Gå til innhold

letrozol/femar og folat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen prøvd det? Har hørt om femar, men ikke letrozol :-/ skal jeg stole på farmasøyten når hun sier det har samme virkning?? At det skal fremme eggløsning?

Har foresten gått ned 9 kg siden jeg veide meg der første gangen:-D så legen mente det kunne være lovende!!! :-D

Hun minte også på folat og sa at det kunne hjelpe i gang svangerskap, mn hvordan?? Og er folat den lille brune krukken med masse små tabletter nedi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folat=folsyre

Jeg pgså har lest om noen som har fått tips å ta større doser av folat under ivf. Har tenkt selv å prøve det ved neste forsøk. Men jeg har ikke forklaringa hvorfor...

Skrevet

tussi så koselig å "se" deg :) så utrolig flink, 9 kilo!!!!!! grattis!!! ja hvordan kan ekstra folat hjelpe?? hadde vært intr å vite! jeg har brukt både lite brunt glass fra apotek og brett fra "billige tester" vet ikke om det er noe forskjell på det?

Skrevet

"Fruktbarhet

Folat er nødvendig for fruktbarheten hos både menn og kvinner. Hos menn, bidrar det til spermatogenesen. Hos kvinner, derimot, bidrar det til oocytten modning, implantasjon, placentation, i tillegg til de generelle virkningene av folsyre og graviditet. Derfor er det nødvendig å få tilstrekkelige mengder gjennom kosten, for å unngå subfertilitet."

Masse interessant:

http://forum.snartma...p/t-353919.html

"Mammatil3

12-04-2010, 08:18

Ja, jeg har og hørt at folsyre minsker faren for abort, og kjenner til de som har habituell abort som spiser sterk folsyre..

Ja, det stemmer. Min lege fortalte at de ofte setter disse kvinnene i behandling med opp til tidobbel folatdose, så det at folat øker risikoen for SA har jeg overhodet ingen tro på."

Skrevet

Hihi, takk monky!!:-) vært en lang pause nå. Og det blir enda lenger pause fra ivf. Får bare krysse fingrene for at vektreduksjonen gir meg eggløsning(ikke at jeg har helt troen på det,mn legen var positiv).

Blir vel stille fra tussi-mas her inne en stund, såfremt det ikke skjer noe drastisk jeg bare mååå spørre om eller fortelle dere ;-) kommer såklart til å følge med på hvordan det går med dere også da.

Lykke til alle flotte damer!!!:-)

Varm og god tussi-klem <3

Skrevet

... Takker forresten for svar!!!!!:-):-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...