Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Skjønner ikke hva som er vitsen med og ha meg registrert:( Jobbet masse der i begynnelsen og så slakket det litt av med vakter. Sjefen sa hun var meget fornøyd med meg og at jeg kom til og få endel vakter fremover. Men nå er det snart 3 måneder siden jeg har fått en eneste vakt og jeg begynner og lure på om de synes det er morsomt når jeg setter smilefjes på at jeg kan jobbe også sender de ut ledige vakter, men når alt kommer til alt så får jeg ikke noe vakt:( Har 75% stilling et annet sted så jeg bekymrer meg ikke økonomisk!
Tigerpote Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Ta en tlf og spør de rett ut. Hvis du ikke får vakter så hadde jeg pakket sakene mine og ikke orket å bruke mer tid på de
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Slik har jeg det på jobben min jeg også. Har 75% stilling fast, men har hele tiden sagt jeg ønsker mer. Men selv om jeg setter meg som ledig på mingat, så får jeg ingen vakter. Tror siste var i januar/februar en gang til tross for det florerer i ledige vakter. Er vel billigere å leie inn assistenter enn meg... Men okay, jeg bryr meg ikke så veldig, er sykmeldt nå, og iløpet av dette året kommer det en liten baby Og etter det blir det å finne en ny jobb en annen plass!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Jeg har ansvaret for å dele ut vakter via b.la "minGat", og det er kjempevanskelig! De som har småstillinger blir prioritert, og de som er f.eks sykepleier/vernepleier blir prioriert da det er der behovet ligger på kveld, helg og natt. Skjønner godt at vikarene blir frustrerte, men sånn er det desverre å være vikar. Vi har forsøkt hele tiden å gi litt til de som vi har brukt minst og, men det er oppsiktsvekkende hvor sjeldent de faktisk kan. (Nå sier jeg ikke at det er sånn for deg, HI) Jeg spurte 8 vikarer om de kunne jobbe i sommer da jeg laget sommerturnus, og alle var overlykkelige over å bli spurt. Men når alt kom til alt så skulle de jo ha ferie selv, må vite. Så vi har endt opp med å bruke kun de med småstillinger i sommer fordi ingen av vikarene kunne når vi hadde behovet. Og til et apropo, når vi har ledige vakter i Gat, så er det ikke alltid sånn at vi fyller de opp. Det kan være at vi klarer oss med en lavere bemanning...
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Hi her Men det rare er jo at mange av vaktene jeg har fått tilbud om har flere som jobber 100% jobbet overtid på, en hadde f.eks en måned 38 timer overtid og jobber i tillegg 100%! Men kan ikke skjønne hvordan dette kan lønne seg, men heretter orker jeg ikke besvare min vakt og jeg orker ikke legge inn smilefjes. Skal søke på andre jobber for det kan jo virke som om det er trynefaktoren som slår inn:(
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Hi her Men det rare er jo at mange av vaktene jeg har fått tilbud om har flere som jobber 100% jobbet overtid på, en hadde f.eks en måned 38 timer overtid og jobber i tillegg 100%! Men kan ikke skjønne hvordan dette kan lønne seg, men heretter orker jeg ikke besvare min vakt og jeg orker ikke legge inn smilefjes. Skal søke på andre jobber for det kan jo virke som om det er trynefaktoren som slår inn:( Oij, ja det var rart. Det har ikke min avdeling økonomi til. Vi har en sykepleier som alltid sier ja, stiller opp på kort varsel osv, men hvis hun har bikka 35.5 timer så må vi ta noen andre. Hun får kun overtid dersom det ikke er mulig å få noen andre til å jobbe...
Cimorene Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 På flere jobber jeg har hatt, bruktes ikke minvakt/gat aktivt, men de har lister man skriver seg opp i. Kanskje de har det samme på din jobb? Ring de og si fra at du er interessert i flere vakter og gjerne si når det passer for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå