Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Tre damer, alle over 30 år, er på et utested og setter seg i sola for å prate og drikke vin. Det går noen timer og de treffer en barndomskamerat av den ene. På grunn av musikken, setter hun seg på fanget ans for å prate videre. Ikke noe klining eller usømmelig adferd på noen måte, men bare vanlig snakking og latter. Etter en stund kommer en vakt helt ut av det blå, og sier at dette paret må forlate utestedet. Han begrunner det med alkoholloven. Ingen av oss rundt bordet skjønner noe av hvorfor de må gå, og vakten forklarer ikke dette på annet vis enn at det er reglene ift alkoholloven. Damen har på det tidspunktet drukket nøyaktig like mye som de to andre damene, og mannen er på sin første øl. Ikke overstadig beruset, og helt uten noen form for uakseptabel oppførsel. Er det ikke lov å sitte å fanget til en annen ? Noen som kan forklare hvorfor de ble kastet ut ? Jo, vi hadde drukket mye. Men om man skal begrunne det på den måten, skulle alle vi damene blitt kastet ut. Ikke mannen som var så godt som edru. Dessuten var det ikke annen oppførsel enn å sitte på stoler rundt et bord. Hmmm.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Jeg veit om folk som har vært klin edru jeg, som har blitt nekta å komme inn på utstedet fordi de "ser for full ut" eller "oppfører seg som om man er full". Det var snakk om en person som kom rett fra jobb, og som bare var i godt humør. denne personen er en sprudlende, fleipete person til daglig. Så noen ganger er det bare vaktene som er teite, eller har en dårlig dag. Endret 1. juni 2012 av Scania
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Rare greier. Jeg har selv tatt den prøven som omhandler alkoholloven, og finner ingne hjemmel der. Og både vaktene og bartenderen var jo veldig hyggelige tidligere på kvelden. Tror ikke hun så så mye fullere ut enn oss andre. HI
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Jeg opplever å bli kastet ut fra utesteder nesten hver gang jeg er på byen. Ikke fordi jeg drikker så mye og blir veldig full, men pga at jeg har litt dårlig balanse pga sykdom og at jeg er døv på ene øret. Det er utrolig irriterende. Men det værste jeg har opplevd var en gang på Ekeberg restauranten. Jeg var der for å spise en bedre middag på 30 årsdagen min og var midt i hovedretten, da kelneren kom bort og tok vinglasset mitt i det jeg var i ferd med å ta en slurk og sa: Jeg tror du har fått nok nå. Det var utrolig ydmykende og jeg kommer aldri til å gå dit igjen.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Jeg blei sjøl nektet å komme inn på et utested engang fordi jeg klarte å snuble i dørterskelen på vei inn. Og det er ikke det minste rart til å være meg. Jeg er ekstremt klønete og kan tryne på flatmark. Faktisk er jeg mindre klønete/ nesten ikke klønete i hele tatt når jeg er full, så det sier seg sjøl at jeg hadde ikke drukket så mye.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Jeg blei sjøl nektet å komme inn på et utested engang fordi jeg klarte å snuble i dørterskelen på vei inn. Og det er ikke det minste rart til å være meg. Jeg er ekstremt klønete og kan tryne på flatmark. Faktisk er jeg mindre klønete/ nesten ikke klønete i hele tatt når jeg er full, så det sier seg sjøl at jeg hadde ikke drukket så mye. Men det var jo ganske umulig for dørvakten å vite? Utestedene risikerer å miste bevilgningen sin om de skjenker overstadig berusede folk, så skjønner godt at de er strenge på det.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Jeg opplever å bli kastet ut fra utesteder nesten hver gang jeg er på byen. Ikke fordi jeg drikker så mye og blir veldig full, men pga at jeg har litt dårlig balanse pga sykdom og at jeg er døv på ene øret. Det er utrolig irriterende. Men det værste jeg har opplevd var en gang på Ekeberg restauranten. Jeg var der for å spise en bedre middag på 30 årsdagen min og var midt i hovedretten, da kelneren kom bort og tok vinglasset mitt i det jeg var i ferd med å ta en slurk og sa: Jeg tror du har fått nok nå. Det var utrolig ydmykende og jeg kommer aldri til å gå dit igjen. Det må være ganske fortvilende Du burde tatt kontakt med ledelsen på den restauranten og forlangt en unnskyldning. Om de mistenkte deg for å være for full, kunne du vel fort overbevis dem at det ikke stemte om de tok seg tid til å snakke med deg? Skjønner godt at du ikke har lyst å dra tilbake der!
