Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare advare mot en jordmor som jobber på Verdal helsestasjon.

Jeg er gravid i 29 uke, og har hatt de to første jordmortimene hos Marit Gangås. Hun er en person som absolutt ikke skulle få lov til å fortsette som jordmor etter min mening.

På den første kontrollen var kona med, og jordmor hadde sagt at for henne var det helt unaturlig det vi "holdt på med" (at vi var to jenter som skulle bli foreldre). Dette fikk ikke jeg med meg den gang, men da jeg var alene på den andre kontrollen sa hun det samme igjen; at for henne var det unaturlig at vi var to jenter som skulle ha barn, men at vi skulle få samme behandlingen som hetrofile (synes ikke vi får det når hun sier dette til oss gang på gang)

Hun spurte også om vi hadde noe støtte utad rundt hva vi holdt på med, hvorav jeg svarte at alle støtter oss.

Dette er første gang på de 11 årene vi har vært sammen at vi har blitt møtt med slike holdninger.

Nå har vi byttet jordmor og håper at hun andre ikke har slike holdninger. Dette hører ikke hjemme hos en som skal være profesjonell helsepersonell.

Vi har sendt inn klage på jordmor til fylkesmannen, og håper at det vil bli gjort tiltak for å unngå slike situasjoner i fremtiden, men vi vil bare advare mot denne jordmoren i tilfelle det er flere lesbiske fra Verdal som kan risikere å få henne som jordmor.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941804-for-dere-som-bor-p%C3%A5-verdal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Jeg skal inn til hun i morgen, snakka såvidt med henne i dag og fikk ikke noe spesiellt godt inntrykk av henne..

Enda jeg er hetro og venter nr 4. Syns det er trist at en jordmor kan oppføre seg sånn, hun skal jo være til støtte og hjelp under svangerskapet.. ikke rart terskelen blir høy for å kam ontakte jordmor under slike omstendigheter.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Vi har sendt inn klage på henne til Fylkesmannen, og ble tatt seriøst der, så da håper jeg hun tar det til seg, og ikke slenger med leppa til flere.

mie75: huff, kan ikke si jeg misunner deg nei. Får håpe du får mere respekt enn hva vi gjorde :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...