Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsatt i PP:

Mamma-til-Emma (2.pp, IKM 18 des

**Cayenne** (18.pp)

81-mamma❤❤ (1pp, IKM 6 des)

En til, please. (6 pp, SA i oktober, IKM ?).

Ønske-spire (4.pp. ikm 20.des.)

Rime (prøvd i over 3 år)

1.tri:

Hønny-bønny(termin juni)

Lykkelig_4❤❤❤❤ (termin 27 juli)

Ønsker3gull(termin 13.juni)

Bumblebeee (termin 3.juli)

2.tri:

79kvinne <3 ( termin 7 april )

Bokormamma (termin 21.mai)

3.tri:

Fortsetter under...

Fortsatt i PP:

**Cayenne** (18.pp)

Rime (prøvd i over 3 år)

Lykketroll*morTil2? (2.pp. Ikm 13.des.)

1.tri:

Hønny-bønny(termin juni)

2.tri:

3.tri:

Velkommen inn til oss, Ønske-spire. Blir gøy å følge deg..kanskje det blir julespire på deg?

Ja, ønsker3gull, nissegrøt med mandel og gris er tradisjon hos oss lille julaften(der restene brukes til riskrem dagen etter). Godt åhøre at kvalmen er på retur..du er jo på vei inn i det sagnomsuste 2tri.

Skulle ønske jeg kunne gitt deg et solid svar på spotting, EL og stoffskifte, Rime...men der er jeg faktisk blank. Kanskje noen andre vet her inne? Lykke til med produksjon av julebaby likevel, nå er det ingen tvil om at det er din tur :)

Uff, tussemor. Høres ut som du har slitsomme dager. Håper virkelig du får deg en velfortjent sykemelding og deretter god tilrettelegging på jobb. Og nå syns jeg virkelig lovnaden om deilige dager i 2tri skal komme deg til del!! Sender deg god energi gjennom cyberspace¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ (...ja det skal liksom symbolisere energien da, he he)

Det var så mange flere jeg skulle kommentert på, men i dag er hjernen fullstendig uten absorberingsevne. Nyter bare etterdønningene av en deilig lørdag der alt bare har vært smidighet og fornøyde mennesker, god mat og masse lørdagssnop...til og med fritid til mor for å hive seg på formiddags-spinning. Det er heldigvis ikke de store tingene i livet som må til for å skape den ekte gode lykkefølelsen :D

Sender gode helgehilsener til alle sammen.

Fortsatt i PP:

**Cayenne** (18.pp)

1.tri:

Hønny-bønny(termin juni)

Junimage (termin slutten av juni)

2.tri:

3.tri:

Annonse

Heisann. :)

Jeg blir 32 om noen måneder så jeg slenger meg på her, jeg. Har vært sammen med mannen min i 8.5 år (gifta oss i sommer <3) og har endelig greidd å etablere oss såpass at det var greit å begynne og tenke på barn. Det har passet fantastisk dårlig med barn for vår del tidligere (har ikke bodd i samme by og han er student), men det siste halvannet året har endelig ting begynt å falle plass.

Vi er inne i vår 5pp (IKM 1.desember) og jeg har selvsagt forlengst begynt å bli utålmodig. :) Har mens jeg kan stille klokka etter og veldig forutsigbar EL så er frustrert over at det skal være så vanskelig å få ei spire til og sitte. (Som sagt, VELDIG utålmodig, hehe.)

Endret av GeekGirl81

Igår var jeg og gubben på "date" og så nye james Bond(som var veldig bra!) Siden jeg var super kvalm,spiste vi bare litt på Mc Donalds,det var akkurat som å være 16 år igjen,kino og Mc`n hi-hi;-)

Idag tidlig krabbet jeg opp litt tidlig,vi hadde barnevakt,så igjen barn hjemme til å vekke oss...og fikk på kvalmebåndene,spiste litt mariekjeks og så lå vi å snorket litt lenge,kjempedeilig;-)

Velkommen til alle nye:-)

Tussemor:det hjelper faktisk å bli sykemeldt og få roet seg litt ned,er ikke noe nederlag det,du skal jo jobbe til du sikkert er 70 år;-Pmange år å ta av

God formiddag! Vi var også på date i går. Vurderte kino, men var bare James Bond som hørtes grei ut, og jeg er dessverre en James Bond hater. Hehe. (er sikker på at filmene er bra de hvis jeg hadde gitt dem en sjanse) Så det ble indisk restaurant på oss, så mette at jeg har doggy bag i kjøleskapet. Nam nam :)

Min tullekopp av en mann tok litt av i går og bestilte en flaske rødvin til seg selv, etter å ha tatt knekken på 3/4 flaske musserende. Han drikker vanligvis svært lite, så jeg kan jo si såpass at han angrer på det i dag. :D Ungene er heldigvis eksemplariske i dag, og snart tar vi turen til mine foreldre, så da blir det enda litt pausetid for mor.

Forrige svangerskap fant jeg hjertelyd med angelsound ved 9 uker, så nå håper jeg snart jeg får inn godlyden. Er 9 uker i morgen. Må komme meg på jobb i morgen, men tror jeg skal prøve å få meg 20-50% sm i løpet av uka. Arbeidsgiver får tenke hva hun vil, jeg er ferdig i den jobben 18.desember.

Ok, ha en flott søndag jenter. Nå skal jeg ha meg litt indisk brunsj!

Så morsomt hønny-bunny, vi var også på date for første gang på lenge i går og så Skyfall! :) Dritbra spør du meg! Kanskje du hadde likt den Bumblebee - litt atypisk James Bond, med litt mer menneskelighet og til og med noen homo-allusjoner ;) SÅ herlig å gjøre voksenting for en gangs skyld! I dag er vi på lekeland, siden været her på Østlandet er skikkelig surt for tredje uka på rad eller noe sånt :o Men da får iallfall mor slapper av enda mer mens far er hjemme og vasker huset (forhåpentlig) :P

Fortsatt i PP:

**Cayenne** (18.pp)

1.tri:

Hønny-bønny(termin juni)

Asparges (termin 17 juni)

2.tri:

3.tri:

Annonse

Fortsatt i PP:

**Cayenne** (18.pp)

1.tri:

Hønny-bønny(termin juni)

Asparges (termin 17 juni)

2.tri:

Tussemor5 (termin 17 mai :) )

3.tri:

Endelig knotet meg inn på pcen, har vært deilig med pc fri helg, men jeg skal love dere at jeg mest sannsynlig får tatt igjen det den uka som kommer...puh...skal prøve å skrive ferdig drøftingen på eksamenen min i morgen, før jeg (å ja, jeg har funnet forskningsartikler) må oversette 3 laaaaaaaaange artikler (og jeg som er så grusomt flink i engelsk...tjohoooooo), alt hva man kan utsette :P men jeg er dog ved godt mot!!!!!!!! Selv om dagene er tunge. Jeg skyr absolutt ikke å bli sykemeldt. Jeg har slitt å strevet meg igjennom så mange arbeidsforhold opp gjennom uten ett takk, at der går faktisk grensen for min del. Kan jeg ikke forsvare overfor mine kollegaer at jeg dukker opp på jobb (og paientene så klart), har jeg faktisk ingenting på jobb å gjøre. Når det viser seg at jeg får kynnere bare av å hjelpe til å snu en pasient, ja, så sier vel det sitt...sukk...det er ikke noe kjekt, for det har vært sååå godt å være på jobb den siste tiden å se at man gjør en forskjell for folk...men, men, jeg skal komme sterkere tilbake. Skal forøvrig sende mail til sjefen min å høre hvilke tilretteleggings muligheter de har.

Utrolig kjekt med så mange nye her!!!! Teflon hjernen min med sterk gjennomtrekk, husker ikke nickene, men hjertelig velkommen uansett!!!!!!!!!

Hørtes deilig ut med date...her er stemningen så muggen, at jeg vet ikke helt hvordan det hadde tatt seg ut med en hel kveld bare for oss 2....ja,ja,...skal ikke klage, skjønner godt at gubben er slitn når han får så lite hjelp fra meg...

Håper dere alle har en god søndag.

Varm klem

Date med mannen hørtes usannsynlig deilig ut! Jeg gleder meg til desember selv, hvor jeg skal det samme. Eller.. vi skal med noen venner da.. men uten barn!! :D

Vi har hatt bursdag-helg for minstejenta som fylte 5 år tidligere i uka. Det er kjempekoselig å få slekta på besøk.. samtidig er jeg helt utslitt nå.Både igår og idag midt i selskapene fikk jeg noen ordentlige kvalmebølger. Ikke noe ok;)

Men heldigvis har jeg en god familie rundt meg som forstår og som mer enn gjerne hjelper til.

Men jeg sover så dårlig om natten jeg dere:( våkner hver gang jeg snur meg og flere netter har jeg våknet og er kvalm.. og blir liggende opptil et par timer med kvalme uten å måtte kaste opp og uten å sovne igjen. Da er jeg sliten når morgenen kommer og det er matpakker til 5 personer som skal lages, en hund som skal luftes og jeg selv til slutt som er helt svimmel av trøtthet eller morgenkvalme skal prøve å få i meg frokost og ta livet bittelitt med ro før jeg hiver meg på jobb. Så, imorgen.. ja, da tror jeg faktisk jeg kaster inn håndkleet og blir hjemme for å hvile, sove og være litt alene.

Huff, dette ble litt klagete dere;) håper dere bærer over med meg! Så flinke dere er som fikser oppgaver, eksamener osv i tillegg til jobb og familie. Jeg snuser veldig på muligheten til å gå på skole etter permisjonen jeg også. Men er veldig usikker på om jeg kan klare det med en liten en i barnehage og en sørdeles aktiv litt større jente, en tenåring og to andre tenåringer som kommer til oss innimellom. Veeel, jeg tenker også at " gjør jeg det ikke nå, så blir det aldri noe av!", men. Huff. gruer meg for lekser som tar opp så mye tid på ettermiddag/kvelden og er redd energien min bare vil tappes:(

Vel.. får tenke litt mer på det:D

Tussemor, kjenner sånn på eksamensfølelsen din. Huff! Mimrer når jeg hører om deg. Tok heldigvis grunnutdanningen før ungene kom, noe av det mest fornuftige jeg har gjort. Men videreutdanningen av grusom og heftig, kan ikke forstå at det gikk når jeg tenker tilbake på det. Hadde tulle på tre hjemme og en liten pjokk i magen mens jeg studerte fult og jobbet 50% natt i tillegg for å få det til å gå rundt. Utrolig hva som går når man er innstilt på det. Derfor, masse lykke til! Det går bra :):)

Ønsker3gull, skole er jo gøy! Hoppe på om du har lyst og mulighet. Tror heller ikke at jeg er ferdig skolert, har veldig lyst å ta lederutdanning, må bare finne rette tidspunktet, om det finnes da ;)

Formen min begynner å komme seg. Mindre kvalm no, tålte faktisk pinnekjøttmiddag hjemme i går uten å bli dårlig av lukten, det hadde ikke funket for en måned siden. Jippi! Fortsatt noe trett, men håper det snart gir seg. Skal til lege å kontrollere BT igjen i morgen, er allerede litt høyt, liker det dårlig. Jobber fullt enda, håper jeg skal klare det en stund til, er ikke så lett å få inn noen i stillingen min.

Fin kveld til alle! :D

Da har jeg nok fått en gyllen mulighet for å be om sykemelding. I natt drømte jeg at jeg mistet, kunne se de små hendene og greier, var bare helt fælt. Og i dag fikk jeg se det vi alle frykter: frisk rødt på hvitt dopapir. Å som jeg hater synet av det røde mot det hvite!! Heldigvis ser det ut til at det stammet fra endetarmen, eller iallefall mellom endetarmen og vagina. Sikkert pga hard mage. Ringte uansett legevakten, og sykepleier der anbefalte meg å ta det med ro og ringe fastlegen i morgen. Spurte henne om jeg burde bli hjemme fra jobb og det synes hun absolutt. Så da gjør jeg det, og skal jammen meg be om en sykemld i morgen. Om enn bare 20%.

Leter og leter etter hjertelyd, men hører bare min egen. Selv om jeg fant den på denne tiden forrige gang så er det nok for tidlig. Har noen lag spekk mer enn sist.. ;) Drømte om å starte et svangerskap slank og stram, men har visst aldri veid mer eller vært slappere i fisken enn jeg er nå. Huff. Får prøve å gjøre noe med det, ikke bli slank og stram, men bevege meg mer.

Skulle liksom kommentere dere andre, men lider også av teflonhjerne og skriver fra mobil. Men velkommen til dere nye. Kjekt at dere ville være med :)

Og høye heiarop til dere som jobber og studerer og smører matpakker! ;)

Ønsker 3 gull: Tut å kjør, sier nå bare jeg. Hvis ungen er i barnehage er det vel ingen sak :P Jeg for min del vurderer, så sant det bare er 1 der inne, å avslutte hele sulamitten i permisjonstiden...dvs at jeg da må skrive fordypnigs oppgave (15 studiepoeng) og ha 2 uker hospitering med en liten en "på armen" rettere sagt på pappas arm, med mamma som har amme pauser :P Hvis du har evnen til å være disiplinert, noe jeg ikke har, så tror jeg at du skulle klare dette veldig bra :) Hva har du tenkt å ta foresten?

Asparges: Hehehehe...kjenner meg igjen, bare at jeg har en på 3, en på 5, begge noe hinnsides aktive, og ett (eller 2) gull i magen. Har en 75% stilling på natt i tilegg, som jeg heldigvis får permisjon fra med lønn, under studieuker og dager. Hadde jeg ikke fått det, tror jeg at jeg hadde gått under for lengst. Formen har vært helt forferdelig og er noe bedre, men forverret seg på enkelte andre punkt :( Dog, jeg er og forblir en idiot som ikke evner å planlegge helt og dermed har x antall stressfaktorer i livet...er det rart ungene mine blir turboer :P MEN jeg trives med studiet og jeg kjenner at det virkelig var riktig å gjøre dette nå, både for meg og de stakkars menneskene som skal forholde seg til meg i en sårbar og kritisk tilstand...skikkelig kjekt å treffe på en utbrent og gretten nattevakt da :P men det er heldigvis i bedring ;) Hvilken videreutdanning har du tatt og hva jobber du med?

Bumblebee: Såååååå bra at du tenker på deg selv nå!!!!!! Jeg også drømte i natt at jeg mistet, var helt utslitt mentalt da jeg våknet. Jeg måtte sjekke bikinibilder fra ferien for å være helt sikker på at magen faktisk vokser (hjalp ikke at klærne er for små :P ) Jeg går jo ikke opp i vekt av en eller annen merkelig grunn (ikke at det gjør noe, jeg har mer enn nok å ta av), men det gjør meg redd for at noe er galt, i tilegg til smertene jeg har hele tiden. Håper du får deg ei lang og god sykemelding nå, slik at du kan få hvilt deg skikkelig!!!!!!!

Jeg sender ett heiarop til alle mannebein som tar i ett ekstra tak eller to, nå i disse ruge tider. Gubbelure her stakkars, jobber som en helt. Vasker klær, lager mat, hugger ved, fyrer opp, følger unger hit og dit osv....en vakker dag skal han bli velsignet med ett rent og ryddig hus med god lukt av hjemmelaget mat og bakst...jeg vet bare ikke helt når :P

Sov godt alle sammen, her må det lades opp til full skoleuke...puh ;)

Å kjære deg Bumblebee! Jeg skjønner veldig godt bekymringen din over blødningen. Men håper som du sa, at det kanskje heller var fra endetarmen! Ta det med ro, det synes jeg.

Selv er jeg også hjemme idag. Sover IKKE godt om natten jeg dere, hvordan skal det gå fremover?!? Jeg som bare er 12 uker imorgen!! Vel, vel.. jeg er jo 39, og mye tyngre jeg også enn de forrige gangene;) Jeg våkner om natten og er kvalm, og får ikke sove igjen. Idag er jeg kjempekvalm, trøtt, murrende hodepine(slår liksom ikke helt ut) og føler meg direkte sliten! Men får ikke tak i sjefen for å fortelle at jeg blir hjemme. Det ordner seg det altså, hun er en fantastisk sjef og tar det pent vet jeg:)

Ja, jeg tror jeg bare tuter og kjører når det gjelder utdannelse. Jeg har veldig lyst til å bli språklærer. Ikke generelt lærer, for jeg har ikke lyst til å bli kontaktlærer, men heller gjøre det jeg synes er aller morsomst og er flink til.. altså lære bort og språk.

Jeg tror også at det er mye selvsstudium, og dersom jeg kan gjøre mye lekser og oppgaver på dagtid mens barna er på skolen og i barnehagen, så letter jo det veldig! Dessuten har jeg trenger jeg ikke å jobbe noe ved siden av. Sånn sett er vi ganske heldige, med en mann som tjener godt.

Nei, nå tror jeg jeg skal bevilge meg en liten lur jeg dere.. og håpe på at formen tar seg opp litt utover dagen;)

Huff Bumblebie,kjenner jeg blir stresset på dine vegne,var du 9 uker? God tur til legen og hold oss oppdatert;-)

Her var det trening igjen(man,tirs,onsdag) og det er alltid godt selv om jeg blir sliten,men mer god sliten enn kvalm sliten;-)

Her laver snøen ned idag,da var det kos at vi rakk å få opp julegardinene igår.

Idag har jeg tenkt å jukse litt på julematen,så idag blir det hjemmelagde medisterkaker til middag:-)))

Alltid koselig å innom å lese litt på denne tråden! Blir lett stresset når jeg leser om julegardiner som har kommet opp! :) Her er to av tre barn syke! Det er vel nesten en førjulstradisjon det også! Ingen kvalme enda, men er konstant sliten!

Har i dag skrevet to jobbsøknader, og er i gang med nummer tre... Vil gjerne ha en tilbakemelding på hva dere synes! Hvor lenge skal jeg søke jobber? Synes det er pinlig å bli langtidssykemeldt etter 2 mnd i ny jobb...? De tre første svangerskap har vært et helvete, så jeg har ingen forhåpninger til at dette blir bedre! Vil så gjerne ha ny jobb, utenfor helsevesenet denne gangen!!!!! Men er usikker på hvor lenge jeg skal sende søknader...

Håper det ikke blir blødninger og drama på små spirer her! Alltid litt skummel lesing! Sendt mail til gynekologen min, som vil ha meg inn før jul. Lett sjokk, blir plutselig virkelig det her :)

En glad dag ønskes alle!

Å kjære deg Bumblebee! Jeg skjønner veldig godt bekymringen din over blødningen. Men håper som du sa, at det kanskje heller var fra endetarmen! Ta det med ro, det synes jeg.

Selv er jeg også hjemme idag. Sover IKKE godt om natten jeg dere, hvordan skal det gå fremover?!? Jeg som bare er 12 uker imorgen!! Vel, vel.. jeg er jo 39, og mye tyngre jeg også enn de forrige gangene;) Jeg våkner om natten og er kvalm, og får ikke sove igjen. Idag er jeg kjempekvalm, trøtt, murrende hodepine(slår liksom ikke helt ut) og føler meg direkte sliten! Men får ikke tak i sjefen for å fortelle at jeg blir hjemme. Det ordner seg det altså, hun er en fantastisk sjef og tar det pent vet jeg:)

Ja, jeg tror jeg bare tuter og kjører når det gjelder utdannelse. Jeg har veldig lyst til å bli språklærer. Ikke generelt lærer, for jeg har ikke lyst til å bli kontaktlærer, men heller gjøre det jeg synes er aller morsomst og er flink til.. altså lære bort og språk.

Jeg tror også at det er mye selvsstudium, og dersom jeg kan gjøre mye lekser og oppgaver på dagtid mens barna er på skolen og i barnehagen, så letter jo det veldig! Dessuten har jeg trenger jeg ikke å jobbe noe ved siden av. Sånn sett er vi ganske heldige, med en mann som tjener godt.

Nei, nå tror jeg jeg skal bevilge meg en liten lur jeg dere.. og håpe på at formen tar seg opp litt utover dagen;)

Håper du fikk deg en god hvil Ønsker3gull! Skulle faktisk betalt mye for å fått en time under dyna nå!!!! :)

Mmmm... hjemmelagde medisterkaker er knallgodt! Tenkte her om dagen selv at jeg skulle kjøpe inn litt medisterdeig og steke opp og fryse ned så vi har litt fremover. Det er sååå koselig med juleforberedelser synes jeg, og nå begynner den følelsen å komme snikende.. etter at jeg bakte noen pepperkaker som skal henge i vinduet på kjøkkenet, vi har spist et middagsmåltid med julemat, snøen som kom igår og det er ventet mer denne uken og ikke minst så får jeg julefølelse av de fire barna våre som ivrig snakker om julen og forventningene. De lurer på julestrømpa som blir hengt opp ved sengeendene, når vi skal begynne å bake julekaker osv, osv:)

Guri malla så heldige vi er som har barn!! En velsignelse hver og en av dem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...