Gå til innhold

Lite aktivitet..

Anbefalte innlegg

Syntes det er lite aktivitet her inne.. Gledet meg lenge til å høre til en termin klubb, men her er det jo ikke mye som skjer.

Hva kommer det av? Er det fordi man ikke har passert 12 uker enda?

Jeg selv er 12+3 og skal på ul i morgen. Jeg har klart og finne hjertelyden med doppler senest i dag! Jeg har vært sykemeldt i 2 mnd pga blødninger (en tvilling som ikke utviklet seg), og har nå startet i jobb igjen! Syntes det er litt tøfft! Blir mer sliten og trøtt, og trur jeg har kjent bekkenet de siste dagene. Ikke så mye i korsryggen, men i lyskene.. I dag var jeg på første sv.skaps kontroll, og er offesiellt gravid. hurra...

Hvordan er det med dere andre?

come on, la oss skape litt liv her inne!

hehe

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941626-lite-aktivitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er veldig enig med deg at det er lite liv her inne.

Jeg er 14 uker imorra, og har vært til tidlig UL i uke 11, og jordmor i uke 12.

Termin 2. des.

Har hatt 20 % sykemelding denne måneden, så fra og med imorra skal jeg prøve full stilling igjen.

Har en arbeidstid som er fra 7-16 men dog noe fleksibel. Og det har vært veldig tungt å skulle stå opp så tidlig. Blir spennende å se om jeg orker full stilling igjen :)

Har du begynt med noe forberedelser enda??

Sitter og kikker på barnevogner, selv om vi har bestemt at vi skal vente til etter ferien med å kjøpe..

Mange som er i møkkaform tror jeg ;)

Var tilbake 2 uker i jobb, men tok en tur til legen idag etter å nesten ikke klare å gå etter jobb.

Fikk beskjed om at jeg har bekkenløsning og ble sykemeldt 1 mnd, da det ikke er så mye å få tilrettelagt når man er alene med en muiltihandikappet og ikke har mulighet for å få noe hjelp fra koleger..

Eller er jeg trøtt og har hodepine, ubehag i livmora som tydeligvis vokser.

Var på ultralyd hos en senil gynekolog på tirsdag, klaget og fikk ny time hos en annen imorgen :)

Ellers syns jeg alt er litt bæsj for tiden siden formen er møkk..

Enig i at det ikke er så mye liv og røre her inne;) min unnskyldning er vel bare at formen ikke er så god. Men det gjelder nok ikke bare meg;) kvalm, trøtt og sliten etter lange dager på jobb!

Ellers kjenner jeg vel litt på frykten for at ting skal gå galt om jeg blir for engasjert og virkelig begynner å glede meg til den lille skal komme.. Vært på ul denne uka og alt står bra til nå i uke 12, men man kan jo liksom ikke være sikker., så er nok litt tilbakeholden på forumet også.

Men det vil komme seg håper jeg!

Det er bra det fins engasjerte sjeler, det kan jo komme til å smitte resten av oss:-)

helt enig.... :P jeg er tilbake på jobb og ifølge andre her inne som deler mine symptomer så har jeg mest sannsynlig bekkenløsning... og jeg har rett og slett ikke orker pc etter 8 timer med pc på jobb. har fri idag da :P

jeg glemte å gå på 1.svangerskapskontroll... :( kan dere tro det... jeg bestilte time i begynnelsen av mai og fikk time den 30 og laget huskelapp på mobilen og jeg må ha gjort noe feil for den ga aldri beskjed. og jo nærmere 30 mai kom jo mer trodde jeg det var 31.mai. snufs snufs. :( så nå har jeg bestilt ny time. blir 13 uker imorgen. :P håper ikke det gjør så altfor mye. så var litt deppa pga det også :(

Annonse

Jeg var på første kontroll på tirsdag. Var på tidlig UL forje fredag og så ett knøtt som var veldig aktivt, armer og bein overalt :)

Formen er så om så. Mye kvalm, føler jeg har like mye spytt i munnen som en St.Bernard hund! Er 100% sykmeldt til 15 juni, da skal jeg tilbake til legen. Ellers har jeg bare litt vondt i lysken (kjennes igrunn ut som eggstokk som gjør vondt) på høyre siden. Skytende smerte i perioder når jeg reiser meg for fort eller snur meg i sengen...

Har termin 12 desember.

Her var det mange i relativt dårlig form. Krysser fingrene for at dere føler dere bedre snart!

I min gård er det i grunn bare fryd og gammen! Hadde et par uker hvor jeg var bittelitt småkvalm og sliten etter jobb, men ikke noe mer enn det. i dag er jeg 14 uker, og formen er på topp. Eneste plagen jeg har er at jeg er litt treg i magen, men det kan jeg leve med.

Var på første kontroll hos legen i uke 8 og på ultralyd i uke 11. På onsdag hadde jeg andre kontroll hos legen med blodprøver og det som hører med. Han klarte også å finne hjertelyden med doppler, så det var kos :)

Ellers så går alt sin gang. Jeg koser meg med sønnen min på 3, stortrives på jobb og har det ellers helt fint. Godt å se at noen tar initiativ til å få litt mer liv her inne da :)

Jeg er også blant mindretallet her inne som følger meg i ganske god form. Er 12+5 og har tatt privat ultralyd to ganger allerede, senest på nå på onsdag. Dette blir mitt første barn. Termin ca. 10. desember.

Jobber fullt, men kjenner selvsagt at jeg er mer sliten enn det som vanlig er (men man kan jo ikke som gravid forvente å ha topp energi til å løpe på kafé, spinning og shopping - samtidig som man skal jobbe 100 %, vaske hus, lage middag og stelle hage?). For min del går det litt prestisje å jobbe helt frem til «the bitter end» (men skulle det ikke være forsvarlig at jeg jobber lenger, skal jeg selvsagt høre på legen).

Jeg kjenner det strekker godt i lysken og har ofte litt ubehag/stikk i siden. Kvalmen og uggenheten forsvant for ei drøy uke siden. Jeg har ellers begynt å våkne opp hver natt og har ikke lyst på sjokolade og godis lenger (som er veldig ulikt meg). Vekta er likevel på vei oppover – for matlysten svært skjerpet.

Har bestilt ferietur til USA i sommer (til svigermors store protester – «det er jo farlig å fly og det er jo så mye kriminalitet i USA»), mens min mor (som er jordmor) er helt trygg på at vi skal dra.

Hurra... Mange folk som svarer! morro..

Håper at alle dere som ikke har det bra snart får det bra og kan nyte litt mer. Skjønner jo at jeg er heldig, og ikke skal klage for mye. Noen plager har man jo, men har sluppet unna den store kvalmen!

Var på Ultralyd i dag 12+4 og fikk se mitt lille gull.. Armer og bein var i aktivitet, og alt så veldig bra ut!!! Virker som terminen min stemmer ganske bra også! Så i dag har vi annonsert det på facebook, og hele verden vet nå den gledlige nyheten. Litt skummelt, men veldig morro..

Siden nå hele verden veit, så oppretter jeg facebooks side som dere kan melde dere inni etter hvert som det blir offentlig for dere også!

ha en super dag!

Nei da, jeg får ikke opprettet en gruppe uten og velge meg noen medlemmer! haha

Men gruppen kan være hemmelig, og kanskje burde være hemmelig. Og det vil si at det er ingen andre en medlemmene som kan gå inn på gruppen, eller se tingene som blir postet! Ingen ser at du blir medlem av den heller trur jeg. Tenkte uansett og kalle den "desember jentene", så er jo ikke noe avslørende med det navnet uansett.. Send meg mail adr. deres, så opprette jeg den! Come on, bli med.. hehe

Gira på action

Gjest AnnaMathea

Bra initiativ! Synes det er generelt stille på forumet her, med et par unntak. Synes egentlig "bli gravid" gruppa har vært best hittil, men der ble jeg ikke så lenge:)

Selv er jeg ikke så aktiv på facebook, men titter innom her av og til!

Jeg er 13+ i dag og er generelt i dårlig form. Var i superform med førstemann så foreløpig er dette svangerskapet en nedtur. Klarer ikke spise så fornuftug eller trene heller når formen er dårlig. Krysser fingrene for et supert 2. trimester for oss alle:)

Annonse

Gjest AnnaMathea

13 uker her... Og titter innom her jevnlig. Men ikke alltid jeg skriver noe.

Formen begynner å bli litt bedre... Men fortsatt kvalm på kveldene - og en del hodepine. Håper på å få overskuddet tilbake snart.

Jeg er også mest kvalm på kveldene. Best å legge seg før det blir for ille. Tannpuss er en risikosport over toalettet.. Hver dag tenker jeg at i morgen bør jeg ringe legen for nå orker jeg ikke mer, og hver dag prøver jeg en dag til:)

Er ofte innom og titter, men orker lite grunnet hyperemesis. Ned 5 kg og kroppen orker stort sett ikke mer enn å ligge på sofaen.

I dag orket jeg å dusje og å sette på en klesvask, før jeg måtte legge meg igjen. :( Henge opp vaska får mannen gjøre tror jeg. :/

Er i følge ul 13 + 6 i dag, og dritlei kvalmen og uggenheten. Supert å ikke kaste opp, men jeg er sliten av å være i elendig form. Hodet vil mye, men kroppen orker ingenting.

PS: tror ingen grupper på face er hemmelig, men de kan være lukket.

Nordhagenjenten:

usj, det hørtes kjempe slitsomt ut! Håper det slipper taket etterhvert!

Jeg får ikke til og opprette hemmelig gruppe nei. Ikke uten og være venn med dere alle først. Og det blir en litt stor opperasjon.

Så jeg oppretter en lukket gruppe, med navnet Desember Jentene og gjør alle til administratorer.. Også kan man bare søke seg til gruppen, og alle kan godkjenne!

må bli sånn gitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...