Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk :):):) har omtrent ikke sovet i natt :) først treåringen som var ekstremt urolig, og når jeg måtte tisse kl 4, da måtte jeg jo bare teste:) og ble vanskelig å sove etter positiv test ;)

Det stod gravid 2-3 men det er to uker siden el- så er nok 4 uker i morgen :) får bare håpe spiren klamrer seg fast nå da :)

GRATULERER, 81MAMMA!!!!

Så kjekt at vi blir flere, og ikke minst, kjekt at det kommer nytt liv til verden. Jeg kjenner jo veldig på akkurat det om dagen, så nå gråter jeg litt for deg og spiren også:-)

Her er jeg straks på tur til jordmor for første sjekk hos henne. Hun har fulgt meg alle de tidligere svangerskapene, så det er egentlig veldig kjekt å gå hos henne igjen. Men samtidig er jeg veldig sliten og føler meg veldig tung, selv om struttemagen ikke er SÅ stor enda, så jeg er litt spent på hvilke formaninger som venter. Blir i alle fall kjekt å forhåpentligvis høre et hjerte:-) Trenger det idag;-)

Ha en fin dag, damer!

Tjohooooooo gratulerer så masse 81 - mamma!!!!!! Dette var gode nyheter en tidlig morgen!!!!!!!! Håper virkelig spiren sitter som støpt!!!

Bokormmamma: Jeg sender daglige klemmer over himmelen til deg (bare sånn at du vet det). Håper det blir en god dag for deg hos jordmora!!!!!!

Jeg fikk sykemelding i går 100% i helga og 50% resten av året :) Med forbehold om at jeg får tilrettelegging. Legen var faktisk åpen for at det eneste jeg skal gjøre er å gå på skole resten av svangerskapet mitt. Jeg fikk nesten bakoversveis...men veldig positivt, så nå venter jeg bare på hva de kan tilrettelegge for meg på jobb. Kjenner litt på at jeg vil forebygge mest mulig, slik at bekkenet kanskje kan fungere i noen år til :P

Ellers sitter jeg her å skal egentlig skrive på eksamenen min...utrolig hvor vanskelig det skulle være å trykke på den der store W nederst i venstre hjørne :P

Håper alle dere andre har en god dag!!!!!!!!!

Jeg bare mååååååå, skrive...klar - ferdig---ugh-GÅ...

Ha en strålende dag

Oppdatert liste! :) jeg skrev på litt info om meg, kanskje dere også vil gjøre det? Jeg klarer ikke å huske det som står langt baki tråden..

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (2.pp, IKM 18 des

**Cayenne** (18.pp, IKM 12.des)

En til, please. (7 pp, SA i oktober, IKM 21 des).

Ønske-spire (4.pp. ikm 20.des.)

GeekGirl81 (6.pp, IKM 30.des)

1.tri:

81-mamma❤❤ (termin 17 aug). 31 år, mamma til to på 1&3. Rogaland

Hønny-bønny(termin juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 27 juli)

Bumblebeee (termin 3.juli)

Junimage (termin slutten av juni)

Asparges (termin 17 juni)

2.tri:

79kvinne <3 ( termin 7 april )

Bokormamma (termin 21.mai)

Tussemor5 (termin 17 mai )

Ønsker3gull(termin 13.juni)

Viiii (termin 27.april)

3.tri:

Tigerlise&Anton prøver igjen (termin 17.februar)

Endret av 81-Mamma<3<3

Tusen takk for gratulasjoner! :) det føles litt uvirkelig... Er veldig trøtt etter en natt nesten uten søvn, men går bare å gliser :)

Følte litt at jeg måtte være gravid, siden jeg har vært så svimmel siden 6dpo. Og i går gråt jeg to ganger pga at Mette Marit dro til India. Og 1 gang til en jakten på kjærligheten reprise. Men jeg har vært "innbilt gravid" før, så torde ikke tro for mye på de symptomene ;)

Nå gjenstår det bare å se om kvalmen kommer i uke 6.. Det blir i jula... ;)

Annonse

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (2.pp, IKM 18 des) 30 år, mamma til ei, Vestfold.

1.tri:

Hønny-bønny(termin juni)

Bumblebeee (termin 3.juli)

2.tri:

Viiii (termin 27.april)

3.tri:

Gratulerer 81-mamma,håper på en kvalm jul,så du føler deg trygg på at nurket sitter fast;-)

ja- det er jeg enig i. Sist følte jeg meg veldig trygg hver gang jeg spøy! Erfaringsvis er jeg kvalm fra uke 6-14. Men gruer meg ikke så mye til det. Så lenge alt går bra tåler jeg godt å spy litt ;) men får overnattingsbesøk i jula, så blir spennende om jeg klarer å holde kvalmen i sjakk da ;)

Juhuuu! Har vært hos jordmor og fått beskjed om at livmora står veldig høyt (gulp), men at alt ellers er fint:-) Fikk høre litt babyhjerte også, men den lille flyttet seg ruindt hele tida, så jordmor hadde sine fulle hyre med å henge på:-S Omtrent samme sort som søsknene med andre ord;-)

Fikk også klar beskjed om null husarbeide og å innstille meg på at det ikke blir lenge før jeg er på full sykemelding. Litt sånn både og, det, ettersom jeg alltid sliter med NAV som jo ikke liker selvstendig næringsdrivende, men ok.... alt for den lille!

Nå skal jeg ut og ta stallen, om jeg bare greier å innstille meg på -15.... brrr!

Fortsatt i PP:

1.tri:

Hønny-bønny(termin juni)

Bumblebeee (termin 3.juli) mamma til to på 2,5 & 4. Bor i Rogaland.

2.tri:

Viiii (termin 27.april)

3.tri:

Endret av 81-Mamma<3<3

Annonse

Åååå, gratulerer så mye 81-Mamma<3<3! :)

Må innrømme at jeg er litt misunnelig på deg som får spiren til å sitte så fort. Men ærlig talt så tror jeg ikke den 25% sjansen de oppgir gjelder for alle jeg da. :D

Endret av GeekGirl81

Hurra og gratulerer, 81-Mamma! :D Og så herlig å høre hjertelyden da, Bokormamma! :D Utelukket hun at det var to der inne, eller?? ;)

Jeg er syyyykt trøtt i dag, måtte ta meg en lang runde rundt i bygget her for ikke å sovne foran pc'en :o Har også hatt strekninger i lysken de siste dagene, men jeg har vært innbilt gravid i omtrent ett og et halvt år, så har ikke de største forhåpningene likevel :P

Ha en fortsatt super dag, ladies! :D

Haha, det er så håpløst irriterende å være innbilt gravid. :D Forrige pp er den eneste måneden jeg virkelig ikke har kjent noe som helst så var ikke overrasket i det hele tatt da TR kom. Men mensen har vært litt snodig denne gangen (har blødd lite) så jeg lurer rett og slett på om hormonnivået var lavt forrige måned. Men nå skal jeg faktisk få bestilt meg en time hos legen og få sjekket alt jeg går rundt og lurer på. :D

Må innrømme at jeg er litt misunnelig på deg som får spiren til å sitte så fort. Men ærlig talt så tror jeg ikke den 25% sjansen de oppgir gjelder for alle jeg da. :D

Misstenker litt at den 25% sjansen er regnet ut som et snitt av alle, de som bruker flere år trekker nok ned snittet endel. Men dette vet jeg ikke sikkert.

Skjønner godt at du er missunnelig :) for Ja- jeg er heldig. Får nesten litt dårlig samvittighet ovenfor de som sliter lenge. Jeg har ikke slitt med å bli gravid, det har vært ett uhell, 2pp og 1 pp. Men det hører med til historien at jeg ønsket meg barn i mange år, -men jeg hadde ingen mann :( så kjenner absolutt til den misunnelsen når andre får barn! Siden jeg ønsket meg sån barn har jeg heller ikke brukt annen prevansjon enn kondom de siste 7-8 årene, fordi jeg ville være klar til prøving :) Så når mannen (han jeg tilslutt fant) ble lei av kondom så hoppet vi av i svingen i sikre perioder, i en periode før vi skulle prøve aktivt (Derav det hendige uhellet). Vi har snart vært sammen i 5 år, og nå er nr 3 på vei. Så vi har kjørt på på tross av studier, økonomi osv. Nå har jeg såpass omfattende bekkenproblemer etter forrige fødsel, at et svangerskap egentlig er galskap. Men jeg vil ha et barn til, så jeg tar sjansen...

Jeg synes kjempe synd på de som prøver lenge. De har virkelig min dypeste medfølelse! Og jeg skulle gjerne ventet litt selv, - hvis jeg kunne "gitt bort min graviditet" til noen som slet! Men selv om jeg tydeligvis blir gravid raskt, så har jeg som nevnt mine ting jeg og ;)

Jeg håper håper håper at alle på prøvelista blir gravide neste gang! ❤

Hei damer!!

Jeg har vært fraværende noen dager nå, men nå måtte jeg inn og lese......og her har det vært liv ja ;-)

Blir litt mye å kommentrere alle......men GRATULERER 81-mamma!

Håper dere som allerede er gravide og sliter med plager snart føler dere bedre!

Jeg er i dpo land om dagen, og veksler mellom positiv og negativ ifht om det har klaffet denne gangen. Har ingen symptomer, annet enn at jeg er trett, og at jeg har måttet lete i skuffene etter noen større BH-er. Men det kan jo bare være typisk pms...... (der kom pessimisten frem igjen hehe...). skal prøve å vente med å teste til over helgen....men hadde vært så greit å vite nå, da det er aktiviteter i helgen hvor det blir servert alkohol.....og jeg vil jo helst ikke drikke om jeg skulle være gravid...men det er vel for tidlig å teste på fredag?

Oppdaterer listen...

Fortsatt i PP:

Lykketroll*morTil2? (2.pp, ikm 12.des) 31 år, mamma til ei jente

1.tri:

Hønny-bønny(termin juni)

2.tri:

Viiii (termin 27.april)

3.tri:

Misstenker litt at den 25% sjansen er regnet ut som et snitt av alle, de som bruker flere år trekker nok ned snittet endel. Men dette vet jeg ikke sikkert.

Skjønner godt at du er missunnelig :) for Ja- jeg er heldig. Får nesten litt dårlig samvittighet ovenfor de som sliter lenge. Jeg har ikke slitt med å bli gravid, det har vært ett uhell, 2pp og 1 pp. Men det hører med til historien at jeg ønsket meg barn i mange år, -men jeg hadde ingen mann :( så kjenner absolutt til den misunnelsen når andre får barn! Siden jeg ønsket meg sån barn har jeg heller ikke brukt annen prevansjon enn kondom de siste 7-8 årene, fordi jeg ville være klar til prøving :) Så når mannen (han jeg tilslutt fant) ble lei av kondom så hoppet vi av i svingen i sikre perioder, i en periode før vi skulle prøve aktivt (Derav det hendige uhellet). Vi har snart vært sammen i 5 år, og nå er nr 3 på vei. Så vi har kjørt på på tross av studier, økonomi osv. Nå har jeg såpass omfattende bekkenproblemer etter forrige fødsel, at et svangerskap egentlig er galskap. Men jeg vil ha et barn til, så jeg tar sjansen...

Jeg synes kjempe synd på de som prøver lenge. De har virkelig min dypeste medfølelse! Og jeg skulle gjerne ventet litt selv, - hvis jeg kunne "gitt bort min graviditet" til noen som slet! Men selv om jeg tydeligvis blir gravid raskt, så har jeg som nevnt mine ting jeg og ;)

Jeg håper håper håper at alle på prøvelista blir gravide neste gang! ❤

Jeg kan ikke huske at jeg har hatt lyst på barn før jeg traff mannen faktisk. Da jeg var yngre ga jeg beskjed til mor om at "nei, barn det skulle jeg IKKE ha". Jeg var livredd for å bli gravid da jeg var student og jeg kan telle på ei hånd de gangene jeg har vært uforsiktig. Men akkurat nå lurer jeg litt på om vi har skutt oss selv i foten med å vente såpass lenge med å prøve på den første. :( Kanskje det hadde vært lettere å bli gravid for 5 år siden osv. Er det noen av dere andre her inne som er førstegangsprøvere forresten?

Fortsatt i PP:

GeekGirl81 (6.pp, IKM 30.des) 31 år, prøver på nr 1, Storbritannia.

Lykketroll*morTil2? (2.pp, ikm 12.des) 31 år, mamma til ei jente

1.tri:

Hønny-bønny(termin juni)

2.tri:

Viiii (termin 27.april)

3.tri:

Takk :):):) har omtrent ikke sovet i natt :) først treåringen som var ekstremt urolig, og når jeg måtte tisse kl 4, da måtte jeg jo bare teste:) og ble vanskelig å sove etter positiv test ;)

Det stod gravid 2-3 men det er to uker siden el- så er nok 4 uker i morgen :) får bare håpe spiren klamrer seg fast nå da :)

Weeee, gratulerer såå masse :-D

Lykketroll mortil2? Jeg testet i dag 13dpo, og fikk gravid 2-3 uker. Kan ikke skjønne annet enn et egget må ha festet seg tidlig? (Vet at el var for 13 dager siden). (Noen med erfaring?) så jeg hadde tydeligvis så mye hormoner i kroppen at testen sikkert ville vist 1-2 uker for en uke siden. Så du kan jo få positivt resultat om du tester nå. Men.. Hvis du får negativt kan du jo fortsatt være gravid... Jeg stod selv over en fest i helga som var, og er glad for det :)

Geek-girl: jeg er sikker på det blir din tur etterhvert :) de aller aller fleste klarer jo å få barn! Håper dere er friske, og at spiren sitter snart! Klem ❤

Gratulerer 81-Mamma:) hmm... mye hormoner og får gravid 2-3?! kanskje det er to der inne:)

Juhuuu Cayenne... synes trøtt og strekking i lysken høres SUPERT ut!! Nå sitter´n skal du snart se:) Når tester du?

Har vært i fin form(ikke kvalm og så trøtt) de siste dagene. Jammen godt!;) Er 13+1 idag. Skikkelig, skikkelig kaldt her i noen dager nå. Fyrer som bare det i peisen og idag har jeg hatt vesla hjemme fra barnehagen. Det var kos, selv om jeg er sliten nå ikveld.

Nå skal jeg lage meg kveldsmat.. se det da.. matlysten har kommet tilbake igjen. Snart på startvekt før jeg ble gravid nå tenker jeg:D Mmmm.... gleder meg til all julematen jeg:)

Lykketroll mortil2? Jeg testet i dag 13dpo, og fikk gravid 2-3 uker. Kan ikke skjønne annet enn et egget må ha festet seg tidlig? (Vet at el var for 13 dager siden). (Noen med erfaring?) så jeg hadde tydeligvis så mye hormoner i kroppen at testen sikkert ville vist 1-2 uker for en uke siden. Så du kan jo få positivt resultat om du tester nå. Men.. Hvis du får negativt kan du jo fortsatt være gravid... Jeg stod selv over en fest i helga som var, og er glad for det :)

Geek-girl: jeg er sikker på det blir din tur etterhvert :) de aller aller fleste klarer jo å få barn! Håper dere er friske, og at spiren sitter snart! Klem ❤

Ja det er sant. Alt håp er ikke ute før tr kommer...... men uansett lar jeg nok alkoholen være i helgen uansett.... hadde i utgangspunktet tenkt til å vente med å teste til over helgen....ligger to tester klare :-) men spørs om jeg klarer å la de være i helgen hehe.....

Så bra at formen er bedre, Ønsker! Passer jo fint nå i jula :) Jeg for min del tar hjertelig imot litt kvalme i jula, så spiser jeg kanskje litt mindre kaker enn jeg pleier også ;) Men kaster heldigvis ikke opp, da, iallfall har jeg ikke gjort det før... Nå kan jeg ikke helt se for meg at jeg blir gravid da, etter så lang tid.

Her går det i avslutninger til den store gullmedalje - to aktive skolebarn medfører jammen travle dager i desember! Nå skal jeg begynne på matpakkene, de må vi ha klare på kvelden for å unngå det totale kaos på morgenen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...