Light of my life Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 Men det værste jeg har opplevd var en gang på Ekeberg restauranten. Jeg var der for å spise en bedre middag på 30 årsdagen min og var midt i hovedretten, da kelneren kom bort og tok vinglasset mitt i det jeg var i ferd med å ta en slurk og sa: Jeg tror du har fått nok nå. Det var utrolig ydmykende og jeg kommer aldri til å gå dit igjen. Oi da! Håper du fikk en beklagelse?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Ja, fikk gratis dessert som plaster på såret. Ikke at det hjalp så veldig for kvelden var ødelagt for min del.Hadde han vært litt diskre og snakket med meg først, så hadde jeg ikke tatt det så ille opp, men han reiv vinglasset ut av hånda mi og sa høyt at jeg tror du har fått nok nå. Jeg følte at alle så på meg og det var veldig flaut. Jeg bare reiste meg opp og gikk på do for jeg ble så lei meg, mens jeg var der satt mannen min kelneren på plass.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Nå er det en god stund siden jeg studerte alkoholloven, men jeg kan ikke huske det sto noe om dette skrevet i loven. Men; som "utdannet" ordensvakt og skjenkekontrollør så må jeg bare legge til at det finnes regler inad i bedriften som vi må følge. Enhver restaurant/bar kan sette egne regler (innenfor lovens rammer) for hvordan de ønsker å drive stedet. (Kalles "eiers rett"). Om det er synlig beruset adferd, usømmelig adferd osv så kan man bli bortvist. Men i deres tilfelle så kommer det jo veldig an på settingen rundt. Sitter man på en familierestaurant, midt på lyse dagen, med barn tilstede osv så kan det å sitte på fanget få følger. Men som regel holder det med tilsnakk og personene setter seg gjerne tilbake på plassene sine da. Er det på et diskotek f.eks, så ville dørvaktene fått et sabla stort problem om man skal hive ut eller gi tilsnakk til alle de som sitter på fanget, kliner, plukker på hverandre osv. Var hendelsen til hi på et utested så syns jeg dette var en merkelig oppførsel av vakta. Men når det er sagt; det finnes jævla mange RASSHøL i dørene, er derfor det nå må gjennomføres kursing og flere og flere utesteder ønsker kvinnelige dørvakter. De er mer konfliktdempende. Er slutt på 90-tallet hvor de gjerne hyret den største bamsen de fant på det lokale treningssenteret. Jeg merker selv at hvis jeg har blitt behandlet dårlig på et utested så er det veeeeeldig lett å be mine kollegaer (kan ikke selv kontrollere stedene jeg selv flyr på) om å ta seg en ekstra lang runde inne på stedet Til deg som snubler til vanlig men ikke i fylla, å si at det sier seg selv at du ikke var full siden du snubler inn døra, det regner jeg med du skjønte selv ble litt feil uttrykt som dørvakt er det jo ikke lett å vite med mindre h'n kjenner deg godt. Til mamman til Will og Ailo: syns det var horribel oppførsel fra restauranten.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 Selv jobbet i bar på sommeren, og vi får tildelt beskjed om når vi skal sette grenser for besøkendes alkohol. Av og til møtte man på de som snublet (ufrivelig) inn på puben, og det løste vi med å be dem gå seg en tur og komme tilbake om 10 minutter, så vi kunne se det ann da. Om noen satt inne og vi mente de var overstadig beruset, så gikk vi bort og pratet rolig til dem, aldri i livet om noen av oss hadde gjort noe slikt som dere her har opplevd! Da hadde vi nok mistet jobben på stedet tror jeg, hvertfall ikke langt unna. Hadde en situasjon hvor en del av de besøkende fant det "støtende" at ei jente satt på fanget til en mann, det var ikke noe sex/klining eller lignende i bildet, men med et viss anntall klager måtte jeg gå bort til dem og be dem "roe seg" (Sa hun måtte sette seg ved siden av han eller noe, for det kunne virke feil på andre) Aldri vist bort noen som ikke har tydlige tegn på overberuset tilstand..
*Yuna* Skrevet 1. juni 2012 #12 Skrevet 1. juni 2012 Jeg ble kastet ut fordi jeg tråkket over en gang. Så ble de andre kastet ut på rad og rekke, skjønte fort at det var fordi de skulle få inn flere folk og ta inngangspenger av. Var fullt i utgangspunktet. Trompeten i Oslo. Huff, mammaen til Will! Stakkars deg
L-8 Skrevet 1. juni 2012 #13 Skrevet 1. juni 2012 Det er det verste jeg har hørt Mamma'n til will! Fysøren for en dust! :-/ Skjønner godt at den gratis desserten ikke hjalp stort på den ydmykelsen! Men enda godt mannen din sto opp for deg da
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #14 Skrevet 1. juni 2012 Hi her Joda, dette var på et utested i Bergen. Det var ikke noen form for klining eller tafsing. Vi satt der og pratet jobb for det meste. Plutselig står vakten der og ber de to andre forlate stedet. Har egentlig lyst å kontakte stedet, for å få en forklaring, men det har vel ingen vits ?
