Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Her merkes det svært lite av gravid-symptomer, nesten så jeg glemmer at jeg er gravid. Tenkte i dag at det hadde vært moro med 2.juledags fest og rødvin. :P men så husket jeg at jeg faktisk er gravid!

Jeg vil også på kino, for å se hobbiten! Den er sikkert dødsbra!! ;)

Huff, tussemor... Mange store klemmer sendes din vei!!!!

Det er ikke greit å bli oversett slik på den måten! Håper regnestykket ditt går opp, eller at mannen får en åpenbaring! (Allerhelst det siste, men hva er oddsen for det?)

Og det er lov å blåse ut her!

Fortsetter under...

Puh..endelig litt tid for meg selv, men for noen vidunderlig dager det har vært. Ser halveis på Ei iskald verd, og gleder meg til Downtown Abbey julemaraton. Rødvin i glasset og stearinlys og peisvarme.

Velkommen skal dere være grøne og nerdybird...veldig kjekt med nye her!

Og jada historien gjentar seg..IKM på søndag, men første test ryker i morgen tidlig. Kanskje en bitteliten svaaaaak liten strek? Har jo tross alt 20 billigtester. Fullstendig tullete, men det er så spennende :)

Å kjære deg tussemor5, dette høres ikke særlig lyst ut:( Jeg som Symbio håper at mannen din får en åpenbaring og at ting ordner seg. Får helt vondt i hjertet av å lese hvor fortvilet du er:(

Selv ligger jeg slagen på sofaen og ser en film på Netflix. Ungene er lagt etter at vi har hatt selskap idag med besteforeldre på begge sider på besøk. Vi er alle slitne etter flere dager med fest og moro, sene kvelder og tidlige morgener. Vesla klarer bare ikke å legge fra seg lekene og vil aller helst holde på med dem når hun egentlig skal sove. Hun er den som er mest sliten av alle, men som ikke vil innrømme det. Eldstemor har fått feber. Hun som aldri er syk!! Hun har i sitt 13. årige liv vært borte fra skolen pga forkjølelse 2 dager i sitt liv. Hun er kjempefortvilet. Vil ikke være syk. Men vi trøster henne med at hun da kan kose seg i senga med sin bærbare pc, godteri på senga osv. Vi prøver så godt vi kan å oppmuntre henne, men hun er ikke lett å trøste nå;)

Tusen takk for omtanken. Den der åpenbaringen kan vi nok bare se langt etter. Dette er ikke ett ukjent fenomen og derfor har det vært med litt blandede følelser (fra min side) at vi skulle bli gravid igjen. Jeg har vel kjent på en følelse av at ekteskapet vårt ikke vil kunne tåle det. Samtidig har jeg tenkt at det går en siste gang...men nå har jeg en steeeeeeeerk tvil. Vi har lenge hatt en avtale om å gjøre opp status etter jul, noe vi absolutt skal. Både jeg og han er vel rimelig klare for å gå fra hverandre nå. Vi gjør egentlig bare livet surt for hverandre og hva er da hensikten? Hva godt gagner det ungene? Jeg er dog steinhard på at ungene skal bo fast hos meg og heller "komme på besøk" til far. De skal slippe en uke her og en uke der. Kødder han DET til, er han stuck ved meg og må regne med at livet fortsetter som nå.

Jeg har akkurat lagt meg, fordi jeg rett og slett ikke orker å være oppe samtidig med han, jeg orker ikke synet av han igrunnen og da er det like greit å skylde på at man er trøtt :P

Når nå dette er ett tema igjen, så skal det sies at mannen er flink til å jobbe :P han vasker klær, hugger ved fyrer opp osv, men han gjør alt så halveis og der er ingen glede og lykke i det mennesket over det han gjør...ikke klarer han å ta ungene med på disse daglige aktivitetene. Han blir bare sint på dem og ber dem se på tv eller noe slikt...sukk...Legger all skyld på ungene der hvor han selv svikter som far og oppdrager og det er nok noe av det værste, synes jeg. At han ikke evner å vise meg noen form for romantiske følelser/kjærlighet gjør det jo ikke så mye bedre. Han har ikke gjort 1 framstøt for å få sex etter at jeg ble gravid. Har alltid en unnskyldning osv. Kyssing vet jeg ikke hva er lengre, kos hva er det? Romantiske middager...husker ikke osv, dere skjønner tegningen...Jeg orker ikke dette mer rett og slett og følelsene har bare forsterket seg i løpet av disse juledagene. Jeg er så forbannet for at han ikke kunne være hjemme med lillegutt 2 dager da han var syk nå sist, men neida, guttn hadde ikke feber, så da var det bare å dra på jobb. Hva med rekvalens tid????? Kanskje vi hadde unngått omgangssyken nå???

Nok om mitt miserable forhold. Jeg kan jo bare takke meg selv, jeg valgte jo selv å si ja, den gangen for 7 år siden...sukk...

Rime: Når det gjelder ømme pupper, jeg har måttet bruke ull ammeinnlegg i bhen mange mnd nå fordi de er så øm, ellers er det totalt forbud mot å ta på dem :P Ungene har fått beskjed om ikke å komme borti forid jeg kan komme til å slå, noe jeg IKKE har lyst til!!!!!!

Ønsker3gull: Stakkars 13 åring da, og hun hørtes jo bare så nydelig ut ;) Håper hun kommer seg raskt på beina. Får si til henne at av og til er det viktig at kroppen blir litt syk for å styrke immunforsvaret vårt ;) mager trøst, men enn dog :P Håper du får hvilt deg litt nå etter all festlighetene, hørtes kos ut :)

En til please: Spennende, spennende...gleder meg til oppdatering ;) også hørtes det så fantastisk deilig ut med en stille og rolig stund for seg selv ;)

Symbio: Du får hive deg rundt å komme deg på kino og kose deg skikkelig;)

Hunny: Mannfolk...say no more ;) Jeg har fått min dose for en stund og kommer til å ha mer enn nok med å oppdra 3 stk til forhåpentligvis å bli av det skikkelige slaget :P

Jeg gleder meg rått og hemningsløst til 2 nattevakter nå, rett og slett for å komme meg bort og slappe av litt. Fikk litt penger til jul og lurer seriøst på å bruke dem på hotellovernatting, bare for meg!!!!!!!!!! Får se, får se....

Ha ei riktig god natt flotteste damene på denne jord!!!!!!

Ååå så spennende, En til please - måtte du få to streker i morgen!!! :D

Oj, kjære deg Tussemor, dette har du virkelig ikke fortjent! :( Jeg og min kjære har jo vært sammen i årevis, og hatt noen opp- og nedturer. Da forholdet var på sitt verste og mest 'forretningsmessige' - med svært lite romantiske følelser og vi vel kun holdt sammen pga barna, så oppsøkte vi familievernkontoret. Dette hjalp oss å sette ord på vanskelige ting uten å bli avbrutt av den andre eller å begynne å krangle. Kan anbefale dette på det sterkeste! Så om du vet at det fortsatt er noen følelser igjen langt der inne et sted ville jeg kontaktet familievernkontoret over nyttår. Når det er sagt synes jeg mannen din høres ganske urimelig ut, så jeg aner ikke om det er håp... Men dette vet du kanskje best selv. Uansett tjener det ikke barna at mor har det vondt i parforholdet! Stor klem til deg! :)

Her går det i skiturer (100-200 meter, ungene er ikke akkurat skifantomer) på dagtid og familieselskaper på kveldstid. Koselig, men rimelig heftig å være sammen med ungene 24/7... :o Har ambisjoner om å lese en bok, vi får se :P

Håper alle har en fredelig og god jul sammen med sine kjære! :)

Endret av **Cayenne**

Tusen takk for omtanken. Den der åpenbaringen kan vi nok bare se langt etter. Dette er ikke ett ukjent fenomen og derfor har det vært med litt blandede følelser (fra min side) at vi skulle bli gravid igjen. Jeg har vel kjent på en følelse av at ekteskapet vårt ikke vil kunne tåle det. Samtidig har jeg tenkt at det går en siste gang...men nå har jeg en steeeeeeeerk tvil. Vi har lenge hatt en avtale om å gjøre opp status etter jul, noe vi absolutt skal. Både jeg og han er vel rimelig klare for å gå fra hverandre nå. Vi gjør egentlig bare livet surt for hverandre og hva er da hensikten? Hva godt gagner det ungene? Jeg er dog steinhard på at ungene skal bo fast hos meg og heller "komme på besøk" til far. De skal slippe en uke her og en uke der. Kødder han DET til, er han stuck ved meg og må regne med at livet fortsetter som nå.

Jeg har akkurat lagt meg, fordi jeg rett og slett ikke orker å være oppe samtidig med han, jeg orker ikke synet av han igrunnen og da er det like greit å skylde på at man er trøtt :P

Når nå dette er ett tema igjen, så skal det sies at mannen er flink til å jobbe :P han vasker klær, hugger ved fyrer opp osv, men han gjør alt så halveis og der er ingen glede og lykke i det mennesket over det han gjør...ikke klarer han å ta ungene med på disse daglige aktivitetene. Han blir bare sint på dem og ber dem se på tv eller noe slikt...sukk...Legger all skyld på ungene der hvor han selv svikter som far og oppdrager og det er nok noe av det værste, synes jeg. At han ikke evner å vise meg noen form for romantiske følelser/kjærlighet gjør det jo ikke så mye bedre. Han har ikke gjort 1 framstøt for å få sex etter at jeg ble gravid. Har alltid en unnskyldning osv. Kyssing vet jeg ikke hva er lengre, kos hva er det? Romantiske middager...husker ikke osv, dere skjønner tegningen...Jeg orker ikke dette mer rett og slett og følelsene har bare forsterket seg i løpet av disse juledagene. Jeg er så forbannet for at han ikke kunne være hjemme med lillegutt 2 dager da han var syk nå sist, men neida, guttn hadde ikke feber, så da var det bare å dra på jobb. Hva med rekvalens tid????? Kanskje vi hadde unngått omgangssyken nå???

Nok om mitt miserable forhold. Jeg kan jo bare takke meg selv, jeg valgte jo selv å si ja, den gangen for 7 år siden...sukk...

Rime: Når det gjelder ømme pupper, jeg har måttet bruke ull ammeinnlegg i bhen mange mnd nå fordi de er så øm, ellers er det totalt forbud mot å ta på dem :P Ungene har fått beskjed om ikke å komme borti forid jeg kan komme til å slå, noe jeg IKKE har lyst til!!!!!!

Ønsker3gull: Stakkars 13 åring da, og hun hørtes jo bare så nydelig ut ;) Håper hun kommer seg raskt på beina. Får si til henne at av og til er det viktig at kroppen blir litt syk for å styrke immunforsvaret vårt ;) mager trøst, men enn dog :P Håper du får hvilt deg litt nå etter all festlighetene, hørtes kos ut :)

En til please: Spennende, spennende...gleder meg til oppdatering ;) også hørtes det så fantastisk deilig ut med en stille og rolig stund for seg selv ;)

Symbio: Du får hive deg rundt å komme deg på kino og kose deg skikkelig;)

Hunny: Mannfolk...say no more ;) Jeg har fått min dose for en stund og kommer til å ha mer enn nok med å oppdra 3 stk til forhåpentligvis å bli av det skikkelige slaget :P

Jeg gleder meg rått og hemningsløst til 2 nattevakter nå, rett og slett for å komme meg bort og slappe av litt. Fikk litt penger til jul og lurer seriøst på å bruke dem på hotellovernatting, bare for meg!!!!!!!!!! Får se, får se....

Ha ei riktig god natt flotteste damene på denne jord!!!!!!

Kjære, fine tussemor. Hørtes utrolig leit ut dette. Håper du finner ut av det for det beste. Sender deg en god trøsteklem.

Annonse

Tussemor: trist å lese at forholdet har utviklet seg slik. Det kan ikke være lett å stå i det du gjør nå! Sender deg en stor god klem og håper dere finner den beste løsningen for alle, hva det nå måtte bli. For å leve i et forhold som ikke er bra gangner ikke noen. :(

En til please: krysser fingrene for deg i morgen ;)

Her går jeg vel egentlig bare å venter på tanta. Har som regel sykluser på gjennomsnittlig 35 dager, men tror jeg hadde el for 14 dager siden. Tok en g.test på julaften, men var blendahvit... Var jo alt for tidlig, men har ikke troen denne pp alikevel. Kommer til å få time til laproskopi på nyåret, så prøver å se frem til det nå så jeg ikke blir så skuffa hver gang det ikke klaffer...

Velkommen til dere nye :)

En til please:håper på en fin positiv test

Tussemor: har dere prøvd par terapi? vi har gjort det da det stormet som verst for noen år siden,det hjalp veldig. Vet at menn ikke vil det som regel,men de fleste blir nok overasket over hvor mye lettere det r å snakke om ting med en nøytral tredje part som styrer "krangelen"

Håper du finner en løsing

Herlige en til please :) nyt vina og lykke til på søndag igjen ;) unner deg så masse positiv test.

Vi har vært i terapi tidligere, brukte mye tid på det faktisk. Funka sånn passe for oss. Tror ikke vi tar en runde til. Vi finner nok ut av dette på ett vis, men det er bare så ekstremt drygt når det står på som værst og jeg duger til så lite :P i går ble det ekstra ille pga bekken smertene. Tror han skjønte litt for i morges spratt han opp med ungene, gav dem frokost og nektet dem tilgang til mor, som egentlig skal sove seg opp til nattevakt :P

Håper dere får en strålende dag alle sammen. Jeg skal se om jon blund vil trylle litt mer søvn over meg :)

Oj, jeg har sovet som en stein. Ble vekket av stryk på armen, og der lå prinsessa og koste på meg. Smelt. Har altså sovet til kl 10. Såå deilig! Vi var ikke i seng før halv to. Det ble en skikkelig harrykveld med kebab og kino :) Herlig å være ute sammen igjen.

Filmomtalen tror jeg at jeg dropper, er så mange Tolkienfan her inne ;) Dette er vel en type film som man enten elsker eller hater, og jeg kan vel innrømme såpass at jeg havner i kategori to...hehe.

Nyt rødvinen En til, please, vi satser på strek på neste test. Litt tidlig å teste nå. (Sier jeg som begynner rett etter el ;-) )

Tussemor, så utrolig leit å høre at dere har det så kjipt sammen. Det har av en eller annen grunn gått meg hus forbi. Har det vært sånn lenge? Jeg fikk inntrykk av at det var ganske hett mellom dere, var det ikke dere som hadde sex hver dag fordi dere ville da mini ble laget? Huff, sender en trøsteklem til deg og håper dere finner ut av det på beste måte.

Får vel komme meg opp av senga nå, hører mannen er på vei ut. Til butikken for å kjøpe materialer eller noe til garasjen. Han har visst lovet begge ungene å være med, så det ligger an til en stille og rolig frokost foran tv'n for hu mor ;)

Bumblebee, hehehehe, lov å mene det om filmen, men du skal nå jammen ha for å gi filmen en sjanse og går og ser den, ikke alle som gjør det! :)

En til please, nyt vin du, og så får vi håpe du får to streker på neste test :)

Tussemor, så trist å høre hvordan dere har det i heimen nå, ikke så greit det der, alle har sånne perioder, men man vet og føler om man kan komme inn igjen på rett spor. Sender deg mange trøsteklemmer, og håper det ordner seg for deg uansett utfallet mellom han og deg!

Annonse

Tussemor - kjedelig å høre at du ikke har det bra. Dette høres ut som 7 års krisen... I tillegg til hormoner, bekken + syk mann.. Tja, tviler på at så mange hadde glidd gjennom dette uten en skramme..

Håper dere finner ut av det. Så må det ikke tas noen drastiske avgjørelser mens du går gravid, nå må du bare tenke kynisk og at du trenger hjelpen. Så kanskje ting vil se annerledes ut når ungen er ute og bekken er på plass, og mannen forelsker seg i deg på ny:)

Hvis det var mannen din som virkelig ønsket nestemann, høres det jo ut som han har store planer om å tilbringe livet med deg.

Ikke så lett å komme med trøstende, hjelpende ord, da det blir så overfladisk på papiret, men håper dere finner ut av det.

Ta litt avstand og skriv ned alle de positive tingene han gjør. Hørtes ut som du allerede hadde noe fint å si i morges, så det lover bra;)

En til please - lykke til med testing! Krysser fingrene for deg;)

Sitter her på jobb og kjenner etter mens smerter.. IKM i dag, så selv om jeg har fått 3 positive tester, klarer jeg ikke helt roe meg med det. Mistet 4+3 (eller 4+4) sist, og kjenner at jeg er litt redd. Dumme meg, skal jo bare nyte dette, men klarer det liksom ikke helt..

Huff, tussemor! Dette hørtes ikke så bra ut!! Håper det ordner seg til det beste :) forstår godt du vil ha barna! Det har jeg gitt beskjed om at jeg vil ha hvis det blir slutt også. Men foreløpig går det bra med oss. Ikke akkurat den beste perioden nå som jeg er så trøtt, kvalm og gåen. Så er litt enig med sidney i at det er lurt å ikke ta forhastede avgjørelser når man er gravid. (Men det er fordi jeg vet at jeg ikke er 100% meg selv;)

En til please: håper så at det er din tur nå :) krysser fingre for deg :)

Hei alle sammen!

Nå har jeg jammen skumlest hele denne lange tråden og jeg tror at dette er en plass jeg kan trives :)

Jeg er 32 år, gift og har 3 barn fra før. Vi har nå bestemt oss for å satse på nr 4 :) Jeg ha vært utrolig ambivalent til dette, men kjenner nå at jeg er helt klar for å gjøre et forsøk! Dette blir definitivt sistemann om det skulle klaffe.

Jeg har pcos og det er derfor ingen selvfølge at dette lykkes. Nummer en var et "arbeidsuhell" i mine yngre dager (verdens beste uhell da). Måtte ha pergotime for å bli gravid med nr 2 og 3. Ringte gyn uka før jul for å høre om jeg kunne få en time over nyttår, men jaggu skrev han ikke ut en resept på direkten og sendte den i posten. Så her sitter jeg plutselig med resepten i hånda og kjenner at jeg er klar for å se hvordan dette går. Hvis det skulle skje et mirakel og jeg får eggløsning av meg selv så skal det skje sånn ca den neste uka. Håper å komme i gang med pergotime i januar. Med mine sykluser er det ikke godt å vite!

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere!

En til please: krysser fingrene for deg :)

Velkommen skal du være Valentines:).. men må spørre.. ser jo at det er flere som har det, men vet ikke hva det er.. hva er pcos??

Idag har jeg fått time til ordinær ultralyd den 17.januar. Da vil jeg være i uke 19 eller 20.

Gru-gleder meg selvsagt. Håper alt er veldig bra med spiren!

Så spennende med ultralyd ønsker3gull! Håper jeg får oppleve det igjen :)

Gratulerer Sidney! Menssmerter kan også være et tegn på at gode ting skjer i livmoren :)

Pcos er kort fortalt en hormonforstyrrelse som gir cyster på eggstokkene og manglende/sjelden eggløsning. Den følger som regel overvekt, men jeg er slank og har av en eller annen grunn hormonforstyrrelsen allikavel. Kjedelige greier, men klager ikke siden jeg har 3 barn :)

Gratulerer Sidney! Menssmerter kan også være et tegn på at gode ting skjer i livmoren :)

Pcos er kort fortalt en hormonforstyrrelse som gir cyster på eggstokkene og manglende/sjelden eggløsning. Den følger som regel overvekt, men jeg er slank og har av en eller annen grunn hormonforstyrrelsen allikavel. Kjedelige greier, men klager ikke siden jeg har 3 barn :)

Ok, er det det samme som endometriose?

Ok, er det det samme som endometriose?

Nei, endometriose er sammenvoksninger av vev i livmoren. Dette er ikke et symptom ved Pcos.

Velkommen til oss Valentines! Prøver selv på nummer fire..og desidert den siste, men lengter meg nesten syk etter sistemann. Det er en som mangler i flokken! Ønsker deg virkelig lykke til og gleder meg til å følge deg.

Tusen takk for alle kryssede fingre. Er veldig spent altså :D

Velkommen til dere nye! :) Her i denne tråden koser vi oss mens vi desperat prøver å bli gravide :) Heldigvis er det også mange det lykkes for her! :)

Jeg lurer på om det er noen her som har hatt el på dag 12 eller tidligere? Hadde alle tegn på el fredag, og har siden hatt alle tegn på at el har vært. Veldig rart, har aldri hatt el før cd 14 før, vanligvis noen dager senere! Så da ble det bare hanky panky på selve el-dagen siden dette var midt i julestria. Men det skal vel holde hardt???

Velkommen til dere nye! :) Her i denne tråden koser vi oss mens vi desperat prøver å bli gravide :) Heldigvis er det også mange det lykkes for her! :)

Jeg lurer på om det er noen her som har hatt el på dag 12 eller tidligere? Hadde alle tegn på el fredag, og har siden hatt alle tegn på at el har vært. Veldig rart, har aldri hatt el før cd 14 før, vanligvis noen dager senere! Så da ble det bare hanky panky på selve el-dagen siden dette var midt i julestria. Men det skal vel holde hardt???

Ja, jeg hadde kjempetidlig EL denne måneden (EL-testen fra CB var positiv cd 10 og cd 11) så vi holdt på å bomme totalt. Jeg har heldigvis holdt på med BBT-målinger i årevis så la merke til at noe "var på gang" og begynte å teste tidligere enn planlagt. Nærmest beordra mannen hjem og i seng (han var på førjulsfest hos noen kompiser). :D

EL kan variere alt i fra cd 10 til cd 16 hos meg, men skal sies det er sjelden at det er så tidlig (kanskje en gang i halvåret). Lutealfasen er heldigvis alltid like lang - 15 dager - så strengt tatt så betyr det ikke så mye om EL varierer, men forbanna irriterende når man prøver å ha sex på rett tidspunkt da... Krysser fingrene for at det klaffet for dere!

Forøvrig, merker at jeg har vært borte fra forumet de siste to ukene - dere har jammen vært aktive! Håper alle har hatt ei kjempefin jul. :) Vi har hatt det helt fantastisk - kom hjem fra Dubai (!) i går tidlig med lett solbrent hud, fine ferieminner og viktigst av alt: en positiv graviditetstest i lomma! :D

Testet litt på måfå 23.desember og hadde ikke forventa verken det ene eller andre, men fikk opp en ultrasvak skyggestrek innen tidsfristen på en billigstrimmel jeg hadde tatt med meg. Mannen så streken også, men ga meg streng beskjed om å ikke ha NOEN forhåpninger og vente med å teste igjen til 25.desember. 1.juledag var det ikke noen tvil, fremdeles svak strek, men definitivt rosa. I går var billigtesten enda sterkere og First Response g-testen jeg hadde liggende hjemme viste en knallsterk strek. Fy søren, jeg er så ufattelig glad (og letta - ikke minst!)

Sidney - gratulerer så mye! :) Ser ut for at vi har termin med kun noen få dagers mellomrom. Jeg har regna meg frem til 5.september ut fra EL.

Tussemor - håper det ordner seg for dere! Ikke noe gøy... :(

Og ellers, velkommen til alle nye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...