Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bumlebee, sender deg en stor, god og varm klem. Jeg måtte kaste inn håndkleet ca uke 5. Det ble for drygt og jeg orker ikke slite meg ut for en arbeidsgiver som ikke setter pris på en...ta deg noen dager off nå på det værste, gjør sikkert ikke vondt ;)

Bokormmamma, nettshopping er supre greier :)

Jeg er komplett peist, vondt i ryggen og trøtt som fy, men så har det vært en hærlig dag uten kvalme :D sov godt søte damer

Kjære bokormmamma :) En liten "time out" er det virkelig lov til å glede seg til! Vi er nesten i samme boks, med tre på 5, 4 og akkurat 1! Spiren sitter ikke her enda, men er da sliten så det holder noen ganger allikevel! :) Det kalles egenomsorg det du driver med her! Stå på!!!!

Først.. jeg håper inderlig det går bra med mammaen din Bumblebee. Det var da som... av hva du skulle oppleve fæle ting da! Sender varme tanker og en god klem og håper begge foreldrene dine er fit for fight snart!!:)

Velkommen Lykketroll, for et koselig nick:)

Bokormmamma, føler med deg. Jeg kan så absolutt forstå at dere er slitne etter det du forteller!! Synes 48-timers time out høre kjempelurt ut. Kanskje dere kan få barnevakt en kveld.. sende ungene bort så du og mannen kan ha en kveld alene hjemme og sove ut dagen etter også?

Så du har begynt med jul du også ja?!:) .. jeg og. Jeg som deg ELSKER julen. Mest av alt forberedelsene med ungene, baking og laging.. og så elsker jeg å lage noen nye egne tradisjoner og følge gamle fra jeg var liten, så barna får oppleve dem. De elsker jul de også, såklart.. og husker tradisjonene. Mannens to barn er her annenhver jul og i år da de fikk vite at de skulle hit klarte de ikke å stå stille og jublet. De var såå glade for det sa de, og faktisk sa de at de helst ville være her hver jul og heller feire nyttår med sin mor. Koselig for oss, litt kjedelig for moren deres sikkert. Men hun gjør så mange andre ting med dem som ikke vi gjør, så jeg tror det kvitter:)

Men julegaveshoppingen her er i full gang ivertfall:) Godt å være ferdig med å bruke de pengene før desember!!

Annonse

Hei dere!

Bumblebee, håper din mor har blitt bedre og at de kan gi henne god hjelp på sykehuset..

Bokormamma, bare logg av i ukene fremover, tenk at du ikke trenger å gjøre mer enn du må. Trøttheten vil nok lette snart, men det er lurt å lytte til kroppen og la den hvile mye hvis den spør etter det.. :)

Mamma til emma, er det så sikkert at alt håp er ute da? Jeg har hørt om flere som ikke testet positivt før lenge etter ikkemens.. Håper du får mensen eller positiv test snart, slik at du slipper å lure!

Tussemor5, så deilig med kvalmefri dag! håper det varer :)

Dere andre, nye og gamle, Lykke til hvor dere er i syklus/prøving/svangerskap! Håper lykken står dere bi :)

Vi har tenkt å begynne å legge inn lodd i denne månedens lotteri.. :)

Dere som tar eggløsningstester, bruker dere dem hver dag hele syklussen, eller bere rundt de dagene dere tror det kan være eggløsning? Er det ikke slik at man burde ha sæd i seg før eggløsningen skjer? Merker testen det på forhånd når eggløsningen er rett rundt svingen?

Gleder meg til å bli gravid igjen, og håper at jeg klarer å ikke stresse og bekymre meg for mye..

Godt å komme inn her og dele hverandres glede sorg og spenning!

:)

Hei superdamer!

Er bare så vidt innom. Nettopp tilbake fra sykehuset. En time etter jeg sende det siste innleggget på tråden vår tirsdag, bar det rett tilbake med ståk og ståhei og feberkramper og jeg vet ikke hva. Nå syns jeg begeret mitt er fullt og syns at jeg skal få tilbakebetalt med 1) stålhelse og 2) ny spire i julepresang.

Skal være mer aktiv når kroppen er mer villig.

Ha en fin helg mine fine forumvenner :wub:

Hei superdamer!

Er bare så vidt innom. Nettopp tilbake fra sykehuset. En time etter jeg sende det siste innleggget på tråden vår tirsdag, bar det rett tilbake med ståk og ståhei og feberkramper og jeg vet ikke hva. Nå syns jeg begeret mitt er fullt og syns at jeg skal få tilbakebetalt med 1) stålhelse og 2) ny spire i julepresang.

Skal være mer aktiv når kroppen er mer villig.

Ha en fin helg mine fine forumvenner :wub:

oj, skal si du har vært igjennom litt vel mye nå :( håper alt er bra med deg . på tide med en spire som blir sittende ja :)

Annonse

En til, please, nå krysser vi fingrene for at det vonde er over. Minnet om lille vil nok alltid være med dere, så utrolig herlig å høre at dere tente lys for han/henne. Ønsker dere en snarlig spire!

Jeg vurderer å ta meg en timeout nå. I natt våknet jeg kvalm, og nå kommer det litt i begge ender. Føler meg rett og slett overkjørt. Er nok omgangssyken, halvparten av barna på den andre avd var borte forrige uke pga oppkast. Ingen på vår avd da, kun en vikar. Men reglene er jo at jeg skal være hjemme 48 timer etter siste oppkast når det er så stort omfang. Gruer meg til å ringe, synes liksom de ugleser meg litt nå når de vet jeg skal slutte.. Tar turen innom legen i morgen og ber om noen dagers sykemld. Er så sliten, har bronkitt og nå spy.

Beklager nok et syteinnlegg.. er ikke mye futt i meg i dag :)

Håper du er på bedringens vei, En til please - nå kan det virkelig bare gå en vei! :)

Bumblebee; høres ut som du trenger en velfortjent timeout! Vi kvinner har nok en tendens til å slite oss helt ut ja - tror ikke det er meningen at vi skal ha full jobb og masse unger + en i magen i tillegg. Og for all del, jeg tror heller ikke det er meningen at menn skal ha full jobb og masse unger :P Ja til sekstimersdag (med full lønn) for småbarnsforeldre sier nå jeg! ;)

Jeg testa negativt på fredag som jeg trodde var 10 dpo, men mulig det bare var 7 dpo dersom el kom andre runden med smerter, selv om syklusen da blir noe lengre enn sist.

Hvis jeg blir gravid nå kommer jeg uansett til å bli litt stressa, siden våre to-tre uker på rivieraen går i vasken. Litt synd, siden dette skulle bli første 'ordentlige' ferie siden ungene kom for 8 år siden. Eller kan man ta med en 3 uker gammel baby til 'syden' :P

Passer vel bedre å bli gravid neste mnd i grunn, for da kan vi dra i juni :)

Endret av **Cayenne**

En tre uker gammel baby klarer seg fint der mamma'n og puppen er;-) Vel å merke hvis dere begge er i form og fødselen ikke tar nuven av dere osv. osv... litt mange om og hvis og kanskje, der altså... men baby er bedre enn ferie!! (det må jo jeg si, som for øyeblikket blir hatet av seksåringen min fordi min foreløpige termin er på samme dag som Bon Jovi spiller på Valle Hovin... Hun er big time Bon Jovi fan, medlem av fanklubben og greier, og da de spilte på Ullevaal ifjor var vi der (med lillebror på seks uker i bæresjal rundt halsen). Hun har en fadder i Oslo som vi pleier å bo hos på jenteturene våre, og da er det alltid, shopping av msse bøker, sushispising og konsert... Nå skjønner hun ikke hvorfor jeg ikke bare kan få den hersens babyen litt før og så ta den med..... Riktignok er alle de andre tre kommet akkurat en uke før, men hallo!

Så i helga har hun hatt pause fra familien og bodd hos oldemor og oldefar, der hun blir båret på gullstol gjennom livet...

Dette er imidlertid små "problemer" sammenlignet med dere som er syke, og En til please... jeg mangler ord! Det var da voldsomt som dere skulle få det, da!

Krysser fingre for at alle de syke henter seg fort inn, dere i dpo-land tester kjempepositivt og dere andre får langt inn aksejer så det holder herfra til neste år... Så kan vi sammenligne meninger om Munkholm i jula;-)

En til please: det var da voldsomt med negative opplevelser du har hatt i det siste.. Liker ikke det! Du fortjener en sterk teststrek og en meget sta spire som klamrer seg fast i 9 mnd! Håper det går bra med deg!

Fremdeles ikke TR her i huset, og begynner å bli meget lei av å gå å vente på den. Tenker jeg ringer legen hvis den ikke kommer i løpet av uken, men denne uken har jeg både tannlege (rotfylling) og kontroll av den knekte fingeren, så sjefen blir nok ikke fornøyd om jeg drar fra jobb tidlig mer enn de to gangene denne uken.

Skjønner ikke heller hvorfor den skal la seg vente sånn på.. Tok ut spiralen 24 september og begynte å blø dagen etter.. Og jeg tror ikke det var blid etter uttak av spiral heller for jeg hadde menssmerter og det var friskt blid i 5-6 dager.. Ikke noe gammelt blod med andre ord.. Og jeg kjente eggløsningen min.. Men alikevel så har jeg tre blendahvite tester.. *grrr*

Enig i det Bokormamma - baby er absolutt viktigere enn ferie :) Tøff du er, som drar på turne med baby rundt halsen! Tror nok det hadde blitt veeel mye stress for meg ;) Men Frankrike med baby skulle jeg klart, bare det ikke blir for varmt for den, men folk får jo barn der og..

Mamma-til-Emma - håper virkelig det er en spire der og at du bare produserer hcg sent! :)

Har lest meg litt opp på dette nå, ser det er flere som produserer sent.. Jenter som ikke har testet positivt før i uke 7-8-9 helt opp til uke 18.. :-O da jeg var gravid med tulla fant jeg ut dette da jeg har 5 uker på vei.. Så da er det vel bare å vente i en uke til å teste igjen da, hvis ikke TR har kommet da. :) *krysser fingrene*

"tamtatam" mor begynner å reise seg fra elendigheten...kjenner at jeg nå begynner å legge tristessen bak meg, men hjelpe meg, det var mye tøffere enn jeg noensinn skulle ha forestilt meg. Men altså, nok er nok, og nå skal dere slippe å høre om mer elendighet fra denne kanten. Blødningene er nesten stoppet, helsemessig opptrening skal i gang(rolig og riktig) for klatreren i meg begynner å lengte etter sele og vegg og nedoversykkelen min. Kvinnen i meg begynner å lengte etter mannen min også, he he, og det er jo ikke ueffent med tanke på videre babyprosjekt(når kroppen er istand riktignok). Kjenner likevel det er veldig godt å være sykemeldt en god stund.

Nå følger jeg spent med Mamma-til-emma..du er flink som klarer å vente en hel uke. Selv er jeg håpløs testoholiker...Og rotfylling og knekt finger..AU. Du fortjener noen fine streker for å muntre deg etter det.

Cayenne...tror du ikke du klarer både rivieraen og baby? Er det ikke deilig temperatur der og ellers en lettlivet tilværelse? Ta med bæresjal og puppen ute så går det så fint så. Uansett må du bare forberde deg på det, for for positiv test - det har jeg bestem at du skal ha :) Sukk, Rivieraen..jeg legger meg forresten i kofferten din, bare legg meg under senga når du kommer fram så skal jeg ikke forstyrre.

Bokormamma...hørtes så herlig ut med oslotur med shoppig av bøker, sushi og konsert(neida, skal ikke ned i kofferten din også, he he). Virkelig my cup of tea, skjønner at seksåringen lengter etter det. Måtte flire godt over at hun er dødelig fornærmet over at du kunne finne på å skulle føde på et så ubeleilig tidspunkt. Min sønn på tre var forresten like fornærmet på meg som kunne kose meg på sykehus uten han! Ligge i stilige senger som kunne heises og senkes, med diggbare slanger og kanyler og doktorer i hvite frakker. Makan til svik mot en ung mann!

Lykke til med videre loddsating M1980...så godt at dere er igang etter den leie opplevelsen sist. Blir spennende å følge med.

Og hjertelig velkommen, Lykketroll! Kjempekoselig nick, satser på at lykken smitter på spireprosjektet ditt :)...og kanskje på resten av oss her inne?

Nei, nå er det kopp med te, lesing av inspirasjonsblad for julen(ELSKER advent og jul)og smugspising av sjokolade....rolig treningsøkt kan vente.

Håper alle her inne får en deilig uke!

Endret av En til, please.

Jeg blir med til Rivieraen jeg også!! :D har vært der før, og så siiiinnsykt deilig! Hadde fast holdepunkt i en privat leilighet i Cannes, og reiste rundt i Nice (likte ikke den byen forresten), St. Tropez, Anitbes, Monaco.. og også litt andre steder som Marseille, Bordeaux. Ja, uansett... Antibes likte jeg best av alle steder. Lite, brosteinbelagte litt trange gater og koselige folk som ikke stresset så fælt. Men, i det store og hele.. et fantastisk sted å være! :)Jeg var der i juni, og det var deilig varmt:) Hadde ikke gjort meg noen ting å ta med babygullungen dit, så go for it Cayenne. Dette blir bra. Nå skal spiren i magen din! Det har JEG bestemt!! Så da pleier det å bli slik da:D

En til, please.. høres ut som du snart er fit for fight:) nedoversykkel og klatring ja. Aktiv dame skjønner jeg:) Ja, kast deg over mannen så fort du kan:D det blir spire av slikt:)

Jeg er fortsatt små-uggen, om ikke enda litt verre:( Men, men. Hadde cravings på kinamat i helgen, så mannen måtte (ja, han er veldig glad id et han også da så.. ikke så vanskelig å overtfale)ut og kjøpe take-away både fredag og igår;) Yam, yam.. give me some:) Skikkelig digg. Ellers så har jeg mistet litt lysten på godteri jeg da. Gjør jo ingenting. En del av meg savner det.. kosen med det liksom. Men så er jeg liksom ikke interessert?!? HELT merkelig!! Jeg har ALLTID vært sjokoladoman:D så dette er faktisk første gangen, og del føles bare rart;) Liker ikke cola lenger, men MÅ ha solo i helgene.

Jeg har gått opp 300 gram foreløpig. Er det ok i uke9(som jeg er imorgen) ?

For å si det slik.. dette er baaare bra, for jeg har litt å ta av fra før av! ;)

Ha en fin dag da dere!:)

Jeg blir med til Rivieraen jeg også!! :D har vært der før, og så siiiinnsykt deilig! Hadde fast holdepunkt i en privat leilighet i Cannes, og reiste rundt i Nice (likte ikke den byen forresten), St. Tropez, Anitbes, Monaco.. og også litt andre steder som Marseille, Bordeaux. Ja, uansett... Antibes likte jeg best av alle steder. Lite, brosteinbelagte litt trange gater og koselige folk som ikke stresset så fælt. Men, i det store og hele.. et fantastisk sted å være! :)Jeg var der i juni, og det var deilig varmt:) Hadde ikke gjort meg noen ting å ta med babygullungen dit, så go for it Cayenne. Dette blir bra. Nå skal spiren i magen din! Det har JEG bestemt!! Så da pleier det å bli slik da:D

En til, please.. høres ut som du snart er fit for fight:) nedoversykkel og klatring ja. Aktiv dame skjønner jeg:) Ja, kast deg over mannen så fort du kan:D det blir spire av slikt:)

Jeg er fortsatt små-uggen, om ikke enda litt verre:( Men, men. Hadde cravings på kinamat i helgen, så mannen måtte (ja, han er veldig glad id et han også da så.. ikke så vanskelig å overtfale)ut og kjøpe take-away både fredag og igår;) Yam, yam.. give me some:) Skikkelig digg. Ellers så har jeg mistet litt lysten på godteri jeg da. Gjør jo ingenting. En del av meg savner det.. kosen med det liksom. Men så er jeg liksom ikke interessert?!? HELT merkelig!! Jeg har ALLTID vært sjokoladoman:D så dette er faktisk første gangen, og del føles bare rart;) Liker ikke cola lenger, men MÅ ha solo i helgene.

Jeg har gått opp 300 gram foreløpig. Er det ok i uke9(som jeg er imorgen) ?

For å si det slik.. dette er baaare bra, for jeg har litt å ta av fra før av! ;)

Ha en fin dag da dere! :)

He he...må bare menstruere litt først, så kan svømmerne få slippe fri. Men vi kan jo øve oss imens :) Og nå fikk jeg ikke bare lyst på tur til Rivieraen, jammen må jeg ha med meg niste med kina-mat også tror jeg...

Da tar jeg med alle sammen i kofferten ;) Hadde vært moro! :lol: Antibes høres deilig ut, men det blir sikkert et enda litt mindre sted. Mest mulig rolig og barnevennlig. Har også vært rundt omkring før - Nice, Monaco etc. Oh la la...

Kjenner meg så igjen Ønsker, forrige svangerskap hadde jeg dilla på indisk - måtte ha det HVER dag i flere uker, og det ble dyrt - inntil jeg fant ut vi kunne bruke slike glass med ferdig saus. Håper kvalmen gir seg da, for deg og alle andre kvalmiser ;)

En til please: Er vel heller det at jeg blir så deppa av alle de negative testene, så håper virkelig at den blir positiv nå snart. Har gått nesten 7 uker siden første dag i sist mens så spiren vil jo være ca 5 uker nå, hvis det er noen spire der da..

Men jeg skal klare å vente ut denne uken og bestille legetime neste uke hvis ikke TR har meldt sin annomst..

Høres ut som om at livet ser lysere ut nå ja, håper du er back in bissniss snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...