Gå til innhold

Spiser dere kebab?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen tar en kebab til middag av og til på søndager. Bor ikke så langt unna Bislett kebab (som faktisk er den beste kebaben ;))

Skrevet

Ja, iblant. Var oftere før, nå er det gjerne noen mnd mellom hver gang.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Mmmmmm <3 Kebabrull <3 Og kebabtalerken er også godt ;)

Skrevet

Sjelden, er ikke så glad i gatekjøkkenmat. Pluss at kebab er skikkelig dyrt her i forhold til Oslo. Spiser et par ganger i året tenker jeg :)

Skrevet

2 ganger i året kanskje. Men er fordi mannen min har jobbet på gatekjøkken og fortalt hva kebabkjøtt er :P

Er en grunn til at de som jobber på sånne steder ALDRI spiser kebab selv:/

Og en annen grunn er at 1 medium kebab med tilbehør inneholder 1800 kalorier..

Skrevet

Ja, kan unne meg kebab selv om jeg er gravid.

Savner å bo på Bislett, gitt...

Kos deg med kebaben med god samvittighet, du!

Skrevet

Men shish kebab, rullekebab med kylling eller lammekjøtt spiser vi kanskje 1 gang i mnd :)

Skrevet

2 ganger i året kanskje. Men er fordi mannen min har jobbet på gatekjøkken og fortalt hva kebabkjøtt er :P

Er en grunn til at de som jobber på sånne steder ALDRI spiser kebab selv:/

Og en annen grunn er at 1 medium kebab med tilbehør inneholder 1800 kalorier..

Er det blanding av storfe og sau? Ikke rent kjøtt eller hvorfor er det ekkelt?

Skrevet

Ja det hender. Jeg er veldig glad i kebab :)

Må bare ha gatekjøkken mat el. dagen derpå :)

Skrevet

No way in hell! Spyyyyyy!!

Skrevet

Spiser ALDRI sånn pepperkakedeigkebab. Kvalitetskebab med lammekjøtt forekommer. Kanskje et par ganger i året...

Skrevet

Jeg har ingen tro på at en kebab inneholder så mye som 1800 kalorier! Ja, det er mye dressing, og sikkert en del fett i kjøttet men kan ikke skjønne at det skal bli så mye som 1800 kalorier!

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg gjorde det før, veldig ofte ;)

Men nå begrenser det seg litt, hender en sjelden gang jeg svinger innom kebabsjappa på vei til taxien etter by'n :P

Skrevet

Kebab er restprodukt av kjøtt som blir blandet sammen med fett..

Rett og slett fett, utbeinet rester og slintrer..

De fleste gatekjøkken importerer dårlig kebabkjøtt fra utlandet, eller kjøper av importører.

Bra kebab kjøtt er veldig dyrt, så når du betaler 60 kroner for en kebab med myyyye kjøtt, sier det litt om kvaliteten..

Gjest Miryks
Skrevet

Jepp, vi gjør det. Omnomnom! Beste jeg har smakt var på Hamar. Liten sjappe utenfor biblioteket. Gud bedre, de var gode!

Dere som ikke spiser kebab pga "SPYYYYYY!"; spiser dere pølser? :)

Skrevet

Kan ikke huske sist jeg spiste kebab. Lurer på om det var i russetida. Og det begynner jo å bli en stund siden i og med at jeg er 30. Hehe!

Skrevet

Jepp, vi gjør det. Omnomnom! Beste jeg har smakt var på Hamar. Liten sjappe utenfor biblioteket. Gud bedre, de var gode!

Nei.

Skrevet

Nei.

Liker synet ditt på kosthold, selv om vi er på forskjellige planeter respekterer jeg virkelig valgene du tar og står for :)

Gjest Miryks
Skrevet

Liker synet ditt på kosthold, selv om vi er på forskjellige planeter respekterer jeg virkelig valgene du tar og står for :)

..hvem var den til? Meg eller Babymama? :P

Skrevet

..hvem var den til? Meg eller Babymama? :P

Hehe, var nok babymamma gitt, men evnen til å kose seg glugg ihjel med mat ser jeg du innehar miryksen, og DET er en uvurderlig gave i seg selv ;-)

Skrevet

Oh, djeez! Trykket meg inn her, og var sikker på at du skrev "spiser dere krabbe?" På tide å ta helg!

... Men, spiser ikke kebab, siden jeg ikke spiser kjøtt:)

Skrevet

En sjelden gang spiser jeg det, jeg synes det er veldig godt, men føler meg alltid litt for mett etterpå, og kan bli litt kvalm av all hvitløksdressingen.

Min eksmann og flere jeg kjenner har laget drøssevis med kebab, men de spiser det selv fordet :) Det er da bare tull at det er dårlig kjøtt. Ofte skjærer de av et digert kjøttstykke, det er jo rent kjøtt det.

Gjest Miryks
Skrevet

Hehe, var nok babymamma gitt, men evnen til å kose seg glugg ihjel med mat ser jeg du innehar miryksen, og DET er en uvurderlig gave i seg selv ;-)

Kose meg glugg ihjel med mat, faktisk. Fordi at jeg spiste kebab når vi bodde sørpå for 4 år siden? :P '

Her spiser vi knapt babb. Ingen som er kvalifisert til å lage det.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Spiste det før som en del av hjem-fra-byen ritualet, men nå som jeg bor ca en halvtime fra nærmeste kebabsjappe så utgår det med høye kneløft. Og det erkanskje like greit.

Plager meg minimalt om det er utbeinete rester, slintrer osv, det er jo egentlig bare bra tenker jeg, så får man brukt hele dyret når man først skal slakte det. Er litt luksus å bare bruke indrefileten og kotelettraden liksom. Men det er jo noe med mengden sukker, konserveringsmidler og mettet fett i dressinger og sauser osv. Er faktisk mer bekymret for hva som er i de.

Men kjære vene, en gang i blant er det bare... gaaaaaaaaah! å kunne nyte en saftig kebab fra Bislett'en på hjørnet :D Nam nam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...