valkyrien Skrevet 1. juni 2012 #15 Skrevet 1. juni 2012 Kan det være at denne fyren hun satt på har dame, og at vakten vet det? At det kan være sjalusistyr på et vis?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #16 Skrevet 1. juni 2012 Hi her Joda, dette var på et utested i Bergen. Det var ikke noen form for klining eller tafsing. Vi satt der og pratet jobb for det meste. Plutselig står vakten der og ber de to andre forlate stedet. Har egentlig lyst å kontakte stedet, for å få en forklaring, men det har vel ingen vits ? Du kan jo prøve å klage til selve stedet, men utfallet spørs ofte på vaktas forhold til sjefen/eieren. Dessverre. Prøv heller å klage til kommunen. Er de som leier inn kontrollørene. Kanskje de kan ordne ekstra kontroller/observeringer av denne vakta? Hilsen dørvakta og kontrolløren
Gjest Miryks Skrevet 1. juni 2012 #17 Skrevet 1. juni 2012 Virker som om terskelen for å hive ut folk er høyere enkelte plasser. Var ute på skikkelig fyll rett før jul. Vorspiel frem til 23:30, så dro vi ut. Vi var alle godt i siget, og jeg klarte først å snuble fra stillestående når vi stod ute mens noen røyka. Så klarte jeg å snuble på flatt gulv, trødde noe så %(#()/ over og ramla ned i en sofa etterpå. Hørte ikke et pip om at jeg burde bli utestengt. Vil bare si at det er ikke ofte jeg drikker sånn. Den gangen var første gang på 2,5 at jeg virkelig drakk meg sanseløs. Det var nissefest med noen andre madamer (o:
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #18 Skrevet 1. juni 2012 Jeg opplever å bli kastet ut fra utesteder nesten hver gang jeg er på byen. Ikke fordi jeg drikker så mye og blir veldig full, men pga at jeg har litt dårlig balanse pga sykdom og at jeg er døv på ene øret. Det er utrolig irriterende. Men det værste jeg har opplevd var en gang på Ekeberg restauranten. Jeg var der for å spise en bedre middag på 30 årsdagen min og var midt i hovedretten, da kelneren kom bort og tok vinglasset mitt i det jeg var i ferd med å ta en slurk og sa: Jeg tror du har fått nok nå. Det var utrolig ydmykende og jeg kommer aldri til å gå dit igjen. Jeg forstår at det var ydmykende, men samtidig så er jo de aller, aller fleste altfor fulle i det de sliter med motorikken.... Så jeg vil heller anbefale deg å gi beskjed om at du har en sykdom på forhånd, slik at kelnerne vet hva de har med å gjøre... Ingen forståelse, ingen respekt.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #19 Skrevet 1. juni 2012 Jeg opplever å bli kastet ut fra utesteder nesten hver gang jeg er på byen. Ikke fordi jeg drikker så mye og blir veldig full, men pga at jeg har litt dårlig balanse pga sykdom og at jeg er døv på ene øret. Det er utrolig irriterende. Men det værste jeg har opplevd var en gang på Ekeberg restauranten. Jeg var der for å spise en bedre middag på 30 årsdagen min og var midt i hovedretten, da kelneren kom bort og tok vinglasset mitt i det jeg var i ferd med å ta en slurk og sa: Jeg tror du har fått nok nå. Det var utrolig ydmykende og jeg kommer aldri til å gå dit igjen. Jeg forstår at det var ydmykende, men samtidig så er jo de aller, aller fleste altfor fulle i det de sliter med motorikken.... Så jeg vil heller anbefale deg å gi beskjed om at du har en sykdom på forhånd, slik at kelnerne vet hva de har med å gjøre... Ingen forståelse, ingen respekt. Jeg tror ikke at personen syntes det var ydmykende pga at vakten mente hun hadde fått nok, men måten han oppførte seg på når han skulle fortelle dette. Det burde vel fortelle at noen har fått nok på en litt penere måte, uten å skape en scene?
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 1. juni 2012 #20 Skrevet 1. juni 2012 Det var måten han gjorde det på som jeg reagerte på. Jeg forventer faktisk at de er litt mer diskre på en så dyr restaurant som Ekeberg.. Hva mener du med " ingen forståelse,ingen respekt"?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #21 Skrevet 1. juni 2012 Jeg opplevde å inne komme inn på ett utested en gang, fordi vakta mente jeg var for full (det var jeg ikke!) Jeg hadde akkurat brukt kortet mitt, og fant det ikke i veska, lette febrilsk, før jeg fant ut a jeg hadde lagt det i jakkelomma! Vel, det var nok til at jeg ikke kom inn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå