Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Det blir spennende imorgen da Entilplease:)

Ja, jeg håper det er et veldig godt tegn på at knøttet i magen er frisk og rask. Det rare er nå at jeg synes jeg kjenner sommerfuglvinger/fiskehale over navelhøyde! Det skal jo ikke være riktig. Det er jo altfor tidlig! Puhh.. man kan jo bli lettere stresset av å tenke på alt;)

Fortsetter under...

Merker jeg har gått inn i en lettere komatuøs tilstand i løpet av jula, så ikke bli lei dere om jeg glemmer noen :)

Men først og fremst lykke til i morgen til deg, En til! :D

Og så herlig at mini vokser seg stor og sterk, Ønsker!!! :D

Nå må vel den verste kvalmen gi seg snart Lykkelig, du får tenke på oss som sliter i måneds- og årevis med sistemann, og se om det hjelper en smule på humøret ;)

Takk for svar ang el damer, ser ut til at den plutselig kan komme tidlig, ja - og det er jo bra, bare at denne gang var det midt i verste julestria. Men får satse på at vår solide rødvinsinnsats i sengehalmen på el-dagen gjør nytten ;) Så da er altså ikm trolig 5. og senest 7. januar - kan noen flytte meg til 7. om de er på pc?

Ellers går det mye i avslapping inne her, særlig etter at det begynte å regne i dag :o Heldigvis er ungene av det kreative slaget, og maler og perler til den store gullmedalje :)

Endret av **Cayenne**

Jeg vet ikke hva som er normale målinger, men siden gyn sa alt så fint ut og hun ikke henviste meg videre tenker jeg det er et godt tegn :)

Livmora vokser nok fortere nå tredje gang, så det kan sikkert være babyen som dytter deg over navlehøyde. Spennende!

Ikke lenge til neste ul for meg. Eller, vet jo ikke om det blir ul, men regner med at en svangerskapskontroll på Riksen innebærer ul. Har fortalt det til ungene nå, de trodde ikke på meg i begynnelsen, men nå tror jeg de er med :) Jeg viste snuppa den "til mor" boka jeg fikk av legen, og hun spurte litt. Fortalte at babyen ligger og plasker i vann inni der, og at den får mat gjennom navlesnora til den kommer ut. Da klipper man snora og babyen må spise gjennom munnen. Jeg var ikke sikker på om hun fulgte med, men i morges overhørte jeg henne vise og forklare det samme til lillebroren. Så søtt :D

Handletur unnagjort, nå koser jeg meg inne med tv, smårydding og litt lørdagsgodt, mens regnet øser ned utenfor.

Håper du snarlig blir bedre i formen Lykkelig!

Venter spent på morgendagens test En til, please :)

Ønsker3gull; er vel 11 uker nå? slik ca? De andre tre her i huset er 5,4 og 1! Har ingen problemer med å få dagene til å gå! Har ikke fått innkallelse til duotesten enda, men den må jo bli tidlig i Januar. Dersom jeg ikke husker feil er det vel 14.0 som er siste frist? Håper alt er bra på den, for jeg orker virkelig ikke en runde til som dette!

Førstemann her er jente, og dette minner veldig om da jeg var gravid med henne. Var dårlig med guttene også, men ikke så ekstremt! Her pleier ikke kvalmen og brekningene å gi seg. Jeg har fremdeles spydd når vannet gikk med alle sammen. Dum som tar en runde til? Tja, er kanskje det. Men det manglet liksom en her.... Må innrømme at jeg faktisk angrer litt noen ganger. Har en suveren mann, men ser jo allikevel at dette går utover de andre barna. Har i dag klippet limt og bygget lego... prøvd å følge opp litt. Vet jeg er heldig som ble gravid igjen! Med alder og ikke minst vekt, så burde jeg vel ikke klart det... Men det at jeg er så dårlig overskygger virkelig alt! Skal slutte å klage :) Bite tenna sammen og ruge videre! Begynner å få den lille tyngdefølelsen nederst i magen, og den har jammen vokst litt! Selv om vekta ellers går nedover ... En ting er ihvertfall helt sikkert! Går dette galt, så skal jeg elske de barna jeg har, og være veldig veldig veldig lykkelig... For å starte forfra med dette igjen, er fullstendig uaktuelt!

Nyt resten av året, fantastisk damer, med eller uten kul på magen :)

Bare klag du Lykkelig, høres jo grusomt ut slik du har det - særlig om det varer helt til fødsel! :o

Bumblebee: Så søtt med snuppa som forklarte til lillebroren sin om babyen - det er slike øyeblikk som gjør at man husker hvorfor man har barn og vil ha flere av dem :)

Annonse

Ønsker3gull; er vel 11 uker nå? slik ca? De andre tre her i huset er 5,4 og 1! Har ingen problemer med å få dagene til å gå! Har ikke fått innkallelse til duotesten enda, men den må jo bli tidlig i Januar. Dersom jeg ikke husker feil er det vel 14.0 som er siste frist? Håper alt er bra på den, for jeg orker virkelig ikke en runde til som dette!

Førstemann her er jente, og dette minner veldig om da jeg var gravid med henne. Var dårlig med guttene også, men ikke så ekstremt! Her pleier ikke kvalmen og brekningene å gi seg. Jeg har fremdeles spydd når vannet gikk med alle sammen. Dum som tar en runde til? Tja, er kanskje det. Men det manglet liksom en her.... Må innrømme at jeg faktisk angrer litt noen ganger. Har en suveren mann, men ser jo allikevel at dette går utover de andre barna. Har i dag klippet limt og bygget lego... prøvd å følge opp litt. Vet jeg er heldig som ble gravid igjen! Med alder og ikke minst vekt, så burde jeg vel ikke klart det... Men det at jeg er så dårlig overskygger virkelig alt! Skal slutte å klage :) Bite tenna sammen og ruge videre! Begynner å få den lille tyngdefølelsen nederst i magen, og den har jammen vokst litt! Selv om vekta ellers går nedover ... En ting er ihvertfall helt sikkert! Går dette galt, så skal jeg elske de barna jeg har, og være veldig veldig veldig lykkelig... For å starte forfra med dette igjen, er fullstendig uaktuelt!

Nyt resten av året, fantastisk damer, med eller uten kul på magen :)

Jeg synes du har lov til å klage når du er _såpass_ dårlig, jeg. :( Huff. En ting er å være litt småkvalm frem til uke 12, men å spy helt frem til termin må være helt forj..lig.

Når får man duo test? Er det når man er over en viss alder?

Jepp. I følge legehåndboka er det et tilbud som blir gitt til alle som vil være over 38 år ved termin: http://nevro.legehandboka.no/prover-og-svar/klinisk-kjemi/blodprover/dobbeltest-25598.html

Endret av GeekGirl81

Hei, her går det fort i svingene, :) men artig med aktivitet i jula.

Jeg nyter late dager og lader opp til jobb og studie over nyttår, for det kommer til å bli travelt. Ellers er jeg litt småkvalm, men ikke sånn som andre her inne stakkara! Symtomene går litt opp og ned, mer tydelige enkelte dager, er det sånn med dere andre??

Ellers så nærmer det seg neste ul, på onsdag, blir spennende å se om der er hjerte slag, håper nå det!

En til please, blir spennende i morra, krysser fingrene.

Cayenne, håper virkelig det klaffer nå, krysser fingrene for deg også!

Lykkelig, synes så synd på deg som er så sjuk, og enige med de andre, du må bare klage, sånn som du har det så er det lov!

Nei huff, nå husket jeg ikke hva mer jeg skulle skrive, så får ta det en annen gang!

Plasserte deg på rett dato Cajenne. Det VIL klaffe til slutt! Tro du meg :D

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (14.pp, IKM 14.jan 2013) 30 år, mamma til ei, Vestfold.

**Cayenne** (19.pp, IKM 7. jan) Mamma til jente-04 og gutt-06.

En til, please. (8 pp, SA i oktober, IKM 30 des).

Ønske-spire (4.pp. ikm 20.des.)

GeekGirl81 (6.pp, IKM 30.des) 31 år, prøver på nr 1, Storbritannia.

ønsker*et*mirakel (ca. 1,5år, ikm 1.feb)

Sidney (prøvd siden juni, IKM 27.12, svak positiv test 22.12)

1.tri:

m1980 termin 29 august (?)

Rime (termin 22 august)

81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Symbio (termin 16. August) 30 år mamma til en på 2 år

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 27 juli)

Junimage (termin slutten av juni)

Asparges (termin 17 juni)

Lykketroll*morTil2? (termin 23 august)

2.tri:

79kvinne <3 ( termin 7 april )

Bokormamma (termin 21.mai)

Tussemor5 (termin 17 mai )

Ønsker3gull (termin 13.juni)

Viiii (termin 27.april)

Hønny-bønny (termin juni) 35 mamma til 3 på 9,8,og 3. 2xSA

Bumblebeee (termin 3.juli) mamma til jente-08 og gutt-10. Rogaland.

3.tri:

Tigerlise&Anton prøver igjen (termin 17.februar)

Heisann superdamer, velkommen til alle nye (dere har helt rett, dette er forumet, om ikke nettets, fineste tråd) og gratulerer til dere nygraverte!

Her har jula vært mer hektisk enn førjulstida. Den 22. ble seksåringen småpjusk og la seg med feber. Lillejulaften hadde full falsk krupp, og det samme på julaften og første juledag... Så begynte hun å kreke seg rolig til... Men tror dere ikke far i huset gikk ned for telling natt til tredje juledag. Og vi vet alle hvor syk en mann blir med influensa!!! Djiiisøss!!! Jeg merker at det er en god grunn til at jeg ikke jobber i et omsorgsyrke når han er slik, gitt... Jeg mister all tålmodighet og blir streng og sarkastisk. Nå skal det sies at min kjære aldri bare har litt feber, og dette er faktisk sant, temperaturen hans bikker automatisk 40,5 grader med en gang han blir syk og da har vi det gående med delirium og jeg vet ikke hva. I dag tidlig ble jeg vekket av treåringen som kom inn til meg (mannen må ligge annensteds når han er syk) og sa jeg måtte "hjelpe Daddy, for han er redd!" SÅ ille roper og holder han på i ørska. Så nå er ikke-omrogsmennesket meg litt lei. Og i ettermiddag fikk treåringen feber og har ligget på sofaen siden... Hurra for romjula!

Som dere skjønner, har jula gått oss litt hus forbi. Vi feiret julaften, og ungene fikk som alltid altfor mye gaver, men siden, og selv da, har jeg stort sett vært sykepleier... Tok meg selv i å ønske at JEG ble syk tidligere i dag, da jeg hang over oppvasken (for oppvaskmaskina døde selvsgat på julaften). Dessverre, i denne sammenheng, blir jeg aldri syk. Hadde influensa i 1999, men det er eneste gangen. Så det er vel bare å innse at jeg er designert til denne rollen med å løpe fra sykeseng til sykeseng med dvd'er, paracet, vann og trøst. Grr...

Men så til sken: Tussemor, den svigermora der må du bare kutte ut! Og når det gjelder ekteskapet ditt vet du best selv, men skulle det gå dukken, greier du deg utmerket selv. Som bestemor sier, alt går når det må, og av og til er det faktisk enklere å løse alt på egenhånd enn å måtte ta med noen i beregninga som ikke bidrar med sin del.

Når det gjelder svigermødre har jeg vært heldig, hun er død. Dette er ikke vondt ment, min bedre halvdel sier det selv, vi hadde aldri gått overens. Hans mor var veldig pretensiøs og snobbete, og det er den rake motsetning av meg. Jeg går ikke veldig godt overens med faren eller søstra hans, heller, men de er lettere å holde på en armlengdes avstand enn en svigermor. Og når det gjelder kjønn, er folk bare helt utrolige! ALLE sier til meg at "det må bli jente denne gangen" uten at jeg helt begriper hvorfor. Jeg har jo en datter og to sønner, så riktignok hadde det vært kjekt for mannen min å også ha en biologisk datter, men det betyr vitterligen ingenting for meg hva som kommer ut!

Ellers er jula her gått med til litt listeskriving, og masse grubling. Vi sliter jo med at seksåringen ikke får utfordringer på skolen, og siden hun virkelig viser akademisk lyst og talent er det vanskelig for oss å akseptere at hun allerede i første klasse skal miste lysten til å gå på skole, men den lille bygdeskolen er helt uvillig til å gi henne tilrettelagt undervisning, eller undervisning i det hele tatt i f.eks engelsk, siden hun snakker det bedre enn læreren sin. Derfor, og fordi vi er litt lei av å være familien outsiders (en healer og en forfatter i bygdeNorge... hurra!), lurer vi litt på å flytte på oss. Så det har blitt noen timer på finn, på søken etter hus og greie skoler som ikke ligger i by. I tillegg er det jo litt som må på plass til babyen kommer. Selv om vi har alt, med tre små allerede i huset, må nykommeren også få noe som er bare sitt. Og DET liker mor å pusle med:-)

Nei, nå skal jeg ta med meg romjulens andre bok til sengs og nyte en, forhåpenligvis rolig, natt, før sykepleiergjerningen venter igjen i morgen... Man alive jeg er glad jeg ikke jobber i omsorgssektoren! Tar av meg alle hattene for dere som gjør det, for jeg har virkelig fått bevist at jeg bare egner meg foran en pc!

Natta, vakreste damene!

Heisan alle sammen:-)

Ser at det er litt av ein ivrig gjeng her inne. Kan nokon flytte meg over i 2 trimester?

Jula har vore flott. Travel men fin, akkurat slik den skal være. Unger som er i storform og litt slitne foreldre. Kos :-) Er plaga med hodepine som mange andre. Trudde ikkje det var så vanlig eg, har ikkje hatt det i dei to fyrste svangerskapa, men ser jo her inne at det er mange som strever med det samme. Er sykemeldt 20prosent, får sjå om da hjelpe litt. Har ein jobb der eg er avhengig av at hodet henger på.

Spennande å høyra om alle ul framover. Sjølv skal eg 15 januar og grugleder meg. Har ikkje hatt tidlig ul eller eingong høyrt hjartelyden, så veldig spent.

Ellers er eg småhekta på vogner eg og. Har hatt Simon kombi, teutonia og easywalker før, og trivdes absolutt best med teutonia. Tenker å ta en titt på teutonia s3 etter ul, kjenner eg må få den unna først.

God nyttårsfeiring til alle, og tenker aller mest på alle som tester i desse dager. Spennande, og eg heier på alle!!

Annonse

Dere er så søte her inne! Jeg vil henge meg på! Jeg er ikke av de ivrigste til å skrive, men jeg leser endel.

Så litt kjapp intro av meg selv uten å avsløre for mye. Jeg er ei jente/dame på 31 år som bor på østlandet. Samboern og jeg har ei lita jente på 2 år, og vi har prøvd på nr 2 siden i sommer. Vet ikke helt hvorfor det ikke klaffer, men siden vi brukte nesten to år på førstemann, er vi forberedt på at det kan ta tid. Jeg lurer litt på om jeg kan ha pcos, da nesten alle symptomene stemmer. Noen her inne som vet noe om det forresten?

Ha en flott kveld, alle sammen. Jeg får løpe på jobb. ;)

Beklager newbie-tendensene, men er litt usikker på hva jeg skal skrive på lista, om jeg skal skrive meg opp :P Begynte prøvingen for halvannet år siden. Hatt fem inseminasjoner og ett prøverørsforsøk, skal starte på medisiner for andre IVF-forsøk 2. januar. Noen som kan skrive meg opp på en lettforståelig måte? :D

Dere er så søte her inne! Jeg vil henge meg på! Jeg er ikke av de ivrigste til å skrive, men jeg leser endel.

Så litt kjapp intro av meg selv uten å avsløre for mye. Jeg er ei jente/dame på 31 år som bor på østlandet. Samboern og jeg har ei lita jente på 2 år, og vi har prøvd på nr 2 siden i sommer. Vet ikke helt hvorfor det ikke klaffer, men siden vi brukte nesten to år på førstemann, er vi forberedt på at det kan ta tid. Jeg lurer litt på om jeg kan ha pcos, da nesten alle symptomene stemmer. Noen her inne som vet noe om det forresten?

Ha en flott kveld, alle sammen. Jeg får løpe på jobb. ;)

Velkommen! :)

Jeg har ikke PCOS selv så vet ikke så mye om det (utenom at det er snakk om cyster på eggstokken(e) og EL som kan være helt på tur), men har flere venninner som har PCO/PCOS. Jeg har inntrykk av at det er relativt vanlig faktisk! Ville tatt meg en tur til legen, jeg. :)

Velkommen til dere nye! :) Og takk for oppmuntring, En til :)

Å stakkars deg, Bokormamma! :( Kjenner meg så godt igjen, når mannen blir ordentlig syk ligger han og roper og skriker i delirium og tror at jordens undergang er et faktum. Heldigvis en stund siden nå, men i høst var han forkjølet, og selv da var han døden nær. Da går det fort på tålmodigheten løs, og jeg er nok ikke den mest forståelsesfulle.

Men må si du var heldig med din svigermor, ja! ;)

Min er sånn rimelig irriterende. Kan skylde det meste på manglende skolegang og evne til å sortere tankene, men det hender jeg må svare tilbake likevel.. I dag f.eks. presterte lillegutt å lire av seg noen ukristelige gloser, og påpekte raskt at han hadde lært dem av søsteren. Svigermors kommentar var bare 'du banner vel ikke du som er jente?' :o

Fikk litt hakeslepp av at det liksom var greit for gutter, og måtte si henne et sannhetens ord. Men det nytter jo ikke...

Ja ja, tilbake til boken. Må klare en i løpet av jula, men sliter litt med konsentrasjonen her.. Ha en fortsatt fin jul alle sammen! :D

Her var det mye liv :)

Bokormmamma: du skriver bra ja! Håper dere finner en bra plass å bo. Høres ut som om det kan være lurt å bytte skole.

Asparges: Jeg slet også med hodepine i mine svangerskap. Plagsomt ja!

Lessismore: jeg har Pcos! Men uten de klassiske tegnene som overvekt etc. Kun hormoner og eggløsning som er på ville veier her ;) Anbefaler deg å snakke med lege om det. Finnes hjelp å få.

Rime: gratulerer med baby i magen! Har fått med meg at det er veldig etterlengtet :)

Vi er hos svigerfar i helga. Har vært i koselig vennelag i kveld. Jula har vært fin, men mye sykdom her også! Skal bli helt ok å komme i gang med hverdagen i neste uke.

Kan noen legge meg til under prøvere forresten? :)

Ha en fin kveld videre!

Jeg har også en del hodepine i svangerskapene mine. Dvs null av det med nummer en, men med de neste tre har det vært mye av den! Slitsomt, men det hjelper liksom litt når man vet det skyldes babyen man bærer på.

Her er de deliriske tendensene på tilbaketur etter at jeg på svigerinnens ordre har kjørt et knallhard medisineringsregime på den syke mannen. Søstra hans er akuttmedisinsk overlege og pharmasøyt, så når hun gir ordre lytter han faktisk. Det siste døgnet har jeg helt i ham ibux eller paracet annenhver agng med tre timers mellomrom, samt masse vann og nå er han roligere. Må likevel si jeg gleder meg til å ta med terrortroppen på middag hos min far og stemor idag, for å få en pause fra elendigheten. Skjønner bare ikke greia med menn og sykdom!

Men ellers er livet herlig:-) Kjenner masse liv fra den lille leieboeren min, men bare helt nederst i magen, så den ligger vel akkurat slik den gjorde på ul da. Veldig rart, gitt hvor stor plass den har, men alle de andre ungene våre er sære, så da er vel denne det også;-)

Vogndilla kan jeg kjenne meg igjen i. Her traff vi blink på vogna vi kjøpte til nummer to, en Teutonia elegance. Stor hardbag og separat sportdel, veldig store lufthjul og god bagasjeplass under. En skikkelig gammeldags vogn for oss som bor på landet og ikke trenger å tenke på om den er stor eller litt tung;-) Men i tillegg hadde jeg vett til å kjøpe en trhjulet tvillingvogn til vi fikk nummer tre. Siden nummer to ikke var fylt to år enda, var han for liten til å gå nevneverdig selv, for ikke å snakke om at han bare ville gå sine egne veier. En total lifesaver for meg. Mannen min skjønte ikke poenget med den, men som jeg pekte ut er ikke han den som handler mest, gjør ærend alene med alle ungene eller måtte reise på ferie alene med alle tre (han ble syk igjen), så han er umyndiggjort.

Denne gangen er det faktisk nummer tre, som akkurat rekker å fylle to før babyen kommer som trenger seg en sportsvogn. Han sover bare i vogna på dagtid, så når babyen overtar teutonia'n, er det greit om han har en egen, gjerne en litt lett og liten, han kan ha med i barnehagen også.

Nei, må slite meg løs fra babysparkebobla og kline noe sminke i ansiktet! Ha en fin dag!

Ikke noe fra en til please enda, jeg er så spent på om rødvinsorgasmen har gitt uttelling ;)

Jeg har dratt med meg ungene på lekeland siden mannen skulle snekre videre på garasjen. Det er ikke et av disse enorme lekeland, men et koselig lite, mer beregnet på de små. Tenker vi tar lunsjen her også, dyrt og usunt ;)

Å som jeg skulle ønske jeg fikk kjøpe ny vogn. Tror jeg ville valgt en romslig og pen emmaljunga denne gang. Men det blir tullete med ny vogn for sistemann. Minsten slutter nok å hvile på dagen til babyen kommer, og da kan jeg hente hjem vogna fra barnehagen. Er gammel, en 2008 modell teutonia spirit s3, men den er hel og helt grei.

Nei, nå maser guttungen om is her. Får vel gi etter da, på årets nest siste dag. :D

Ett lite livstegn fra meg. Etter 2 netter full av kvalme og smerter har jeg det siste døgnet hatt selskap av spybøtta, cola flaska og ritz kjeks...Tjohooo....så lykkelig: jeg støtter deg 100% på all frustrasjon over altoppslukende kvalme/oppkast. Det er bare sååååå energi tappende og ekkelt. Håper du får noen gode pauser, helst slutt på greia!! God klem. Bokormmamma, ler gjennkjennende igjen av den deliriøse mannen etterfulgt av frustrasjon og utålmodighet, tiltross for at sykepleie utdanningen er på plass :P her er det 0 tålmodighet og empati, bikker feberen over 40, beordres gubben på legevakta sammen med sin mor eller far :P han er jo ikke kjørbar kan skjønne ;)

Min mor er her noen dager nå, å takk gud for det. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Mannen er fremdeles sur og grinete og lager seg unødvendige problemer....tenker ikke lengre enn sin egen snute. Mamma stakkar har sitt svare strev med mine grettne gull. Håper å komme meg på beina snart :P ha en super dag.

Valentines, takk for det, ja, det er etterlengtet og håper virkelig det går bra denne gangen.:)

Bokormamma, vondt i hodet ser det ut som jeg også skal ha, hatt det i to uker nå, og det ser ikke ut til å gi seg :) men jeg ligger nå ikke over skåla og spyr, og det er jeg glad for! :) er litt kvalm og har litt problemer med å spise, men jeg spyr nå ikke.

Tussemor, fint du har mammaen din hos deg, åh hadde ønsket min var her, ikke fordi min gubbe er vanskelig, men fordi det raskt nærmer seg et år siden jeg så henne :( håper du får lettere dager fremover!

Jeg og sambo var å gikk tur med hundene i går, og da sa jeg til han at jeg synes det var litt morsomt at det var andre julen på rad jeg gikk gravid. Jeg ble jo gravid 4 dager tidligere i år enn i fjor, så det er visst noen som er fast bestemt på at jeg skal ha en august baby, hehe

Og en til please, hvordan ser det ut på den kanten, spent! :)

Heisann dere.

Skrekkelig negativ test. Mensenmurringer, men ingen tegn til at tanta kommer. Nå blir det enten å teste i vilden sky, eller å være flink å teste på ny om tre dager, hvis ikke Tr dukker opp innen den tid. Har en hel neve av billigtester, så jeg gir meg ikke før gongongen kimer!

Håper du er bedre nå Tussemor, hørtes ikke noe deilig ut det der! Og kjipt med negativ test En til, men håpet er jo ikke ute enda :)

Her har vi vært på en herlig skitur i dag, selv om første timen gikk med til å prøve å diskutere med en hylende 6-åring som plutselig fant ut at han ikke kunne gå på ski :o

Begynner å lure på om den rødvinsorgasmen kan ha gitt uttelling her - 9 dpo og ingen murringer enda som det pleier å være. Men det er vel bare nok et luretriks fra kroppen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...