Gå til innhold

Er du å pappaen enige om navn?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser

Fikk noen navnetips her inne for noen uker siden, både gutte og jente siden vi ikke skal vite kjønnet!:)

Det ene jentenavnet var Saga! Og jeg bare faller mer og mer for det navnet:) tenker på det hveeeer dag!:) eneste problemet er at sambo er HEEELT imot det navnet å det var jo ikke et navn engang:(

Så jeg lurer hvordan reagerer deres menn på "uvanlige" navn? For jeg tror ikke jeg kommer til å gi meg på dette navnet, så da får jeg bestille han med at hvis det blir en jente så kan hun få hannes etternavn:) ( gutten vår har mitt).

Hvis det blir gutt tror jeg begge liker Elias;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143941565-er-du-%C3%A5-pappaen-enige-om-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vert veldig enige på de to første. Ingikk kompromiss før eg blei gravid. Han masa og eg sa at skulle vi ha en til skulle eg ha veto på navnejakten...

Alternativene pr no er:

Patrick Olai

Kasper Nikolai

Torjus

Hannah Martine

Sarah Elise

Iris/Erle/Eira Johanne-/a

søsken: Markus og Tiril Sofie

Med den første ble vi greid enige. Jeg hadde et favorittjentenavn som ikke er så vanlig. Han var litt skeptisk men ikke helt imot. Vi hadde tre alternativer klar - men da hun var født var det bare mit favorittnavn som passet så det ble det...

Andre gang ventet vi gutt - og vi ble ikke enige i det hele tatt. Mitt favorittnavn var uaktuelt for ham (Det var et usedvanlig navn. Noe sånnt skulle ikke hans søn hete!) og han ønsket å oppkalle etter en person jeg ikke hadde gode assosiasjoner til - og i tillegg var det et navn jeg aldrig har likt. Så vi ble ikke enig hele graviditeten. Gutten var flere uker før han innså at jeg ikke kom til å gi etter og endelig kunne vi starte å diskutere navn. I løpet av par dager var vi blitt enige. Gutten fik et vanlig navn men et som vi begge liker. Men pyh det var vanskelig!

Gjest Mammantil2prinser

Med den første ble vi greid enige. Jeg hadde et favorittjentenavn som ikke er så vanlig. Han var litt skeptisk men ikke helt imot. Vi hadde tre alternativer klar - men da hun var født var det bare mit favorittnavn som passet så det ble det...

Andre gang ventet vi gutt - og vi ble ikke enige i det hele tatt. Mitt favorittnavn var uaktuelt for ham (Det var et usedvanlig navn. Noe sånnt skulle ikke hans søn hete!) og han ønsket å oppkalle etter en person jeg ikke hadde gode assosiasjoner til - og i tillegg var det et navn jeg aldrig har likt. Så vi ble ikke enig hele graviditeten. Gutten var flere uker før han innså at jeg ikke kom til å gi etter og endelig kunne vi starte å diskutere navn. I løpet av par dager var vi blitt enige. Gutten fik et vanlig navn men et som vi begge liker. Men pyh det var vanskelig!

Hehe, så godt å høre at det er andre der ute som har/hadde det likt meg:) får nok sette meg ned å goprate med gubben:) men må jo selvfølgelig ha mer en 1 navn i tanke..er ikke sikkert det er en Elias eller ei Saga som kommer ut:)

Slik var det med oss også:)

Jeg falt så for jentenavnet Eira! Mannen likte det ikke i det heletatt! Mente det var ikke et navn, og ikke noe fint. Men jeg likte det Så godt! Så vi snakka litt rundt det, så tilslutt fikk han smaken for det alikevell:)

Så jenta våres ble hetende Eira, og vi er storfornøyde!

Nå kommer snart gutten, så da har jeg latt han få bestemme litt:) Så han har bestemt Aron eller Theo, og det er to navn jeg også liker:) Spennende:)

Annonse

Gutten vår skal hete Isak, det var mannen som foreslo det og jeg forkastet det, likte det ikke i det hele tatt. Så bestemte vi oss for Samuel, men da snudde jeg helt, det bare måtte bli Isak som skulle bli lillebror i huset! Tror det er viktig å smake litt på navnene, noen navn liker en med engang, mens andre må en vennes litt til! Lykke til med navnevalget!

Synes forresten Saga er ett nydelig jentenavn, samme med Eira!

Gjest Mammantil2prinser

Gutten vår skal hete Isak, det var mannen som foreslo det og jeg forkastet det, likte det ikke i det hele tatt. Så bestemte vi oss for Samuel, men da snudde jeg helt, det bare måtte bli Isak som skulle bli lillebror i huset! Tror det er viktig å smake litt på navnene, noen navn liker en med engang, mens andre må en vennes litt til! Lykke til med navnevalget!

Synes forresten Saga er ett nydelig jentenavn, samme med Eira!

Ja det har du helt rett i. Jeg fortalte jo bare om navnet ut av det blå så han ble nok tatt litt på sengen:P

Isak også er et nydelig navn tenkte faktisk litt på det med storebror selv:)

Her har det vært veldig enkelt. Jeg har undersøkt litt navn for meg selv og laget liste, så har mannen sett et navn på lista som han også liker, så var det bestemt. Denne gangen var det ikke noe liste, men jeg snakket med moren min om et familienavn, mannen overhørte samtalen og sa at dette navnet likte han også og da gikk vi for det :) så her har det gått helt knirkefritt med navnevalgene.

Her slenges det ut forslag i hytt og pine. Enkelte bare faller jeg for med en gang, så da gir jeg veldig utrykk for at jeg eeelsker det eller det navnet. Nå står det mellom to navn, og vi er enige så langt :) så da gjenstår det å se om lillebror passer til noen av de. Med førstemann var vi også enige, men jeg hadde da foreslått utallige navn som ble blankt avfeid ;)

Det med liste gjorde vi første gangen, ganske greit for mannen å se hva man liker best. Litt enklere å forholde seg til, og lettere å "smake" på navnene enn når jeg kaster ut nye forslag hele tiden ;)

Annonse

Fikk noen navnetips her inne for noen uker siden, både gutte og jente siden vi ikke skal vite kjønnet! :)

Det ene jentenavnet var Saga! Og jeg bare faller mer og mer for det navnet:) tenker på det hveeeer dag! :) eneste problemet er at sambo er HEEELT imot det navnet å det var jo ikke et navn engang:(

Så jeg lurer hvordan reagerer deres menn på "uvanlige" navn? For jeg tror ikke jeg kommer til å gi meg på dette navnet, så da får jeg bestille han med at hvis det blir en jente så kan hun få hannes etternavn:) ( gutten vår har mitt).

Jeg synes Saga er kjempefint. Foreslo det selv for sambo, og fikk da et veldig merkelig blikk sammen med "Saga? som i 'kan du hente hammer'n og saga?'" så vi har ikke helt samme smak nei...

Samme da jeg foreslo Kaspian (før vi visste at vi får jente). Da kom det "Har du finni på det sjæl?"

Sp vi har en liten jobb foran oss....

Gjest Mammantil2prinser

Fikk noen navnetips her inne for noen uker siden, både gutte og jente siden vi ikke skal vite kjønnet! :)

Det ene jentenavnet var Saga! Og jeg bare faller mer og mer for det navnet:) tenker på det hveeeer dag! :) eneste problemet er at sambo er HEEELT imot det navnet å det var jo ikke et navn engang:(

Jeg synes Saga er kjempefint. Foreslo det selv for sambo, og fikk da et veldig merkelig blikk sammen med "Saga? som i 'kan du hente hammer'n og saga?'" så vi har ikke helt samme smak nei...

Samme da jeg foreslo Kaspian (før vi visste at vi får jente). Da kom det "Har du finni på det sjæl?"

Sp vi har en liten jobb foran oss....

Hehe, var vell så og si nesten samme reaksjon som jeg fikk...Saga! Det er jo et verktøy, tenk hvordan hun kommer til å bli mobbet!

Men skal ta han tygge litt på det, og det er jo ikke sikkert vi får en jente engang så :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...