nurseBettie Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 Jeg skal ha egguthenting på mandag, og gruer meg!! Ul i dag viste 33eggposer, noe som bekymrer meg.. De mente likevel at alt skulle gå bra og at jeg ikke kom til å bli overstimulert. Jeg er stinn og øm i mage/rygg, så blir sofatjeneste i helgen:) Men kan noen fortelle meg hvordan egguthentingen er? Gjør det vondt?
snuppo Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 noen syns det gjør vondt,mener andre ikke. du kjenner det ja,men de smertene som kommer går fort over. så lenge du ligger der å prøver å slappe av mest mulig går det bra.:-) bare tenk på at en fødsel blir MYYYE verre:-) er så vanskelig å beskrive smerte.....du kjenner det ja,men det går over så fort igjenn. det går nok bra dette:-)
Ele Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Også kan jeg trøste deg med at du får deilig morfin. Og om det gjør vondt så sier du fra, så får du mer, sist gang var vondere enn før for meg, da fikk jeg påfyll, så gikk det bra. Når lokalbedøvelsen går ut på kvelden kan det nok bli vondt igjen, men jeg tar det bare rolig den kvelden, ligger på sofaen og mannen lager pizza til meg (jepp, hver gang, 3 uthentinger til nå!), så går det også bra!
nurseBettie Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2012 Takk for svar:) er på Medicus, og tror ikke jeg får morfin? Premedikasjonen var tre paracet, stesolid og en mot betennelser. Når jeg kommer dit skal jeg drikke noe bedøvende, midazolam tror jeg det var.. Pluss lokalbedøvelse. Men det går vel bra:) bare så skummelt når man ikke vet hva man går til!
Ele Skrevet 31. mai 2012 #5 Skrevet 31. mai 2012 Aha, Medicus ja, de tar nok godt vare på deg! Jeg var på St Olavs jeg, og de er så flinke så!
monky Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 hvis du får vondt når medisinene går ut kan du ta noen paracett;)
Tutla Skrevet 31. mai 2012 #7 Skrevet 31. mai 2012 jeg fikk paracet, naproxen og lokalbedøvelse denne gangen og syntes det var mye bedre enn morfinen, de beroligene og lokalbedøvelsen jeg fikk på St.Olavs. Ja, jeg kjente det litt bedre etterpå - men da kom en av de skjønne sykepleierne på Hausken med et varmeteppe som jeg lå på ( og jammen skal jeg si at det hjalp :-) ) Så ja, det gjør noe vondt - og det er veldig individuelt. Men det går relativt fort over. Etter 2 timer kjente jeg ikke noe, annet enn at jeg var litt øm - jeg var også overstimulert. Lykke til!
desemberbarn12 Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 varmeflaske var kjekt å ha etter egguthentinga
Kitticat75 Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Jeg gruet meg veldig, men nå etterpå synes jeg det høres værre ut enn det var. Men dette er jo selvsagt individuelt! Jeg ble full som en dupp av beroligende, og fikk petedin rett før selve uttaket, pluss smertestillende. Synes det var mer ubehagelig enn vondt, men så lå jeg stort sett og fnisa og så værden trille rundt:s Synes smertene senere var som sterke mens smerter, men med smertestillende tok det "toppen" av dem. Lykke, lykke til! Gevinsten vinker i det fjerne...
veivalg Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Gruet meg fælt jeg også, men det gikk veldig fint! Ønsker deg lykke til
Gjest Løvemusene Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 Gruer meg også shitmye (ca.neste onsdag).... så jeg burde jo absolutt ikke svare deg.... men ser at jentene her sier at det ikke nødvendigvis er så ille som vi tror, og mange her har gjort det mange ganger og går å gjør det igjen. Hmm hjemmelaget pizza og dyna oppi sofaen... ok dette skal vi klare lykke til
Ele Skrevet 1. juni 2012 #12 Skrevet 1. juni 2012 Jeg var egentlig ikke nervøs jeg, før de fortalte meg all smertestillende jeg skulle få, da fikk jeg nesten panikk, men så var det ikke så ille allikevel, så bortkasta angst!
charnelle Skrevet 1. juni 2012 #13 Skrevet 1. juni 2012 Ikke noe å grue seg til jenter! Har hatt to egguthentninger, den ene var noe vondere enn den andre men ikke i nærheten av hvordan det blir fremstilt. Tenk på hva positivt som venter dere om alt klaffer!
Poteta Skrevet 1. juni 2012 #14 Skrevet 1. juni 2012 Jeg går også på medicus. De er superflinke til å ta vare på deg. Du får en liten drink med godsaker som får deg til å slappe helt av. Det som nesten er vondest er å sette inn det nebbet som åpner litt... Sånn som gynekologen bruker... Ellers er det ikke noe å grue seg til. Pass på at du har noen som kan kjøre deg hjem etterpå. Da kommer du til å sove godt noen time, også er du fin igjen. Med såpass mange egg blir du nok littbstøl i magen noen dager etterpå, men det er ikke super ille
lioness* Skrevet 1. juni 2012 #15 Skrevet 1. juni 2012 Har vært til uttak i dag jeg, og dere må ikke grue dere. Har hatt tre uttak nå, og dette siste var litt vondt. Men fikk smertestillende gjennom kanyle i armen, så dama bare dyttet inn litt mer da jeg klagde. De to forrige var helt smertefrie, må ha fått godt med morfin da antar jeg. Får ikke alle veneflon med smertestillende? Uten dette høres det jo litt mer vondt ut kanskje.
lioness* Skrevet 1. juni 2012 #16 Skrevet 1. juni 2012 Forresten var det helt fint etterpå, vi gikk på shopping i fire timer..! Nå i kveld er jeg litt stinn i magen men helt uten smerter. Første gangen kreket jeg meg ut fra sykehuset, så det varierer jammen en del. MEN poenget er at dette trenger slett ikke være så ille.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2012 #17 Skrevet 1. juni 2012 Jeg gruet meg i sikkert et halvt år på forhånd..Var helt ute av meg i dagene før og samme dag. Bare gråt og gråt og grudde meg som en gal! Var redd for veneflonen, knakk helt sammen når jeg måtte ha på "sykehus klær" og ikke mine egne, trygge klær... MEN så gikk det så bra alikevel! 5-6 minutter, VIPS så var det over, kroppen var salig og "tung" etter medisinene og jeg fikk ligge å sove på avdelingen etterpå, det var deilig...Skled inn og ut av søvnen og var så lettet så lettet:) I ettertid ser jeg at det var redselen for å ikke vite hvordan det var, om det kom til å være vellykket etc som gjorde meg helt ute av meg selv. Nå hadde jeg gjort det igjen, når som helst, for gevinsten er så vannvittig STOR! Tenk- det klaffet for oss, vi ble gravide med tvillinger!!! LYKKEN VAR STOR!!! Desverre mistet vi den ene tvillingen i mellom uke 8-9, men den andre lever i beste velgåene i magen min og nå er jeg over 17 uker på vei:) I neste uke skal vi på ordinær UL, gleder meg til å få bekreftet at det er en liten "knerten" som ligger i magen:) DA skal jeg ut å shoppe barneklær- har klart å holde igjen Så lenge!!! Lykke lykke lykke til til deg og mannen din, jeg håper virkelig dere få oppleve lykken vi opplever nå STOR KLEM:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå