Makemyday Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Noen som har erfaring? Har det ikke skjedd noe i løpet av helgen, skal jeg til overtidsvurdering mandag eller tirsdag. Er det vanlig sjekk liksom + undersøkelse der nede? hva er det som avgjør hvordan du skal settes igang? Vet jeg har to gode cm. Åpning.
TPK Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 jeg var på det 11 dager over termin med førstemann. Da tok de sånn sparketest, ved at du får et slags "bånd" på magen som du skal sitte med en halvtimes tid. Det skal registrere barnets bevegelser tror jeg. Så tok de UL for å se på str.på barnet og mengden fostervann (her bommet de for øvrig ganske kraftig på str: Han var et halvt kilo tyngre enn estimert). Legen sjekket evt. åpning (ingen åpning hos meg!) og strippet (løsnet på noen hinner oppi der). Så tror jeg de målte blodtrykk og de vanlige tingene. Konklusjonen etter min underskelse var at han hadde det så fint inni der at de ikke ville sette i gang! Da ble jeg litt frustrert... Lei av å vente! Jeg fikk "frist" 3 dager senere, var han ikke kommet da ville de nok sette i gang. Men så kom han to dager senere, så det hjalp nok å bli strippet.
Nordhagenjentene :) Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Jeg var på det akkurat en uke over termin, uten forventning om å bli satt i gang, men kom inn døra og legen sa "Ja, du skal settes i gang i dag..." så det ble ikke undersøkelse der. ;P
Hilde35 Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Skal til o.vurdering på mandag eller tirsdag jeg også. Hvis han ikke kommer i helga, så håper jeg å bli satt igang da. :-) lurer litt på hva som skal til for å bli satt igang før det er gått 14 dager?
Makemyday Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2012 JM på svangerskapskontrollen sa til meg at siden jeg var over 35 år ( er 36) skulle jeg settes igang enten samme dag eller dagen etter overtidstimen. Dette er i Fredrikstad, så jeg håper det stemmer. Vil helst ikke gå noe særlig lenger nå. Er en uke overtidig til tirsdag.
Hilde35 Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Oj, kanskje det skjer med meg også. :-) håper virkelig det, for begynner å bli lei vondtene nå. Du får ha lykke til og komme med en oppdatering om hvordan det går med deg. :-)
Makemyday Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2012 Ja, takk. Lykke til du også. Skulle du også til Fredrikstad ?
Trultetryne Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Jeg ble satt i gang dagen etter overtidskontrollen, 5 dager over termin, pga litt høy bmi og alder (jeg er straks 35).
Hilde35 Skrevet 2. juni 2012 #10 Skrevet 2. juni 2012 Ok. Da får vi satse på at det er sånn i hele norge. Kjenner at det begynner å tære på kreftene å gå over tiden...
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 2. juni 2012 #11 Skrevet 2. juni 2012 (endret) De gjorde ingenting på overtidskontrollen da jeg var med nr en. Har stusset på det i ettertid. Det var på ABC på Ullevål. Har ikke hørt om det før da... Gikk 14 dager over tiden. Endret 2. juni 2012 av FinesteGutt08+Julijente12
Tigerpote Skrevet 2. juni 2012 #12 Skrevet 2. juni 2012 På overtidskontroll med første i 2009 tok de diverse målinger, sparketest, sjekket mengde fostervann, vekstestimering, stripping osv. Siden vi var så friske begge to, så ble jeg anbefalt å vente fordi det kunne starte av seg selv, og fordi en igangsettelse er mye tøffere for både baby og mor. Jeg kunne bestemmer selv, men valgte å følge rådene. 15 dager over termin var vi like langt, null modning og ble satt i gang med piller. Denne gangen får jeg vel overtidskontroll 8 dager over termin, siden dag 7 er på en søndag. Da har jeg 2,5 timer reisevei en vei, og skal kreve å bli satt i gang da - men denne gangen vil jeg prøve ballongkateter først. Jeg håper at de kan huse meg til ungen er ute
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå