Gå til innhold

usikker om vi skal vite kjønnet.....

Anbefalte innlegg

hva ville dere gjort? har en gutt og en jente fra før av og denne gangen vil mannan at d skal være en overaskelse, men jeg er så nyskjerrig så jeg må vite det.... føler sterkt på meg at det er en gutt=) men må vite d for det.. Spiller virkelig ingen rolle hga det er men føler jeg må vite hvem som bor inni magen min;).. Hvis jeg får vite det er det jo vanskelig å holde det hemmelig, kanskje man forsnakker seg....ungen kommer jo så man får jo vite kjønnet uansett....=)

Fortsetter under...

Vi venter vår første og vi bestemte oss for å få vite kjønnet, men ingen andre får vite det. Det er vår hemmelighet. Forsnakkelse kan jo skje, men i utgangspunktet skal vi holde det hemmelig om/at vi vet kjønnet også. Vi svarer bare at det er hemmelig hvis noen spør, at ingen får vite om vi vet det eller ei. Det er kanskje litt sært...

Jeg kjenner at det er deilig å vite litt mer om hvem som bor inni meg. Spennende nok bare å være gravid!

Jeg ville vite det og angrer ikke :) Er min første. Synes jeg kom mye nærmere babyen, deilig å kunne snakke om henne som "hun" og ikke "det" eller "den" :) Hadde heller ingen tanker om å holde det hemmelig, fortalte det til alle på jobb rett etter ul og resten av familie og venner fikk melding :)

Annonse

Vi visste ikke med første, og det var kjempespennende! Visste at det var gutt likevel. Denne gangen har vi fått vite det, og jeg synes det er herlig å vite hva som er i magen! Knytter meg på en helt annerledes måte enn sist :) pappa'n synes også det er stas å vite det!;)

Lykke til uansett hva dere velger :)

Jg tenkte også at jg ik ville vite kjønn, men mannen min ville. Etterhvert som jg begynte å se i butikken etter klær er jg glad vi valgte å vite kjønn. D er nesten ingen kjønnsnøytrale klær nesten. Har alltid tenkt at jg ik skal vite hvis jg ble gravid, men nå kjennes d godt å vite kjønnet.

jeg vil vite det, mens pappan er litt mer i tvil..

men jeg syns det er helt håpløst å finne kjønnsnøytrale klær til en normal pris, så jeg håper han bestemmer seg for at vi kan vite det.

Jeg hadde aldri klart å holde på hemmeligheten om bare jeg skulle visst det, så om han absolutt ikke vil vite, så kan ikke jeg få vite det heller... :P

en venninne av meg, som har valgt å ikke vite, sier hun ser på nysgjerrigheten som en ekstra liten motivasjon til å komme seg gjennom fødselen ;-)

Jeg klarte ikke la vær, men jeg var også ganske sikker på at det var en lillebror, noe som stemte.

Annonse

Jeg valgte å få vite det, mens mannen min ikke vet det.....så jeg kan ikke snakke med ham om det, og har ingen å dele tankene mine med. I starten tenkte jeg at dette skal gå fint, men nå er det stadig vanskeligere, og selv om jeg holder munn, av respekt for hans ønske, så er det tungt for meg å ikke ha noen å snakke med og dele gleden med.... Det bryter meg ned innvendig.... Så dette er ikke enkelt.... Kan ikke kose meg med å prate om babyen, så det føles trist rett og slett....så det beste er nok om begge foreldre er enige....

ok har egentlig ikke tenk over at dt kan bli så vanskelig.... hmmmm

men tror jeg blir gal om jeg kke får vite det hvis u skjønner....

hvordan klarer u å holde d hemmelig, kjøper u bare nøytrale unisex klær? er dette din 1?

Jeg tør ikke kjøpe noenting faktisk.... Så det er skikkelig kjipt.... Det er mitt andre bam, men hans første. han vet at jeg har det vanskelig fordi jeg ikke kan snakke om det, men han mener at det ikke burde spille noen rolle, siden det viktigste er at det er en baby... Jeg tror dessverre ikke jeg klarer å få ham til å skifte mening.... Selv om han ser at jeg gråter over dette... Og jeg er redd for at det kommer til å frata meg gleden etter fødselen også.... For da skal han gjerne snakke mye om babyen, mens jeg har måttet holde det inni meg i 22 uker:(

ååå blir enda mere usikker nå.. vil jo at det skal være spennende undr fødsel og ikke vite, men på en annen måte vil jeg så gjærne vite også.... men kjøper dere nøytrale farger da eller bruker dere klærne fra forrige gnag selv om det blir motsatt kjønn? må kjøpe alt på nytt siden jeg flytta og ga fra meg alle babyklærne.... så usikker om jeg skal vite d eller kjøpe kun hvitt beige osv....

La det være en overraskelse!

Vi har ikke villet vite det med våre, og det er fantastisk å få vite det akkurat idet barnet er ute. Alt er så planlagt og kontrollert, så det er deilig å spare noe til å være overraskelse.

Du trenger jo ikke mange plaggene, så du kan kjøpe noen hvite til den/de første dagene. Vi fikk så mange klær av venner og familie etter fødselen at det holdt fint til vi kom oss i butikken for det som manglet.

Evnt kjøper du noen antrekk i blått/rosa og beholder lappen på, og vasker "riktig" farge idet dere kommer hjem fra sykehuset, og bytter det andre.

Jeg skjønner godt problemstillingen om klær. For 4 år siden da jeg kjøpte var det så mye mer å få tak i, mens nå litt mindre. Det jeg har sett til nå uten å ha kjøpt er en del fra Name it og litt fra Cubus. Ikke så kjempemye, men man trenger strengt talt ikke en hel kommode siden man får en del ved fødsel og har permisjonstid man kan shoppe litt :) Er ganske glad i nøytrale farger egentlig så det gjør meg ingenting om barnerommet er lyst og fint heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...