Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Geekgirl81, menssmerter kan være et symptom ja. Jeg gikk 5 dager over før jeg testet med 1 mann. Trodde ikke jeg var gravid, for kjente jo at mensen var på vei. Og de første ukene av svangerskapet var jeg kjempe nervøs, for kjentes som mensen kom hele tida! Jeg fikk også andre symptomer først i uke 6. Da kom kvalmen som kastet på meg begge gangene. Så det er fortsatt håp :)

Hva er biscoti?

Biscotti er harde, italienske mandelkjeks. Dersom du søker på bilder av biscotti på Google så kjenner du dem sikkert igjen. Utrolig godt til kaffe! :)

Fortsetter under...

Da har jeg lagt meg sammen med snuppa. For trøtt til å rydde opp i stua, det får stå til i morgen. Kjenner jeg er helt på gråten i kveld. Har hørt på noen julesanger på youtube, og hormonene raser. Tenker på alle dem som må feire julen med krig og frykt, og på dem som kanskje feirer første julen uten et kjært familiemedlem. Som kompisen og kollega til mannen min som ligger på rehab etter trafikkulykke og kona hans som skal gjennom julen uten deres yngste sønn. (tårene triller her) :( Julen er nydelig når man har det bra, men forsterker jammen følelser både på godt og vondt. Sender opp en bønn om fred i hjertet til alle som strever!

...det var vel dagens hormonutblåsning..:) Tror jeg trenger en lang og god natt.

Jeg kjøpte også inn bind i massevis før positiv test ;) Spennende!

Hehehehe bumlebee...jeg har også kommet meg i seng. Helt knust :-( og Bokormmamma, jeg skjønner heller ikke hva som skjer. Jeg er konstant ramme skjeiv og stup trøtt. Helt knust. Gubben sa i går at hvis det fortsetterslik er jeg dau før fødselen :P godt der er en som har troen på meg :P

Ligger å presser meg til å være våken til eldstemann har sovnet...ja,ja...krykker er forøvrig greit, bare jeg slipper rullestol :P

Huff, nei nå går øynene i kryss...natti natt

Godt vi er flere som føler vi ikke kommer til å "overleve" til 2 trim. en gang;-) Er helt slapp,beina kjennes som bly,og selv om jeg er godt trent blir jeg andpusten av filleting,hvordan klarer vi å glemme dette mellom hvert svangerskap lurer jeg på;-P

hønny-bunny, tussemor5, bumblebeee og alle andre, det går over! :)

Trudde aldri jeg skulle si det, men formen er stigende. Er ikke så trøtt lenger, føler meg faktisk i ganske bra form. Fantastisk når kvalmen slipper taket og overskuddet er på vei tilbake. Hadde det ikke vært for ømme brystvorter og kulen som allerede har kommet på magen, hadde jeg kanskje ikke tenkt jeg var gravid :)

GeekGirl81, det er absolutt håp! Hamstret inn bind og tamponger, var overbevist om at TR dukket opp når som helst. Hadde voldsomme mensmurringer, og samboeren mente eg var premenstruell så det holdt ;) Ingen som trodde eg var gravid, men spira lurte oss godt. Lykke til, og holde oss oppdatert! :)

Fin kveld til alle :)

Hei på dere, skjønne damer :) Her skjer det jammen mye fin skravling... Herlig :D Gratulerer så mye med spirer og vel overståtte ul'er. Og masse lykke til dere i post-el-land! Og selvfølgelig velkommen til alle nye :)

Her går svangerskapet sin gang. Om noen gidder kan de føre opp meg under 3. tri på lista, er 29 uker i morgen :) Merker godt at ting begynner å bli tyngre, magen er jo svææær og resten av meg spinkel. Men i forhold til dere andre er jeg nok i temmelig fin form. Litt kranglete bekken, men klarer da å håndtere både hus, barn og jobb, så skal ikke klage :) Men noen massiv rundvask blir det nok ikke her heller, nei, hoho. Men det gleeedes til adventstid og kooos :wub:

Annonse

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (2.pp, IKM 18 des

**Cayenne** (18.pp, IKM 12.des)

81-mamma❤❤ (1pp, IKM 6 des)

En til, please. (7 pp, SA i oktober, IKM 21 des).

Ønske-spire (4.pp. ikm 20.des.)

GeekGirl81 (5.pp, IKM 1.des)

1.tri:

Hønny-bønny(termin juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 27 juli)

Bumblebeee (termin 3.juli)

Junimage (termin slutten av juni)

Asparges (termin 17 juni)

2.tri:

79kvinne <3 ( termin 7 april )

Bokormamma (termin 21.mai)

Tussemor5 (termin 17 mai )

Ønsker3gull(termin 13.juni)

Viiii (termin 27.april)

3.tri:

Tigerlise&Anton prøver igjen

Da har jeg lagt meg sammen med snuppa. For trøtt til å rydde opp i stua, det får stå til i morgen. Kjenner jeg er helt på gråten i kveld. Har hørt på noen julesanger på youtube, og hormonene raser. Tenker på alle dem som må feire julen med krig og frykt, og på dem som kanskje feirer første julen uten et kjært familiemedlem. Som kompisen og kollega til mannen min som ligger på rehab etter trafikkulykke og kona hans som skal gjennom julen uten deres yngste sønn. (tårene triller her) :( Julen er nydelig når man har det bra, men forsterker jammen følelser både på godt og vondt. Sender opp en bønn om fred i hjertet til alle som strever! ...det var vel dagens hormonutblåsning.. :) Tror jeg trenger en lang og god natt. Jeg kjøpte også inn bind i massevis før positiv test ;) Spennende!
Å nei, Bumblebeee...ville ikke kalle slike vakre ord og tanker for hormonutblåsning. Er så enig :wub: Håper du får en god natt, kjære deg. Endret av En til, please.

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (2.pp, IKM 18 des

**Cayenne** (18.pp, IKM 12.des)

81-mamma❤❤ (1pp, IKM 6 des)

En til, please. (7 pp, SA i oktober, IKM 21 des).

Ønske-spire (4.pp. ikm 20.des.)

GeekGirl81 (5.pp, IKM 1.des)

1.tri:

Hønny-bønny(termin juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 27 juli)

Bumblebeee (termin 3.juli)

Junimage (termin slutten av juni)

Asparges (termin 17 juni)

2.tri:

79kvinne <3 ( termin 7 april )

Bokormamma (termin 21.mai)

Tussemor5 (termin 17 mai )

Ønsker3gull(termin 13.juni)

Viiii (termin 27.april)

3.tri:

Tigerlise&Anton prøver igjen (termin 17.februar)

God morgen! :) Her er det mye aktivitet for tiden! Veldig koselig! Virker som om alle i 1tri er like slitne! Jeg melder meg på! Minsten fortsetter med lakenskrekk, og jeg forstår ikke hvordan jeg kommer meg gjennom dagene. Men overlever jo på et vis? I går var vi hos fotograf med alle tre for å ta julekortbilder... Etterpå litt handling av mat. Da skjedde det... den gamle og dessverre altfor velkjente følelsen. Kvalmen er på plass! Etter tre svangerskap med kvalme til vannet gikk, så burde jeg vel ha forventet det. Men ble nå litt fortvilet allikevel... Svettet så jeg var helt klam, men overlevde til vi kom ut. Så da er det bare å planlegge igjen da. Kan aldri dra noe sted uten å vite nærmeste dør, eller do...

Mener egentlig ikke å klage! Gleder meg jo til et barn til!Men skulle gjerne sluppet svangerskap og fødsel!

Bumblebee...så forferdelig å høre om familien som skal feire jul uten barnet sitt. Kan ikke forestille meg hvordan folk klarer å komme seg etter slikt... Slik var det kanskje ikke så verst å jobbe i ambulanse. Så mye vondt, men ble ikke knyttet til skjebner og mennesker, fordi møtene var så korte... Man skal virkelig ikke glemme de som har det vondt i julen heller. Blir jo direkte smålig å klage over at jeg er sliten!

Søndag morgen er det juleshopping i Great Britain! :) Vet ikke hvordan det skal gå, men vi får bare ta det som det kommer! Ungene elsker å være på tur, så vi klarer vel å kose oss litt selv om mamma'n er utslitt!

En god helg til alle rugere! Veldig koselig å følge dere! Håper alle her får det de ønsker seg til jul :)

Annonse

Det snør!! Vet jo at det sannsynligvis er borte i løpet av dagen, slik er det i Rogaland, men jeg nyter stemningen så lenge det varer. Skal snart avsted til legen, og håper håper håper jeg får fortsette på ihvertfall gradert sykemld. Ryggen krangler enda.

Skal prøve å få ryddet og vasket litt her i dag slik at helga kan nytes uten husarbeid :)

God fredag damer!

Den første jula uten noen er GRUSOM! Jeg mistet min beste venninne, som var som en søster for meg, og sønnen hennes på to år i en brann for sju år siden og hver høytid, hver bursdag, her milepæl i livene våre, kjenner jeg på savnet. Og hva det har gjort med reservemora mi å miste de to... det skal jeg ikke begynne på en gang. MEN man lærer seg etter hvert å leve med at de er et annet sted. Minnene blir imidlertid utrolig dyrebare.

Her er det husarbeide etter intervallmetoden i dag: Greier ti-femten minutter i slengen, så må jeg sitte litt og hvile rygg og bekken. Blir veldig oppstykket, men det går da framover.

Trøttheten burde vel strengt tatt gått over for både meg og deg, Tussemor, vi er jo godt inne i andre tri. Og jeg vet ikke med deg, men her er i alle fall alle de andre plagene med første tri borte. Jeg var heller ikke så veldig trøtt i starten denne gangen, ikke så ille som med de forrige tre i alle fall. Men nå blir jeg sliten, ikke sovetrøtt, av alt. ALT er tungt, og det syne jeg er vel tidlig...

Men, men... Fredagsklemmer til dere alle. Håper helga bringer et par nye streker på pinner rundt omkring!

Uff, ja. Jula er tung for mange uheldigvis og det er så trist. Slik som hun enkekvinnen som la inn annonse i aftenposten om at hun ønsket å feire jul sammen med noen og ville betale godt. Slike ting er så triste.

Lå i går før jeg skulle sove å leste på facebooken hvor jeg kom over en status som lød slik:

Mine tanker går til en familie som har tatt farvel med sin lille engel i dag♥ fantastisk at vinni kunne synge til din vakre sommerfugl, ♥ vil ha XX med i hjertet, og huske henne som en sprudlende jente, glad vi fikk bli kjent med henne♥

Ei jente på 3,5 år som har vært syk lenge, og familien skal feire jul uten henne.. Begynte bare å gråte jeg..:(

Før handlet julen om antall gaver og god mat.. I år hjelper jeg heller... Er planfadder, og har gitt bort et tonn med klær til fretex, pluss at jeg har pakket inn masse leker som mini ikke leker med lengre, merket de med "Jente 1-2 år" og gitt til kirkens bymisjon.

God jul alle sammen.

Jeg har aldri mistet noen virkelig nære... Men tanken på at det kommer til å skje en gang synes jeg er så grusom at jeg prøver å ikke tenke på det. Etter jeg ble mamma er jeg blitt ekstremt overfølsom! Så prøver bare å stenge tanken ute. Det er på en måte ingen vits i å ta sorgene på forskudd....

Ellers var jeg til legen i dag, og han anbefalte meg å ikke oppsøke et hjem med rødehunder i. Han sa at sjansen for at jeg skulle bli smittet er minimal, siden jeg er vaksinert. Men det kan skje. Og jeg vet med meg selv at jeg aldri kunne levd med å måtte tatt abort pga noe jeg kunne ha unngått. Så jeg blir hjemme i morgen. Er litt kipt om testen til uka blir negativ da, men men :)

Nå er det 8 dager siden el :) spent på å følge med på symptomer fremover! Men jeg har hatt ulike "reaksjoner" før mensen de siste md, så da er det vanskelig å si om det er noen forskjell.. Blir uansett ikke noe testing før helt opp mot IKM.

81-mamma, jeg tror nok du får mer fred i sjelen med den beslutningen! :)

Ellers støtter jeg 100% ideen om å gi i stedet for å få - synes ikke voksne,rike nordmenn trenger å få bøttevis med gaver til jul. Vi har lenge praktisert 'gaver' til voksne a la 'gi en geit' eller 'gi 100 vaksiner'. Er usikker på om det alltid er like populært, men sånn blir det bare! Ha en super helg, sweeties! :wub:

Endret av **Cayenne**

Hei på dere, skjønne damer :) Her skjer det jammen mye fin skravling... Herlig :D Gratulerer så mye med spirer og vel overståtte ul'er. Og masse lykke til dere i post-el-land! Og selvfølgelig velkommen til alle nye :)

Her går svangerskapet sin gang. Om noen gidder kan de føre opp meg under 3. tri på lista, er 29 uker i morgen :) Merker godt at ting begynner å bli tyngre, magen er jo svææær og resten av meg spinkel. Men i forhold til dere andre er jeg nok i temmelig fin form. Litt kranglete bekken, men klarer da å håndtere både hus, barn og jobb, så skal ikke klage :) Men noen massiv rundvask blir det nok ikke her heller, nei, hoho. Men det gleeedes til adventstid og kooos :wub:

Så kos at du stikker innom,godt å høre du er i form,vi kommer etter sterkere enn noen gang Ha-Ha;-)

ååhhh, jeg misunner ikke dere med bekkenløsning. Jeg er så glad for at jeg har sluppet unna slikt - bank i bordet.... :-) Har sett hvor ett par-tre venninner har slitt og fortsatt sliter med ettervirkninger...Synes det helt supert å gi bort julegaver til folk som går lite. I barnehagen hvor eldstemann gikk i fjor, hadde avdelingen besøk fra noen som driver hjelpesending til barnehjem i Ukraina, og alle barna ble oppfordret til å gi ei gave selv. Det gjorde nok inntrykk, men størst inntrykk gjorde det nok når jeg fortalte at det fantes barn her i byen som ikke hadde det bra og kanskje ikke fikk julegaver...Vi leverte 2 gaver til Frelsesarmeen fra barna og eldstemann var storfornøyd.....Tror vi skal gjøre det igjen.....Jeg er også kommet over den trøttheten som var i første trimester, men jeg sprudler heller ikke. I dag spydde jeg igjen......var uggen...og normalt sett unngår jeg bæsjebleier og eldstemanns bæsjedoturer når jeg er slik...men var på en liten handletur med ungene alene når det sist nevnte "problemet"oppsto......prøvde så godt jeg kunne, men det endte med at jeg spydde.... :-( Har vært fin noen dager og trodde jeg var godt over dette.....menmen...det går uansett over om noen måneder... :-)Er det noen av dere andre som får rare smaksløker eller "må ha"-greier? Denne gangen er det ikke så ille...er ikke helt klar for pinnekjøttet på julaften, og tåler ikke løklukt..hverken vanlig løk eller purreløk o.l.... Sist gang MÅTTE jeg ha sjokolademelk fra Tine i småpakker...ikke 1-literen.....spesielt når jeg ble kvalm... og første gang var det Lollipop som sto på lista..... :-)Nå skal jeg forsøke å gjøre litt her...må vaske noen gulv...har hatt håndverkere som har tråkket rundt i huset i dag.....Ha ei riktig god helg damer!!!

For å svare på spørsmålet ditt, Viiii; Da jeg gikk gravid med mitt første barn, hadde jeg ikke dilla på noe som helst. Med mine to neste kunne jeg solgt min mor for gulrøtter og agurker, spiste to hele agurker og en pakke gulrøtter om dagen! Sniffet kjellere, særlig slike fuktige arbeidskjellere med lukt av diesel og gummidekk. Fantaserte om å ta med meg en klappstol og bare sitte i en slik en hel dag og bare lukte og lukte og lukte og la tennene løpe i vann. For ikke å snakke om bensinstasjoner....

Det som er helt merkelig nå er at selv om jeg ikke lenger er gravid, har jeg den siste uka fått en enorm lyst på disse gulrøttene igjen, særlig toppen som man egentlig skal skjære av, siden de har en distinkt smak av litt muggen kjeller, nam! Syns faktisk at det er ganske plagsomt, og skjønner at kroppen driver gjøn med meg. Fantom-kravings...må jo være det reneste visvas.

Her har snøet lavet ned, helgevasken tatt, adventstaken pyntet og gjort klar, advenskalendrene og stjernen kommet opp, innkjøp til juleverksted ordnet..Panduro reddet meg unna dorullnissene dette året også(joda, veldig sjarmerene, men drukner snart i dem!!) og de minste barna pleiet og trøstet og smurt med hvitvask for alle kløende blemmer, stakkars små. Så nå kan helgen og adventstiden bare komme, elsker denne tiden! Og jammen skal jeg og mannen ha vårt eget lille "juleverksted" med høy benføring titt og ofte framover :)

Ønsker alle her inne en deilig helg!

God morgen,her har det vært en lang natt... ubehag i magen,vet ikke helt hva gjorde at jeg ikke sov siden kl 03,sååå trøtt gjesp.

Andre som er øm og merkelig i magen? Gyn sa det var en muskelknute i livmoren min,kan jo være den som verker?

Hunny-bunny: jeg har følt meg øm og har hatt vondt alle mine snart 17 uker, men så lenge det hopper og spretter der inne har jeg ikke gjort noe med det. Noe tror jeg er voksesmerter, noe er kynnere tror jeg...håper ikke du har det alt for ille...

Håper du blir raskt bedre hunny- bunny, det er ikke noe godt å gå rundt med smerter. Her har hormonene tatt overtak. Jeg har nå i lengre tid forberedt gubben på at han må hjelpe til med pyntinga i år og muligens bakinga. Fikk han opp på loftet i dag for å hente adventspynten og fy søren for ei surmuling. Da hadde allerede jeg vasket den ene stua og pyntet med det jeg hadde for hånden, mens han sov :-( jeg har gitt klar beskjed om at julegardiner og siste rest av julelys skal opp i dag, at han må gjøre det i tilegg til å vaske ett vindu...hva gjør han...jo fortsetter å surmule og tar med seg børsa på skytterbanen...så mye er det verdt med en koselig advent, og det er HAN som ønsker både gardiner og lys :( vurderer å gjøre jobben, ta livet av lysken og så avlyse festen som han har så fryktelig lyst på i kveld...det er jaggu meg myyyye værre å være ensom i tosomheten enn ensom og alene...har bare lyst til å grine, men da blir det bare tull for eldstemann som er hjemme...såh, håper dette var siste sutre innlegg fra meg på lenge....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...