Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde store problemer med eldste gutt å slutte med bleier. Han ville ha bleien på, da denne var tørr selv om han tisset på seg.

Nå er lillejenta mi blitt to år og jeg ønsker å prøve uten bleie. Hun tisser innimellom på do, men vil ikke ha truse på, bare bleie. Denne vet hun at er tørr selv om hun tisser på seg. Dette irriterer meg.

Bleieprodusentene lager for gode bleier, slik at barna bruker de lenger og dette tjener de på.

Hvor får jeg tak i bleier som ikke er så god til å suge opp væsken?

Noen som vet hvilke merker som er verst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Libero har(har hatt?) noen som heter Potty Traning pants. Disse føles våte når de tisses i.

Men nå finner jeg de ikke på Libero sine sider, så er ikke sikkert de har de lenger. De var uansett ikke så enkle å få tak i, var visst bare et par butikkjeder som førte de.

Skrevet

Jeg googlet litt og fant ut at de ikke lenger er å få kjøpt i Norge, men i Sverige kan man få kjøpt de(om du har mulighet for det)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Jeg leste et råd om å ta på truse inni bleia. Den vil da føles våt og det blir ubehagelig å gå med. Hvis ikke barnet vil ha truse på kan du prøve å lure den inni bleia før du tar den på (hvis du bruker up &go vel å merke).

Hadde håpet å få en bleiefri gutt selv i sommer, så jeg suger til meg det jeg kan av informasjon og råd. Men vi får nå se hva gutten selv ønsker da ;)

Skrevet

Vi har hatt en lang periode hvor vi ikke har brukt tøybleier, men nå har vi tatt dem frem igjen. Motiverende både for voksne og barn! Mye mindre vask (og mindre søppel enn papirbleier) hvis bleia holder seg lenge tørr, og han kjenner han blir våt. Bæsje gjør han kun på potte uansett, så da er jo tøybleier enkelt som en lek egentlig.

Skrevet

bleieboden.no har avvenningstruser, som føles veldig våte, men holder noenlunde tett en stund. Ellers er tøybleier ofte litt våtere enn papirbleier, men det kommer veldig an på typen - vi bruker bumgenius og de synes jeg føles nesten like tørre som en tilsvarende tung papirbleie.

Skrevet

Takk for tips. Problemet er at hun ikke vil ha truse på, og så er hun så mye mer bestemt enn hva storebroren var.

Jeg har sjekket siste bleietest. Euroshopper var dårligst, så nå skal jeg handle inn den. Kanskje hun heller vil ha truse på da.

Hun tisser på do når jeg sette henne der, så det er ikke noe problem å gå på do, men hun gir jo ikke beskjed selv da.

Skrevet

Bruker hun body? Kanskje du får lurt deg til å knipse bodyen på under bleia istedet for utenpå? Evt. pakke bodyen nedi bleia, uten å kneppe igjen.. hovedsaken er vel at det kommer noe tøy nedi der så det blir ekkelt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...