Gå til innhold

Hjelp til fargevalg på gutterommet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen skal vi male barnerommet til lille gutten som kommer i august. Noen som har noen gode tips til fargevalg? Vi ønsker noe lyst. Har sett på fargene empire (lys grønn), og skumring (veldig lys grå). Noen med erfaring med disse fargene, evnt andre tips? Blir veldig glad om noen kan hjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

malte rommet til guttungen vår i sval sjø for et par mnd siden. Den er veldig lys blå, men kan i noen ganger se grønn ut. er veldig fornøyd med den fargen..

Skrevet

Vi har malt barnerommet i fargen teblomst og spritet opp den ene veggen med veggdekor fra kidsparadise.no

Vet ikke om vi får jente eller gutt ;)

Skrevet

Hei! Ville valgt en dus, dus grønn, eller noe hvitt m litt gult i, for min del. (Synes lyseblått blir så isende kaldt..) Kan stæsje med fargerikt interiør da ;)

Skrevet (endret)

Lys antikk! Kjempefin og varm lys farge som passer med alt av friske farger som jeg får inn i rommet med lampe og tilbehør :-)

Endret av Kosemosepose
Skrevet

Hei :)

Vi venter gutt nå, og etter hvert så skal han dele soverommet med store søster, så det måtte bli en kompromise . Jeg hadde først veldig, veldig lyst på lys grønn ( liker veldig godt *" happy " farger både i klær og interiør hosd barn ), men det endte opp med lys grå, sånn at når det er virkelig lyst på rommet så ser det nesten hvitt ut. Fant ut at det blir den beste løsning, for barna vokser jo og etter hvert skal møbler byttes ut , og det er mye lettere å tilpasse ting til lys grått enn til grønn. Så jeg stemmer for lys grått.

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Nå har jeg jente, men hva med en kontrastvegg i en farge? Hun har eggehvite vegger og en lyserosa vegg for å lage litt liv. Ellers har jeg puttet inn hvite og rosa møbler/interiør!

Så hva med en vegg i lys grønn eller blå? Og litt matchende interiør. Gardiner, teppe ol.

Synes det er greit å male bare en vegg i en kontrastfarge. Blir man lei slipper man male hele rommet også. Og er ikke så tiltak å ta frem malekosten heller :)

Skrevet

Vi holder på å pusse opp barnerommene nå.

Vi har valgt liggende hvitt panel på det minste rommet. Lyse farger gjør rommet større, og liggende panel gjør rommet lengre. Så har jeg kjøpt inn hvit halvhøy seng med lekekrok under, for å utnytte plassen.

Så spriter jeg opp rommet med turkis og lime-farger i alt av gardiner, sengtøy, bilderammer, et maleri jeg fant i friske farger, pyntegjenstander, lamper osv. Har bestilt gardiner til å ha under senga også, som ungen selv valgte. Byggmester bob gardiner som også har lime og turkis i seg.

Tror det blir veldig stilig. Jeg har en gutt som er full av liv og ablegøyer. Han trenger et rom med spreke farger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...