5barnsmamma? Skrevet 12. juni 2012 Forfatter #26 Del Skrevet 12. juni 2012 Lykke til på 3D UL i dag Eaglebeagle Det er fantastisk... Jeg skal på vekstkontroll om noen timer på sykehuset, det er alltid spennende å se om hun vokser og koser seg der inne fremdeles Jeg er nå 30+3 idag, og det er maks 8,5 uke igjen Apropos formen, så er den ganske grei, hvis jeg ser bort fra bekkenet... Men i helgen har jeg merket at jeg har begynt å samle vann fra rumpa og helt ned til tærne, hjelp! hvordan blir det da når varmen setter inn :/ Du da, Celcius73, hvordan er formen din? Lykke til! Var på vekstkontroll sist jeg var gravid, vesla lå stort sett 12% under hele tiden, men fulgte sin egen kurve. Hun er fremdeles liten - men du verden å "stor" hun er på alle andre måter en fysisk :-) Hun ruler huset totalt, og setter sine storesøsken på plass. Hun vi fikk snikkikke på i dag, var ikke like liten, lå faktisk 4 % over snittet. Blir spennende å se hvor stor hun ender opp med å bli. Forrige jenta var bitteliten 46 cm og 2820 gram. :-) Da var nok en vekstkontroll unnagjort, og man kan jo bli forvirret av mindre... Forrige gang, for 1,5 uke siden ble hun estimert til ca. 10% over snitt, igår ble hun estimert til 10% under... (dvs. at hun hadde gått ned i vekt!) Fikk også se henne på 3D, og med de bollekinnene hun har fått nå, så tviler jeg på at hun ligger under snittet. Det er ulempen med at det forskjellige leger som måler hver gang. Skal inn igjen om 1 uke for å måle fostervann. Jeg ble litt stressa med en gang, men håper og tror hun har det bra der inne i magen, for hun har et helt annet aktivitetsnivå enn brødrene sine (som fikk for lite næring de siste ukene). Så jeg satser på en "stor" baby denne gang (helst etter uke 37) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941781-uke-29/page/2/#findComment-144309085
eaglebeagle Skrevet 12. juni 2012 #27 Del Skrevet 12. juni 2012 Lykke til på 3D UL i dag Eaglebeagle Det er fantastisk... Jeg skal på vekstkontroll om noen timer på sykehuset, det er alltid spennende å se om hun vokser og koser seg der inne fremdeles Jeg er nå 30+3 idag, og det er maks 8,5 uke igjen Apropos formen, så er den ganske grei, hvis jeg ser bort fra bekkenet... Men i helgen har jeg merket at jeg har begynt å samle vann fra rumpa og helt ned til tærne, hjelp! hvordan blir det da når varmen setter inn :/ Du da, Celcius73, hvordan er formen din? Lykke til! Var på vekstkontroll sist jeg var gravid, vesla lå stort sett 12% under hele tiden, men fulgte sin egen kurve. Hun er fremdeles liten - men du verden å "stor" hun er på alle andre måter en fysisk :-) Hun ruler huset totalt, og setter sine storesøsken på plass. Hun vi fikk snikkikke på i dag, var ikke like liten, lå faktisk 4 % over snittet. Blir spennende å se hvor stor hun ender opp med å bli. Forrige jenta var bitteliten 46 cm og 2820 gram. :-) Da var nok en vekstkontroll unnagjort, og man kan jo bli forvirret av mindre... Forrige gang, for 1,5 uke siden ble hun estimert til ca. 10% over snitt, igår ble hun estimert til 10% under... (dvs. at hun hadde gått ned i vekt!) Fikk også se henne på 3D, og med de bollekinnene hun har fått nå, så tviler jeg på at hun ligger under snittet. Det er ulempen med at det forskjellige leger som måler hver gang. Skal inn igjen om 1 uke for å måle fostervann. Jeg ble litt stressa med en gang, men håper og tror hun har det bra der inne i magen, for hun har et helt annet aktivitetsnivå enn brødrene sine (som fikk for lite næring de siste ukene). Så jeg satser på en "stor" baby denne gang (helst etter uke 37) Jeg tror dette med vekstestimat er en litt usikker vitenskap. Med sønnen min, fikk jeg vite at han trolig ble en gigant på over 4 kg. I virkeligheten veide han rett over 3, men var riktignok 55 cm lang. Med jenta, som hele tiden var litt liten, følte jeg at vi ble dratt inn i en kontrollsone. Hun var bare liten, seg selv akkurat passe stor. Selv om både mannen min og jeg har per def små hoder (he he, måtte spesialbestille russelue), hang de seg voldsomt opp i at hun hadde bittelitt mindre hode enn normalen. Det var til slutt en overlege som sa at nå hadde vi målt nok, og at fulgte sin egen kurve perfekt. Har fått to barn med 31 cm rundt hodet, og det har jo bare vært en fordel med tanke på selve fødselen :-) Det er jo flott man får god oppfølging og kontroller, det gjør jo at vi har et av verdens tryggeste land å bli mødre i - men det kan jo noen ganger skape usikkerhet og utrygghet hos oss, når det egentlig ikke er noen grunn. Det går nok supert med lillesnuppa di :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941781-uke-29/page/2/#findComment-144309186
Celcius73 Skrevet 12. juni 2012 #28 Del Skrevet 12. juni 2012 Formen er stort sett bra,med unntak av at jeg blir fort sliten, sover dårlig om natta når det er varmt og er fryktelig plaget med hevelser i beina Bekkenet har oppført seg utrolig pent i det siste, så jeg er veldig glad for at masse nålestikking hjelper! Tror jeg må prøve noen nåler jeg også, ser ut til at fysioterapi timen kan la vente på seg... På meg har det hatt veldig god virkning - altså øreakupunktur Klarte fint ei uke på ferie med en hel dag i dyreparken Tar ny "påfylling" ca hver 3 uke for å holde det i sjakk. Lurer virkelig mange ganger på om jeg i det hele tatt hadde vært oppegående uten den behandlingen? Vi skal på vekstkontroll i uke 28, ca to uker til. Er veldig spent, magen vokser jo godt..hehe.. så satser på at den lille også har gjort det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941781-uke-29/page/2/#findComment-144309475
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå