Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 Skjønner ikke det jeg? Ser jo at det er mer fett i smelta ost, men hvor kommer det fettet fra? Tror jeg dropper smelta ost på brødskiva fremover, kan det være derfor jeg sliter med å gå ned i vekt?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 Er du morsom? Fettet smelter det også, akkurat som osten. Derfor ser du fettet når osten er smelta. Mengden fett er konstant.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Én skive smeltet ost er fortsatt Én skive ost, med samme mengde fett og proteiner. Smeltet ost kan imidlertid være mer "fetende" hvis det gjør at man spiser mer ost;-)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 Hehe, ja, mengden fett er nok konstant ja. Noen som har lurt deg litt?hehe
*Yuna* Skrevet 31. mai 2012 #5 Skrevet 31. mai 2012 Hæ? Det er ikke mer fett for det. Men når man spiser ostesmørbrød/toast så har man ofte på mer ost enn på vanlig skive, og da blir det jo mer usunt.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 31. mai 2012 #7 Skrevet 31. mai 2012 Her i huset går det kun i Vita Hjertego ost.... Funker helt supert som smelta også... Og sunnere enn vanlig ost med masse mettet fett.... Og sier som de andre... Blir ikke mer fett om den smeltes!
Musemorbr / Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Ble inspirert og gomler nå på pita med smeltet ost i. Mmmm!
Lady lovely locks Skrevet 31. mai 2012 #9 Skrevet 31. mai 2012 Ohoy... hahaha... Det er jo ikke det. Fett er hardt når det er kaldt og bløtt når det er varmt, det er kanskje lettere å se fettet i varm ost, men fett mengden er den samme. Hvor kommer den fra..... Folk er jammen ganske glupe...
Musemorbr / Skrevet 31. mai 2012 #10 Skrevet 31. mai 2012 Har dere ikke sett så mye fett det er i smelta smør da? Det er mye det.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #11 Skrevet 31. mai 2012 Skjønner ikke det jeg? Ser jo at det er mer fett i smelta ost, men hvor kommer det fettet fra? Tror jeg dropper smelta ost på brødskiva fremover, kan det være derfor jeg sliter med å gå ned i vekt? Vet du ikke at når man varmebehandler ost, kommer det små fettengler og strør på ostefett. Jo lenger man smelter, jo flere fettengler kommer det. Har du prøvd fryst ost? Det er nesten ikke fett i det i det hele tatt, for fettenglene liker ikke kulde!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #12 Skrevet 31. mai 2012 Jeg har faktisk lurt på om det ikke kan være ørlittegrann sunnere, faktisk. årsaken til det, er at fett pipler ut av osten, noen ganger i relativt store mengder. Dersom man ikke spiser dette fettet, men tørker det vekk fra tallerkenen med tørkepapir, så blir det jo faktisk noe magrere og i den forstand sunnere
Lady lovely locks Skrevet 31. mai 2012 #13 Skrevet 31. mai 2012 Skjønner ikke det jeg? Ser jo at det er mer fett i smelta ost, men hvor kommer det fettet fra? Tror jeg dropper smelta ost på brødskiva fremover, kan det være derfor jeg sliter med å gå ned i vekt? Vet du ikke at når man varmebehandler ost, kommer det små fettengler og strør på ostefett. Jo lenger man smelter, jo flere fettengler kommer det. Har du prøvd fryst ost? Det er nesten ikke fett i det i det hele tatt, for fettenglene liker ikke kulde! det er ikke mulig..... Ta å frys fettenglene dinne så får du kalde fettengler
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2012 #14 Skrevet 31. mai 2012 Smelte smør Frys det igjen Smelt det Frys det Smelt Frys. DET ER DET SAMME DITT KJøTTHUE!!
☆☆☆ Skrevet 31. mai 2012 #15 Skrevet 31. mai 2012 Skjønner ikke det jeg? Ser jo at det er mer fett i smelta ost, men hvor kommer det fettet fra? Tror jeg dropper smelta ost på brødskiva fremover, kan det være derfor jeg sliter med å gå ned i vekt? Vet du ikke at når man varmebehandler ost, kommer det små fettengler og strør på ostefett. Jo lenger man smelter, jo flere fettengler kommer det. Har du prøvd fryst ost? Det er nesten ikke fett i det i det hele tatt, for fettenglene liker ikke kulde! det er ikke mulig..... Ta å frys fettenglene dinne så får du kalde fettengler Ser ikke bort fra at dette var sarkasme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå