Gå til innhold

Noen som har regnet på kostnadene?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har turt å regne ut hvor mye en bruker totalt på basis-tingene (seng, vogn, bilstol osv) som en trenger i starten? :)

Selvfølgelig litt forskjell siden en gjerne kjøper forskjellige merker osv, men ca pris?

Er veldig spent på hvor mye jeg ender opp med i kostnader, må vel spare litt fremover :)

Fortsetter under...

Dette er egentlig helt umulig å si, for det kommer an på hvordan du velger å gjøre det. Du kan gjøre det svært billig - ved hjelp av arving eller å kjøpe pent brukt - eller du kan bruke ubegrenset oppover..

Grove anslag:

Soveplass 400 - 4000

Vogn: 3000 - 10000

Bilstol 1000 - 3000

stelleplass 100 - 2000

mao - helt umulig å si. Det lureste er å tenke gjennom hva dere trenger, hva dere har lyst/råd til å bruke på dette - og handle inn deretter :-)

Vi er enda ikke blitt gravide, men har allerede kikket på alt vi trenger (kanskje jeg mest!) :P

Vi blir å bruke ca. 20000kr på basis-utstyret og så kommer utgiftene til klær, leker og diverse "har-lyst-på-ting" i tillegg til den prisen :)

For basistingene brukte vi rundt 11-15000 kroner, inkludert det besteforeldre kjøpte for oss.

Vogn: 5000

Moseskurv: 500

Vognpose: 1400

Bilstol: 1200

Brystpumpe: 600

Seng & madrass: 1000

Da har jeg ikke regnet med klær, smokker, vippestol (som vi fikk låne), flasker, kluter, gulpekluter, bleier og alt det andre man trenger. Tipper vi hadde en startkost på rundt 15000, men da kjøpte vi kun nytt og kun merkevarer. Seng kjøpte vi ikke før mini var 4 mnd da vi brukte kurven fram til da. Fikk en god del på salg, samt at besteforeldre var ganske løsslupne med lommeboka da det var første barnebarn på begge sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...