Gå til innhold

Har DU noen rare uvaner?

Anbefalte innlegg

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Sorterer smartiser før jeg spiser dem, alle må ligge sammen med sin farge, og alle må være like mange i alle fargene, de som blir "for mange" gir jeg til samboeren.

Når jeg er alene sutter jeg på overleppa (gjør det faktisk nå!)

Kan åpne kaffepulver glasset flere ganger pr dag for å lukte på det (liker ikke kaffe, men ELSKER lukta)

Når kontrollene til tv'n ol ligger på bordet, må de ligge i rett rekkefølge (den lengste til den korteste, og de må ligge med enden jevnt med bordkanten

Når klærne henges til tørk Må de henge etter hvem som eier dem (samboeren sitt for seg selv, mitt for seg selv og ungene for seg selv) Det må også henge i "rett" rekkefølge; Bukser, gensere, t-skjorter/topper, sokker, truser/boxer, sokker, sokkene må henge par vis, alt må henge etter farger også. Er det rart jeg kan bruke opp til 1 time på å henge opp klærne?! Hjelpes..

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg kan aldri bytte pålegg på brødskivene i løpet av måltidet. Elsker å dekke bordet med masse pålegg til helgefrokosten, men har jeg først tatt brunost på ei skive så må jeg ha brunost på alle. Dette gjelder forsåvidt også drikke, har jeg startet med eplejuice må jeg drikke det hele måltidet.

Hvis en ostehøvel er brukt til f.eks brunost kan ikke jeg bruke den samme til hvitost.

Hummm... Trodde dette var normalt jeg.. Det med osthøvelen altså?! Er ikke godt med brunost og hvitost sammen!

Skrevet

Deilig å se når andre har de samme uvanene, he he... Jeg må alltid spise saltet på saltstengene først... Må alltid stå opp igjen og gå på do hvis jeg blir liggende våken litt... uansett om jeg må eller ikke...

Skrevet

Herregud så mye gærne folk det finnes der ute.... Syke syke damer!!!

Skrevet

Dolokket må alltid være nede når jeg trekker ned... Blir irritert når andre lar dolokket stå oppe etter de er ferdige, jeg titter inn på badet for å se, og hvis ikke, må jeg lukke det ned med èn gang

Det med å kjenne etter ruglete hårstrå kjenner jeg igjen! eg har langt lyst hår, men har opplevd å finne et tykt, kobberrødt hår, og flere kullsvarte - dette syns jeg er så fascinerende at jeg må røske de ut, kjenne på de, studere dem nøye -for så å spise dem.. tygger av millimeter for millimeter med fortennene...

Er ikke nøye på kontakter, låste dører osv, men platene på komfyren må ha en spesiell sjekk hver gang jeg er ferdig met å bruke dem. Da sier jeg høyt for meg selv, mens jeg tar på hver bryter :"O-F-F, O-F-F, O-F-F - Da er jeg helt sikker på at alt er avslått..

Blir litt sånn matt av folk som sier "guuhd, jeg er så GææRN, altså!"

Skrevet

Jeg har to vaner som irriterer vettet av meg.

1. Når jeg legger meg, hver gang jeg bytter stilling og hver gang jeg våkner i løpet av natten må jeg gre håret før jeg kan slappe av igjen.

Prøver jeg å overse behovet er det som å ligge på nåler, og det er umulig å sove.

2. Hater smuler og rusk i sofaen så støvsuger den minst to ganger om dagen. Men dette løser seg når jeg en gang får kjøpt ny sofa da det er akkurat denne sofaen som gir den trangen.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Mye gøy lesning og litt rare er jo alle mennesker! ;)

Jeg liker å ha pyntetingene satt på en spesiell måte. De må stå rett og jeg liker at bildene henger rett.

Står ting litt for nær hverandre, så flytter jeg av og til litt på de så de ikke "gnisser" inntil hverandre.

Men jeg har slitt med tvangstanker i perioder og det var IKKE gøy!!! Det var direkte fælt og jeg var livredd for å bli gal, skade folk og spesielt samboeren min eller de jeg er tante til...

Men dette er en annen sak og heldigvis ikke plagsomt lengre...

Skrevet

Enten må det se ut som en helvette hjemme ( ikke å foretrekke), eller så må de se helt plettfritt ut Helt perfekt. Klarer ikke at alt er vasket og ryddig om kaffetrakteren står skjevt. Enten eller. Irriterende å ikke kunne ha et balansert forhold til det...

Jeg fikler mye med ringene mine.

Jeg peller på sår. Har så mye arr på hele kroppen. Får vann i munn av å pelle på sår. Blod som kommer ut er herlig, men på film så brekker jeg meg om eg ser blod. :P

Jeg heiser mye på buksa.

Jeg klarer ikke legge fra meg dårlig humør.

Jeg må vaske meg sinnsykt godt nedentil og bak når jeg dusjer. De merkligste stillinger for å få meg HELT ren. JA, jeg er rar :) Ikke veier jeg 200 kg og ikke kommer til. Jeg bare må være HELT ren.

Om EN neggel brekker, så biter jeg av resten også..

Gøy å lese om andres feil og mangler.. Som egentlig er herligheter :D

Skrevet

Dolokket må alltid være nede når jeg trekker ned... Blir irritert når andre lar dolokket stå oppe etter de er ferdige, jeg titter inn på badet for å se, og hvis ikke, må jeg lukke det ned med èn gang

Det med å kjenne etter ruglete hårstrå kjenner jeg igjen! eg har langt lyst hår, men har opplevd å finne et tykt, kobberrødt hår, og flere kullsvarte - dette syns jeg er så fascinerende at jeg må røske de ut, kjenne på de, studere dem nøye -for så å spise dem.. tygger av millimeter for millimeter med fortennene...

Er ikke nøye på kontakter, låste dører osv, men platene på komfyren må ha en spesiell sjekk hver gang jeg er ferdig met å bruke dem. Da sier jeg høyt for meg selv, mens jeg tar på hver bryter :"O-F-F, O-F-F, O-F-F - Da er jeg helt sikker på at alt er avslått..

Blir litt sånn matt av folk som sier "guuhd, jeg er så GææRN, altså!"

Godt jeg ikke er den eneste med hår-uvanen. Jeg skulle ønske jeg kunne kvitte meg med den, men hånda bare sniker seg vei opp til håret :P jeg spiser det ikke da, men hiver det på gulvet. som gjør at jeg må støvsuge ofte. Huff, når jeg skriver dette så skjønner jeg jo hvor sykt det høres ut :P

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Jeg må ha alt symmetrisk rundt meg. Står det tre glass på bordet f.eks må de stilles på rekke, og sortert etter størrelse.

Når jeg dekker bordet må kniven alltid ligge innerst mot tallerkenen, med eggen mot porselenet, og gaffelen skal ligge så skaftene er helt parallelle. Bestikket og tallerkenen skal ha samme midtlinje. Glasset skal stå i en rett vinkel midt mellom tallerken og bestikk, og alle glass langs en langside (blir sjelden mer enn to) må stå i samme avstand fra bordkanten. Det var ett eksempel fram min hverdag. Kanskje ikke rart jeg blir sliten på kvelden.

Klesvasken må henges på rett måte, og jeg blir GAL når mannen bare har slengt det opp på snora uten mål og mening. Samme når han har ryddet ut av oppvaskmaskina, så må jeg gå over etterpå og gjøre det "rett". Stakkars mann :P

Skrevet

Begynner alltid å lese aviser og magasiner fra siste side til første side.

Må holde pusten når jeg kjører gjenom en tunnell.

Hvis jeg kjeder meg, napper jeg ut øyevipper.

Når jeg skal sove må jeg ha dyna slik at den dekker hele meg, utenom øyner og nese. Det er spesielt viktig at dyna dekker ørene. Hvis "noen" er ute etter å ta meg om natten, så er det nemlig ørene de går etter. (patetisk)

jeg må ha velstelte negler. Hvis jeg må gå en time eller to med et hakk i en negl, uten å få ordne opp, så er dagen ødelagt.

Skrevet

Smarties blir sortert etter farge og spist 2 om gangen. Er det noen til overs som ikke matcher i farge kaster jeg dem.

Jeg har system I oppvaskmaskinen... Hvis mannen har satt inn feil tar jeg alt ut og setter inn på nytt.

Klærne til jenta mi må bli brettet på en spesiell måte. Har mannen brettet klær må jeg gjøre det på nytt.

Jeg må alltid snooze vekkerklokka to ganger eller så er dagen ødelagt. Av den grunn stiller jeg den 18 minutter før jeg må stå opp (snooze tiden er 9min)

Jeg må ha samme parkeringsplass på en spesiell butikk (kun den ene). Er den ikke ledig så venter jeg til den blir det ellers så kan jeg ikke handle der.

Og mye mye mer..

Forresten den greia med popcornet gjør jeg også...husker ikke hvem som skrev det.

Kaller det sjarmerende jeg :P

Skrevet

Har ikke så mange uvaner, men listen over tvangstanker og -handlinger blir lengre og lengre. Tør ikke å si for mange, for å ikke bli gjenkjent her inne, men kan ta noen som ikke andre har nevnt så mange ganger her.

Må faste innimellom. Jeg bare får det for meg, at jeg Må la være å spise. Enten en dag, eller en uke. Det kommer an på hvor sterk tvangen er.

Spiller kabal på pc'en hver kveld før jeg "får lov" å sove, men da Må jeg klare 745 poeng, eller så må jeg begynne på nytt. Kan få det til på første forsøk, eller 20.

Fikser ikke at matvarer er blandet på tallerken, utenom salater og dressinger. Grønnsaker for seg, ris for seg osv, uten at det er borti en annen type mat. Spiser derfor ikke saus, fordi jeg er redd for at det "binder" maten.

Om jeg skal skrive en å på tastaturet her må jeg alltid skrive den som å først, før jeg kan skrive med liten bokstav (tar den selvfølgelig bort, og bytter den ut med liten)

Jeg må alltid skrelle epler, pærer, plommer osv, og spise skallet først, før jeg kan begynne på selve frukten.

Kunne fortsatt i en halv evighet :P

Blir sett på som en raring, men jeg selv er så vant med det at jeg omtrent overser det - selv om det innimellom kan være noen ting som KUN er slitsomme.

Skrevet

jeg må alltid ha dyna mellom knærne når jeg skal sove, og får litt klaustrofobi om noe ligger å klistrer beina mine sammen (mannen pleier av og til å legge ein fot over mine, og da er natta litt ødelagt for min del..)

jeg må ha telefonen innen rekkevidde uansett, den er med i senga, på do, og ligger så lant ut på benkekanten mot dusjen som jeg kan få den når jeg skal dusje, jeg får litt krea om jeg ikke har den nært.. men det er ofte jeg går glipp av en meldig eller en telefon likevel.. må bare ha den nært - i tilfelle.

jeg pirker på alt av nupper og sår/skorper og om jeg begynner på en prikk så må jeg sjekke om jeg finner flere..

jeg må fjerne hard hud på fingrene/rundt neglene er helt nazi på dette, og det ser ikke særlig bra ut.. pirker også om jeg har hard hud på føttene..

det tar meg en evighet å spise brødskiver, fordi jeg er veldig nøye med at det skal være likt fordelt med pålegg, og at det skal være smør helt ut til skorpene. og om det er smørepålegg så er mye bedre enn lite.. mannen ler ofte av meg..

hver gang vi skal se på dvd så må jeg si til meg selv, så må vi ha det på norsk. det har jeg blitt mobbet en del for..

jeg må planlegge alt til det ytterste, men det er sjelden jeg må følge planene.. som pakkelister, gjørelister, huskelister, vaskelister..

og så elsker jeg å lukte på vaskemiddel til klær <3

Skrevet

Haha, så søte dere er :)

Kom på en til: jeg er avhengig av tyrkisk pepper. Spiser 3-4 poser i uken og har fast rutine hvordan det skal gjøres. Tar alltid to drops i munnen, (bare ett drops om gangen blir bare smålig og å terge meg selv synes jeg). Suger på dem til hullene til pulveret blir store nok til å frigjøre pulveret. Når dropsene begynner å bli mindre setter jeg to bestemte tenner i hvert av hullene på et drops og tygger til slik at den deler seg i to. Så skraper jeg ut resten av pulveret med fortennerne før jeg knaser restene og pakker to nye drops i munnen. Slik holder jeg på i runder på 5-6 før jeg skyller munnen med drikke (blir sterkt etterhvert!). Tar så en liten pause før det er på'n igjen..

Skrevet

Hehe Jeg gjør det samme bare jeg sier O.K

Skrevet

Hurra, endelig en psyko-tråd :-)

Jeg...

- Bytter sokker flere ganger om dagen da jeg hater at sokkene mine er skittne. Dessuten bruker jeg kun hvite eller svarte.

- Ser på papiret etter jeg har tørket meg ved toalett besøk for å sjekke at det ikke er blod ol der.

- Jeg lukter på overleppa mi. ( dytter tunga i overleppa for så å dytte den opp til nesen.). . . Hvorfor? Aner ikke.

-Jeg Må ha tyggis, hele tiden. Jeg er så sliten i kjeven, men jeg er nødt.

- Jeg får alltid lyst på frokost når jeg ser noen spiser frokost på tv.

Skrevet

Hurra, endelig en psyko-tråd :-)

Jeg...

- Bytter sokker flere ganger om dagen da jeg hater at sokkene mine er skittne. Dessuten bruker jeg kun hvite eller svarte.

- Ser på papiret etter jeg har tørket meg ved toalett besøk for å sjekke at det ikke er blod ol der.

- Jeg lukter på overleppa mi. ( dytter tunga i overleppa for så å dytte den opp til nesen.). . . Hvorfor? Aner ikke.

-Jeg Må ha tyggis, hele tiden. Jeg er så sliten i kjeven, men jeg er nødt.

- Jeg får alltid lyst på frokost når jeg ser noen spiser frokost på tv.

Hahah samme her bortsett fra de to siste :D bytter sokker flere gang for dag og går gjerne over gulvet med tørrmopp flere ganger for å fange opp ny skit..

Lukter mye på overleppa om jeg har drukket kaffe :D lukter godt da:D

å dobesøkene snakker vi ikke om..:D

Skrevet

Hehe, ser flere har noe av de samme greiene jeg har. :)

Jeg spiser også sjokolade lag for lag, og jeg må også ha samtlige matvarer i munnen samtidig når jeg spiser middag.

Dessuten Må toalettpapirrullen være riktig vei (med papiret ut), og jeg snur den alltid om det er "feil" vei, selv hos andre.

Jeg må også ha et glass vann ved senga om natta, og jeg Må gå på do rett før jeg legger meg, selv om jeg egentlig ikke må tisse.

Jeg takler ikke maskaraguffe i øya, så jeg sjekker etter det hele tiden.

Piller på sår og kviser.

Biter på innsiden av kinnene, spesielt om jeg er stresset.

"Varmer" smarties, nonstop og lignende godteri i hendene før jeg spiser dem.

Må alltid ta ut alt av stikkontakter etc før jeg legger meg eller går ut.

Jeg kan ikke spise godteri mens jeg går, ei heller drikke. Må stoppe opp for å spise og drikke. Kan heller ikke spise mat/godteri uten at jeg har noe å drikke for hånden, da går jeg heller sulten. Dessuten liker jeg ikke å spise middag eller snop uten pepsi max, så det å ikke ha det i hus er den beste slankekuren jeg har!;)

Og så har jeg sikkert flere ting som jeg ikke kommer på i farta!;)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Jeg får ikke av meg sokkene kjapt nok jeg heller. Har to par som ligger ved skoene (skifter de seff ut etter et par bruk med nye rene), bruker sokker kun i sko, ikke inne. Vet ikke om det er noe uvane da, hehe smile.png Ellers er jeg ''normal'', gjør ting alt for ofte i siste liten, og drøyer generelt for lenge med det meste..

Hehe sånn gjør jeg det og, hater å bruke sokker :) Legger de vedsiden av her og ;) eller oppi. Skal vi se..noe mer.. jo fikser ikke å gjøre skikkelig husarbeid når det er folk hjemme, må gjøre det alene ;) Noe som ikke er så lett med 2 barn og en mann, men er jeg hjemem med barna på dagtid f.eks så leker de på rommet elelr går ut så jeg får gjort rent. Jeg gjøre miinimalt med husarbeid etter barna har lagt seg ;) Ja og jeg er forferdelig lat når det kommer til det å kaste tomme toalettpapir hylstre. Jeg setter dem oppå bossbøtta på badet, så må mannen min kaste dem når han må på do hehe ;) Jeg føler og at jeg må riste genseren eller toppen min ett par ganger om dagen, føler jeg går rundt som en stor smule :)

Skrevet

Tror mange her hadde "dødd" av å komme hit på besøk, virker som om alle har støv på hjernen! Jeg HATER husarbeide og gjør bare det aller nødvendigste, ofte blir det bare etterlatt til mannen som har litt mer ordenssans enn meg ;-)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet (endret)

Tror mange her hadde "dødd" av å komme hit på besøk, virker som om alle har støv på hjernen! Jeg HATER husarbeide og gjør bare det aller nødvendigste, ofte blir det bare etterlatt til mannen som har litt mer ordenssans enn meg ;-)

Haha da er vi to :D

Signerer forresten også den om dorullen, papiret Må være ut. Får fnatt om den plutselig henger med papiret inn, selv om det ikke er i mitt hus :P

Endret av Mentha & Junior
Skrevet

Hehe, hvor skal jeg begynne??? ;)

1: jeg banker i bordet sikkert 1000ganger om dagen (banker tre ganger, hvorfor veit jeg ikke)

2: her en skikkelig sjekkerunde hver eneste kveld (går nesten ut på tvang dette her altså) hvor jeg først, i riktig rekkefølge, går over ALT på kjøkkenet, så ut i stua for å sjekke ALLE stikkontakter, i gangen sjekker jeg alle stikkontakter, på badet sjekker jeg at doen ikke er tett(det skjedde en gang, og da hadde vi vann over hele badet!)

3: når jeg skal legge meg, sjekke rjeg begge ungene. Sjekker at de ikke er for varme, at de ikke har leker i sengen eller i hånden, passe på vinduene deres og stikkontaktene rommet...

Kan med andre ord ta litt tid å komme seg i seng her ;)

Skrevet

Klarer ikke gjøre husarbeid med andre voksene i huset, blir super irritert om jeg må gjøre det. (vet godt at dette stammer fra en mor som gikk etter meg og fortalte at jeg ikke hadde gjort god nok jobb her, eller vaska der)

Må skylle glasset før jeg har oppi drikke og må tømme ut litt av drikka før jeg drikker om jeg skal ha saft eller vann.

Sjekker at utgangsdøra og vinduer er låst skikkelig minst 2 ganger før jeg legger meg, noen ganger flere og etter jeg legger meg må jeg stå opp igjen å sjekke en gang til.

Hater ting, jo mindre ting man har i huset jo bedre. har jeg en dårlig dag så føler jeg meg bedre om jeg kan kaste noe.

Finnes ikke ting i huset mitt som ikke er bruksting annet en bilder og ting barna lager.

Eier minimalt med kjøkkenutstyr (men har det jeg trenger)

Eneste som er vanskelig å holde nede selv om jeg prøver er barnas leker.

sikkert hundre andre ting som jeg ikke tenker over så mye

Skrevet

artig tråd :D måtte lese gjennom før jeg innså uvanene mine ;)

- Jeg må også skylle glasset flere ganger når jeg skal drikke vann (gjelder bare vann, da),

- snur dopapiret "riktig vei" også hos andre,

- må ha pålegg på HELE skiva (gjelder også skinke og ost, jeg bare skjærer dem sånn at hele skiva blir dekt uten at det går over kantene heller)

- også spiser jeg alltid skorpa først,

- må skjære bort brune flekker på bananer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...