Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Hehehe, en til please, ja de kan være bra dumme de testene når de ikke skjønner!

Cayenne, håper!

Jeg er så utrolig glad i Aron, Gabriel, Balder og Odin, og hvis det blir jente så blir det vel Leonore, Leonora, Else ( etter farmoren min ), tuva eller så kunne jeg faktisk tenkt meg Rime :)

Fortsetter under...

Ja, dumme dumme testene! :P Ååå, Leonore er nyyydelig! Og Rime er jo kjempekult!

Ellers elsker jeg engelske navn, og skulle ønske jeg hadde en tilknytning som legitimerte et slikt valg, men nå blir det jo bare snålt. Er spesielt svak for Elliot :)

Ønsker; jeg synes Louise er litt kult, og du kan da godt bruke det når det bare blir brukt som mellomnavn av denne slektningen, synes jeg! Solveig blir litt for 'solid' for meg, men mye bedre enn en rekke poppisnavn!

Nå er det snar deilig kalkun med waldorfsalat her - nam nam! :lol:

Så - då har vi kjøpt våre første babyting!! Ramla over ei annonse på Finn og fekk Babybjørn bæresele og Carena vippestol for 150kr til saman, ser heilt nye ut. Godt å vera i gang!

Har og vore ein tur og sett på vogn og bilesete, mykje å setja seg inn for oss som er heilt nye i dette gamet! Ser ut til å bli Emmaljunga city cross som dekkjer vårt behov best..litt trangt å få inn i bilen, så mannen er happy sidan det ser ut til at vi må på bilhandel og om ikkje så lenge..jaja, så går no dagane.

Mange fine namn de skriv om, ser at vi er godt vaksne mange og ikkje vel dei "nye poppis namna" som ser ut til å vera veldig godt likt på andre trådar. Mange av dei er jo flotte, men med meg har tilknytning til familie kome litt snikande med åra..

En uke til ikm, og er spent... Hadde el på julaften, og har virkelig slappet av i ferien. Har for første gang tendens til ømme pupper, og har mye stikkinger og murringer nederst i msgen. Korsryggen er også vond. Dette pleier igså å skje ved mens (bortsett fra puppene), men det pleier ikke å komme så tidlig! Så enten kommer tanta altfor tidlig, eller så er det kanskje noe annet på gang.... Føles fryktelig lenge til testedag..!

Åh cayenne, jeg også liker engelske navn, og spesiell de gamle. jeg so er sånn tolkien nerd liker jo så klart Aragon og Galadriel, men familien min kommer til å le seg ihjel hvis jeg velger slike navn, hehehe, og de flirer ikke for å være slemme, for de er like store nerder de, men at det skulle være jeg som gjorde det! Hihi, så sånn sett skulle jeg gjort det :D

Det blir en roooolig nyttår her, vi bor jo ut i havet på ei øy, og alle har dratt her i fra utenom svigerforeldrene mine og de tre barna til svigerinnen min, hun og samboeren har reist inn til Tromsø siden hun har termin om to dager, hun var ikke så lysten på å ha oss som jordmødre :) hmmm, skjønner ikke det? :D

Uansett, så vi er 4 voksne og tre barn, to hunder og to katter hihi, så det blir spesiellt, men kos, fyrverkeri klarer vi å se fra fastland :)

Godt nytt år kjære dere og så håper jeg det nye året bringer mye godt til oss alle <3

Spennende elibjo, får håpe du starter det nye året med to rosa streker :)

Endret av Rime

Annonse

Ønsker alle flotte kvinner en deilig feiring, og alt godt for det nye året! :) Her har kvalmen satt en stopper for kalkunen i år. Blitt oppvarming av rester, og ingen gjester... Klarer ikke, selv om jeg veldig gjerne vil! Kvalm og atter kvalm... MEN, har noen av dere tenkt på influensa vaksine? Jeg er i risiko gruppe, men har virkelig ikke lyst til å vaksinere meg... Synes media hyper opp noe veldig alt med svineinfluensa igjen. Ingen her vaksinerte seg i forrige runde. Men da var jeg heller ikke gravid... Har ikke lyst til å ta noen sjanser heller? Forferdelig vanskelig valg å ta!

Anyhow! HAPPY NEW YEAR!!!!! :)

Navn er artig syssel, men det er vanskelig når man har veldig ulike smaker, og barnet skal være et engelsk dobbeltetternavn. Men, men... har funnet fram navnebøkene mine nå, inspirert av dere, og skal i alle fall begynne med en liste.

Når det gjelder vaksiner, har jeg alltid hoppet over. Jeg er også i rissikogruppe pga hjertet mitt, men selv om jeg også var gravid i forrige runde med svinepesten (;-)) hoppet jeg over det. Vi er ikke så store på vaksiner, og jeg har immunforsvaret til en bryggerigamp, så jeg regner med å overleve fint. Mannen min har influensa HVER vinter, men jeg har bare hatt det en gang i mitt liv, for snart 14 år siden, så det får bare være. Men snakk med jordmora di om du er i tvil!

Digger å lese at det er flere bok- og språknerder her! Jeg er vokst opp i bestefars bibliotek og har alltid nesa i en bok. Siden mannen min er britisk snakker vi også bare engelsk her hjemme, slik at ungene blir naturlig tospråklige, og jeg digger det! Min bedre halvdel må med skam innrømme at jeg bedre på britisk historie enn ham, og finner det umåtelig nerdete at jeg kan kongerekka deres helt fra 1160-tallet på rams:-S Men hallo, det er jo GØY!

Nei, nå venter navnebøkene. Wish me luck!

Godt nyttår til de vakreste damene! Måtte vi fylle 2013 med en skokk bokelskende, herlig nerdete englebarn!!! *kaster babystøv uhemmet over hele tråden vår*

Og dere som skriver bøker: Kjør på!!! Det ER vanskelig å kombinere med småbarn (det er en grunn til at min produksjon har sunket dramatisk i alle fall) men det kommer andre tider, og så lenge dere holder på ideen og fortsetter når dere har overskudd, lander dere den til slutt.. Og DET er nesten like herlig som å få baby!

Annonse

Takk for følget i 2012, og gleder meg til å følge dere i smått og stort i dette nye året. Tissepinner og fødselshistorier :)

Siden vertinnen der vi var skulle på nattevakt kom vi tidlig hjem, fikk ungene i seng og rakk akkurat en liten hyrdestund før klokka slo tolv. Hehe. Ligger nå og hører hvordan det smeller mellom husveggene. Rart at ungene kan sove gjennom dette.

Vel, snakkes mer i morgen vakre damer. GODT NYTTÅR!

Godt nytt år, flotteste damer!! Endelig landet etter en laaaaang dag. Ungene pinte seg oppe til midnatt og troppet opp ute med vernebriller og hørselvern- ett fantastisk syn!!! Fortsett gjerne med navne debatten. Sliter big time med guttenavn...leker litt med odin, men gubben er ikke sikker...sukk...som vanlig....jente navnet har vært klart leeeeeenge, men ser ikke ut til at vi får bruk for det :P

Ang svineinfluensa vaksinen, vi tok den sist, men det var fordi lillegull som da ikke var ett år akkurat var utskrevet fra sykehuset med store puste problemer, jeg turte ikke ta sjansen på noe annet. Var så redd for at det skulle skje igjen.

Hunny, familie sammenkomster er oppskrytt ;) opplest og vedtatt :D

Nå er det knalle tid her, håper på en bedre dag i morgen.

Ønsker dere absolutt alt godt for 2013

Godt nytt år alle skjønne damer!

Jeg må bare komme med et lite prøvetips til dere som venter på at spiren skal sitte: jeg har blitt gravid 2 ganger det siste halve året, og det eneste jeg gjorde annerledes var: fysioterapi! Jeg hadde så innmari vondt i hodet rett rundt mens. Det bare varte og varte og legen sa det var myose. Muskelspenninger. Hun henviste meg til fysio. Det løsnet opp musklene og resulterte i positiv test;) vert et forsøk! Gikk 4 ganger etter mensen startet, 2 ganger i uken. Tenkte nettopp på det og det kan jo absolutt være det som hjalp for meg. Var intenst med knuter i nakken..

Ellers mange fine navn som har blitt listet opp her inne, jeg tenker på Ella;)

Velkommen inn i 2013, damer!

Klokka ett i natt ble jeg tante igjen:-) Enda en gutt har kommet inn i troppen, som nå teller 6 barnebarn (og bare ei av dem er jente). Besteforeldrene mine har nå 9 oldebarn, og bare ei er jente!! Nesten så jeg håper vår neste er jente...

Menssmerter, eller noe som ligner i alle fall, er helt vanlig. Det er bare ubehaget ved at livmora vokser og dermed berører andre ting. Ikke gøy, men heldigvis heller ikke farlig. Jeg har hatt en del av det med alle mine, til og med mot slutten.

Har dere planer eller forsetter for det nye året da? Jeg skal finne et nytt hus til oss, være mer sammen med storfamilien og sette mer tid til og grenser rundt min egen kreativitet. Ambisiøst med fire små, men nå har jeg funnet ut at det er nok av at det alltid er mine ting som må vike for familiens andre interesser! Greier jeg å sjonglere tre barn og en mann som reiser mye, skal jeg også greie fire barn og gjøre mer ut av dagene han tross alt er hjemme!

Håper dere får en fin start på det nye året! Her avsluttet vi 2012 med at mannen mistet sin urgamle bestemor og startet 2013 med å få en ny nevø, så vi satser på at det oppsummerer forskjellen på de to årene:-)

Godt nytt år jenter:) her våknet vesla til en ukristelig tid.. klokka 09.00 imorges!! :D .. også 1. nyttårsdag da! D man er som trøttest om morgenen;) Jaja... med bare noen få timer søvn på øyet sitter jeg nå her i sofaen sammen med henne og ser på barne-tv/ Julemorgen.

Det blir nok en liten tupplur på meg utpå dagen ja.

Er rett og slett sliten etter jula jeg dere. Hvordan er det med dere? Jeg har IKKE fått ladet batterien ivertfall;) Men vi har nå kost oss sammen som familie, og det er godt:)

Ny jobb om to dager. Jammen godt det blir kort jobbuke sånn med en gang:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...