Gå til innhold

En trist dag i dag... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker virkelig ikke å lage dårlig stemning eller gi fra meg negativ energi til alle dere herlige gravide damer og jenter! Men FØler jeg kan stØtte meg litt til dere her inne, siden mange av dere (desverre) vet hvordan dette fØles. Og fØler meg litt alene..

I dag var jeg på sykehuset, etter brun utflod, blØdning og bekymring, og fikk konstatert at det mest sannsynlig er en spontanabort på gang. Skulle vært 7+4 i dag, men legen så ingenting på skjermen..

Dette er helt synonymt med hvordan min forrige spontanabort var! Samme tidspunkt, samme tegn på at noe var galt... samme hendelsesforlØp.. 3 gang på rad på 3 år. Jeg begynner for alvor å tenke på hva som er galt med meg :(

Ikke orker jeg å dra på jobb med det fØrste heller! Jobber i en undertØysforretning hvor jeg hjelper gravide og ammende hver eneste dag, og det å bli konstant påmint hva jeg nettopp har mistet vet jeg ikke om jeg takler nå med det fØrste..:s hva skal jeg gjØre?

:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist. Sender deg en klem. Jeg føler med deg!.Skjønner veldig godt at du ikke orker å dra på jobb med det første, men jeg har dessverre ingen gode råd om hva du kan gjøre. Bli sykemeldt, ta den tiden du trenger. Også drar du på utredning, kanskje de kan finne ut at det er noe de kan gjøre! Og ikke minst - ikke mist motet :)

Skrevet

Tusen takk for et varmende svar, all positiv energi hjelper nå! :)

Tenkte på sykemelding, om bare for en liten periode sånn at kroppen og sinnet kan hente seg inn igjen.. Men er bekymret for at legen kommer til å nekte meg sykemelding"/

Legen sa at hvis vi bestemmer oss for å prøve igjen, og ingenting skjer innen ett år - da først kan vi be om henv til utredn. Synes det er fryktelig lang tid, men man må vel bare bite tennene sammen og holde ut!

ønsker deg masse lykke til videre i svangerskapet, nyt tiden! :)

Skrevet

Oi, jeg trodde man ble utredet om man hadde hatt 3 aborter. Har lest det inne her et sted.. Ikke utredning for å få hjelp til å bli gravid, men for hva sm kan gjøre at du mister likt sånn at du kanskje slipper det neste gang. Men jeg vet ikke så mye om det, for det gjelder ikke meg (i hvert fall ikke enda og bank i bordet for at det aldri blir det!)

Legen min sykemeldte meg tvert i en uke etter min MA. De på sykehsuet lurte på om jeg trengte sykemelding også, men da sa jeg at jeg allerede hadde fått. Legen min sa noe om at de kan sykemelde i to uker etter abort med direkte diagnose, men om man har behov for lengre sykemelding fordi det går veeeldig hardt inpå en, så kan man få sykemelding med post-traumatisk stress, for det er faktisk det det er.

Skrevet

Ja, det samme har jo jeg og lest på flere steder her på nettet. Har man 3 aborter på rad så heter det visst habituell abort eller noe og da skal man utredes, slik at man slipper en nr 4. Noe jeg absolutt ikke vil! Så er jo nå nervøs for at hvis jeg klarer å bli gravid igjen raskt, så skal det ende slik nok en gang.. Jeg var bekymret denne gangen, så tør ikke en gang tenke tanken på hvordan nesta gang skal bli! skrekk og gru. Så jeg ønsker utredning med en gang, for noe er jo galt og jeg vil ikke gå å fundere på hva i så lang tid..

Okei, takker så mye for info! Har lite kunnskap rundt det med å sykemelde seg generelt (er aldri syk, min tur til å banke i bordet!), men siden jeg har en spesiell måte å takle sorg og smerte på (i form av å ha pokerfjes og se helt uberørt ut, mens inni meg er det totalt kaos), så er jeg litt redd for at legen skal oppfatte meg som lite berørt av hendelsen og derfor ikke gi meg sykemelding. Men nå tenker jeg jo negativt også såklart! Håper bare han er grei på det viset:)

Har enda ikke hatt spontanaborten, men den er såvidt i gang ser/kjenner jeg.. så sitter og venter på at det skal skje, fælt"/ Og da frister det svært lite å stå på jobb siden jeg ikke aner når det plutselig kommer. Og sist gang var det svært smertefullt. Så blir vel egenmelding for dagen i dag og i morgen, og legen en tur på mandag. Så får jeg bare håpe på det beste:) Kjenner jeg trenger litt tid på meg for å få hentet meg inn igjen nå, for dette var virkelig et hardt slag i magen.

Skrevet

Sender deg en klem herfra også! Be om utredning med en eneste gang, det må du da ha rett på.

Skrevet

Stor klem til deg <3

Tusen takk for den gode klemmen<3 setter jeg veldig stor pris på!

Skrevet

Sender deg en klem herfra også! Be om utredning med en eneste gang, det må du da ha rett på.

Takk for klemmen Minimikro :)) Det varmer. Ja, etter hva jeg har lest meg frem til så skal man ha rett å¨utredning etter 3 aborter på rad. Så skal til legen på mandag og da får jeg forhåpentligvis henvendelse videre.

Har forresten fulgt litt med deg over tid, og vil virkelig gratulere deg med graviditeten og til lykke med den fantastiske tiden du har foran deg! :)

Skrevet

uff.. nei så trist:(

Sender deg en stor klem<3

Skrevet

uff.. nei så trist:(

Sender deg en stor klem<3

Takk så mye for det Tamy<3 var trist vi ikke fikk følge hverandre allikevel..."/ men ønsker deg masse lykke til videre! Bra det går bra med noen av oss :))

Skrevet

Takk for klemmen Minimikro :)) Det varmer. Ja, etter hva jeg har lest meg frem til så skal man ha rett å¨utredning etter 3 aborter på rad. Så skal til legen på mandag og da får jeg forhåpentligvis henvendelse videre.

Har forresten fulgt litt med deg over tid, og vil virkelig gratulere deg med graviditeten og til lykke med den fantastiske tiden du har foran deg! :)

Tusen takk, det var hyggelig :) Håper alt ordner seg for deg, og at du sitter med en liten spire om ikke så altfor lenge :)

Skrevet

Sender deg en stor klem!

Ta vare på deg selv i tiden som kommer, be om en sykemelding en stund slik at du får hentet deg inn igjen. Bruk dagene på å gjøre ting som du liker, og som gir deg energi.

Det er tøffe tak, men du kommer deg gjennom dette etterhvert. Men ta den tiden DU trenger.

Også signerer jeg de andre, har du 3 SA bak deg, krev å bli utredet.

Skrevet
:o( Det var trist å høre! Spontanaborterte selv for noen dager siden. Kjenner igjen det harde slaget du forteller om! Forstår deg veldig godt at du ikke ønsker tilbake på jobb med det første. Jeg tok fri tre dager nå, siden jeg ikke visste hvor store blødningene var.. og er forhåpentligvis klar for jobb på mandag.. Vi får vel bare se fremover til neste gang vi har muligheten til å prøve på nytt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...