Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff Rime, disse følelsene unner jeg deg overhodet ikke! Men, for meg høres disse symptomene kjente ut...og angsten...jeg kan fremdeles ha mens murringer som tar pusten av meg og gjør meg livredd og magen forandrer ofte størrelse. Husk å pust godt nå vennen, finn fram litt av den gode følelsen. Inntil det motsatte er bevist har du 2 bankende hjerter i magen. God varm klem

Pling, å der var jeg våken igjen :P sukk...sliter så big time med å snu døgnet og i dag skal jeg på jobb igjen...sukk...får se om bananen virker :)

Rime, vet du, med mine 2 første var ikke puppene ømme eller forstørret før helt på slutten og etter fødsel...liker at du blir tatt på alvor, men håper bare at det er kroppen din som "tuller" med deg og prøver å forstå sin nye stilling som hybelvert og ruger ;) sender deg en mega klem!!!

Bokormmamma, bekkenet er ett sant mareritt, spesielt på kveldene. Begynner å skjønne at sitting er noe av det dummeste jeg gjør. Skal sende purre mail på sjefen min i dag, for å få til ett møte med jordmor og få meg over på svangerskapspenger ellers blir det sykemelding gitt, for dette går ikke :-(

Vet ikke hvor du jobber Tussemor,men i forrige svangerskap ble jeg omplassert til kontor jobb i helsevesenet med bekkelløsing,da søkte sjefen om penger fra NAV til å kjøpe stol til meg,funket veldig bra:-)

Sender stor varm håpeklem til Rime, seier som dei andre at her og var symptoma på og av og neglene av og til i overkant korte..men no spreller det framleis ei lita tulle inni der.

Skjønar likevel at det er annleis for deg som har slike opplevingar med deg frå før - men det kan jo gå bra denne gongen!

Det er nok bare julematen som er ute av systemet, Rime! Jeg hadde forresten ikke noe mage før rundt uke 12 med nr en. Og de ømme puppene forsvant i løpet av de aller første ukene. Merket igrunn ikke noe spesielt til graviditeten før omtrent halvveis, bortsett fra at jeg kjente bevegelse veldig tidlig da. Krysser fingrene og klemmer :wub:

Annonse

Pling, å der var jeg våken igjen :P sukk...sliter så big time med å snu døgnet og i dag skal jeg på jobb igjen...sukk...får se om bananen virker :)

Rime, vet du, med mine 2 første var ikke puppene ømme eller forstørret før helt på slutten og etter fødsel...liker at du blir tatt på alvor, men håper bare at det er kroppen din som "tuller" med deg og prøver å forstå sin nye stilling som hybelvert og ruger ;) sender deg en mega klem!!!

Bokormmamma, bekkenet er ett sant mareritt, spesielt på kveldene. Begynner å skjønne at sitting er noe av det dummeste jeg gjør. Skal sende purre mail på sjefen min i dag, for å få til ett møte med jordmor og få meg over på svangerskapspenger ellers blir det sykemelding gitt, for dette går ikke :-(

Vet ikke hvor du jobber Tussemor,men i forrige svangerskap ble jeg omplassert til kontor jobb i helsevesenet med bekkelløsing,da søkte sjefen om penger fra NAV til å kjøpe stol til meg,funket veldig bra:-)

Hunny, jeg jobber i en vanlig sykehuse avdeling og kontorjobben er vist nok besatt ;) Jeg kjenner at det er helt greit å "bare" være student. Har fått beskjed om drasse med meg en slik pilatesball på skolen da, for å variere sittestilling osv, så får vel høre om de har ett aldri så lite lager rom til meg der :P Nå får jeg prøve å sove litt, før bassengbesøk me ungene og nattevakt...

Åh, herregud jeg håper dere har rett!

Har snakket med jordmor igjen, hun sa at dette ofte hendte med kvinner som har mistet flere ganger, for syken får kroppen til å gjøre det, men så kommer de på kontroll og så er alt bra, så hun sa, så lenge du ikke har vondt eller blør så er ikke noe avklart ennå. Men jeg vet ikke, føler at noe ikke stemmer!

Har fått fri fra jobb heldigvis, og har fellt en god del tårer, men får bare vente til i morra, da får jeg svar!

Stooooor go klem til deg rime!! Den følelsen har jeg hatt mang en gang og vært like forundret hver gang over at jeg har tatt feil. Gjør noe koselig Rime, som geleider tankene dine bort fra det som er guffent nå!! Dette SKAL gå bra!! Klemmer på igjen

Rimemor!

Jeg hadde som nevnt før ingen symptomer i første svangerskap! Hadde det ikke vært for magen, med all aktiviteten inni og bekkenet hadde jeg ikke trodd jeg var gravid heller. Kjente ingenting i puppene og magen var flat til jeg var halvveis.

Min bedre halvdel jobber jo mye med kvinner som sliter med å bli eller forbli gravide og han sier at de som har opplevd å miste flere ganger på samme tid i svangerskapet nesten ALLTID opplever noe de får panikk over på det tidspunktet, selv når det går bra. Har bladd litt i loggene hans nå etter å ha sett meldingen din og det stemmer faktisk uten unntak i de casene han har hatt i alle fall. Så trekk pusten så rolig du kan! De to små har det sikkert fint!

Sender over mange beroligende tanker og masse voksestøv til babyene. Dette skal gå bra!

Å Rime! Jeg får så vondt av deg!!!!! Synes nesten du skulle hatt et ultralyd-aperat hjemme, så du kunne sjekket hver dag ;)

Jeg har vært kjempe nervøs i mine svangerskap jeg og, og jeg har aldri mistet. Så tanken på hvordan du må ha det...... det kan ikke være særlig godt å være deg for tida!! Var det i uke 8 du mistet de forrige gangene?

Krysser alt jeg har for deg nå Rime!!! Og håper på positiv overaskelse i morgen ❤

Termin flyttet én dag, men kjekt å holde den oppdatert og høyt oppe på lista! :)

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (14.pp, IKM 14.jan 2013) 30 år, mamma til ei, Vestfold.

**Cayenne** (19.pp, IKM 7. jan) Mamma til jente-04 og gutt-06.

En til, please. (9 pp, SA i oktober, IKM 27 jan.).

Ønske-spire (5.pp. ikm 20.jan) mamma til jente -02

GeekGirl81 (6.pp, IKM 30.des) 31 år, prøver på nr 1, Storbritannia.

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

Kjærepære ( 7. forsøk med ass.bef. IKM ca 14. feb)

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

1.tri:

m1980 termin 29 august (?)

Rime (termin 22 august)

81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Symbio (termin 15. August) 30 år mamma til en på 2 år

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 27 juli)

Junimage (termin slutten av juni)

Lykketroll*morTil2? (termin 23 august)

2.tri:

79kvinne <3 ( termin 7 april )

Bokormamma (termin 30.mai)

Tussemor5 (termin 17 mai )

Ønsker3gull (termin 13.juni)

Viiii (termin 27.april)

Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA

Bumblebeee (termin 3.juli) mamma til jente-08 og gutt-10. Rogaland.

Grøne (termin 28.5.) 37, førstegangs

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

3.tri:

Tigerlise&Anton prøver igjen (termin 17.februar)

Har visst blitt litt kluss i lista ovenfor så har retta opp. :)

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (14.pp, IKM 14.jan 2013) 30 år, mamma til ei, Vestfold.

**Cayenne** (19.pp, IKM 7. jan) Mamma til jente-04 og gutt-06.

En til, please. (9 pp, SA i oktober, IKM 27 jan.).

Ønske-spire (5.pp. ikm 20.jan) mamma til jente -02

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

Kjærepære ( 7. forsøk med ass.bef. IKM ca 14. feb)

Valentines, prøver på nr 4, PCOS og pergotimekurer på gang.

1.tri:

GeekGirl81 (termin 4.sep.) 31 år, førstegangs, Storbritannia.

m1980 termin 29 august (?)

Rime (termin 22 august)

81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Symbio (termin 15. August) 30 år mamma til en på 2 år

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 27 juli)

Junimage (termin slutten av juni)

Lykketroll*morTil2? (termin 23 august)

2.tri:

79kvinne <3 ( termin 7 april )

Bokormamma (termin 30.mai)

Tussemor5 (termin 17 mai )

Ønsker3gull (termin 13.juni)

Viiii (termin 27.april)

Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA

Bumblebeee (termin 3.juli) mamma til jente-08 og gutt-10. Rogaland.

Grøne (termin 28.5.) 37, førstegangs

Asparges (termin 17juni) Bergen, mamma til to på 5 og 8

3.tri:

Tigerlise&Anton prøver igjen (termin 17.februar)

Annonse

med førtemann hadde jeg ingen symptomer og ingen mage før 5,5 mnd påvei. mulig det var noen dager med ømme pupper, men det gikk fort over. så trenger ikke bety noe galt Rime :) føler du deg usikker på noe, er det bedre og ta en sjekk for mye til lege/jm ;)

Dere med tante besøk...dere kan bare hilse fra den hormonelle bomba fra nord....sikker på at hun ikke tar sjansen hos dere en gang til da.

Da vi hadde prøvd i over ett år på lille trille kjøpte jeg fertilitets monitoren. Var utrolig greit å få litt oversikt over syklusen, men jeg ble litt lei da vi liksom ikke ble gravid. Jeg la den vekk, gav forsøket noen ppr. Siste ppn var jeg så lei, holdt på i 2 år da...at jegsa til gubben at det fikk være nå eller aldri, vi hadde sex mer el mindre hver dag i 3 uker fra tanta forlot åstedet og til jeg var utslitt :P så ble det en ekstra runde med rødvinsorgasme...og vips der satt den ;) må nok gi levaksin en aldri så liten kred også ;) Jeg er ellers tilbake i horisontalen etter en relativt god dag, men 1t med lego bygging tok knekken igjen :-( skal bli spennende på jobb framover, redd for å måtte kaste inn håndkleet før februar...får lade opp til å krøke meg på badet å ta kveldsstellet...hunny jeg gleder meg sykt til å komme i gang med fysisk aktivitet!!! Ha en strålende aften venner

He he, tipper det hadde skremt vannet av tanta ja! :lol:

Får håpe det bekkenet slutter å tulle og at du ikke blir like invalid som meg, da måtte svigermor flytte inn de siste fire ukene før fødsel for å ta seg av den kommende storesøster :o Kan ellers anbefale vanntrening og akupunktur - reddet meg fra å bli totalt invalid.

Ønsker; hvilken dpo var det du ble befruktet på? Har prøvd å helgardere før, men skal gå mer grundig til verks nå ! ;)

Endret av **Cayenne**

Dere med tante besøk...dere kan bare hilse fra den hormonelle bomba fra nord....sikker på at hun ikke tar sjansen hos dere en gang til da.

Da vi hadde prøvd i over ett år på lille trille kjøpte jeg fertilitets monitoren. Var utrolig greit å få litt oversikt over syklusen, men jeg ble litt lei da vi liksom ikke ble gravid. Jeg la den vekk, gav forsøket noen ppr. Siste ppn var jeg så lei, holdt på i 2 år da...at jegsa til gubben at det fikk være nå eller aldri, vi hadde sex mer el mindre hver dag i 3 uker fra tanta forlot åstedet og til jeg var utslitt :P så ble det en ekstra runde med rødvinsorgasme...og vips der satt den ;) må nok gi levaksin en aldri så liten kred også ;) Jeg er ellers tilbake i horisontalen etter en relativt god dag, men 1t med lego bygging tok knekken igjen :-( skal bli spennende på jobb framover, redd for å måtte kaste inn håndkleet før februar...får lade opp til å krøke meg på badet å ta kveldsstellet...hunny jeg gleder meg sykt til å komme i gang med fysisk aktivitet!!! Ha en strålende aften venner

He he, tipper det hadde skremt vannet av tanta ja! :lol:

Får håpe det bekkenet slutter å tulle og at du ikke blir like invalid som meg, da måtte svigermor flytte inn de siste fire ukene før fødsel for å ta seg av den kommende storesøster :o Kan ellers anbefale vanntrening og akupunktur - reddet meg fra å bli totalt invalid.

Ønsker; hvilken dpo var det du ble befruktet på? Har prøvd å helgardere før, men skal gå mer grundig til verks nå ! ;)

Måtte regne litt her, er jo en stund siden :) terminen sist ble flyttet 9 dager faktisk, dvs at jeg antakelig hadde EL og ble befruktet 5 dager før TR skull ha kommet....og så sent i syklusen har vi faktisk knapt prøvd iløpet av disse 4 mnd som har gått......så NÅ får det jaggu sitte denne mnd;)

Herregud så glad jeg er for å ha dere. Etter alt dere har skrevet har jeg fått håp, og tør nesten tro på gode nyheter i morra! Hvis alt er bra i morra, skal jeg aldri mer klage ovenfor noen, hehe! Det har virkelig hjulpet å lese det dere har skrevet, så jeg håper! Skal til ul kl 0900 så da får jeg vite

Tusen takk igjen dere søte jenter, begynner å gråte over den gode støtten jeg får av dere, vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere! :wub:

Det er det vi er til for, Rime! ;-) Man trenger en plass å slippe ut angst og frustrasjoner i en slik fase av livet. Og første gangen er det en skrekkartet opplevelse å være vordende mamma.... Og kropper er underlige ting, som trekker en gjennom allskens rare opplevelser gjennom og etter et svangerskap;-)

Vi krysser alt vi krysse kan for deg i morra:-)

Jeg kan ikke skjønne at det skulle være noe galt Rime. Forstår likevel godt angsten, den kjenner jeg stadig på selv. I dag måtte jeg sette meg krokbøyd på stolen bare for å kjenne om det var liv. Har funnet ut at lille trille allerede gir beskjed når det blir for trangt :) Smelt! (her skulle kommet et sånt hjertefjes, men har glemt hvordan man lager det)

Godt du har ul så tidlig da. Krysser alt jeg har for deg :)

Hei alle sammen! Ville bare si at jeg ikke har forsvunnet! Er innom og følger med dere, men har liksom så lite å bidra med... :( Begrenset hvor mange innlegg jeg kan skrive om kvalme og oppkast! Rakk i dag og kaste opp 3 ganger bare før ungene var ferdig påkledd! Duotest i Oslo på mandag, og jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare turen... eller gjennomføre dagen!

Rime, må bare føye meg til de andre her! Symptomene kommer og går kjære deg :) Velkommen til en mamma's verden! Det er nå bekymringene starter, og de blir ikke borte igjen når de kommer ut heller ;) husk at det alltid er bedre med en ultralyd for mye, enn en for lite! Dersom du senker skuldrene etterpå, så er det verdt det!

Selv er jeg vel faktisk i 2 trimester nå tror jeg .... merkelig hvor fort tiden går! Ha det herlig alle sammen! Håper dere nyter det nye året! :)

Godt at du fikk UL, Rime!

Mistet 2 ganger før 1.mann satt og jeg husker godt hvor stresset jeg var rundt de tidspunktene jeg hadde mistet før. Men jeg var da så heldig å bli fulgt opp av gynekolog - hvor jeg kom til på dagen hver gang jeg ble stresset. Og selv om jeg var sikker på at vi mistet - satt spiren som spikra.....!!!!

Lykke til imorgen. Krysser fingre og tær for deg!

klem

Masse lykke til i morgen, Rime!! Går nok helt fint :) Selv har jeg 27 dager igjen, og puppene er slappe og ikke ømme i det hele tatt... Hos meg har spirene forresten slått rot hver 3. gang (mistet 2, fikk førstemann, mistet 2 og venter nå på lillesøster). Så jeg har stor tro på at dette er gangen det skal gå bra for deg :wub: Du fortjener det virkelig! Men angsten din, DEN skjønner jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...