Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Lurer på... Jeg begynte for litt siden med folinsyretabletter, siden jeg skulle begynne på sprøyter nå til neste uke... Meeeen nå i dag fikk jeg vite at ho ene dama på St. Olav har gjort feil, så jeg får ikke begynne før sent i august... Skal jeg bare fortsette på tablettene, eller skal jeg begynne på igjen når det nærmer seg? Sikkert dumt spm, men jeg er litt frustrert og sint så jeg tenker ikke helt som jeg skal... :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge Helsedirektoratet burde man begynne å ta folat/folsyre/folinsyre omtrent 1 mnd før forventet befruktning. http://helsedirektoratet.no/publikasjoner/folat--forbered-barnet-helse-i-din-kropp/Sider/default.aspx <- Dette skrivet ligger på alle legekontor jeg har vært på de siste åra :)

Så du kan vel sikkert vente til slutten av juli/starten av august, avhengig av om du har kort eller langt regime? :) Lykke til! :D

Skrevet

Var det jeg tenkte, men måtte nesten spørre :) Tusen takk! :) Kort regime, så da finner jeg fram tablettene igjen tidlig på august :)

Skrevet

Du kan sikkert bare starte med de nå. Ikke farlig for oss damer å ta folat. I andre land anbefales det å ta folat igjennom hele svangerskapet.

Skrevet

Du kan sikkert bare starte med de nå. Ikke farlig for oss damer å ta folat. I andre land anbefales det å ta folat igjennom hele svangerskapet.

Hmm... Da tror jeg at jeg bare fortsetter (begynte for en liten uke siden), kan vel ikke være galt :) Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...