose så mye jeg vil <3

Ellers gleder jeg meg masse til ul på mandag for å se hvor store de er blitt, litt smånervøs også, men håper alt står bra til. Har hatt fri fra jobb i dag, noe som har vært kjempegodt, så no er jeg sikker på at jeg vil sykemelde meg. Har også bestemmt meg for at jeg må si fra meg å vaske hos ho gamle dama, noe jeg ikke liker å måtte gjøre, men jeg må tenke på de to små i magen og meg selv :)

yoga har jeg også lyst å drive med, men jeg må nok gjøre det hjemme, for det er for langt inn til Tromsø med tanke på ferge og sånt, men finnes dvd med gravid yoga.

God helg kjære dere! :)

Endret av Rime

Annonse

Gratulerer Valentines:-)

Her er det helgekos med fløtegratinerte poteter,entrecot og alt som hører til:-)

Fikk fødeplass idag,selv om ei jordmor rakk å ringe først å si det ikke var plass,så sa jeg at jeg er ganske sikker på at jeg skal føde der,siden jeg har time hos spesialist der på mandag og er innkalt til UL,så måtte hun se en gang til og jammen hadde jeg fødeplass!..dette svangerskapet skal tydligvis helsevesenet vise seg fra sin "beste" side;-)

UL blir etter ferien,bare 5 dager igjen før vi reiser:.)))

God helg alle sammen

Gjett om gutta i familien får kjørt seg!

Det koselige var at mannen sa før vi gikk inn på ul at han trodde det ble ei jente.. og smilte. Etterpå sa han at han var glad for at det ble ei jente:)

Ja, det blir vanskelig for dem å komme til på badet iallfall ;) Sånn er forresten mannen min og - han var så fornøyd med jenta at han håpet inderlig det ble en til. Men er like fornøyd med gutten nå, da! Hvis jeg blir gravid gir jeg blanke i hva det blir, men har liksom alltid hatt litt på følelsen at det er ei jente som mangler her av en eller annen grunn. Men sikkert bare innbilning.

Ønske-spire: tanta di får IKKE lov til å komme! På tide med litt flere gravide her nå, synes jeg! Så kommer jeg etter om et par uker ;) Vi begynte å øve på babylaging i går, og trapper opp i helga tenker jeg ;) El er ventet mandag eller senere.

Grøne: Yoga er herlig når man er gravid, og hjalp meg å puste riktig og komme meg gjennom fødsel nr to på en grei måte. Fikk t.o.m. skryt av jordmor! Fødsel nr en hadde det ingen effekt på, der mista jeg helt kontrollen, men det var en veldig hard fødsel hvor bl.a. ungen satt fast etc. etc.

Ja, jeg føler meg kjempeheldig som får tre jenter. Det kommer til å bli en fiiin gjeng som får mye glede av hverandre etterhvert:)

MEN.. jeg hadde blitt like glad om det var en gutt i magen! Da hadde jeg funnet like mange positive grunner til det. Kjønn spiller så minimal rolle. Jeg er SÅ glad for at det ser ut til at barnet er friskt!

Bad ja. Vi sliter nå. Èn do på badet. Alle står i kø om morgenen og på kvelden! :( Men nå bygger vi til dobbelt så stort hus, og da blir det ett barnebad, ett voksenbad og to wc i egne rom rett utenfor. Ett barnebad i 1. etasje, og ett voksenbad i 2. etasje (det siste i tilknytning med soverommet til meg og mannen, men med egen dør siden dette badet har badekar som alle familiemedlemmene får bruke). DET blir deilig! Tilbygget skal være ferdig rett før babyen kommer. Tror det skal holde hardt, men. Snekkerne er godt igang ivertfall:) Babyen får nytt og eget rom også:) Gleder meg STORT til å innrede babyrom!

Skulle ikke skrevet noe i sta. Gikk på toalettet for en liten time siden og da var det en del brun utflod, men nå derimot er det klart igjen.. raaaaart! Kjøpte meg en ny test i sta, så får vi se hvor lange jeg klarer å vente med å ta den.. :P

Du må teste, jeg er så spent på dine vegne!!!

Oj, det var lite med ett bad til så mange, men høres utrolig deilig ut slik som dere får det, da! Vi har to bad til fire stykker, og det er ikke for mye! Men vi har gamle bad - kan liksom ikke få alt, dyrt nok med villa i Oslo liksom :o

Gratulerer med spire, Valentines! :D

Annonse

Eg har og kjøpt ein Dvd med yoga for gravide, men bruker kurset til inngang til å forstå. Såg det tilfeldig i avisa, og syns det er greitt å gå :) Trur det skal gå greitt å bruka DVDen etterpå, må berre finna motivasjon til å gjera øvingane heime og..

Eg har og kjøpt ein Dvd med yoga for gravide, men bruker kurset til inngang til å forstå. Såg det tilfeldig i avisa, og syns det er greitt å gå :) Trur det skal gå greitt å bruka DVDen etterpå, må berre finna motivasjon til å gjera øvingane heime og..

Ja, sikkert greit å gå på samling hvis man kan. I sånne tilfeller hadde jeg ønsket jeg bodde andre plasser enn på ei øy uti havet med ferge. Får bare prøve å få det til fra dvd.

Positiv digital test i dag tidlig :D Dette er bare helt utrolig!

Har alliert meg med min nærmeste venninne og tror jeg klarer å skjule det for resten av gjengen. Ikke helt klar for å fortelle allerede i uke 4... Har vin i glasset og drikker drinker kun bestående av blandevann :)

Så bra valentines!!! :):) litt gøy med lureri også ;) folk flest legger ikke merke til om man faktisk drikker, bare man takker ja ;)

Litt bekymret i dag. Fikk brev fra legen om at urinen min inneholder bakterier, og at jeg må komme med ny prøve, og kanskje få behandling.

Har ikke opplevd det før. Kan dette være farlig??

En ting er iallefall sikkert, selv om jeg er 3 gangs er jeg kjempe nervøs likevel! Bekymrer meg for alt mulig, og det blir nesten verre etter som ukene går. For jo verre er det om noe skjer. Men, nå vet jeg jo av erfaring at denne bekymringen slett ikke gav seg når babyen kom ut! Da var jeg jo livredd for krybbedød og svineinfluensa osv, osv... Så pleier å "kjefte" litt på meg selv, å si at nå må jeg stole på at kroppen greier dette. Hjelper ikke hvor mye jeg enn bekymrer meg ;)

81-mamma - det er vel heilt naturleg å bekymra seg. Det gjer vi nok alle til tider, men så kjem den fornuften snikande heldigvis. Det meste går bra for dei aller fleste :)

Så gøy Valentines, litt lureri som kan avslørast om nokre mnd er vel berre moro ;)

Spørs om det er en urinveisinfeksjon på gang, 81-mamma!! Så da må det litt medisin til. Har endelig fått rett medisin som skal ta knekken på infeksjonen her i huset :-)

Ellers sitter jeg som en vrak i stolen her. Klarer omtrent ikke bruke hendene uten at øvre del av ryggen streiker. Aner ikke hva som har skjedd. Gikk ut av bilen etter dagens handletur og kjente da at noe ikke var rett.....Må ringe kiropraktoren mandags morgen....Fungerer ikke i det hele tatt. Mannen fyker rundt og gjør siste rest av helgevasken, barna la ham, ryddet kjøkkenet etter lørdagstaco'n og egentlig burde han jobbet litt i kveld også....snille mannen min...og her sitter jeg med min dårlige samvittighet uten å kunne gjøre en ting....håper at litt hvile og søvn kan rette opp noe til imorgen.....

Det var dagens syt!

Gratulerer, Valentine!

Er så kjekt å høre om disse positive testene som oppstår rundt omkring!!!

Ønsker dere alle en riktig finfin lørdag!!

Åhhhh, grattis Valentine, så kos og såååå deilig å slippe fyllesjuka :-p

Vii, høres ut som du kan ha nytte av høydose ibux og paracet :P hørtes ikke godt ut!! Håper det gir seg til i morgen. Så deilig med snill mann ;)

Jeg har blitt tante siden sist og gleder meg stort til å hilse på nurket. Etter ett par deilige dager uten nevneverdige bekken plager, er de på retur i full mondur. Mannen i huset virker til å være på retur han også!! Tror kanskje han skjønte litt etter at jeg regelrett drøvtygde litt fakta info til han :P Så i morgen bærer det ut på biljakt...litt ambivalent til å måtte ta opp enda mer lån, men jeg/vi må uansett ha større bil når lille trille ankommer, og det er i grunnen greit å benytte seg av gubbens ekspertise på området...jeg for min del kan fint kjøpe en bil uprøvd fordi den er fin og praktisk :P blir spennende uansett :D

81 mamma, hvis det er en uvi og du får behandling, så dobbeltsjekk at gravide kan ta antibiotikaen, har erfart at leger ikke alltid tenker like langt :(

Nå er det byssan lull, så blir det spennende å se hvor lang tid jeg bruker på å snu døgnet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...