Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Ønsker 3 gull: tanken om to slo meg, og håper ikke det! Jeg får kjempe stor mage med en, og to kommer til å ta livet av meg og bekkenet. Det finnes ikke tvillinger i slekta, så jeg satser på at det var egget som festet seg tidlig! Da har hcg produksjonen sikkert startet tidlig. Noe som kan gi et slikt utslag. Nå stod det jo 2-3, og nå er det ca 2. Så kan jo være at jeg såvidt bekket over fra 1-2 til 2-3. Satser på det :)

Fortsetter under...

Hurra 81-mamma, og gratulerer så mye! Nå ble jeg utrolig glad :D

Prøver-listen krymper og krymper...nå er den mindre en første tri og for meg er det et gledelig visuellt håp, og jeg gleder meg med dere alle..og krysser alt jeg har (utenom beina for tiden) for oss som enda står og troner øverst.

Har vært så flink og pliktoppfyllende disse dager, kreativ og omsorgsfull på jobb, trimmet og trent og spist gulrøtter så de nesten tyter ut av øra på meg. SÅ..kom nettopp hjem fra spinning-gelebeinogtomatrødifjeset klasse - for deretter trykke i meg fire! skiver med nugattitårn og skylt det ned med et glass rødvin. Jeg vakler mellom på den ene siden å skamme meg og på den andre siden juble over å vise fingeren til mitt "flink pike"syndrom.

Ha en fortreffelig aften, ladys!

Åh, skulle skrive i går, men endte opp med å korrekturlese og redigere svigerinnas eksamen i dermatologi i stedet... Slik er det når man er familiens journalist og forfatter, man får slike herrrlige oppdrag i søkk og kav. Heldigvis var den lettere enn mors masteroppgave.... den var litt utenfor mitt felt, merket jeg.

Puh, idag er det teogkosedag har jeg bestemt meg for, siden det i morra er død og fordervelse i alle kanaler (først begravelse, så premiere på teaterforestilling om kreft...puh!). Tipper jeg kommer til å trille i seng med igjenklistrede øyne etter all sippinga i morra;-)

Var forresten hos jordmor i går. Det er alltid kjekt for hun er så flott en dame:-) Timen bare forsvinner i skravling... Men fikk meg en liten overraskelse også: Symfysemålet mitt er 19 cm allerede!!! Jm målte til og med tre ganger, for hun kunne ikke tro det. Men det er ikke tvil. Jeg er ikke så stor, så å kjenne livmora er kjempeenkelt, når jeg ligger på ryggen kan du nesten se hvor høyt den står. Det er LANGT over normalen i uke 16+5. Jm er superjordnær, men til og med hun ble litt lattermild og da hun i tillegg ble fintet av knøttet som bare lot henne få små glimt av hjertet før det spratt unna, gang på gang, ble hun lså lattermild at hun glemte å krysse av i helsekortet. "Jaja, det blir spennende å se hva de finner på ultralyden" kommenterte hun bare.

Så nå er jeg litt spent selv også. 12 dager igjen til ul....

Hihi, all denne healingen har nok gjort plass til to spirer skal du se :)

Vi får overnattingsgjester i dag og jeg rydder og vasker som en gal. Det fremkaller en del menssmerter i mage og rygg. Eller, vet ikke om det er vaskingen da, men jeg kjenner det godt. Tror jeg skal prøve å roe ned litt. Vi offentliggjorde graviditeten til resten av familien i går, så håper jo at det går bra dette.

Nå skal jeg finne meg et eller annet tvprogram med masse reklamepauser, slik at jeg kan rydde/vaske i pausene. Det funker bra når jeg er lat :)

Et spørsmål forresten: ungene våre er 4 og 2,5 år. Når er det lurt å fortelle dem om babyen i magen? Synes jo det er litt for tidlig enda, lyst å vente noen uker til, men har heller ikke lyst at de skal høre det av andre. Kanskje prøve å vente til ordinær ul er overstått? Ventetiden blir jo enormt lang for dem.

Annonse

Bumblebee, mi eldste jente er 3 år og 3 md. Jeg kommer til å fortelle henne det rett før det blir offentlig. Jeg kommer til å si at babyen skal være lenge i magen. Men da kan vi begynne å snakke litt om babyen, og forbedrede henne på at den kommer. Tror ikke det gjør så mye for henne at ventetida blir lang. Tror ikke hun merker så stor forskjell på noen md fra eller til.

Ååååå! På vei til Bhg lå det en død kattunge midt i veien. Hormonell som jeg er hulket jeg og tårene rant mens jeg gikk ut å flyttet kattungen ut i ei grøft å kjørte videre til Bhg. Kjenner jeg blir så irritert på folk som kjører på dyr, og ikke går ut å flytter de! Synes det er direkte respektløst! Tenk om det er en liten unge som nettopp har fått en katt.. Hulk, hulk! På vei tilbake fra Bhg kjørte jeg fordi enda en påkjørt kattunge (er det mulig)? Men den lå så langt ut mot grøfta at jeg ikke stoppet for å flytte den.

HAHA, dere kan le, dere! Jeg er litt satt ut nå, kjenner jeg.... UL er den 18. desember, så det skal bli godt å få den overstått, så jeg evt kan senke skuldrene. Min bedre halvdel har en romantisk drøm om tvillinger, men den kan jeg ikke akkurat si jeg deler, ettersom det er jeg som skal både bære, føde og være hjemme med alle barna... og vi har tross alt tre fra før:-S

Men, men... nå skal jeg fortrenge denne problemstillingen fram til den eventuelt er reell. Det kan jo hende at jeg bare har en superfortvoksende livmor etter alle de tette svangerskapene:-)

Når det gjelder når man forteller barna om svangerskap, er det selvsagt like mange gode råd som det finnes foreldre rundt omkring. Vi har valgt å fortelle barna om babyene tidlig, uansett hvor små de har vært. De har ikke alltid skjønt greia, men fordi formen min har vært varierende og jeg pga bekken og hjerte ikke kan løfte, bære eller anstrenge meg under svangerskapene har vi følt det var nødvendig å ha dem ombord. De har aldri reagert på at det var blitt lange svangerskap, men de har derimot vist masse engasjement og forståelse underveis, og det har vært kjekt:-)

Å herregud, herregud, herregud.. Jeg tror vi akkurat bestemte oss for å gifte oss i Thailand med nærmeste familie og forlovede i mars!! Jeg sa til mannen at jeg kunne tenke meg å være gift før jeg fikk baby, men ikke så svær at det vil synes.. Så jeg foreslo tinghuset, men han sa, hvorfor ikke Thailand? Ta bryllupsreisen samtidig også. :) Slipper alt mas med planlegging, får en herlig dag i varmen og på stranden med de vi er mest glad i og ikke minst, koster MYE mindre!! :)

Å herregud, herregud, herregud.. Jeg tror vi akkurat bestemte oss for å gifte oss i Thailand med nærmeste familie og forlovede i mars!! Jeg sa til mannen at jeg kunne tenke meg å være gift før jeg fikk baby, men ikke så svær at det vil synes.. Så jeg foreslo tinghuset, men han sa, hvorfor ikke Thailand? Ta bryllupsreisen samtidig også. :) Slipper alt mas med planlegging, får en herlig dag i varmen og på stranden med de vi er mest glad i og ikke minst, koster MYE mindre!! :)

Åååååå, dette stemmer jeg VELDIG FOR altså! Gratulerer så mye! Vi gifta oss i sommer og det var en helt fantastisk opplevelse (for å si det mildt). For vår del var det mye planlegging og styr i forkant, men kvelden før bryllupet - da jeg endelig kunne senke skuldrene og overlate alt til hotellet, leverandører, frisør, fotograf, venner og familie - var alt av tårer glemt.

Gratulerer!! Sukk, så romantisk...

Annonse

Mamma til emma: det blir jo stas vi giftet oss i sommer og det var en fantastisk dag vi lever på enda:-D

Her er formen så opp og ned at det er til å bli sprø av,dessuten fryser jeg meg blå i kulden,så jeg foreslo for min kjære at i stedet for julegaver til hverandre som vi sikkert ikke trenger,bestilte vi oss criuse i Karibien i slutten av januar,bare han og meg en siste gang før vi blir 6 stk i fam:-D Satser på at formen er litt bedre og uannsett trenger vi 9 dager med sol,søvn og god mat,gleder meg....

Hei alle sammen! Har til nå vært litt delvis med her men jeg tenker det kanskje er på tide å fortelle litt om meg selv også! Jeg er 30 år og har en datter på 10(!!!) og prøver nå å få nr 2 for meg, samboeren min gjennom 5 år har ingen fra før, så det er litt spennende for oss begge to - for min egen del føles det som første gang i og med at forrige gang var et hendig uhell, og denne gangen må vi prøve.....noe som viser seg at ikke er bare bare....har 3 venninner som alle er gravide, vi hadde store planer om å bli gravide sammen, men slik ble det ikke..... Så nå er jeg i pp4 mens alle de andre 3 strever med kvalme....kjipt, men glad på deres vegne....så får vi håpe jeg kommer snart etter så vi får delt litt barseltid sammen :) flere i samme bås?

Hvordan hør dere prøvende det i julebordsesongen med tanke på alkohol? Jeg synes det er vanskelig....regner med at vi kan risikere evt å være prøvende en stund før det klaffer, og har ikke lyst til å spre spekulasjoner eller leve som gravid i lang tid før man evt er gravid......

Mamma til emma: det blir jo stas vi giftet oss i sommer og det var en fantastisk dag vi lever på enda:-D

Her er formen så opp og ned at det er til å bli sprø av,dessuten fryser jeg meg blå i kulden,så jeg foreslo for min kjære at i stedet for julegaver til hverandre som vi sikkert ikke trenger,bestilte vi oss criuse i Karibien i slutten av januar,bare han og meg en siste gang før vi blir 6 stk i fam:-D Satser på at formen er litt bedre og uannsett trenger vi 9 dager med sol,søvn og god mat,gleder meg....

Pass på å høre ang graviditet før dere bestiller, i så fall! Vet at noen cruiseselskaper har en grense for hvor mange uker på vei du kan vlre. Leste her på bim i sommer om noen som ikke fikk refundert billettene sine. De hadde gått glipp av den opplysningen....

Et spørsmål forresten: ungene våre er 4 og 2,5 år. Når er det lurt å fortelle dem om babyen i magen? Synes jo det er litt for tidlig enda, lyst å vente noen uker til, men har heller ikke lyst at de skal høre det av andre. Kanskje prøve å vente til ordinær ul er overstått? Ventetiden blir jo enormt lang for dem.

Barn kan jo fort fortelle slikt til de voksne i barnehagen og andre kjente, så jeg synes at så lenge man synes det er greit at andre får vite om det så bør man kunne fortelle det, også til ganske små barn :) men å vente til etter den mest kritiske fasen kan nok være lurt, et lite barn vil neppe forstå hvis det skulle skje noe.....

Hvordan hør dere prøvende det i julebordsesongen med tanke på alkohol? Jeg synes det er vanskelig....regner med at vi kan risikere evt å være prøvende en stund før det klaffer, og har ikke lyst til å spre spekulasjoner eller leve som gravid i lang tid før man evt er gravid......

Jeg skal på julebord i morgen så for min del er det litt hell i uhell - skulle jo helst vært gravid, men sånn gikk det jo _ikke_ så jeg kan drikke meg fullstendig snøblind i morgen uten dårlig samvittighet (var ferdig med TR i går.) :D

Men altså, i alle prøveperiodene har jeg vært forsiktig fra 6dpo frem til IKM, men vet egentlig ikke hvor mye det har å si. Jeg synes det er slitsomt å leve som gravid måned etter måned (det er mange som går og venter på at vi skal bli gravide i tillegg så jeg føler veldig for å gi litt faen siden denne prøvinga tydeligvis kommer til og dra ut mye lengre enn hva jeg hadde sett for meg på forhånd, haha.)

Endret av GeekGirl81

Jeg skal på julebord i morgen så for min del er det litt hell i uhell - skulle jo helst vært gravid, men sånn gikk det jo _ikke_ så jeg kan drikke meg fullstendig snøblind i morgen uten dårlig samvittighet (var ferdig med TR i går.) :D

Men altså, i alle prøveperiodene har jeg vært forsiktig fra 6dpo frem til IKM, men vet egentlig ikke hvor mye det har å si. Jeg synes det er slitsomt å leve som gravid måned etter måned (det er mange som går og venter på at vi skal bli gravide i tillegg så jeg føler veldig for å gi litt faen siden denne prøvinga tydeligvis kommer til og dra ut mye lengre enn hva jeg hadde sett for meg på forhånd, haha.)

el skal være ca i morgen her i huset....men vi skal på julebord med hotell og hele pakka på lørdag, så da tenker jeg egentlig å bare nyte det, og heller gjøre mitt beste for å klare å produsere et lite nurk siden vi skal kose oss på hotell :), til tross for at det sies at sjangrene minsker med inntak av alkohol......får håpe at det ikke alkoholen ødelegger hele prøvinga denne gang iallefall, er litt utålmodig kjenner jeg ;)

Jeg skal på julebord i morgen så for min del er det litt hell i uhell - skulle jo helst vært gravid, men sånn gikk det jo _ikke_ så jeg kan drikke meg fullstendig snøblind i morgen uten dårlig samvittighet (var ferdig med TR i går.) :D Men altså, i alle prøveperiodene har jeg vært forsiktig fra 6dpo frem til IKM, men vet egentlig ikke hvor mye det har å si. Jeg synes det er slitsomt å leve som gravid måned etter måned (det er mange som går og venter på at vi skal bli gravide i tillegg så jeg føler veldig for å gi litt faen siden denne prøvinga tydeligvis kommer til og dra ut mye lengre enn hva jeg hadde sett for meg på forhånd, haha.)
el skal være ca i morgen her i huset....men vi skal på julebord med hotell og hele pakka på lørdag, så da tenker jeg egentlig å bare nyte det, og heller gjøre mitt beste for å klare å produsere et lite nurk siden vi skal kose oss på hotell :), til tross for at det sies at sjangrene minsker med inntak av alkohol......får håpe at det ikke alkoholen ødelegger hele prøvinga denne gang iallefall, er litt utålmodig kjenner jeg ;)

Det å være utålmodig kjenner jeg godt til, ja. Vil gå så langt som å si at jeg ikke eier tålmodighet i det hele tatt. :D Fullstendig fraværende faktisk. Men for min del har det mye å si at vi har vært nødt for og skyve alle planer om barn unna i så mange år. Når vi da endelig kunne begynne prøvinga i juli var jeg klar som et egg første syklus (no pun intended, haha.) Jeg slutta på p-pillen i 2007 (!) så har stålkontroll på EL og mens så jeg blir skikkelig sur og sinna hver eneste gang TR dukker opp. :D

Endret av GeekGirl81
Jeg skal på julebord i morgen så for min del er det litt hell i uhell - skulle jo helst vært gravid, men sånn gikk det jo _ikke_ så jeg kan drikke meg fullstendig snøblind i morgen uten dårlig samvittighet (var ferdig med TR i går.) :D Men altså, i alle prøveperiodene har jeg vært forsiktig fra 6dpo frem til IKM, men vet egentlig ikke hvor mye det har å si. Jeg synes det er slitsomt å leve som gravid måned etter måned (det er mange som går og venter på at vi skal bli gravide i tillegg så jeg føler veldig for å gi litt faen siden denne prøvinga tydeligvis kommer til og dra ut mye lengre enn hva jeg hadde sett for meg på forhånd, haha.)

Det å være utålmodig kjenner jeg godt til, ja. Vil gå så langt som å si at jeg ikke eier tålmodighet i det hele tatt. :D Fullstendig fraværende faktisk. Men for min del har det mye å si at vi har vært nødt for og skyve alle planer om barn unna i så mange år. Når vi da endelig kunne begynne prøvinga i juli var jeg klar som et egg første syklus (no pun intended, haha.) Jeg slutta på p-pillen i 2007 (!) så har stålkontroll på EL og mens så jeg blir skikkelig sur og sinna hver eneste gang TR dukker opp. :D

Hehe....det er ikke lett....har egentlig bare prøvd få måneder, sidn august, men har på en måte planlagt det nøye i flere år - endelig er hus, fast jobb osv klart og det passer PERFEKT......synd man ikke kan sende inn en ordre.....av og til hadde det vært kjekt med litt framsynthet......hjelper ikke at gubben er verdens roligste og trygg på at vi får det til snart......hehe

Hehe....det er ikke lett....har egentlig bare prøvd få måneder, sidn august, men har på en måte planlagt det nøye i flere år - endelig er hus, fast jobb osv klart og det passer PERFEKT......synd man ikke kan sende inn en ordre.....av og til hadde det vært kjekt med litt framsynthet......hjelper ikke at gubben er verdens roligste og trygg på at vi får det til snart......hehe

Samme her. Vi har bare prøvd siden juli, men det er uten tvil den mest veloverveide og planlagte beslutningen vi noen gang har tatt. :D

Haha, mannen min er akkurat lik. Stresser ikke i det hele tatt. Han ordner opp når problemet deiser ned i fanget på ham, jeg tar ALLE sorgene på forskudd.

Bokormmamma, jeg ler enda. Legen min målte ett par ganger på magen min han også og satt leeeeenge å kikket på kurven før han plottet inn cm :P tror jeg kommer til å se etter noen lettere sjokkerte gravide den 18 :D

En til, please: takk for en super start på dagen i dag. Jeg ler fremdeles av flink pike syndrom, 4 skiver med nugatti svelget ned med ett glass rødt :)

Mamma til emma: Åhhhh, så stas med bryllup. Hadde gjerne gjort det igjen,bare for opplevelsen sin del :P men håper det holder med den ene gangen ;)

Til dere som funderer på julebord med eller uten alkohol. Jeg skal innrømme en ting. Jeg orket ikke leve som gravid hele tiden, så jeg gav litt blanke nå det siste året. Har kost meg og nytt de goder jeg har villet...resultatet er vel...rødmer litt...at det ble ett par glass rødt i syden da lille trille ble unfanget....jeg var aldri beruset, men lell...oppdaget dog at rødvin kan fungere godt som kvalmestillende :P etter positiv test har jeg naturligvis holdt meg laaaaaangt unna....tror man må føle på hva som er rett for en selv...

Når det gjelder å fortelle ungene det...her ble det så mye snakk om at en dag kom minsten å fortalte at mamma hadde baby i magen :P

Ellers er det innspurt på eksamen. Er ikke flink til å drøfte, såååå dette blir spennende...håper å avslutte i morgen ;)

Ha ei riktig god natt damer

God morgen!!! :) Her er det jammen aktivitet! Kom hjem fra det store utland sent i går kveld med 5 fulle kofferter med diverse til et hus som var 6 (!!!!) grader varmt! Det var ikke med i beregningen at det skulle bli sprengkulde når vi var vekk! Alt av varme på, stearinlys og kakao til avkommet, varmeposer i sengene... phew... i dag må jeg kaste ut flere planter som ikke har klart kulda ser jeg! Turen har vært vellykket shoppingmessig! Kan ikke klare ikke å shoppe i London! Catching up med gamle venner fra studietiden, ikke vondt det heller! Men totalt utslitt, svimmel og kvalm! Eldste datter er fem år, og husker godt da minsten på 1 var i magen... da jeg brakk meg for n'te gang kom det med glede ;"mamma! Skal du føde snart igjen?" Huff, jeg som vil holde alt stille til etter duotest denne gangen! Kjøpte noen kvalmestillende kapsler på Boots som merkelig nok har fungert litt på kvalmen! Men må nok ligge lavt gjennom julefeiringen.. Leste kjapt gjennom hva som har skjedd her siden sist! Gratulerer til nygravert!!!! :) Lista vokser, og det er jo koselig!!!!

Bokormamma; forferdelig trist med vennen din som døde. Kondolerer, og føler virkelig med deg. Tror jeg har fortalt at jeg kjørte ambulanse i 7 år, og vet hvor fort verden kan snu. Derfor gjør jeg alt for å nyte hverdagslykken, og bry meg om de jeg er glad i ekstra mye!!! Ingen kjenner morgendagen...

Ellers skulle jeg ønske at jeg som Tussemor (?) kunne være fresk nok til å ta noen glass rødt mot kvalmen :) Men til og med det byr meg i mot!!!

Ha en fin dag alle sammen!

Her skal det fyres og fyres i alle ovner hele dagen! Vi avlyser barnehagen og tar hjemmedag!

Hugs & love!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...