Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo testa positivt fra rugerdag 8 til i dag, rugedag 11, offisiell testdag er mandag, men er jo etter beregningene jeg klarer å finne, 4 uker på vei i dag, og testen er nå nokså sterk, men ikke like sterk som teststreken, noe jeg gjerne hadde sett at den var...

Siden jeg har hatt så mange kjemiske så er jeg litt nervøs av meg da, så i dag ringt jeg St Olavs å lurte på om jeg kunne få komme å ta blodprøve for å være sikker på at verdiene er de bør være. Også om jeg så kanskje kunne ta igjen på mandag slik at de kunne sammenligne.

Men da fikk jeg svar om at de brukte ikke å ta blodprøve om det ikke var snakk om blodprøver, så det var ikke nødvendig. Jeg fikk teste på nytt på mandag og så ringe inn for å få ultralyd datoen da...

Kunne de ikke bare latt meg ta de blodprøvene da?? Synes det var unødvendig å ikke la meg så det, selv om jeg skjønner at jeg nå eeeer gravid så er jeg overhode ikke spesielt trygg på at det ikke faller bort de nærmeste dagene...

Har lest at det er mange som bruker å ta blodprøve for å bekrefte, er det noen av dere som hører til St Olavs??

Vedlagt er forresten dagens test... Erfaringer å dele??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver igjen med bildet, glemte å trykke "legg ved denne filen"! :P

post-725587-0-34086800-1338565852_thumb.jpg

Skrevet

Jeg ringte inn på fredagen til st. Olavs og fikk nærmest kjeft siden mandag var testdatoen de hadde gitt meg, jeg fikk ringe på nytt da. Damen ombestemte seg og gratulerte med graviditet og gav beskjed om hvilken uke jeg skulle bestille UL på sykehuset her. Blodprøve var ikke snakk om, jeg spurte ikke heller...

Skrevet

Ta blodprøver til fastlegen heller. Så slipper dere å krangle med sykehuset :)

Skrevet

Hørtes litt kjent ut, de blir hissige når vi tester før testdato altså, det har jeg merka før! Troooor de det er enkelt å vente eller..??

Skrevet

Ta blodprøver til fastlegen heller. Så slipper dere å krangle med sykehuset :)

For min del er blodprøve litt seint, siden babyen er snart 11 uker og det dermed ikke er mye tvil om at jeg var gravid :)

Skrevet

Hørtes litt kjent ut, de blir hissige når vi tester før testdato altså, det har jeg merka før! Troooor de det er enkelt å vente eller..??

Umulig å vente - gratulerer med graviditet :)
Skrevet

det koster masse penger for staten å ta de blodprøvene, så er sikkert derfor de holder igjen...

Skrevet

FASTLEGEN! Og så sier jeg ikke at vi ikke må ta den prøven :D Jeg sier at jeg holder med ass.befruktning og at jeg er nødt å ta den prøver. Får ikke noen flere spørsmål fra fastlegen. Av og til drar jeg bare til labben på legekontoret og ikke går til legen.

Skrevet

Hører til Haukeland og der fikk jeg med blodprøveskjema på innsette-dagen og beskjed om møtte opp 14 dager senere på laben og ta blodprøve. Er tydeligvis forskjellig praksis rundt omkring.

Skrevet

Jeg driver med forsøk i Haugesund, men bor i Ålesund. Jeg skulle til gyn pÅ sykehuset dagen etter testdag, og ringte etter at jeg hadde fÅtt positiv test og fikk mast meg til Å fÅ ta blodprøve før timen. Gynekologen spurte hvorfor jeg hadde tatt blodprøve, og jeg fortalte at siden jeg driver med IVF ønska jeg det for Å utelukke at det var kjemisk. Hun visste ikke noe om det her, men da hun sÅ at hcg var pÅ 7, sÅ takket jeg gudene for at jeg hadde tatt den, men hun sa at hun aldri har vært borti at noen tar blodprøve sÅnn. Allikevel satte hun opp at jeg skulle ta blodprøve ei uke etter. SÅ fÅr se hvordan det blir neste forsøk, om jeg fÅr ta blodprøve da eller ikke :P

Skrevet

Jeg driver med forsøk i Haugesund, men bor i Ålesund. Jeg skulle til gyn pÅ sykehuset dagen etter testdag, og ringte etter at jeg hadde fÅtt positiv test og fikk mast meg til Å fÅ ta blodprøve før timen. Gynekologen spurte hvorfor jeg hadde tatt blodprøve, og jeg fortalte at siden jeg driver med IVF ønska jeg det for Å utelukke at det var kjemisk. Hun visste ikke noe om det her, men da hun sÅ at hcg var pÅ 7, sÅ takket jeg gudene for at jeg hadde tatt den, men hun sa at hun aldri har vært borti at noen tar blodprøve sÅnn. Allikevel satte hun opp at jeg skulle ta blodprøve ei uke etter. SÅ fÅr se hvordan det blir neste forsøk, om jeg fÅr ta blodprøve da eller ikke :P

Oi, på 7 ja, det er vel lite...?

Men hvor sterke var hjemmetestene da? Nå ble jeg nervøs!!

Skrevet

Oi, pÅ 7 ja, det er vel lite...?

Men hvor sterke var hjemmetestene da? NÅ ble jeg nervøs!!

Jepp, var kjemisk dessverre. Første jeg tok pÅ testdag var cb digital med ukeindikator, den viste "Gravid 1-2", men en sÅnn billigtest (strimmel) som jeg tok dagen etterpÅ var kritthvit. SÅ de testene du har tatt er noksÅ sikre, sÅ gratulerer sÅ mye med graviditeten! :D

Skrevet

Ah, denne cb med ukeindikator har jeg hørt har slått ut veldig ofte nå veeeeldig lave verdier, så jeg liker den herved ikke!

Jeg tok også en ny test i dag, på rd 12, og nå ble teststreken mye sterkere enn kontrollstreken, så nå roer jeg offisielt ned og nyter det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...